adas90 napisał(a):
Dam napewno środek jak jakieś zdjęcia porobie. No a jeszcze sie wam wtrace do tej dyskusji o oponach i może powiem co mam konkretnie jakby ktoś chciał wiedzieć. Przód BF Goodrich g-force a tył Firestone Firehwak SZ80. Czy to ma sens ? Myśle że zawsze to mogę wymienić. A to że takie opony są stosowane w egzemplarzach z mocnymi silnikami to wiem. Szczególnie wersje sportowe M o dużej mocy silnika z napędem na jedną tutaj przykładowo tylnia oś mają takie rozwiazanie z szersza tylnia opona. Ja mam tylko inne rodzaje opon ale szerokosc przód i tył ta sama.
pozdro

Wiesz co akurat w tym przypadku szerokość może pozostać ta sama.

Natomiast opony różnią się wieloma aspektami. Nawet 2 opony w tym samym rozmiarze mają inna rzeźbę bieżnika, różną twardość, sztywność ściany bocznej, itd itp. Stosowanie opon o różnych parametrach na obu osiach nie sprawdza się bo zakłóca to odbiór sygnałów jakie auto Ci wysyła, zmienia też diametralnie sposób prowadzenia się auta itp itd. Ponadto przednia oś nie współgra z tylna tak jak życzyli sobie tego ludzie produkujący samochód. Zawieszenie nie spełnia już swojej roli w takim stopniu podobnie też hamulce.
Ogólnie ważne jest żeby opony na obu osiach współgrały ze sobą.
Np różna szerokość tych samych opon jest możliwa bo parametry podstawowe opon są takie same. Maja taką samą twardość rzeźbę itd. Natomiast w przypadku BMW tylne koła przenoszą niejednokrotnie duże moce więc szersza opona np w zakręcie lub przy wyjściu z niego z równoczesnym dodaniem gazu ma dużo większy problem niż przednia żeby 'kleić" się do jezdni bo działają na nią nie tylko siły związane z naciskiem na osie czy opory toczenia lub siły ścinające ale również moment siły wywoływany mówiąc w dużym uproszczeniu przez silnik. Oczywiście to co napisałem jest tak naprawdę kroplą w morzu jeśli chodzi o to dlaczego nie stosuje się opon różnych producentów o różnych właściwościach na osiach.
Mam nadzieję że da Ci to jednak do myślenia bo przynajmniej moim zdaniem bezpieczeństwo to podstawa.
