BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 03:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 13 grudnia 2019, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Moje BMW: BMW E46 328i Touring
Kod silnika: M52B28TU
Ostatnio z samochodem niestety nie było dobrze. Zaczynajac od początku, po N-tej wizycie u gazowników, którzy zamontowali instalacje LPG i bezskutecznej próbie poprawienia mapy, żeby samochód wreszcie pracował dobrze udałem się do polecanej firmy LPG Custom w Krakowie. Specjalista, którego pozdrawiam szybko, na postoju mając tylko komputer i plaka zlokalizował wszystkie problemy. Okazało się, że samochód posiada nieszczelność na kolektorze dolotowym w miejscu nawiercenia dysz od LPG. Przez to, do mieszanki cały czas dodawane jest około 20% paliwa w korekcie, a VANOSy przez większość czasu w ogóle nie pracują. Mapa na LPG była natomiast ustawiona niezwykle amatorsko i niedbale. Niemal niezmieniona, słaba autokalibracja. Zdenerwowany tym co usłyszałem pojechałem do ów gazowników usłyszeć co powiedzą na ten temat. Zaoferowali naprawę i tak odebrałem samochód. Po pierwszych próbach samochód rzeczywiście nie daje oznak nieszczelności, ale mapa silnika nadal dodaje za dużą dawkę paliwa. Mozwlie, źe komputer nauczył się już żyć w nieszczelnością. Czeka mnie więcej adaptacja, a następnie ustawienie instalacji porządnie u innego gazownika. W międzyczasie na próbach samochód zaczął gubić płyn chłodniczy. Najpierw niedużo, a później już niemal co kilka kilometrów potrzebna była dolewka. Samemu zlokalizowałem wyciek z termostatu, lecz niestety cały silnik był umazany czerwonym płynem i olejem. Mechanik wymienił termostat, pompę wody (co ciekawe stara miała tylko 2-3 lata) oraz oringi. Pojechałem do domu i w pewnym momencie samochód zgubił cały płyn chłodniczy po czym wrócił na lawecie do mechanika. Okazało się, że pękł jeszcze zbiorniczek wyrównawczy, który został już wymieniony. Mechanik zauważył jednak, że płyn nadal trochę kapie z reduktora LPG. Czeka mnie więc kolejna wizyta u tych niekompetentnych gazowników :mur: Zapomniałem dodać, że został wymieniony także przewód olejowy VANOSa. Po tym wszystkim czeka mnie adaptacja, ustawienie LPG i dalsza diagnoza jeśli nadal będą pojawiać się problemy. Nie tyle auto co ludzie, którzy je uszkodzili napsuli mi niesamowicie nerwów, ale mam nadzieje, że po tym wszystkim auto w końcu będzie pracować na 100% i będę mógł zająć się nieco bardziej estetyką i nie będzie chwil, w których miałbym ochotę pozbyć sie tego samochodu.

Ale się rozpisałem, ale emocje trochę wzięły :super: Zdjęcia spod maski dodam wkrótce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 13 grudnia 2019, 20:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Kacpi napisał(a):
LPG Custom w Krakowie


To jest dobry specjalista. Nadal ma warsztat koło Dawida ?


Ogarniaj i wracaj na drogi bo samochód bardzo fajny :ok:

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 13 grudnia 2019, 21:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23104
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kurczę szkoda fury... ehhh patałachy... :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 19 grudnia 2019, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Moje BMW: BMW E46 328i Touring
Kod silnika: M52B28TU
Mateusz118 napisał(a):
Kacpi napisał(a):
LPG Custom w Krakowie


To jest dobry specjalista. Nadal ma warsztat koło Dawida ?


Ogarniaj i wracaj na drogi bo samochód bardzo fajny :ok:


Dzięki, staram się ogarniać wszystko jak najszybciej, ale ilość pieniędzy włożona ostatnio w auto nie ułatwia dalszej współpracy :znudzony:

Szczurek1986 napisał(a):
Kurczę szkoda fury... ehhh patałachy... :/


Już raczej na szczęście auto nie będzie miało z nimi do czynienia :super:


Mały update, zrobiłem wczoraj nowe adaptacje na benzynie przejeżdżając nieco ponad 100 kilometrów. Spostrzeżenia? Samochód pracował niezwykle równo, był bardzo żwawy w każdym zakresie obrotów, o falowaniu obrotów czy gaśnięcie przy dojeździe do skrzyżowań itd. mogłem zapomnieć. Mimo to jednak ciągle pojawiają się błędy sond lambda... Wszystkie na wolnych obrotach. Nie mam już pomysłu co może być nie tak, ale blokuje to napisanie nowej mapy LPG. Nie chcę tego robić dwa razy, a już nie mam pomysłu co może być nie tak. Nieszczelności już nie ma.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

free upload pics


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 5 stycznia 2020, 20:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To nie błędy sond tylko zły skład mieszanki, widać to również po korektach długoterminowych dla dużych obciążeń. Krótkoterminowe też na pewno rosną pod dużym obciążeniem a przyczyna? Lewe powietrze na 99%, zrób test dymowy, plak to średnia metoda, i będzie wszystko widać. Nagraj pracę sond na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku. Bardzo ładny turas :ok: jak popracujesz nad wnętrzem to będzie idealnie :cool:

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 16 stycznia 2020, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Moje BMW: BMW E46 328i Touring
Kod silnika: M52B28TU
Samochód jest obecnie uziemiony ze względu na poszukiwanie przeze mnie nowej pokrywy zaworów. Stara jest pęknięta w jednym miejscu i wpuszcza lewe powietrze, przez co silnik nie pracuje dobrze. Mam nadzieję, że szybko coś znajdę, bo póki co jedną pokrywę już oddałem. Potem samochód leci na ustawienie LPG i wraca do codziennego użytku. Nie powiem, po tygodniu stęskniłem się za nim dość mocno :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 17 stycznia 2020, 10:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23104
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kacpi napisał(a):
Samochód jest obecnie uziemiony ze względu na poszukiwanie przeze mnie nowej pokrywy zaworów. Stara jest pęknięta w jednym miejscu i wpuszcza lewe powietrze, przez co silnik nie pracuje dobrze. Mam nadzieję, że szybko coś znajdę, bo póki co jedną pokrywę już oddałem. Potem samochód leci na ustawienie LPG i wraca do codziennego użytku. Nie powiem, po tygodniu stęskniłem się za nim dość mocno :P



kacpi te pokrywy to dość często spotykany problem sam u siebie to przerabiałem temat. Zlokalizowanie lewego powietrza troszkę trwało :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 17 stycznia 2020, 19:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Kacpi, pw

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 5 lutego 2020, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Moje BMW: BMW E46 328i Touring
Kod silnika: M52B28TU
Cześć Wam w kolejnej, pewnie bezzdjęciowej aktualizacji. Samochód przez styczeń więcej stał w serwisie niż jeździł. Pokrywa zaworów o której wspomniałem została zmieniona. Jakimś cudem znalazłem parędziesiąt kilometrów od domu używkę w świetnym stanie za 80 zł. Mechanicy dziwili się że tak tanio ją dorwałem. Po wymianie pokrywy problemy nie zniknęły całkowicie. Konieczna była wymiana odmy z przewodami na nowe. Stare posypały się w rękach, mimo że były zmieniane dwa lata temu. Teraz założone zostały części nieco lepszej jakości. Następną rzeczą był silniczek krokowy, który został oczyszczony. Po wszystkim samochód pracował pięknie na benzynie. Jak zupełnie inne auto. LPG zostało ustawione jak wspomniałem u LPG Custom i już nie gaśnie przy dojazdach do świateł itd. Została także poprawiona całkowicie mapa paliwa. Mimo tych wszystkich poprawek i wydania worka monet auto dalej mnie trochę rozdrażniło. Po przejechaniu pewnego dystansu niektóre problemy wróciły. Czasem samochód pracuje perfekcyjnie na wolnych obrotach, a czasem trzęsie budą jak stary diesel. To samo z obrotami. Czasem schodzą idealnie, a czasem falują okrutnie. Na postoju także potrafi wywalić zaplony na różnych cylindrach. Świece wyglądają ok, cewki raczej sprawdzone. Myślę o silniczki krokowym. Po czyszczeniu było ok, a teraz znów problem. Jak znajde czas wezmę się za jego wymianę i mam nadzieje to rozwiąże wszystkie problemy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kacpi -->> E46 328i Touring Titansilber, Turas z charakterem
PostNapisane: 5 lutego 2020, 20:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23104
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kurczę Ty to masz zdecydowanie pecha do tego by ten silnik działał jak żyleta :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL