BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 12:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Kolejne zmiany
PostNapisane: 17 czerwca 2019, 17:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
.............kiedy będzie klatka............kask na głowie...........

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Kolejne zmiany
PostNapisane: 17 czerwca 2019, 18:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ulala siliczne e36. Mi się wszystko podoba ale ta kierownica śmierdzi tandetą. Lepsza ori moim zdaniem, no i jak juz jedziesz tak ostro to pod maskę tez trzeba by cos dorzucić ;)


Ostatnio edytowano 17 czerwca 2019, 21:05 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Kolejne zmiany
PostNapisane: 17 czerwca 2019, 19:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
Mi osobiście żadna ori kierownica do E36 nie ma miejsca bytu, miałem chyba z 3 różne rodzaje 3 ramiennych kierownic, każda skończyła jako eksponat na polce w garazu :rotfl: a poza tym, przechodzi ona ze mną z auta do auta, więc nie ma opcji, że będzie jakakolwiek inna :rotfl:
I jedna jedyna na jaką bym zmienil to ori AC Schnitzer :padam:

Co do wycieraczki, ramię przełożone na wieloklinie, dokładnie tak samo jak kiedyś w e36 używanych w sporcie, przynajmniej tak można było wywnioskować ze zdjęć :cwaniak:
Ogólnie co do wnętrza to nie koniec, a swap, kiedyś się zrobi :rotfl:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Kolejne zmiany
PostNapisane: 17 czerwca 2019, 20:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 1915
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36, E84
Kod silnika: M43B16, N47D20C
Garaż: .

Instagram:
https://instagram.com/atlantic_sharky/

E36 Compact 316i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151599

X1 E84 sDrive20d
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173074
Fotel i kierownica - kocham :serce: Sam bym chciał ale za niski jestem do nich i z tego co mi się wydaje jak się przymierzałem w e36 ale pewnie można podnieść w miarę rozsądku xd W dobrym kierunku idziesz, ja bym założył drugi kubełek i jednak wycieraczki normalnie :ok:

_________________
Zapraszam! :)
IG: AtlanticSharky
BMW E36 Compact Individual | Atlantis Metallic, M pakiet, Black MHW, BBS RS845, Gwint etc.
BMW X1 E84 sDrive20d | In progress...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Kolejne zmiany
PostNapisane: 30 czerwca 2019, 13:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
Ogólnie dzięki za wszystkie opinie, szanuje zdanie każdego z Was, wiadomo nie wszystkim może się podobać to samo :ok:

Kolejne prawdopodobnie kontrowersyjne modyfikacje, mianowicie juz jakis czas temu założyłem na przod nowe hamulce (oczywiście auto po zakupie dostalo swap hebli na 2.8, tylko tarcze nie byly najlepsze).
Aktualne tarcze dostalem od znajomego w "gratisie", prawdopodobnie są to mikody, dodatkowo doszly klocki Ferodo i jest super :cwaniak:
Auto bardzo fajnie hamuje, szczególnie, że w tamtym roku cale tylne hamulce bebnowe zostaly zmienione na nowe, a najfajniejsza opcją są reakcje ludzi stojących obok na swiatlach gdy widzą te tarcze :cwaniak: :hyhy:
Obrazek

Natomiast innym modem jaki przeprowadziłem, (bezsensu bo przecież to 1.8 :rotfl:), był zakup sportowego filtra powietrza Pipercross, mój nadawal się i tak do wymiany, a że pracując w hurtowni motoryzacyjnej mam wglad do porównania cen części, stwierdziłem, że mozna kupic coś ciekawszego :rotfl:
Obrazek

Odczucia? Auto fajniej reaguje na gaz, dodatkowo wycialem zwężenie z puszki filtra, a największym atutem jest wielokrotnosc użycia filtra :cwaniak:

Prócz tego czeka w garazu oryginalny elektryczny wiatrak, gdyż w mojej wersji niestety to nie ma, ale go pokaze jak juz będzie zamontowany :D
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania :ok:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Kolejne zmiany
PostNapisane: 30 czerwca 2019, 16:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Osobiście uważam, że lepszym ruchem z hamulcem na przedniej osi w E36 jest swap z E46 (300mm od 320d do 328i). Lepiej hamują, są większe i skuteczniejsze. Minusem jest konieczność stosowania koła o średnicy min. 16".
Komplet zaciskow to koszt ok. 80-100pln, tarcze i klocki są praktycznie w tej samej cenie.
Sam robiłem taką zmianę - teraz hamują, a nie zwalniają.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Kolejne zmiany
PostNapisane: 30 czerwca 2019, 17:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
rorafalki, znam rozwiązanie i z tego co mi wiadomo na 300tke wchodzi 15tka, tylko musi miec dobre ET :D
Brałem pod uwagę to rozwiązanie, ale narazie zostaje tak, zimą prawdopodobnie będzie swap na tarcze x4, wtedy na przod możliwe ze wleca 300tki natomiast na tyl kompletne wahacze z 2.5TDSa. Na ten sezon hamulce zostają tak, a staram się ogarnąć jakieś poboczne drobnostki :cwaniak:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Kolejne zmiany
PostNapisane: 30 czerwca 2019, 19:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
rorafalki napisał(a):
swap z E46 (300mm od 320d do 328i)


Wystarczą same jarzma, swego czasu kupiłem komplet jarzm 4szt za stówkę i miałem 300x22 i 294x19

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - RIP
PostNapisane: 8 lipca 2019, 13:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
Zapowiadał się fajny sezon..

W sobotę 6.07 odeszło od nas kolejne m43b18.. :niepewny:
Wracając z pracy trafiłem na stacje, żeby zatankowac, po zgaszeniu auta poczulem zapach plynu i dym z pod maski, szybka diagnoza - pękł krociec od górnego węża chlodnicy.. 45 minut naprawy, aby tylko dojechać do domu, odpowietrzona, temperatura non stop 90, niestety przestała chodzić na jednym garku i dymi na bialo..
Każdy wie co to oznacza :rotfl:

Aktualnie szukam silnika, waham się pomiędzy 1.8is, lub wkladac juz r6, najtaniej oczywiście m52b20, ale wyjdzie w praniu, napewno 2.8 nie będzie na tą chwilę :zdegustowany:

Zdjęcie po ostatnim myciu z 1.8 pod maska :zabawa:
Obrazek
Pozdro

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - RIP
PostNapisane: 8 lipca 2019, 13:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
m43b18 jest dużo bardziej wytrzymały od m43tub19 (tego z późnych kompotów e36 i z E46)
ale bywa :/

jak pisałem i się powtórzę: wsadzaj M44B19, skoro nie masz teraz $ na m52b28 czy wyższe

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - RIP
PostNapisane: 8 lipca 2019, 18:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2464
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
jak dobrze poszukasz to trafisz m52b25 ale wiadome swap lekko droższy od IS-a

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - RIP
PostNapisane: 8 lipca 2019, 22:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 29
Posty: 925
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E36 Class II
Kod silnika: M42b18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155547
Acs pamiętam i ten też zostanie zapamiętany. Szkoda ze tak wyszło, ale może wyjdzie na lepsze. Is to minimum do tego auta który powinien być by jakoś jeździć.
Ja teraz też sie zacząłem wahać czy robić isa czy wkładać r6.

_________________
Jest:
BMW E36 MOTORSPORT INTERNATIONAL CLASS II
Było:
BMW E46 323i ORIENTAL
BMW E36 ARKTISSILBER ACS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Nowe serce
PostNapisane: 10 lipca 2019, 19:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
Cześć i czołem, w identycznie spontaniczny sposób w jaki umarł stary silnik, udalo mi się kupic drugi.. :zdziwko:

Silnik jest to m52b20 z klima po automacie, ori 230k nalotu
Obrazek

Powoli zaczynam umawiać się na swap, relacja z prac niedługo :hurra:

Btw, dlaczego b20? Trafiłem za dobre pieniądze, obok domu, no i prościej później zeswapowac coś większego po 2ch litrach niż po 1.8 :rotfl:

_________________


Ostatnio edytowano 1 września 2021, 08:50 przez Mlodociany, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Nowe serce
PostNapisane: 22 lipca 2019, 18:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 29
Posty: 925
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E36 Class II
Kod silnika: M42b18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155547
A jednak R6 :)

_________________
Jest:
BMW E36 MOTORSPORT INTERNATIONAL CLASS II
Było:
BMW E46 323i ORIENTAL
BMW E36 ARKTISSILBER ACS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Nowe serce
PostNapisane: 24 lipca 2019, 11:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
szybki zakupy zrobione..........

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Nowe serce
PostNapisane: 27 lipca 2019, 11:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Tylko radzę ci wpisać w dowód zmianę pojemności bo jak byś miał jaką kolizję itp. chyba że masz gruby portfel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Nowe serce
PostNapisane: 21 sierpnia 2019, 17:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
Owszem padło na R6, zgodność z dokumentami też będzie ogarnieta :D

Swap ruszył!
Zwłoki obu aut są juz na warsztacie, wszystko powoli idzie, relacje wrzuce w miarę na bieżąco w trakcie trwania :roll:
Tutaj jedno zdjęcie paru gratow, które kupiłem, a nie jest to nawet 1/4 wszystkiego :?
Obrazek
Na zdjeciu brak odmy Febiego, a co do reszty postaram się opisywać w miarę na bieżąco wymian :D

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Nowe serce
PostNapisane: 28 września 2019, 15:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
Siemano!

Sytuacja wyglada tak, że silnik poskladany, siedzi już w budzie, odpala i nawet przemieszcza się o własnych siłach, zostalo poprawić parę rzeczy i oficjalnie opiszę wszystko co zostało zrobione :D

Wszystko trwalo dość długo, bo tak naprawdę poszlo do wymiany dość sporo elementów, jak i udało się skompletować parę rzeczy do kompletnego mpaka :twisted:

Tutaj fotka na chwilę po wrzuceniu silnika, mysle że już w przyszłym tygodniu pojawi się nowy post :D
Obrazek

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Nowe serce
PostNapisane: 28 września 2019, 16:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Robota idzie długo ale ważne że idzie :ok:

Czekamy na dalszą relację :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Młodociany -->> E36 "Dare Motorsport" - Po swapie!
PostNapisane: 1 października 2019, 20:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: eTrzySześć / E91
Kod silnika: M52? / M47
Siemano!

Tak więc auto oficjalnie złożone, czas i pora opisać co się zmienilo i jak został poskladany silnik.

Także od początku - silnik jest to m52b20 z listopada 94r, czyli tzw. pomodzone m50 z poprawionym vanosem, fabrycznie bez EWS.

Silnik po wyjechaniu z dawcy dostał mnóstwo nowych części, mianowicie:
-nowa odma Febiego kompletna ze wszystkimi nowymi przewodami
-uszczelka pokrywy zaworow wraz z podkladkami, wszystkie uszczelki wymienione niżej są od firmy Elring.
-uszczelka podstawy filtra oleju z nowym filtrem oleju Knecht'a
-zestaw naprawczy vanosa, ponieważ było rozebrane to zrobiliśmy
-uszczelka misy
-aluminiowa pokrywa termostatu wraz z nowym termostatem
-pompa wody z metalowym wirnikiem
-nowe paski Contiego
-rure łaczaca filtr powietrza z kolektorem ori z ASO
-filtr powietrza Pipercross z przerobionym ori dolotem
-swiece NGK
-sprzeglo wiskotyczne Febi
-uszczelniacze walu przod i tyl
-nabita i sprawdzona klima
-wszystkie nowe rolki paska INA
-poduszki silnika, skrzyni
-wymiana na 2.0 wymagala wymiany stabilizatora, a więc gumy i laczniki również wpadly nowe
-przy okazji odkrylem uszkodzone oslony na maglu, także zostały one wymienione
-łącznik elastyczny walu również febi, wraz z nowymi wszystkimi śrubami
-pokrywe zaworow wyczyscilem oraz pomalowalem na czarno
-na koniec wszystko zostało odpowietrzone, zalane plynem G12 oraz Valvoline 5w40.

Jeśli chodzi o napędy, to wał, skrzynia oraz dyfer zostały z 1.8, wszystko spięte na świeżym Sachsie i jednomasie przełożonym z 1.8.

W rezultacie auto jest mega żwawe, osobiście nie miałem przyjemności jezdzic takim 2.0 w E36, mianowicie na mokrym podczas "sportowej jazdy", przy kątach i bez szpery niestety trakcji nie ma do pierwszej setki :D

Z góry mówię - tak, akumulator zostaje pod maską, nie podoba mi się pusta przestrzeń w miejscu akumulatora przy silnikach od 2.0 wzwyż.

Z ciekawszych rzeczy, to udalo mi się kupić trojkaty do mpakietu, tunele tarcz oraz rynne pod środkowy wlot w mega okazyjnej cenie, z czego jestem mega zadowolony.

Zdjęcia wrzucam w ramach bardziej porównań, czyli ostatnie zdjęcie 1.8 w komorze i pierwsze 2.0 oraz porównanie 1.8 i 2.0 poskladanych w całość:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Myślę, że opisałem wszystko, dzięki jeśli ktoś wytrwal do końca, postaram się ogarnąć jeszcze jakaś sesje w tym roku, pozdro i dzięki za uwagę :D

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL