Hej, hej!
Sharky przeszedł na zaslużoną emeryturę, więc czas najwyższy zaprezentować moje "nowe" daily jakim jest BMW X1 z 2011 roku i przebiegiem w dniu zakupu niespełna 156k km

Może na początek kilka suchych faktów czyli VINowanko:
Code / Type E84 / VN31
Chassis Sports Activity Vehicle (5 Doors)
Market Europe (left Steering)
Engine N47 (2.00 l / 130 kW)
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission automatic
Color Black-sapphire Metallic (475)
Upholstery Stoff "elektra"/anthrazit (EAAT)
Manufacturer BMW AG / Leipzig, Germany
Production Date 2011-08-29 (Monday)
1CA Selection of COP relevant vehicles
1CB CO2 content
1CC Automatic Start/Stop function
1CD Brake Energy Regeneration
230 EU-specific additional contents
249 Multifunction for steering wheel
255 Sport leather steering wheel
2S7 Lt/aly Wheels Starspoke 317
320 Model designation, deletion
386 Roof rails
423 Floor mats in velour
428 Warning triangle
494 Seat heating for driver and front passenger
4AE Armrest Front Retractable
4CG Int.strip Satinsilver
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (PDC)
520 Fog lights
521 Rain sensor
522 Xenon light
534 Automatic air conditioning
548 Speedometer with kilometer reading
606 Navigation System Business
698 Area code 2 for DVD
801 German version
840 High Speed Synchronisation
851 Language version German
879 German / on-board documentation
8KA Oil service interval - 24 months/30,000 km
8SC Country Spec. Release Of Teleservice
8SP Cop Control
8TK Passive Protection For Pedestrians
8TL Daytime Lights Front And Rear Aktiv
8TN Daytime driving lights selectable by Lights menu
8V1 Ncap Label
Egzemplarz... niezbyt bogato wyposażony ale totalnej biedy nie ma

Ma większość rzeczy z listy na czym mi zależało czyli napęd tylko na tył, xenon, pdc przód i tył, grzane fotele oraz wbudowaną nawigację. Do "pełni szczęścia" na start zabrakło automatu i tempomatu ale z tym drugim to nie taki problem jakby mogło się wydawać

Czemu zależało mi na napędzie na tył w SUVie (małym bo małym ale nadal SUVie)? Z tego co wyczytałem to reduktory lubią się sypać gdy nie dba się o rozmiary opon a ich naprawa jest mocno kosztowna i wolałem sobie tego oszczędzić. Dodatkowo większość czasu i tak będzie jeździć po mieście, gdzie xDrive i tak nie będzie niezbędny.
Podobnie jak było z compactem to auto również bardzo długo omijałem ze względu na otarcia zderzaka, nieoryginalne felgi czy też dosyć zaporową cenę, która była na marketplace. Miałem już upatrzoną sztukę u handlarza lecz sprzedała się zanim po nią pojechałem. Zacząłem więc szukać w okolicach Wrocławia, by móc szybko zareagować i na znanym portalu spotkałem właśnie to auto z marketplace tylko w normalnej cenie. Szybki telefon, decyzja poprzedzona zakupem raportu i kontrolą na stacji diagnostycznej i stało się

Kilka zdjęć z ogłoszenia:



Wg raportu auto miało szkodę w 2019 roku na terenie niemiec i po zdjęciach wyszło, że to właśnie to otarcie na tylnym zderzaku. Miesiąc później auto znalazło się w Polsce ponoć u znajomej pierwszej właścicielki z DE, więc duża szansa, że auto nie było kręcone ani bite - przebiegi zczytane z INPY się zgadzają tak samo jak stan podwozia czy wynik pomiaru lakieru:

Postanowiłem, że nie popełnię tego samego błędu co z compactem, a więc w pierwszej kolejności stan techniczny a dopiero później wizualka i tutaj pojawiły się pewne rozczarowania, aczkolwiek i tak nie zmienia to faktu, że stan jest bardzo dobry

W pierwszej kolejności serwis filtrowo-olejowy. Wycieraczki Bosch Aerotwin, olej Millers EE Performance C3 5W-30, filtr oleju, paliwa i kabinowy z węglem Mann oraz...

filtr powietrza wkładka bawełniana K&N

Zawsze o takiej marzyłem ale do 1,6 było mi szkoda

Następnie wymiana oryginalnego akumulatora z 2011 roku na nowy Bosch AGM 80Ah (pierwszy ból, bo po wymianie nie skasowano błędów spowodowanych odpięciem aku a wymiana kosztowała 150zł i do tego przebitka 100zł na cenie samego aku... czyli jak na moje to 250zł w plecy za to, że sam nie odkręciłem dwóch klem, bo błędy skasowałem sam

)

Dalej... Był mały problem z rozszczelnionym przewodem od wspomagania. Przewód udało się zregenerować lecz mam wrażenie, że lekko podcieka nadal. Przetarłem i trzeba obserwować. Przy okazji wymienione uszczelnienia IC na nowe ori. Mniej przyjemnym była wymuszona wymiana koła pasowego, bo stare ciut popękało a zamienników brak

Z rzeczy mało przyjemnych zostały klocki + tarcze przód/tył (mało przyjemnych, bo poprzednia właścicielka założyła trzecie klocki do tych samych tarcz) aczkolwiek chyba zrobię to sam i przy okazji odnowię zaciski na srebrno. I teraz pytanie - jakie firmy szły na pierwszy montaż? Zastanawiam się nad zestawem ceramicznym ATE by nie pyliło jak w compactowych Textarach (chociaż same w sobie dobre hamulce)
Wizualnie niewiele się zmieniło - założyłem drugi zestaw kół z letnimi oponami, umyłem, odkurzyłem i natłukłem 6k km

Dodatkowo korzystając z okazji zakodowałem sobie język polski w nawigacji w miejsce francuskiego (modele po 2010 mają ukryty), pamięć systemu START-STOP, cyfrową prędkość i tymczasowe spalanie na liczniku
Nawet postarałem się i cyknąłem kilka aktualnych fotek. Oczywiście w trakcie zaczął padać deszcz i godzina przygotowań poszła...











A teraz najciekawsze czyli plany na najbliższy czas:
* zakup felg Styling 317 i opon zimowych (setup z VIN)
* naprawa lub wymiana sterownika świec żarowych + świec, bo wywala błąd na pierwszym cylindrze
* zakup półki bagażnika, bo zaginęła gdzieś w DE
Plany na później (ale nie do odkładania w nieskończoność):
* zakup felg Styling xxx (a zachowam ciut tajemnicy) i opon letnich
* wymiana tarcz i klocków przód/tył
Zachcianki, które fajnie by było zrealizować, ale bez tego da się przeżyć:
* dołożenie tempomatu
* dołożenie combox (jeżeli obsłuży aplikacje BMW na navi Business m.in. Spotify) lub dekodera android auto (zachowam oryginalny ekran)
* dołożenie do panelu przycisków ECO PRO i HDC
* dołożenie elektrycznie składanych lusterek
* licznik w wersji High
* czarna podsufitka
* wymiana oparcia kanapy na wersję z podłokietnikiem / wymiana na materiałowe sporty
* lakierowanie zderzaków / założenie pakietu XLine / założenie Mpakietu + poliftowe lusterka
To by było chyba na tyle

Wiem, że nie ma czym się chwalić aczkolwiek myślę, że taki temat to fajna sprawa by przypomnieć sobie co i kiedy było robione

Jeżeli ktoś przeczytał do końca to dziękuję tak samo jak za każdy komentarz pozostawiony poniżej

5tka!