BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Krisu_K13TL -->> E81 135i -> big brake kit + racelogic str.6
PostNapisane: 15 maja 2021, 09:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Cześć wszystkim,

Po sprzedaży M5:
viewtopic.php?f=89&t=158685

Miałem nie kupować nic, jednak okazało się, że życie bez skarbonki to nie to samo i moje myśli szybko zaczęły krążyć wokół w miarę lekkiego i jak najbardziej precyzyjnego w prowadzeniu auta spod znaku szachownicy (a jak!).

Wybór był dość ograniczony, albo Z3/Z4, albo powrót do którejś generacji compacta, albo coś jeszcze innego.
Po nieudanych próbach kupna kilku zetek doszedłem do wniosku, że jednak wybiorę coś bardziej "cichociemnego".
Zawsze lubiłem auta niepozorne, a koncepcja hatchbacka rwd to w mojej opinii najlepsze co świat motoryzacji nam dał. Nie ukrywam też, że nie bardzo chciałem robić krok w tył w kwestii osiągów, tym samym wróciłem do całkiem niezłego (chyba) pomysłu, który miałem kilka lat temu.
Był nawet temat na forum, o tutaj:

viewtopic.php?f=2&t=156842&hilit=e81+n54

O tym czy pomysł był dobry mam nadzieję przekonamy się wszyscy wkrótce. :D

E81 to w opinii większości całkiem niezły, o ile nie najlepszy hatchback rwd... Tylko silniki miał jakieś przeciętne.

I tak po tym przydługim wstępie przechodzimy do "clue" forum, czyli fotek. Nie ma ich dużo, ale mam nadzieję, że galeria będzie się stopniowo rozrastać; no dobra najpierw Vin:

Parameter Value
VIN WBAUB91010VJ22915
Country of origin
Germany
Check digit (Ok)
Type UB91
Production date 2010-04-27
Model code E81 ()
Model 118I UL (EUR)
Body type Hatchback, 3 doors (HC)
Engine N43
Displacement, l 2.00
Power, KW 105
Gearbox Manual (MECH)
Drivetrain Rear-wheel drive (HECK)
Steering Left hand drive (LL)
Body colour TIEFSEEBLAU METALLIC (A76)
Upholstery STOFF NETWORK/ANTHRAZIT (AUAT)

Parameter Value
S1CBA CO2 equipment (CO2 UMFANG)
S548A Kilometre speedo (KILOMETERTACHO)
S851A Language version German (SPRACHVERSION DEUTSCH)

Custom options
Parameter Value
S1CAA Selection of COP-relevant vehicles (SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE)
S1CCA Auto start/stop function (AUTO START STOP FUNKTION)
S1CDA Brake Energy Regeneration (BRAKE ENERGY REGENERATION)
S161A Exhaust emissions standards EU5 (ABGASNORM EU5)
S2KCA BMW light alloy wheel, V-spoke 141 (LM RAEDER V-SPEICHE 141)
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC (SERVOTRONIC)
S230A Extra package, EU-speciifc (EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE)
S249A Multifunction f steering wheel (MULTIFUNKTION FUER LENKRAD)
S258A Tyres with runflat properties (BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN)
S320A Deleted, model lettering (MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL)
S321A Exterior parts in vehicle colour (EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE)
S4ATA Interior trim finishers black high-gloss (INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND)
S4UKA 5-seater (5-SITZIGKEIT)
S403A Glass roof, electrical (GLASDACH, ELEKTRISCH)
S420A Sun protection glazing (SONNENSCHUTZVERGLASUNG)
S423A Floor mats velours (FUSSMATTEN IN VELOURS)
S428A Warning triangle and first aid kit (WARNDREIECK)
S431A Interior mirror with automatic-dip (INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND)
S473A Armrest front (ARMAUFLAGE VORN)
S481A Sports seat (SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER)
S493A Storage compartment package (ABLAGENPAKET)
S5ACA High-beam assistant (FERNLICHTASSISTENT)
S5DCA Rear-seat headrests, folding (FONDKOPFSTUETZEN KLAPPBAR)
S502A Headlight cleaning system (SCHEINWERFER-WASCHANLAGE)
S507A Park Distance Control (PDC), rear (PARK DISTANCE CONTROL (PDC))
S520A Fog lights (NEBELSCHEINWERFER)
S521A Rain sensor (REGENSENSOR)
S522A Xenon Light (XENON-LICHT)
S534A Automatic air conditioning (KLIMAAUTOMATIK)
S540A Cruise control (GESCHWINDIGKEITSREGELUNG)
S563A Light package (LICHTPAKET)
S6FLA USB/audio interface (USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE)
S663A Radio BMW Professional (RADIO BMW PROFESSIONAL)
S698A Area-Code 2 for DVD (AREA-CODE 2)
P7RPA Advantage package (ADVANTAGE PAKET)
P7RSA Package Comfort (COMFORT PAKET)
S710A M leather steering wheel (M LEDERLENKRAD)
S760A High gloss shadow line (INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE)
S8SCA Telematics access request,country-spec. (LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH.)
S8SPA Control unit COP (COP STEUERUNG)
L801A National version Germany (DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG)
S863A Dealer List Europe (SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA)
S879A On-board literature, German (DEUTSCH / BORDLITERATUR)

Świeżo po zakupie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Samochód kupiony 7km od domu, miał małą przygodę związaną z lewym przednim narożnikiem, ale delikatną, jakiś kowal malował błotnik na aucie, jest trochę szpachli na masce i chamskie spryskiwacze reflektorów, ale nie było to nic groźnego, reszta lakieru ori, więc baza całkiem niezła, a z tymi drobnostkami się uporamy.

Zaraz po zakupie okazało się, że lewy bixenon ma uwaloną regulację, trzeba było wymienić lampę, co dla totalnego amatora wcale nie było takie proste. :)

Obrazek
Obrazek

"Nasi" tu byli:
Obrazek
Obrazek

Ale jak już robić to porządnie.
Obrazek

Przy okazji "akcji lampa" udało mi się nieco poprawić spasowanie przodu:
Obrazek

Zaraz potem korzystając z kontaktów w Michelinie (póki jeszcze były) zainwestowałem w nowe opony, padło na genialne moim zdaniem PS4 w rozmiarach pod 135i:
- przód 215/40 R18
- tył 245/35 R18

Obrazek

A, że felgi zamontowane były o cal mniejsze niż kupione opony to trzeba było wymyślić coś innego/ciekawego i padło na styling 294 z z4 e89

Obrazek
Obrazek

Podoba mi się ta "męska" opona z tyłu:
Obrazek


Kolejnym etapem było odebranie nowego służbowego osiołka na co dzień,

Obrazek


I mogliśmy zacząć działać.

Silnik sprzedałem w dwa tygodnie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gorzej szło z kupnem auta dawcy, byłem nastawiony na uszkodzoną Europę/USA, poszukiwania trwały kilka miesięcy, ale nie miałem ciśnienia. Niedawno udało mi się kupić kluczowy element układanki, czyli europejską wiązkę silnika z 335i:
Obrazek

To pozwoliło mi poszerzyć poszukiwania o angliki... Wczoraj wreszcie się udało, trochę dalej niż baza, bo ze 20km od domu... :D (chyba się starzeję, bo znudziło mi się jeżdżenie za autem przez pół Polski)

Obrazek

Plany?
- usunąć niedoróbki po naprawie,
- zderzak m performance na przód+ reszta z m pakietu,
- gwint,
- koło ( w sumie już jest),
- szpera z m3,
- i jakieś +/- 400 koni, żeby nadążyć za golfem GTI kolegi :)


Na razie tyle, zobaczymy czy i kiedy to zacznie jeździć ;)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Ostatnio edytowano 20 października 2022, 22:57 przez Krisu_K13TL, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 15 maja 2021, 10:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Jedno z brzydszych BMW, z jednym z gorzej wykonanych wnętrz - nie wiem czy nawet dla tego silnika to dobry wybór. Mam nadzieję że swap pójdzie szybciutko.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 15 maja 2021, 10:46 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Galeria zapowiada się bardzo ciekawie, będę tutaj zaglądał i jestem ciekaw efektu końcowego :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 15 maja 2021, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
fanem 1er nie jestem, ale takie mody to ja rozumiem
będę śledził :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 15 maja 2021, 12:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Nigdy nie lubiłem 1er dopóki nie miałem przez przypadek.
Wg mnie najlepiej prowadzace się bmw jakie miałem i do tego najlepiej mi się tym jeździło ze wszystkich bmw. Warunek co dziwne musi być lci z elektrycznym wspomaganiem te jeżdżą najlepiej.
Sam myślałem o projekcie na takim nadwoziu dzięki wspólnym gratom z E9X można z tego zrobić nawet M3.


Ostatnio edytowano 16 maja 2021, 03:25 przez --==Mały==--, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 15 maja 2021, 23:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Ale będzie fajny temat :)) Kibicuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 16 maja 2021, 06:03 
Online
Fan włoszczyzny

Posty: 2046
Wolałbym osobiście przełożyć kierownice w czarnym E92, i zrobić takie fake M3. Ale kibicuję

_________________
Mi sono guardato intorno e non sono riuscito a trovare l'auto che sognavo per me. Ecco perché ho preso una decisione: lo costruirà da solo. E. Ferrari


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 16 maja 2021, 06:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Pomysł genialny, taka mała tylnionapędowa bestia. Na bank się będzie zajefajnie jezdzić.
Zyczę powodzenia i trzymam kciuki , pozdro :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 16 maja 2021, 07:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Lepszego wyjscia nie było. Kibicuje ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 16 maja 2021, 09:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Dzięki Panowie za wszystkie komentarze. ;)

Plan jest taki, żeby za pół aktualnej ceny m5 mieć wóz z porównywalnymi osiągami, którego przy okazji nie będzie mi szkoda wziąć na jakiś track day. Czy się uda? Zobaczymy. :D

Lincoln napisał(a):
Jedno z brzydszych BMW, z jednym z gorzej wykonanych wnętrz - nie wiem czy nawet dla tego silnika to dobry wybór. Mam nadzieję że swap pójdzie szybciutko.


Powiem szczerze, że z tych trzech największym rozczarowaniem na ten moment jest silnik, przynajmniej w e9x... Jeździłem kilkoma seryjnymi 335i i wydawały mi się mało ekscytujące, bardziej jak e39 535i w automacie, niż jak m5 ;) Mam nadzieję, że w lżejszym nadwoziu z manualną skrzynią i lekkimi modami będzie nieco bardziej "porywcze".

--==Mały==-- napisał(a):
Nigdy nie lubiłem 1er dopóki nie miałem przez przypadek.
Wg mnie najlepiej prowadzace się bmw jakie miałem i do tego najlepiej mi się tym jeździło ze wszystkich bmw. Warunek co dziwne musi być lci z elektrycznym wspomaganiem te jeżdżą najlepiej.
Sam myślałem o projekcie na takim nadwoziu dzięki wspólnym gratom z E9X można z tego zrobić nawet M3.


Niestety zanosi się, że przy swapie będzie musiał wpaść magiel z e90 i trzeba będzie się pozbyć elektrycznego wspomagania.

Gdyby nie założenia budżetowe, to też bym szedł w stronę s65, może jeszcze kiedyś...

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL -->> Pocket rocket, E81 135i in progress.
PostNapisane: 16 maja 2021, 13:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1021
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: M5 F90,F33, F20
Kod silnika: S63B44
Pomysł mega fajny, plan jest na automat czy manual ? Tak z drugiej strony nie sądziłem ze S65 wejdzie do E81, to byłoby ciekawe ;)

_________________
White F32
Black E92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL -->> Pocket rocket, E81 135i in progress.
PostNapisane: 16 maja 2021, 17:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
slavio, oj byłoby! :)


Anglik jest z manualem, ale wiązkę EU mam kupioną od samochodu z 6hp, więc w sumie pytanie jest otwarte.
Jeździłem kilkoma egzemplarzami z 6hp i bez softu "szału nie było", natomiast xhp podobno zmienia sytuację diametralnie...

Ale do rzeczy, jest tu kilku użytkowników n54 byłych i obecnych to Panowie powiedzcie mi co warto zrobić przed wsadzeniem silnika do budy?

Dawca ma 170kkm przebiegu, zero błędów, jeden mały wyciek spod pokrywy zaworów więc przy okazji tam zaglądniemy.

Jakieś typowe bolączki warte wymiany jak wszystko będzie na wierzchu?


Z tego co wiem i widzę to n54 generuje sporo ciepełka, więc na pewno:

- Zimniejsze termostaty, tylko które są sprawdzone? Gratów do n54 jest milion, pytanie co warto kupić.

- Chłodnica oleju. Jaka wielkość? Setrab, Mocal, Turboworks? Jakieś zestawy "bolt on" godne polecenia?

- Większy IC mam w dawcy, będę sprawdzał co tam siedzi, ale na start pewnie przełożę,

- Dolot, w dawcy siedzi zestaw stożków VSRF - montować, czy wywalić i włożyć serię, są jakieś przegrody do tego? Zastanawiam się, czy to coś daje jak pod maską jest taki piekarnik.

Co jeszcze? Chcę zrobić raz a dobrze, żeby potem to jeździło i sprawiało jako taką frajdę.. ;)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL -->> Pocket rocket, E81 135i in progress.
PostNapisane: 16 maja 2021, 21:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zdecydowanie panewki najsłabszy punkt N54.
Drugi to pompa paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL -->> Pocket rocket, E81 135i in progress.
PostNapisane: 16 maja 2021, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Mi 6hp wogole nie przypada do gustu, ale DKG jak i manual są super. Jak 6HP to napewno min soft alpiny.
Ja w takim ukladzie wolałbym manuala - choć pewnie zaraz zostane zjedzony za tą opinię :rotfl: .

Czyszczenie kanałów w głowicy - walnut blasting. Założenie świeżych uszczelek podstawy filtra oleju 2szt. To napewno zrobiłbym przed włożeniem.
Dodatkowo jak silnik jest wyjety to profilaktycznie wymieniłbym panewki korbowe (Kolbenschmidt) no i usunał wszelkie wycieki/zapocenia jeśli cokolwiek jest. Niestety te silniki generalnie mają skłoność do "pocenia się".

Chargepipe + do tego wg gustu Blowoff lub seria/tuningowe DV. Ja wole bova ;).

Do tego napewno inlets&outlets (alu lub silikon) jak juz silnik jest na wierzchu i i tak będzie swapownicza rzeźba.

Generalnie N54 po dobrym sofcie (zaryzykuje stwierdzenie że soft MHD będzie lepszy jak "indywidualny program" od 90% tunerów w Polsce) zmienia sie nie do poznania i zaczyna mocno kopać ;).M5 E39 to przy zdrowym N54 w 1er/3er raczej wolne auto ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL -->> Pocket rocket, E81 135i in progress.
PostNapisane: 17 maja 2021, 07:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29634
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
nie zapomnij o dp ;) dolot VRSF bym zostawił ewentualnie przełożył na drugą stronę tak jak np MMP Engineering


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL -->> Pocket rocket, E81 135i in progress.
PostNapisane: 18 maja 2021, 12:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 396
Lokalizacja: Warszawa WN
Moje BMW: E30, E36, E87
Kod silnika: m20b25
Rewelacja, będę zaglądał.

Pamiętam Twojego compacta i touringa, uwielbiam Twoje podejście do aut (dobry zawias, opona), mówiąc szczerze to do dzisiaj ostrzę sobie zęby na półcywilne E36 mając w pamięci Twojego Turasa i podróż po Europie :) Gdyby nie taka ilość aut i kompletny brak potrzeby kolejnego (niestety) to już dawno by się u mnie taki (tylko sedan) pojawił.

Powodzenia!

_________________
BMW 130i MPakiet - żonowóz
BMW E30 325i kiedyś na tor - dzisiaj klasyk
BMW E36 coupe M54B30 na tor
BMW E36 cabrio 320i - świeży zakup
+ torowe MX-5 ND2 2019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL -->> Pocket rocket, E81 135i in progress.
PostNapisane: 18 maja 2021, 13:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
No i taka dłubanina to mi się podoba :D
Jak mody pod 400kunia robisz, to zapewne seryjne turbo zostają, sprawdziłbym jeszcze wastegate, czy nie mają już luzów, bo to potem psuje trochę krwi jak auto wpada w awaryjny...
No i podstawa metalowe/alu charge pipe, większy IC, ale to wiadomo(?!), no i DP jak ma iść pod 400kunia. Pompa wody też warto od razu wymienić, jak nie było wymieniane, bo lubi paść tak O, jest elektryczna.
Wężyki od przelewów jak nie są mega elastyczne, bo też lubię tak o pierdyknąć sobie.... Jak to zwykle teraz panuje niemiłosiernie duża temp w układzie chłodzenia.
Jak masz chłodnicę oleju seryjnie, to pomyślałbym nad termostatem (tzn wkładem) żeby szybciej się otwierał i auto teoretycznie nie łapało takich temp oleju, ale tu chyba poszedłbym w zwiększenie samego radiatora też.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL -->> Pocket rocket, E81 135i in progress.
PostNapisane: 18 maja 2021, 13:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
No i tera to mnie zaimponowałeś - nie jakieś tam gotowce tylko prawdziwa budowa wozu :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL E81 pocket rocket. Czas start!
PostNapisane: 18 maja 2021, 13:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Lincoln napisał(a):
Jedno z brzydszych BMW, z jednym z gorzej wykonanych wnętrz - nie wiem czy nawet dla tego silnika to dobry wybór. Mam nadzieję że swap pójdzie szybciutko.


ahhahaha tak lepsze e36 albo inne staruchy co odpadają boczki, podsufitki. Jeździłem kilkoma e87 i oprócz jakiś tam plastików kokpitu typu dekory, ale to nawet w serii F trzeszczy, to nie ma się co czepiać na tą klasę auta... Nie demonizowałbym.
Większość nawet sporo nowszych kompaktów jest w środku 10x bardziej plastikowe i toporne.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Krisu_K13TL -->> Pocket rocket, E81 135i in progress.
PostNapisane: 18 maja 2021, 13:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29634
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
grabolek363 napisał(a):
Jak masz chłodnicę oleju seryjnie, to pomyślałbym nad termostatem (tzn wkładem) żeby szybciej się otwierał i auto teoretycznie nie łapało takich temp oleju, ale tu chyba poszedłbym w zwiększenie samego radiatora też.


ewentualnie wyjąć ten termostat ale przy pałowaniu też to nie dawało rady :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL