BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 26 września 2020, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Cos sie konczy, cos sie zaczyna.. Po sprzedaniu swojej e38 viewtopic.php?f=6&t=170694 nie dalo sie dlugo wytrzymac bez bmw, jednak wsiadajac do aut innych producentow, mimo, ze fajnych to dla mnie brakuje tego czegos..

Mialem juz 3 x e39 poliftowe benzyny, bylo tez wspomniane wyzej poliftowe e38, przyszedl wiec czas na poliftowe e46.. oczywiscie rowniez w benzynie:) Zakup bardzo spontaniczny i w sumie nieoczekiwany, tym bardziej, ze nie ma to byc auto na co dzien, tylko bardziej weekendowo-hobbystyczna 'zabawka' ale w moim przypadku na pewno nie do krecia baczkow:) E46, szczegolnie w wersji coupe od dluzszego czasu zwracalo moja uwage i siedzialo gdzies z tylu glowy ale jakos nigdy nie bylo okazji by sie do tego auta przymierzyc, do tego duza zagwozdka czyli gdzie znalezc wciaz ladnie zachowane, niekatowane e46 coupe? 

Przechodzac do sedna auto zakupione od Klasykagatunku, pochodzenie Szwajcaria, 2 wlascicieli, pierwszy serwisowal auto w ASO bmw, drugi tez ASO ale innej marki:) Przebieg 220 tys. potwierdzony, auto mialo wizyty w BMW jeszcze w 2017 na akcji serwisowej. Auto bezwypadkowe ale mialo lakierowane niektore elementy, blacharsko bardzo zdrowe, bez rdzy, ogolnie bardzo ladnie zachowane, niewyeksploatowane, cale zgodne z VIN, bez zadnych modyfikacji. Mechanicznie z tego co je juz dobrze poznalem nie bedzie wymagalo az tylu ingernecji co np. poprzednie e38 ale, ze tak sie wyraze znajac swoje podejscie do utrzymania auta to bez dopieszczania sie nie obejdzie:) Do tego dla mnie swietna konfiguracja bo oczywiscie coupe, silnik M54B25 z automatem, kolor czarny szafirowy metalik z wykonczeniem ramek okien w czarnym polysku, a we wnetrzu fajne sportowe fotele. 

Rzeczy zrobione po sprowadzeniu auta do PL:
uszczelniona miska oleju
uszczelka pokrywy zaworow
olej silnikowy z filtrem
nowe amortyzatory tyl
tuleje stabilizatora 
filtr paliwa
zrobiona zostala tez korekta lakieru ale taka one step bez agresywniejszej ingerencji czy walki o kazda niedoskonalosc

Rozkodowany VIN
produkcja 2003.11.27
seria E46
kolor 475 black-sapphire metallic
tapicerka  E4AT Cloth/leather "Gran Turismo"/anthracite
skrzynia automatyczna
model 325CI
nadwozie coupe
silnik M54
pojemnosc 2,5
moc 192 KM
S167 Norma spalinowa EU 4
S1CA Selekcja COP ważnych pojazdów
S205 Automatyczna skrzynia biegów
S249 Wielofunkcyjność dla kierownicy
S261 Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S313 Lusterko zewn. z funkcją składania
S320 Brak napisu modelu
S354 Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S403 Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S415 Roleta przeciwsłoneczna tylna
S423 Dywaniki podłogowe Velours
S431 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438 Wersja z drewna szlachetnego
S459 Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S473 Podłokietnik przedniS481 Fotel sportowy
S502 Spryskiwacze reflektorów
S508 Park Distance Control (PDC)
S521 Czujnik deszczu
S522 Światło ksenonowe
S534 Klimatyzacja automatyczna
S650 Napęd CD
S661 Radio BMW Business (C43)
S760 Wysoki połysk Shadow-Line
S785 Lampy kierunkowskazów białe
S863 Spis dealerów, Europa
S879 Literatura pokładowa, niemiecki
S8SP Sterowanie CO2
S915 Dummy-SALAPA
S962 Brak podst. tabl. rejestr. przedniej
S210 Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S279 Obr. BMW, st. le. spr. gwiaz. 4
5S520 Lampa przeciwmgłowa
S548 Licznik kilometrów
S550 Komputer pokładowy
S832 Akumulator w bagażniku
S851 Wersja językowa, niemiecki

Auto po zakupie na 16 calowych felgach prezentowalo sie tak

Obrazek

Obrazek

Pomyslalem, ze takie fajne coupe zasluguje na wieksze kola, ktore nadadza autu osteczny szlif i postawia przyslowiowa kropke nad i :) Wybor padl na M pakietowy dedykowany do e46 17 calowy styling 68 w dwoch szerokosciach, ktore to udalo sie kupic w super stanie od  bardzo pozytywnie zakreconego fana bmw, ktory przygotowal komplet pod siebie ale ostatecznie zdecydowal sie na 18 cali. Do felg mam zalozone nowe opony Continental ContiSportContact 5 przod 225/45 oraz 245/40 tyl czyli tak jak fabryka nakazala. Calosc moim zdaniem prezentuje swietnie, a auto prowadzi sie dla mnie jak gokart, szczegolnie po przesiadce z e38. 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podsumowujac z zakupu jestem bardzo zadowolony, niby duzo cech wspolnych z e39, a nawet e38 jak elelemnty wykonczenie wnetrza, czy R6 silnik. to jednak to auto ma zupelnie inny charakter niz wszystkie moje dotychczasowe, polubilismy sie juz, dla mnie bomba, moze niektorym z Was tez przypadnie do gustu:) Zdjecia po zalozeniu nowych kol ponizej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ciag dlaszy nastapi:)


Ostatnio edytowano 9 października 2020, 09:33 przez hipgig, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig > BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 26 września 2020, 11:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Fajna, zadbana sztuka :super:



Nie brakuje Ci komfortu po przesiadce z siedem errr ? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig > BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 26 września 2020, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Szczurek1986 napisał(a):
Fajna, zadbana sztuka :super:

Taka wlasnie jest, dzieki!

Nie brakuje Ci komfortu po przesiadce z siedem errr ? :hyhy:


To zupelnie inne auta, gdy wsiadlem do e46 po raz pierwszy to faktycznie roznica ogromna w charakterystyce prowadzenia auta. E38 to komfort i jeszcze raz komfort, tu w e46 zdecydowanie sportowy duch i charakter ale wszystko jest wzgledne, teraz gdy przejechalem ponad 1000 km trojka juz sie przywyczailem. Nie mozna miec wszystkiego, kazde auto ma plusy/pewne minusy, wazne jak w danym aucie sie czujemy i w tym tez fajnie sie odnajduje, gdy nie chcemy isc w pewne skrajnosci najlepszym kompromisem bedzie 5er, np e39. Poza tym nigdy nie mialem coupe, a zawsze chcialem wiec kiedy jesli nie teraz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig > BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 26 września 2020, 13:39 
Offline
Fan włoszczyzny

Posty: 2046
Bardzo ładna. Dużo bardziej jeśli chodzi o coupe podoba mi się właśnie przedlift.

_________________
Mi sono guardato intorno e non sono riuscito a trovare l'auto che sognavo per me. Ecco perché ho preso una decisione: lo costruirà da solo. E. Ferrari


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: hipgig > BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 26 września 2020, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3230
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Ładna E46, ten model ma to coś w sobie, E92 już tego nie miało ;) gratuluje zakupu.
Felga w E46 fajna ale wglądowo na pewno 18" byłaby lepsza, niestety polskie drogi to weryfikują i 17" to optimum, wygląd/wygoda.

Bezawaryjnej jazdy :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig > BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 29 września 2020, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Nauczony doswiadczeniem, dwa obowiazkowe punkty po zakupie auta to wymiana oleju w skrzyni automatycznej w sprawdzonym miejscu oraz ustawienie geometrii.

Jesli chodzi o skrzynie (u mnie jest ZF 5HP-`9), to po zdjeciu miski po filtrze oleju widac bylo, ze olej byl juz wczesniej wymieniany. Podczas mojej wymiany zalano olej ZF Lifeguard Fluid 5, cala wymiana przeprowadzona zostala zgodnie ze sztuka, doszedl oczywiscie nowy filtr oraz uszczelka miski i tyle w tym temacie. 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Natomiast po zalozeniu nowych kol, na geometrie zawitalem ponownie do nikogo innego jak tylko do legendarnego Pana Sylwka w VW Dobrucki :) Czlowiek, ktory na 99% ustawi wszystko tak jak trzeba, nawet jesli inni mowia, ze sie nie da - pod warunkiem oczywiscie, ze auto i jego zawieszenie sa sprawne. Tradycyjnie wspolpracujemy z p. Sylwiek siedzac caly czas za kierownica i po niecalej godzinie wyjezdzamy autem ustawionym jak w fabryce. Pan Sylwek dodal od siebe, ze auto wyglada od spodu bardzo dobrze, jest proste i teraz powinno jezdzic tak jak trzeba, tutaj po krotkiej jezdzie testowej rowniez bez zadnych uwag i coz p. Sylwkowi tylko zdrowia zyczyc bo takich profesjonalistow i przy okazji sympatycznych osob, przynajmniej ja nie znam z branzy moto zbyt wiele.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig > BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 29 września 2020, 20:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Skoro Pan Sylwek temat ogarnia wzorowo to pozostaje się cieszyć że ktoś taki jest :D Wszyscy wiemy jak to bywa z tymi mechaniorami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig > BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 29 września 2020, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Szczurek1986 napisał(a):
Skoro Pan Sylwek temat ogarnia wzorowo to pozostaje się cieszyć że ktoś taki jest :D Wszyscy wiemy jak to bywa z tymi mechaniorami...


Dokladnie, dobry i uczciwy mechanik jest w dzisiejszych czasach na wage zlota:) Skoro ktos zawodowo zajmuje/specjalizuje sie w zasadzie w jednej rzeczy od kilkunastu lat, do tego ma wzorowe opinie wsrod setek klientow i wciaz trzyma poziom to nic tylko korzystac z uslug takich osob, nie ma co samemu Ameryki na nowo odkrywac..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig > BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 9 października 2020, 08:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Relacja z serwisu przeprowadzonego u mechanika do ktorego jezdze juz ze swoim piatym bmw, wczesniej myslal on, ze handluje samochodami:) Przy okazji; zawsze gdy jestem stoi u niego sporo roznych, zazwyczaj ciekawych bmw, tym razem bylo nawet biale bmw i8

Obrazek

Podczas mojego serwisu na stanowisku obok ciekawe spotkanie z calkiem podobna ale o kilka lat mlodsza siostra

Obrazek

Serwis dotyczyl glownie ukladu chlodzenia, uszczelnienia silnika (uszczelka miski i  pokrywy zaworow juz wczesniej zrobione) a takze  wymiany wszelkich rolek, napinaczy, paskow, ktore tego wymagaly + wpadly nowe klocki, dokladnie bylo to:

ermostat bmw oem
wiskoza behr hella
oczyszczenie chlodnicy i wymiana plynu chlodniczego
uszczelka podstawy filtra bmw oem
oring bagnetu oleju bmw oem
uszczelka korka zbiornika wspomagania bmw oem
napinacz paska wielorowkowego + pasek INA
ramie napinacza paska klinowego INA
rolka prowadzaca pasek klinowy INA
klocki hamulcowe przod ATE

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zuzyte czesci, tetmostat jak i wisko od nowosci juz niedomagaly, uszczelka podstawy filtra jak z plastiku, czyli pakiet standard w autach z tych lat.

Obrazek

M52/M54 sa moimi ulubionymi jednostkami od bmw,, natomiast ich stan wiadomo zalezy od wielu czynnikow tj. jak byly eksploatowane, dbane, serwisowane, od stanu wielu podzespolow osprzetu wokol silnika jak czesto zmieniao olej oraz jaki byl zalewany itd czyli tez czynniki na jakie nie mamy wplywu kupujac po kims auto.. Zmierzam do tego, ze w kazdym z moich czterech poprzednich bmw z R6 wsluchujac sie uwaznie w prace silnika kazdy pracowal / brzmial jakby troche inaczej,mimo, ze byl zachowany ten sam charakter pracy jednostek.  Pod tym wzgledem w  coupe serce auta pracuje jakby najbardziej gladko, miekko, aksamitnie, nawet jak na M54 ale to wzmianka wylacznie dla fetyszystow silnikowych:) Moneta 2 zl usttala dluzej na pokrywie silnika, a podobno takie rzeczy tylko w lexusach:)

Obrazek

Auto zostalo zarejestrowane, dolaczylo do konesera dzieki czemu mozemy nabyc oryginalne czesci u dilera bmw w lepszych cenach i coz wiecej by rzecz - jak dbasz tak masz:)

Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 11 października 2020, 19:31 przez hipgig, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig > BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 9 października 2020, 11:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Świetna fura, nie widać po niej tych 17 lat.
Styling 68 moim zdaniem jedyna felga do każdego E46 oprócz //M.
Będę tu zaglądał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 10 października 2020, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5065
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Hmm, nagle mam wrażenie, że poliftowych e46 coupe/cabrio jakoś mniej widuję na drogach.
Natomiast ciekawa przesiadka z E38, i rzeczywiście bardzo przyjemna jest Twoja sztuka. Niech się sprawuje i cieszy jak najlepiej :ok:

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 11 października 2020, 05:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Artur.92 napisał(a):
Hmm, nagle mam wrażenie, że poliftowych e46 coupe/cabrio jakoś mniej widuję na drogach.
Natomiast ciekawa przesiadka z E38, i rzeczywiście bardzo przyjemna jest Twoja sztuka. Niech się sprawuje i cieszy jak najlepiej :ok:


Ceny Panie, ceny.
Na polskim patologicznym rynku samochodowym mało kto jest w stanie wyciągnąć z koperty dobre 25+ tysi na dobre E46, w dodatku w dużej benzynie (w odniesieniu do średniej poj. silnika w PL).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 11 października 2020, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
rad320i napisał(a):
Artur.92 napisał(a):
Hmm, nagle mam wrażenie, że poliftowych e46 coupe/cabrio jakoś mniej widuję na drogach.
Natomiast ciekawa przesiadka z E38, i rzeczywiście bardzo przyjemna jest Twoja sztuka. Niech się sprawuje i cieszy jak najlepiej :ok:


Ceny Panie, ceny.
Na polskim patologicznym rynku samochodowym mało kto jest w stanie wyciągnąć z koperty dobre 25+ tysi na dobre E46, w dodatku w dużej benzynie (w odniesieniu do średniej poj. silnika w PL).


Artur.92 rad320i - dzieki za mile slowo; odnosnie sytuacji rynkowej, to jesli aktualnie wpiszemy w wyszukiwarke otomoto kryteria: e46 + polift czyli od 2003 + benzyna + silnik R6 2.5 i 3.0 to dostajemy doslownie 7 sztuk takich aut w nadwoziu COUPE, z czego znajac zycie moze 3 sa ciekawe w rzeczywistosci. Z cena jak pisales, od 25-30 tys zaczynaja sie godne zakupu tego typu egzemplarze, zwrocilem uwage ostatnio ma takie jedno za 30 tys, ale ogloszenie widze juz zniknelo. To wciaz powtarzany banal i walkowany wszedzie temat ale to samo dotyczy ladnie zachowanych e39, o e38 juz nawet nie wspominajac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 11 października 2020, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Kolejne prace przy coupe za mna, i tak w ramach konesera male zakupy (o czesci z nich wspomnialem juz w poprzednim wpisie)

Obrazek

nowe podszybie bmw oem, w odroznieniu od np podszybia e38 montaz jest prostszy, latwiej sie je instaluje, do e46 coupe podszybie w komplecie jest juz z gotowymi kolkami

Obrazek

nowy schowek tunelu srodkowego wraz z roleta bmw oem

Obrazek

kierunkowskazy boczne na obydwie strony bmw oem, jak widac na zdjeciach po porownaniu stare/nowe zakup jak najbardziej uzasadniony

Obrazek

Obrazek

Obrazek

dywanik welurowy kierownicy bmw oem

Obrazek

Wymienilem takze tasme kierownicy oraz udalo mi sie znalezc prawie w idealnym stanie kierownice M pakietowa. Pochodzila z e46 cabrio o niskim przebiegu, kierownica z 5/2006 wiec chyba jedna z ostatnich tego typu M, ktora jak dla mnie jest rewelacyjna, nie tylko wizualnie ale przede wszystkim w swoim grubym chwycie i prowadzeniu. Z kierownica byla poduszka po akcji serwisowej z 2018 roku wiec fajny bonus i komplet jak nowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Musialem sie tez uporac z zamkiem w drzwiach, jak sie okazuje to slaby punkt e46 coupe i czesto ulega uszkodzeniu silnik wypychajacy rygiel do gory przy otwieraniu auta z pilota. Wowczas rozwiazania mamy trzy, kupujemy drogi nowy zamek, szukamy uzywki ale musi to byc wersja EU bo z anglikow nie podchodza, a ceny wersji EU tez wysokie, trudno je kupic i pewnosci nie mamy ile posluzy... Trzecia alternatywa jest jego naprawa, a w zasadzie regeneracja i tutaj udalo mi sie znalezc czlowieka zakreconego na punkcie bmw, ktory ma to w jednym palcu i zregenerowal ich bardzo wiele. Co wiecej mialem tez problem z ustawianiem lusterek z wewnatrz auta oraz ich automatycznym skladniem. Okazalo sie, ze wspomniany jegomosc mial to wszystko w jednym palcu i do tego mieszkal calkiem niedaleko, jak to sie mowi pewni ludzie sie przyciagaja:) Jakby tego bylo malo to posiadal tez e46 coupe poliftowe dokladnie z tego samego roku i miesiaca produkcji co moje, w tym samym kolorze tylko silnik zamiast 2.5  > 3.0 

Obrazek

Spedzilem u niego okolo 5 godzin i w tak milej atmosferze wymieniajac doswiadczenia motoryzacyjne uporal sie z wszystkimii usterkami, to byl wiec  bardzo udany dzien dla mojego auta:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Umylem tez auto, jak zwykle w pelni 'detailingowo' :) Robie to zawsze na myjni bezdotykowej ale mam taka miejscowke i komfort ze moge siedziec godzine i dopieszczac auto myjac je recznie prz uzyciu wiadra, potem suszyc, nakladac, wosk itd.. i nikt nie stoi mi za plecami, ze zajmuje stanowisko.

Obrazek

Obrazek

Na koniec nagralem nowy filmik z praca automatycznego  skladania/otwierania tych lusterek - jak dla mnie jest to bardzo fajny bajer gdy chowaja sie wlasnie tak pionowo do gory - w sumie to po raz pierwszy to widzialem w e46:)  Dla tych, z Was dla ktorych jest to tez  'nowosc'  mozna zobaczyc to pod sam koniec filmu



Bedac jak najbardziej zadowolony z zakresu i efektow wszystkich prac jakich dokonalem od czasu zakupu auta gdzie wiekszosc rzeczy, ktore siedzialy mi z tylu glowy sa juz zrobone, pozostalo cieszyc sie autem, jezdzic i obserwowac:) Do nastepnego

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 12 października 2020, 08:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Bardzo fajnie działasz przy aucie :super: Jest też dobrą bazą pod pielęgnacje.

Bawiłeś się już w NCS? kierunki autostradowe? migające światła stop przy ostrym hamowaniu? Polifty mają już ciekawe rzeczy do uruchomienia.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 12 października 2020, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Mateusz118 napisał(a):
Bardzo fajnie działasz przy aucie :super: Jest też dobrą bazą pod pielęgnacje.

Bawiłeś się już w NCS? kierunki autostradowe? migające światła stop przy ostrym hamowaniu? Polifty mają już ciekawe rzeczy do uruchomienia.


Dzieki, tak slyszalem, ze mozna zakodowac rozne opcje, tak jak piszesz, np wlaczasz kierunek raz a on miga trzy razy itd ale poki co nie jest mi to potrzebne wiec nie ruszam. Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 13 października 2020, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: AMG Z3 e36 cab.
Po prostu igła, takich juz nie ma :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 13 października 2020, 12:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
King napisał(a):
Po prostu igła, takich juz nie ma :ok:



są są patrz wyżej :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e38
Kod silnika: M52B28TU
Od ostatniego wpisu minelo juz troche, wiec czas na aktualizacje.

Wspominalem, ze naprawilem zamek drzwi od strony kierowcy, zamek drzwi pasazera takze tego wymagal - niestety to czesta bolaczka coupe, wiec zlecilem jeszcze naprawe drugiego zamka by wszystko dzialalo jak powinno. 

Obrazek

Przy okazji rozebrane zostale ponownie drzwi kierowcy, poniewaz chcialem tam wymienic na nowe wygluszenie drzwi, do jego instalacji zakupilem tez w aso klej tzw. sznur butylowy aby wszystko byla zrobione jak fabryka przykazala. Aplikacja kleju jest prosta, a sznur butulowy aso sprzedaje na metry. 

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pomimo, ze niedawno byly zalozone nowe amortyzatory tylne Kayaba, to postanowilem zmienic ten komplet na Sachsa, dokupilem tez poduszki Lemfordera oraz w aso niezbedne do montazu podkladki i dwa rodzaje metalowych plytek, pomiedzy ktorymi lezy poduszka Lemfordera. 

Obrazek

Zrobiony zostal tez przeglad, w ramach ktorego wymienilem olej silnikowy (Lliquy Moly 5w40 synthoil) wraz z filtrem, filr powiertrza, a takze kompletna odma z przewodami - oryg. bmw, Przy okazji wymiany odmy sciagany zostal kolektor, wiec zalozona zostala tez nowa uszczelka kolektora dolotowego REINZ. Dodatkowo wpadly nowe oringi bagnetu oraz dwie zaaslepki silnika, te ktore sa montowany jakby z tylu silnika. Po calej operacji zostal przeprowadzony test na obecnosc lewego powietrza, ktorego nie wykryto. 

Obrazek
Obrazek

Tak wyglada odma w 'otulinie' jest to wersja na tzw. zimny klimat. Co ciekawe stara odma byla jeszcze oryginalna z pierwszego montazu i po otwarciu jej puchy nie byla specjalnie zapchana czy zasyfiona..
Obrazek

Na koniec pozostala jeszcze DISA, moja nie dzialala poprawnie (luzna klapka), zakupilem w sklepie nowa Febi, ta okazala sie uszkodzona - po instalacji zaczela gwizdac, swiszczec.. Przypadkiem udalo mi sie trafic na oryginalna dise w naprawde super stanie czyli sztywna klapka, szczelna mebrana trzymajaca podcisnienie, ladnie odbijajaca oraz oring disy w idealnym stanie, ktory nie bedzie przepuszczal lewego powietrza.  

Obrazek

I tu ciekawostka odnosnie disy o ktorej byc moze nie wszyscy wiedza - pomimo jej zalozenia i odpalenia silnika okazalo sie, ze nie dziala poprawnie, a sprawdziamy to bardzo prosto. Silnik wylaczony (disa otwarta), potem wlaczmy silnik wtedy widoczne od gory ciegno disy powinno sie przesunac w prawa strone, w strone gruszki zamykajac dise. ( nastepnie podczas obciazenia/jazdy okolo 3.5 tys obrotow  disa sie otwiera - tak powinno wygladac prawidlowe jej dzialanie).Sama disa byla sprawna bo pokazal to jej test w INPA, ktory symuluje jej aktywacje i wymusza jej otwieranie/zamykanie. 

Okazalo sie, ze konieczna byla aktualizacja softu silnika, po tym zabiegu i uruchomienia silnika disa od razu zmienila pozycje i sie zamknela. Podczas juz samej jazdy auto chodzi wyraznie plynniej, bardziej 'kulturalnie', poprawilo sie tez przyspieszenie, lepiej reaguje na gaz. Tak wiec poprawne dzialanie disy ewidentnie przeklada sie na radosc z jazdy, zalecam wiec sprawdzenie nie tylko samej disy ale jesli nawet jest sprawna to czy dziala Wam prawidlowo.


Test drogowy zdany pozytywnie, na chwile obecna ZERO jakichkolwiek bolaczek mechanicznych, bmw az samo rwie sie do jazdy, do nastepnego:)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: hipgig -->> BMW e46 325Ci 11/2003 black-sapphire metallic
PostNapisane: 16 grudnia 2020, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Garaż: E46 320Cd Lifestyle Edition -> viewtopic.php?f=6&t=171922
Piękna sztuka, wygląda na mega zdrową :ok: z ciekawości ramki pod tablice rejestracyjne z Konesera można zamówić czy dorzucają do zamówienia? Musze zmienić ramki bo mam dwie różne a nie chce jakichś "Mpower" czy "M Performance" itp ;)

_________________
Moje BMW E46 320Cd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL