Po pierwsze, to witam.
Po drugie, to zaraz mnie krew zaleje, bo już miałem napisane wszystko, zdjęcia powklejane i przypadkiem coś wcisnąłem i ch** bombki strzelił - czyt. wszystko się skasowało, a ja nie pamiętam, co tam nawypisywałem.

Tyle w temacie moich uczuć, przejdźmy do woza
No więc chciałbym przedstawić wam kawałek mojej hulajnogi, tj. e39 530d Touring Shadowline z kwietnia(?) 2000 roku.
Autko znalazł mi znajomy na mobile i zakupiłem w Monachium, we wrześniu 2009 z przebiegiem prawie 189000.
Z wypasu, to tak:
-m pakiet, ale nie wiem, co dokładnie obejmuje... Ster (multifunkcja) i listwy w progach - to na pewno, chyba zawiecha, bo jakoś nisko siedzi (na garbach, w 4 osoby przy odpowiedniej prędkości, potrafi zahaczyc dość brutalnie)
i gość taki jeden mówił mi, ze filtr powietrza nie jest normalny, tylko jakiś sportowy... Może być z m-packa?
-ksenony,
-shadowline - miałem takie ładne czarne ramki na grill, widoczne na jednym zdjęciu (z audi i gwiazdą), ale jakiś nieuprzejmy kawał ch**a mi je poodrywał tak, że zostały fragmenty tylko... Jemu się nie przydadzą połamane, ale żeby przypadkiem mi za dobrze nie było, to już się postarał
-automat,
-tempomat,
-siwa skóra (b. zadbana),
-działający telefon w podłokietniku,
-el. reg. i podgrzewane fotele (niestety niełamane, bez wysuwanego dołu i niepompowane),
-el. reg. multifunkcyjny ster,
-el. reg. lustra + el. składane,
-el. 4 szyby,
-szyber,
-climatronic,
-szyba tylna otwierana oddzielnie od klapy,
-radio business (kaseciak

) + zmieniarka na 6CD w bagażniku i 8 marnie grających głośników,
-(tylko

)6 poduch, ASC, ABS (no to chyba w każdej

)
Dzikus rozkodował mi już vin

, więc proszę:
Dane pojazdu
Art. Wartość
Numer podwozia WBADP81000GS87662
Kod typu DP81
Typ 530D (EUR)
Typoszereg E E39 (2)
Seria 5
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M57
Pojemność skokowa 3.00
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)
Tapicerka STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)
Data prod. 2000-01-12
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S358A CLIMATE COMFORT WINDSCREEN Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S386A ROOF RAIL Reling dachowy
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET Siatka oddzielająca bagażnika
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Regulacja fotela przedn. elektr. Memory
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S555A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S629A CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
S970A BUISNESS PACKAGE Pakiet Business
S980A EXCLUSIVE PACKAGE Pakiet Exklusiv
Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S202A STEPTRONIC Steptronic
S283A LT/ALY WHEELS BMW STYLING II Obr. BMW, st. le. BMW Styling II
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
Information
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lusterko wewn. przyciemniane autom.
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S540A CRUISE CONTROL Tempomat
Książki serwisowej nie było, bo "się zgubiła", więc nie patrzyłem na przebieg, tylko na stan.
EDIT: Książka serwisowa się znalazła, była wciśnięta w schowku w bagażniku, schowana jakoś za zmieniarką
Skóry ładne, wszystko cacy, działające, czyściutkie, żadnych najmniejszych przetarć, widać, że niewysiedziane, podłogi pod dywanikami w lepszym stanie, niż u mojego Taty w 100-tysięcznym 3 letnim aucie

Widać, że wszystko było wymieniane, tj. tarcze (nawiercane z przodu i z tyłu

) świeżutkie, nawet się nie zdążyły ranty na brzegach wyrobić, klocki też nowe, w zawieszeniu wszystko git majonez i w ogóle miodzio.

Jeździła nim podobno matka z dziećmi, które o dziwo nie zrobiły z tyłu śmietniska. Jedyne, co było do zrobienia, to lekko wciśnięty przedni lewy błotnik (lekko, ale i tak wymiana), skrzywiony wahacz i przedziurawiona opona (felga się uchowała prosta). Mam gdzieś zdjęcia, ale osobno błotnika i rozebranego auta, bo zapomniałem zrobić od razu i porobiłem dopiero, jak już się za to zabrali. Na tylnym zderzaku, na spoilerze dolnym było małe zniekształcenie, co naprawili po podgrzaniu, nawet bez demontażu.
Po zakupie, juz zarejestrowanym wozem pojechałem na serwis, gdzie przebieg -

- został
potwierdzony
Jednak szybko zacząłem odczuwać spadek mocy (oczywiście zawsze akurat wtedy, kiedy chciałem wyprzedzac

), przy 160 jakby załączała się jakaś blokada i nie jechało szybciej itp. No i po czasie - bo nikt nie wiedział od
razu, co to jest - zostało wymienione:
-6 świec żarowych,
-przepływomierz,
-przetwornik ciśnienia,
-wąż pomiędzy IC a turbiną,
-poduszki pod silnikiem
i dwukrotnie zregenerowana (bo zaraz po pierwszym razie się posypała) turbina (z woli Taty - ja chciałem kupić używkę).
Na szczęście od wtedy jeździ dobrze, mocy przybyło i śmiga jak złoto
Myślę, że Niemcy (czy tam Turasy, czy ktokolwiek moim wozem jeździł) nawet mogli o tym nie wiedzieć, bo jeśli faktycznie matka z dziećmi tym latała, to wątpię, żeby jej się zdarzało pałować, czy rozpędzać się do ponad 160

no ale mniejsza o to.
Przebieg teraz jest ok. 198 czy 199 tys., a stuknęłoby 200 już dawno, ale w związku z tymi naprawami i późniejszą blacharką (koleś wjechał mi w lewy bok, do wymiany tylne drzwi, leciutko pognieciony narożnik błotnika i progu) auto łącznie z 2 miesiące stało. W tym momencie akurat stoi dalej - wspomniana blacharka.
Autko od razu spodobało mi się na tyle, że w pierwszy miesiąc zrobiłem ponad 4500km jeżdżąc bez celu po naszym niewielkim mieście i okolicach

a jako, że trzeba było się pocieszyć, to spalanie nie zeszło poniżej 13l.
Zdjęć ani nie mam dużo, ani rewelacyjnych, środka to w ogóle prawie nie widać, no ale to się postaram nadrobić jak tylko mi oddadzą autko z warsztatu i dorwę czyjś aparat, bo swojego się jeszcze nie dorobiłem
Proszę o odrobinę litości w związku ze stanem czystości woza, niektóre zdjęcia są robione zaraz po mojej wspinaczce na górkę w dzień po deszczu, gdzie było pełno błota
No to parę zdjęć:


















A tu w towarzystwie

:



Co do modów, to na razie nie mam na to funduszy, ale jak sprawy się ułożą po mojej myśli (a inaczej być nie może

), to pod koniec roku powinienem coś już działać. Mianowicie:
-Granie, porządne jakieś, ale na to mam czas,
-Felgi
http://moto.allegro.pl/item902949720_bb ... 6_7mm.htmlalbo
http://moto.allegro.pl/item900280399_bm ... iekne.htmltylko, że chyba 19, bo 18 jakieś takie małe się wydają
-Gleba, ale tutaj nie wiem co, skąd i jak, dopiero będę się musiał zorientować, co najlepiej do tego woza i gdzie kupić (a może ktoś z Was może mi doradzić?)
-myślę nad m-pakietem, ale jeśli już miałby być, to pełny, razem z lusterkami i wydechem (wydech to bardziej żeby wyglądał

)
no i chyba wypadałoby szybki do tego wszystkiego ściemnić... (?)
Nie wiem, co z lampami i grillem, myślę też o poliftingowych przednich, ale to do przemyślenia. W środku chciałbym navi, najlepiej dużą, też poliftingową, ale nie wiem, czy nie będzie trochę kłuć w oczy w związku z przedliftową resztą wnętrza...
No i chyba tyle. Mówcie, co myślicie na temat tych planowanych modów, bo czasu jest dużo, to można myśleć, co zmienić
Z góry dzięki i pozdrawiam
