tomaszeklolek napisał(a):
Nowe, nie psuje się jeszcze, więc zróbmy niższą cenę, aby przyciągnąć klientów. Starsze - utrzymajmy wysoką cenę, bo tam potrzeba więcej części i na tym zaróbmy.
Podane ceny są cenami z ASO
Powod jest zupelnie inny, do starszego auta czesci leza na polce dluzej, czesto nie sa juz produkowane i wyprzedawane z zapasow (policz sobie lata magazynowia). Szansa sprzedazy czesci do starszego auta tez spada z kazdym rokiem i to tez uwzglednia sie w ich cenach.
Czasami dochodzi jeszcze inna sytuacja, gdy zapasy sie koncza, nalezy wyprodukowac nowa partie, bywa, ze technologia, ktora produkowano oryginalna czesc nie jest juz dostepna (czy chocby producent oryginalnej czesci juz nie funkcjonuje/przebranzowil sie, itd.) i trzeba na nowo wdrozyc dana czesc do produkcji (co tez kosztuje) - a wolumen produkcji bedzie znacznie mniejszy niz w przypadku czesci do nowych modeli.