BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 11:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 366 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 30 lipca 2020, 13:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
KWW ma spoko gwint do aut z amorami z edc (chyba tak w gkw się to nazywa). Koszt to chyba koło 12 tys i jest ogromna różnica. Na comfort jest dużo lepiej niż na seryjnym zestawie, i na sporcie dużo twardsze.
Może coś takiego mały?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 30 lipca 2020, 14:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Za 12k można nieźle poszaleć przy modyfikacjach auta. Wolałbym zrobić chyba inny, standardowy zawias + stage 2 + jakas ceramika a moze nawet folia albo wieksze kolo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 30 lipca 2020, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
rorafalki napisał(a):
subiektywnie Eibach prokit to seryjny komfort tylko niższej

Nie miałem tak w żadnym aucie. Zamontowalem eibacha w 335d, 330ci i teraz M3 i już nigdy nie kupie tych sprężyn. We wszystkich tych autach zmienilem eibach na coś innego bo zle się jeździlo. Jak już obniżać to na progresywnej sprężynie bo eibach to gówno. Obecnie M3 w zakręty w ktore na eibachu mogłem wejść max 90 wchodzę 120 taka jest różnica. Zapomniałem że to auto tak rewelacyjnie się prowadziło o komforcie nie wspominając. Ja lubie vogtland do m3 też takie kupilem komfort i prowadzenie dużo lepsze niż na eibach ale niestety za dużo obniżają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 30 lipca 2020, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Ja mam hr progresywne, a eibach które do mqb się wsadza też są tylko progresywne. Jestem zdziwiony, że do m3 w ogóle jest możliwość wsadzenia zwykłych, tym się musi jeździć jak łajbą na wzburzonym morzu..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 30 lipca 2020, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
kai napisał(a):
Ja mam hr progresywne, a eibach które do mqb się wsadza też są tylko progresywne. Jestem zdziwiony, że do m3 w ogóle jest możliwość wsadzenia zwykłych, tym się musi jeździć jak łajbą na wzburzonym morzu..

Eibach tylko pisze że są progresywne ale zwoje mają normalnie i działają jak kupa. Auto nie było miękkie wręcz przeciwnie a dodatkowo dużo gorzej wchodziło w zakręty.
Wszędzie chwalą te sprężyny ale malo osób ma porównanie cieszą się bo auto ładniej wygląda a nie potrafią ocenić prowadzenia. Kwestia kto jak jeździ ja lubię zakręty i kręte drogi po to jest m3 a tutaj jest przepaść seria miażdży eibacha. Myślę że tutaj duże znaczenie ma też EDC które jest dość zaawansowane i zaprogramowane/zestrojone do współpracy z seryjną sprężyną.


Ostatnio edytowano 30 lipca 2020, 21:41 przez --==Mały==--, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 30 lipca 2020, 21:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
To ja u siebie na hrach mam twarde (obojętnie czy comfort czy sport), ale auto po zakrętach jak przyklejone (jak na golfa ;D)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 30 lipca 2020, 21:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Hmm, miałem ProKit w eM i teraz mam w Saabie, dla mnie najlepszy kompromis pomiędzy gwintem (kw, Bilstein), a serią i potwierdzają to nawet testy torowe (Lepsze czasy niż seria, gorsze niż gwint). W eM prawdopodobnie wrócę do seryjnych amorow i Eibach.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 07:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
może jakość Eibacha się zmieniła (spadła) od kiedy robią wspólnie z MTS :|

ja w dwóch BMW mam HR i jestem zadowolony. Jest odrobinę twardziej, ale przyjemnie sprężyście

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 08:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2705
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Mam sportline w E36 i jest miekko, na zakrętach lusterkami się podpiera.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 08:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Ja to jestem zdania, że jak ma być niżej i działać sensownie to tylko gwint ze średniej/wyższej półki.

Czy ST czy Bilstein moim zdaniem nie odbiera specjalnie dużo komfortu względem tego jak poprawia prowadzenie samochodu w zakrętach, a i z wysokością nie ma tego problemu jak ze sprężynami- że siadło za bardzo, albo za mało... Problem pojawia się, jak mamy aktywne zawieszenie typu edc.

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 08:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 701
Moje BMW: E93
Kod silnika: N54B30
Garaż: Było:
E36 325i: viewtopic.php?f=102&t=169233
Jest:
E93 335i: viewtopic.php?f=6&t=172752
DaaN napisał(a):
bez jaj to nie wiem ale gleba z jajami dużo daje


:rotfl:


Co daje gleba? Serio, powiedz co daje gleba na cywilnych drogach? Oprocz dyskomfortu podrozowania i dyskusyjnego wygladu? W zakretach lepiej trzyma? mniej sie wychyla? A co bierzez zakrety po 80 km/h w miescie?

Powaznie sie pytam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 09:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
DamianTra napisał(a):
W zakretach lepiej trzyma? mniej sie wychyla? A co bierzez zakrety po 80 km/h w miescie?


3xtak

Tylko ja piszę o kompletnym zawieszeniu, bo z połączeniem seryjny amor+ sprężyna obniżająca nie miałem styczności.

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 09:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Ja zawsze wkładam pro-kit do moich aut, do f30 xDrive tez włożyłem i jestem zadowolony, zawsze o wiele lepsze prowadzenie niż seria.
Mam porównanie tylko do vogtland oraz h&r i świadomie wybieram eibach, według mnie ma najkorzystniejszy kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 10:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
kinko, Masz adaptive zawieszenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 10:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Właśnie przy zawieszeniu adaptacyjnym sporo się zmienia bo nawet kupując gwint tracimy regulację i wszystkie właściwości tego zaawansowanego zawieszenia więc to też bez sensu. Można kupić gwint z adaptacją ale to to już 20tyś. Z gleby się wyrasta :) Ja obecnie też nie widzę żadnych plusów poza wyglądem. Dodatkowo widziałem gdzieś crash test czołowe zderzenie dwóch aut i były wykonane 2 testy jedno auto było obniżone a drugie nie i to obniżone wypadło bardzo źle bo siła uderzenia nie poszła w belkę tylko wszystko wyżej po lampach to też daje do myślenia jak ktoś trochę jeździ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 12:32 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Krisu_K13TL napisał(a):
Ja to jestem zdania, że jak ma być niżej i działać sensownie to tylko gwint ze średniej/wyższej półki.

Czy ST czy Bilstein moim zdaniem nie odbiera specjalnie dużo komfortu względem tego jak poprawia prowadzenie samochodu w zakrętach, a i z wysokością nie ma tego problemu jak ze sprężynami- że siadło za bardzo, albo za mało... Problem pojawia się, jak mamy aktywne zawieszenie typu edc.


Jaki problem? Po prostu gwint pod edc kosztuje 5 cyfrowa kwotę i tyle :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 13:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
r4ll napisał(a):
kinko, Masz adaptive zawieszenie?

Zwykle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 13:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 701
Moje BMW: E93
Kod silnika: N54B30
Garaż: Było:
E36 325i: viewtopic.php?f=102&t=169233
Jest:
E93 335i: viewtopic.php?f=6&t=172752
Krisu_K13TL napisał(a):
DamianTra napisał(a):
W zakretach lepiej trzyma? mniej sie wychyla? A co bierzez zakrety po 80 km/h w miescie?


3xtak

Tylko ja piszę o kompletnym zawieszeniu, bo z połączeniem seryjny amor+ sprężyna obniżająca nie miałem styczności.


Czyli zasuwasz w miescie po 80km/h po zakretach. To ja nie mam pytan. Powaznie. Zreflektuj sie tylko czy to jest miejsce na takie rzeczy.

Tabelka plusow i minusow gleby w miescie (do 50km/h). Tor to inna para kaloszy:

plusy: wyglad? dyskusyjny,
- lepsze? Wchodzenie w zakrety- tylko przy predkosciach miastowych, to jest roznica mega mala. Jesli w ogole odczuwalna.

minusy: nizszy przeswit- mozliwosc zarwania miska,
- znacznie zmniejszony komfort podrozy,
- szybsze zuzycie elementow zawieszenia- nie sa do tego projektowane,
- inaczej rozlozone miejsca kolizji- projektowane sa pod konkretne wysokosci,
- koniecznosc pokonywania przeszkod w sposob znacznie wolniejszy,
- zapakowanie calego auta moze powodowac obcieranie nadkoli- bardzo neibezpieczne,
- projektowany uklad kierowniczy dostaje po dupie, przez zwiekszona sztywnosc,
- wyglad- bo nie kazdemu toczacy sie uposledzony woz odpowiada.

Ja merytorycznie bym chcial. Zgodnie z aktualnymi przepisami.

Mam podobne zdanie jak kolega:
--==Mały==-- napisał(a):
Właśnie przy zawieszeniu adaptacyjnym sporo się zmienia bo nawet kupując gwint tracimy regulację i wszystkie właściwości tego zaawansowanego zawieszenia więc to też bez sensu. Można kupić gwint z adaptacją ale to to już 20tyś. Z gleby się wyrasta :) Ja obecnie też nie widzę żadnych plusów poza wyglądem. Dodatkowo widziałem gdzieś crash test czołowe zderzenie dwóch aut i były wykonane 2 testy jedno auto było obniżone a drugie nie i to obniżone wypadło bardzo źle bo siła uderzenia nie poszła w belkę tylko wszystko wyżej po lampach to też daje do myślenia jak ktoś trochę jeździ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 14:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
DamianTra, nie wiem w jakim mieście mieszkasz, ale w Krakowie są miejsca w których można jeździć legalnie 80km/h i tak o zgrozo! Są tam nawet zakręty!

Rozumiem, że dla Ciebie gleba = pokraka, ale to tak nie działa, serio..

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: r4ll --->> F30 328iA sreberko
PostNapisane: 31 lipca 2020, 15:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 701
Moje BMW: E93
Kod silnika: N54B30
Garaż: Było:
E36 325i: viewtopic.php?f=102&t=169233
Jest:
E93 335i: viewtopic.php?f=6&t=172752
Krisu_K13TL napisał(a):
DamianTra, nie wiem w jakim mieście mieszkasz, ale w Krakowie są miejsca w których można jeździć legalnie 80km/h i tak o zgrozo! Są tam nawet zakręty!

Rozumiem, że dla Ciebie gleba = pokraka, ale to tak nie działa, serio..


W Bialymstoku rowniez sa takie miejsca. Tylko wtedy profil jezdni jest tak dobrany, ze z gwintem czy bez totalnie bez roznicy pokonuje sie dany zakret. Jesli z kolei na 50 bys bral zakrety po 80km/h wtedy pewnie byloby pewniej. Tylko pytanie czy to jest dobre. Wedlug mnie, nie.

Ok, a gleba to co to? Wiem, ze nie ten poziom (gdzie mi do F30, ale w swoim dziadku E36 mam Mtechnic zawieszenie. 2cm w dol wzgledem standardu. "Czemu taka koza, wez go zgleb" itp itd.

Wiec co uwazasz za glebe? Bo wedlug mnie wlasnie fabryczne, sportowe zawieszenie jest projektowane pod konkrenty samochod i nie ma sensu go zmieniac. Po co? Cywilne auto to auto cywilne. Bolid to Bolid. Rajdowka to Rajdowka. Ja to tak widze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 366 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL