BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 października 2019, 13:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 726 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 września 2019, 08:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 4895
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
o ile dobrze pamiętam to niby wadliwe tłoki szły później ale koniec końców - silnik brał takie ilości oleju, że chyba nie ma innej opcji jak pierścienie. A przy zdejmowaniu głowicy - dołożenie nowych pierścieni i uszczelki misy nie robi już aż takich kosztów.
Nie chce mi się teraz szukać ale patrzyłem na różne roczniki w Realoem i nr były te same - poprawione. Więc nie wiem, czy nie podmienili tam nr części. Raz czy dwa zdarzyło się, że nr z Realoem był zły. A co do dziwnych historii samego BMW to taka ciekawostka z wczoraj - kompot e46, 09.2001. Wg VIN wychodzi N42 a na tabliczce - taka niespodziewanka
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 20 września 2019, 09:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 40
Posty: 32
Lokalizacja: Chojnice
Moje BMW: e91 325i
Kod silnika: n52b25
Mój jest z listopada 2006r. 238.000km przebiegu. Oleju ubywa podobnie jak miałem w m54, czyli tragedii nie ma. Piąte koło działa i niech tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 21 września 2019, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4725
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149364
Z tego co się dowiedziałem na e90post to, dane wyskakują z aktualnymi częściami, dostępnymi po akcjach serwisowych itd. Ale jest adnotacja na dole, że ta część zastępuje część o takim i takim numerze która była w danym aucie. "supersedes" - zastępuje.

np tak jak tu:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxr ... eries=E90N

Czy tak jest? Czy faktycznie można się na tym opierać? Nie wiem. Dlatego też śmiało polecam B30 :D
W Styczniu minie mi z tym silnikiem już 6 lat i w dalszym ciągu go polecam! ;) Dla mnie jest to solidna jednostka.

_________________
325i/N52B30/3SIM/330i_BimmerLabs_Tune


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 21 września 2019, 22:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 4895
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
czyli u mnie powinny być tłoki z końcówką 057. Tak czy inaczej zrobione 300km na poskładanym silniku i na razie nie musiałem dolewać oleju :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 września 2019, 09:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4725
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149364
Michu napisał(a):
W Styczniu minie mi z tym silnikiem już 6 lat i w dalszym ciągu go polecam! ;) Dla mnie jest to solidna jednostka.

Żałuję tylko, że tak późno zrobiłem tą konwersję z 325i na 330i. Całkiem inne auto, zmiana bardzo odczuwalna :cwaniak:

_________________
325i/N52B30/3SIM/330i_BimmerLabs_Tune


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 września 2019, 10:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5271
Michu napisał(a):
tego co się dowiedziałem na e90post to, dane wyskakują z aktualnymi częściami, dostępnymi po akcjach serwisowych itd. Ale jest adnotacja na dole, że ta część zastępuje część o takim i takim numerze która była w danym aucie. "supersedes" - zastępuje

Bo tak jest. Części zamienne-supersedes, w tym lata ich produkcji, po tym poznasz które najprawdopodobniej mogły być u nas zastosowane. Z tym, że czasami się daty zazębiają. I możemy mieć np w przypadku tłoków w wrześniowym 325i dwie możliwości. Bo przełom sierpnia-wrzesnia były stosowane 2 nr. Ale z tego co wiem, tych wadliwych był jakichś tam konkretny nr.
Trollowe z końcówką 057, produkowane właśnie do 27 września, ale od 28 sierpnia leciały też inne. Tak, że trzeba znać dokładną datę składania naszego słupka :P
https://www.realoem.com/bmw/pl/part?id= ... 1257612982

trollu napisał(a):
Tak czy inaczej zrobione 300km na poskładanym silniku i na razie nie musiałem dolewać oleju

Fajnie, że ogarnąłeś to :ok: wielu wysłało by auto na olx z dopiskiem zdrowa sztuka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 września 2019, 11:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 4895
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mam nadzieję, że teraz będę miał spokój ze słupkiem. Z ciekawostek - 3 zawory wydechowe trzeba było wymienić - dwa na jednym cylindrze. Gniazda ok ale w komorze coś musiało się porobić bo zawory są poodginane na przylgniach - może świeca się rozleciała, nie wiadomo, Jeden miał jakieś wżery i dla spokoju też wyleciał
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 września 2019, 13:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5271
Michu napisał(a):
Żałuję tylko, że tak późno zrobiłem tą konwersję z 325i na 330i. Całkiem inne auto, zmiana bardzo odczuwalna

N52B30 jest dobrym silnikiem. Ludzie psioczą bo brak turbo, w stosunku do n54, ale z drugiej strony odpada jego serwis. A nie ma się czego wstydzić bo jak na N/A dysponuje naprawdę fajną mocą. Popatrzmy na m54b30, tutaj nawiąże do kedziorowego b30, szacun za to co wyczynił z tym słupkiem, zacięcie pozostając przy charakterystyce wolnossaka. Ale tak szczerze to roboty od groma a doszedł tak naprawdę do poziomu mocy właśnie takiego N52 z +. Więc patrząc z tej perspektywy i pisząc, że N52 to gówno jest grubo przesadzoną opinią.

Widzę bimmerlabsa w podpisie, korzystałeś z ich modzonych softów? Czy brałeś tylko seryjną mapę na konwersję 330i?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 września 2019, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4725
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149364
kszyhu napisał(a):
Widzę bimmerlabsa w podpisie, korzystałeś z ich modzonych softów? Czy brałeś tylko seryjną mapę na konwersję 330i?

Mam seryjną mapę 330i od bimmerlabs, Morphie (PerformanceLab) ogarnął mi temat bo na tych kocopołach od codemybimmer nie dało się jeździć - kompletna po ra żka :wstyd: Hassmaschine z bimmerlabs jakiś czas temu pisał mi , że będzie (teraz to już pewnie jest) soft pod MILVS - zastanawiam się nad tym :hyhy:

_________________
325i/N52B30/3SIM/330i_BimmerLabs_Tune


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 września 2019, 18:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5271
A mechanicznie, zrobiłeś milvsa? Jak nie to nie widzę sensu zmiany mapy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 września 2019, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4725
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149364
kszyhu napisał(a):
A mechanicznie, zrobiłeś milvsa? Jak nie to nie widzę sensu zmiany mapy.

Jeszcze nie, dlatego piszę, że zastanawiam się nad tym. Oczywiście, że jak robić to i mechanicznie i soft inaczej to nic nie zmieni.

_________________
325i/N52B30/3SIM/330i_BimmerLabs_Tune


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 22 września 2019, 21:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5271
Michu, kibicuję, sam bym najlepiej wszystko na raz w życie wprowadził, ale zawsze coś...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 września 2019, 10:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 40
Posty: 32
Lokalizacja: Chojnice
Moje BMW: e91 325i
Kod silnika: n52b25
Michu napisał(a):
Z tego co się dowiedziałem na e90post to, dane wyskakują z aktualnymi częściami, dostępnymi po akcjach serwisowych itd. Ale jest adnotacja na dole, że ta część zastępuje część o takim i takim numerze która była w danym aucie. "supersedes" - zastępuje.

np tak jak tu:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxr ... eries=E90N

Czy tak jest? Czy faktycznie można się na tym opierać? Nie wiem. Dlatego też śmiało polecam B30 :D
W Styczniu minie mi z tym silnikiem już 6 lat i w dalszym ciągu go polecam! ;) Dla mnie jest to solidna jednostka.

No i bardzo dziękuję Kolego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 23 września 2019, 21:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4725
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149364
mariumax napisał(a):
No i bardzo dziękuję Kolego.

Nie ma problemu :)

_________________
325i/N52B30/3SIM/330i_BimmerLabs_Tune


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 października 2019, 10:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e90 330i
Kod silnika: N52B30
Michu napisał(a):
kszyhu napisał(a):
Widzę bimmerlabsa w podpisie, korzystałeś z ich modzonych softów? Czy brałeś tylko seryjną mapę na konwersję 330i?

Mam seryjną mapę 330i od bimmerlabs, Morphie (PerformanceLab) ogarnął mi temat bo na tych kocopołach od codemybimmer nie dało się jeździć - kompletna po ra żka :wstyd: Hassmaschine z bimmerlabs jakiś czas temu pisał mi , że będzie (teraz to już pewnie jest) soft pod MILVS - zastanawiam się nad tym :hyhy:


Bimmerlabs robią dobrą robotę. Ja mam soft od BPC pod Milv's kiedy jeszcze pracował tam Bob.
Po zmianie oleju z Motula na Revanol zaczeły mi klepać popychacze, a miałem cisze i spokój przez 5 lat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 października 2019, 11:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4725
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149364
Wolodyjowski, nie pisaliśmy czasem kiedyś na YT ?

_________________
325i/N52B30/3SIM/330i_BimmerLabs_Tune


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 października 2019, 18:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e90 330i
Kod silnika: N52B30
Michu napisał(a):
Wolodyjowski, nie pisaliśmy czasem kiedyś na YT ?


Może rozmawialiśmy ale pamięć to ja mam dobrą tylko krótką :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 października 2019, 19:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4725
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149364
Ty masz to dojjebane do 302 ps e90 330i? Barany, wywalone katy, milvs, BPC Tune, JB Racing Flywheel ?

_________________
325i/N52B30/3SIM/330i_BimmerLabs_Tune


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 10 października 2019, 23:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e90 330i
Kod silnika: N52B30
Michu napisał(a):
Ty masz to dojjebane do 302 ps e90 330i? Barany, wywalone katy, milvs, BPC Tune, JB Racing Flywheel ?


To pewnie rozmawialiśmy z innymi ludźmi ;) U mnie są Barany, wywalone katy z kolektorów i zainstalowane secondaries z wersji USA, milvs, BPC Tune, PI.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 11 października 2019, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4725
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E90/325i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149364
Wolodyjowski napisał(a):
U mnie są Barany, wywalone katy z kolektorów i zainstalowane secondaries z wersji USA, milvs, BPC Tune, PI.

Wrzucaj projekt do galerii bo ciekawy jestem! :) kszyhu, pewnie tak samo.

_________________
325i/N52B30/3SIM/330i_BimmerLabs_Tune


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 726 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL