BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 20:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 355 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 1 kwietnia 2021, 10:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
dzięki za info i zainteresowanie.
właśnie przyszedł "zbój"
Obrazek
Obrazek
wszystkie przewody, gruszki, zawory przedzwonione.
Przewodziki ułożone pospinane opaskami połapane.
od gruszki do trójnika tak dałem bardziej elastyczny przewód silikonowy ale zbrojony bo idzie nad turbo, więc tam dość ciepło... ale ten jest do 250st więc powinien ogarnąć.
Po południu wrzucam nowy zbiorniczek i mam nadzieję cieszę się jazdą... i że zniknie ten błąd ciśnienia doładowania... przez który mam dwa MAP Sensory :looka:

Dante182 napisał(a):
orzel_man, łap. Ja niestety nie oglądałem tego filmiku w całości ale po temacie domyślam się, że pokazuje krok po kroku co i jak :P Jakbyś miał jakieś pytania to wal na PW. W e46 m47n miałem sytuacje, że turbo coraz później wstawało, aż przestało kompletnie dmuchać. Winny był własnie delikatnie rozdarty wężyk na wejściu do tego zbiorniczka. Zrobisz króciec i powinno być oki

Oglądałem ale dzięki za podrzucenie. sporo tam ustawiania jest i mam nadzieje żę nieprędko będę zmuszony korzystać z tego :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 1 kwietnia 2021, 19:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
No ...zbiornik na miejscu. wszystko szczelne.
auto jedzie prawidłowo i nie głupije na wolnych obrotach oraz przy zjeżdżaniu z górki... bo też coś obroty dziwnie się zachowywały.
jest dobrze.
ogarnięte....ale niestety powraca błąd ciśnienia doładowania... i mam problem... jest DPF off... możliwe że coś nie tak z programowaniem ?
można to jakoś sprawdzić czy jest wycięty DPF.
kilka fotek
Obrazek
Obrazek

no i coś tam zakupiliśmy "na wzmocnienie"
Obrazek
Pozdrawiam Kolegę z Forum...

Ista i inpa takie coś wywalają... pomożecie ...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

narazie tyle....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 3 kwietnia 2021, 09:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
Nie miałeś problemu z hamulcami czy z serwo przy takiej nieszczelności? Tzn czy robił się twardy czy miękki?

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 3 kwietnia 2021, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Kuracja wzmacniająca zawsze pro ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 5 kwietnia 2021, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
kepa416 napisał(a):
Nie miałeś problemu z hamulcami czy z serwo przy takiej nieszczelności? Tzn czy robił się twardy czy miękki?

co do hamulców to ciężko powiedzieć. mam te nieszczęsne ceramiczne klocki które ogólnie dziwne są.
nie odczułem żeby jakoś nadmiernie ciężko pedał działał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 7 kwietnia 2021, 19:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Kurde. Dzisiaj sztangi obserwowałem.
Przy odpaleniu po postoju wydostaje się trochę spalin w komorze silnika w okolicach turbo. Chyba tej pokrywki od waste gate.
Po 5 sekundach już spokój. Jest tam jakaś uszczelka czy coś ? Możliwe ze jak turbo robili nie założyli uszczelki czy coś ?
Noże ktoś z Was miał podobnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 7 kwietnia 2021, 21:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Ogólnikowy błąd ten 41AB. Musisz sprawdzić map sensor jak pokazuje i czy nie jest uszkodzony. Przy tym błędzie raczej ludzie skarżyli się na słaby dół czyli do ok 2tys rpm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 7 kwietnia 2021, 22:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Dante182 napisał(a):
Ogólnikowy błąd ten 41AB. Musisz sprawdzić map sensor jak pokazuje i czy nie jest uszkodzony. Przy tym błędzie raczej ludzie skarżyli się na słaby dół czyli do ok 2tys rpm.

Właśnie tak u mnie było. Słaby dół. Do 1500. I dziwne zachowania.
Map sensor petarda. Nowy kupiłem. W ista różnice 2mb wskazywał gdzie tolerancja +-20 wiec jest nowy sprawny i dokładny
Podciśnienia wymienione.
Sztangi sprawdzone. Sprawne. Chociaż ruszenie tej od „waste gate” wymaga sporo siły.
Wyeliminowana nieszczelność w tym zbiorniczku podciśnienia. Bez kompromisów.
Zastanawia mie jedna sprawa. Jak kupiłem auto nie było tego błędu. Ale była tez niesprawna klapa gasząca. Czy to może mieć związek ? Może ją odpiąć i zobaczyć czy wróci.
Zamowilem baterie do laptopa. To zrobię logi dynamiczne. Zobaczymy jak to wszystko pompuje tak naprawdę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 8 kwietnia 2021, 19:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
cześć,
analizując i badając temat podciśnień... trafiłem na coś takiego,
przy uruchamianiu, przez chwilę dosłownie wydostaje się dym w komorze silnika... widać go nad zaślepką od waste gate, po prawej i lewej stronie...14-18 sekunda... ale chyba YT ostro okroiło i nie zobaczy się tego...



dodatkowo zrobiłem logi.
wrzuciłem je w osobnym temacie. jest ok ? czy coś nie domaga wg Was...i przewrażliwony jestem.
viewtopic.php?f=1&t=172241


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 9 kwietnia 2021, 20:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Dzisiaj sprawdziłem oba zawory sterujące ...
Chyba oba do wymiany. Wrzucę jutro filmik jak testowałem je ;)


EDIT::::>>>
Poniżej filmiki.




wg mnie to nie działają jak powinny. Delikatny pojedynczy impuls elektryczny nie powinien raczej wypuszczać całego ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 13 kwietnia 2021, 12:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Podczas oglądania dokładnie dolotu, zauważyłem że jest delikatne zapocenie przy rurze wejściowej do intercoolera.
przyczyną często są uszczelnienia.
przy okazji wymiany oleju za dwa tygodnie jak auto będzie na podnośniku wymienione zostaną od razu uszczelnienia.
niech już będzie zrobione..."na zapas" jakby co
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 13 kwietnia 2021, 15:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
Ta uszczelnienia. Sprawdź może te turbiny które były robione. U mnie wymiana pomogła na 4-5 tys. km bo turbo dalej leje olej który stoi w tych kolankach. Może problemy z tym podciśnieniem to źle ustawione sztangi na turbo.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 13 kwietnia 2021, 20:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
No turba robione widać że są ok i sucho w komorze. w dolocie trochę oleju jest... ale ile wyleci to zobaczę dopiero . Nie ubywa w każdym razie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 14 kwietnia 2021, 16:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
No to u mnie jest podobnie stan mam 12 tys, pewnie dlatego że ON wpada do oleju przy wypalaniu DPF.

U mnie turbiny też były robione bo mam znaczone i opisane gruszki, albo chociaż sprawdzane. Tylko że olej lata w dolocie. Obejrzyj dobrze łączenia ciepłej i zimnej strony.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 19 kwietnia 2021, 13:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Coraz bardziej zaczynam dochodzić do wniosku, że zawory sterujące się zawieszaja.
w tygodniu wymieniam na nowe... w środę mają być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 20 kwietnia 2021, 08:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Wczoraj pogoda dopisała... a i temperatury już coraz lepsze...zmieniłem kapcie na lato... trochę zabawy ze śrubami było... ale ostatecznie udało się coś podobierać...
Obrazek

setup letni
Obrazek
Obrazek

...
CDN... jutro wymiana zaworów turbo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 21 kwietnia 2021, 13:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Są I nowe zaworki u mnie...
Obrazek
tak powinny właśnie pracować...
Pierburg

I ori bmw (w535 występuje tylko w orginale)


Dodatkowo jakiś czas temu wymieniłem jedną z uszczelek przy EGR.
do wymiany polecą jeszcze dwie przy intercoolerze i na łączeniu rury z turbo - taki duży o-ring tam jest.
no i mam nadzieje że będzie petarda... dzisiaj zmienie zawory.
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 21 kwietnia 2021, 14:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
I jak tam ? Jest poprawa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 21 kwietnia 2021, 14:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
zawory dopiero dotarły godzinę temu.
za jakąś godzinkę pójdę je zmienić... i zobaczymy ;) :kwasny:


EDIT:::>>>
nie dałem rady dzisiaj... Pojechałem na zawody rfc... kuzyn startował...
kozak impreza... młody biega po domu z kierownicą od mojej e39 i mówi że ma boogie... bezcenne
https://rfc.com.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 23 kwietnia 2021, 07:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
No dobra... jestem.
Bandziora doczekała się nowych zaworów...
pierwsze wrażenia....
1. Równiejsza / bardziej "miękka" praca na wolnych obrotach
2. Skrzynia łagodniej przerzuca - nie wiem na ile podciśnienia mają na to wpływ, ale z pewnością mają wpływ na mapę
3. M57 wydaje charakterystyczny dźwięk po odkręceniu korka oleju na wolnych obrotach... tutaj dziwiło mnie że nie było tego słychać.... teraz słychać.
4. Robi przeciąg ;););););) Jest dobrze ciągnie od ok 1000 do góry. Nie ma jakichś dziwnych zawachać, zmian pracy silnika itd itd. Nawet nie wiem czy nagram doddatkowo z Inpy jak to pracuje czy będę poprostu jeździł... chociaż... przepływka dawała dziwne wskazania i może wrócę do tematu w przyszłym miesiącu.

Poniżej kilka fotek z prac. Sama wymiana to godzinka z piwkiem. więc spoko. kwerstia narzędzi i dostania się do nakrętek... ale daliśmy radę

Pierwszy (trudniejszy) na zewnątrz
Obrazek
Obrazek

Pierwszy na swoim miejscu, drugi na wierzchu
Obrazek
Obrazek

oba
Obrazek

No i porządek ...
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 355 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL