BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 08:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
szpera może być jeśli jest samo ASC, jeśli jest ASC+T nie ma szpery ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 09:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
No to te dwa paski po spaleniu gumy, powoduje Asc+T ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 10:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
A co ma ASC+T do palenia gumy.

ASC jest systemem ktory pomaga tylko przy ruszaniu poprzez przymkniece przepustnicy jezeli wykryje poslizg tylnych kol.

ASC+T czyli + traction dodatkowo wykrywa zarzucenie tylem i ma mozliwosc przyhamowania tylnych kol.

Oba systemy sa dobre ale tylko do zapobiegania wpadnieciu w poslizg po wpadnieciu juz raczej niewiele pomoga.

I odpowiedz dla kolegi ktory chce na stale wylaczyc asc proponuje wyciagnac bezpiecznik :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 11:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
Seth8 napisał(a):
ASC+T czyli + traction dodatkowo wykrywa zarzucenie tylem i ma mozliwosc przyhamowania tylnych kol.

Z tego co się orientuje to nie wykrywa żadnego zarzucania tyłkiem...Tylko np. jeśli w zimie jedno koło stanie Ci na lodzie i będzie się kręcić, wiadomo auto nie ruszy a ten system przyhamowuje to koło aby przeniesiona moc została na koło które ma przyczepność....

Seth8 napisał(a):
A co ma ASC+T do palenia gumy.

a co ma to nie wiem, tylko pytam bo wiem że Asc+T się gryzie ze szperą. Ja w e36 mam asc+T więc szpera odpada a za każdym gdy koła stracą przyczepność zostawiam
dwa paski za sobą... Nie mam okazji sprawdzić bo bym podniósł tył,wiec pytam jak już temat jest...


Ostatnio edytowano 21 maja 2011, 11:16 przez Łukasz_e36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 11:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
gilottyna napisał(a):
Seth8 napisał(a):
ASC+T czyli + traction dodatkowo wykrywa zarzucenie tylem i ma mozliwosc przyhamowania tylnych kol.

Z tego co się orientuje to nie wykrywa żadnego zarzucania tyłkiem...Tylko np. jeśli w zimie jedno koło stanie Ci na lodzie i będzie się kręcić, wiadomo auto nie ruszy a ten system przyhamowuje to koło aby przeniesiona moc została na koło które ma przyczepność....

Niestety źle się orientujesz. Możliwość taka jest, ale nie tylko. Seth dobrze napisał. Dodatkowo DSC przyhamowuje też przednie koła, wykrywa poślizg również przodu.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 11:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
Cytuj:
ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction), automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych. Ta dodatkowa funkcja systemu ASC+T pozwala przyhamować tylko jedno koło. Dodatkowo reakcja systemu jest szybsza. Przy próbie ruszenia na bardzo śliskiej nawierzchni gdy jedno koło wpada w poślizg a drugie ma przyczepność i samochód nie jedzie do przodu ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie. System ASC+T występował w modelach BMW E31, E32, E34, E36, E39, E38.


Cytuj:
DSC Dynamic Stability Control to najbardziej rozwinięty system kontroli trakcji w samochodach BMW. Oprócz możliwości jakie posiadają systemy ASC+T (i automatycznie ASC) posiada także czujnik położenia kierownicy oraz posiada możliwość przyhamowania wewnętrznych kół podczas jazdy po łuku gdy pojazd wpada w poślizg.

Na to wychodzi że Dsc ma tylko możliwość kontrolowania zarzucania, no chyba że źle to interpretuję :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 11:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Miałem +T i bez wątpienia jest kontrolą trakcji. W A4 miałem EDS (electrical differ sperre czy jakoś tak), czyli to o czym ty mówisz. Nie było to kontrolą trakcji, gdyż szło jeździć bokiem. Oprócz EDS był możliwe dokupienie oddzielnie ASR lub później DSP.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 11:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
Już się pogubiłem :P Jak będę w Polsce to nagram filmik i sprawdzę czy szpera jest bo mnie to ciekawi, może ktoś mimo tego że było asc+T założył szperę :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 11:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Szpere można założyć do ASC+T, ale broń boże 100%. Im mniej zacieśniona tym na dłużej wystarczą tylne heble, ale i tak ich żywotność będzie ograniczona. Oto cały knyf konfliktu +T+szpera.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 11:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
No i co tu wybrać aby sobie dogodzić, a jednocześnie żeby auta nie obciążać :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 12:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
A i w instruckji wyczytalem ze asc+t wylacza sie powyzej 100 km/h. Nie wiem czy wtedy kontrolka miga czy nie i co sie dzieje bo jeszcze (naszczescie) nie wpadlem w poslizg przy takiej predkosci... Wydaje mi sie ze ma to zwiazek z niedlokladnoscia czujnikow abs'u ktore przy takiej predkosci nie mierza juz precyzyjnie obrotow kol.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL