BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 18:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
F 30 robi wrażenie całkiem sporego samochodu i podkusiło mnie, by go porównać do paru innych aut. Przede wszystkim do Wołgi Gaz 24, który to samochód w czasach PRL-u był synonimem dużej limuzyny. Ciekawie też wygląda porównanie do BMW "piątek" pierwszych generacji.

Kolejno model: długość x szerokość x wysokość - rozstaw osi.

BMW F30: 4624 x 1811 x 1429 - 2810
Wołga 24: 4735 x 1800 x 1490 - 2800
BMW E12: 4620 x 1690 x 1425 - 2636
BMW E28: 4620 x 1700 x 1415 - 2620
BMW E34: 4720 x 1751 x 1384 - 2761
BMW E39: 4775 x 1800 x 1435 - 2830

Wołga tylko 11 cm dłuższa, przy minimalnie węższym nadwoziu i mniejszym rozstawie osi. E12 i E28 to samochody po prostu mniejsze od F30, pod każdym względem. E34 jest jak Wołga, dłuższy, ale z mniejszym rozstawem osi i trochę węższy, dopiero E39 przerasta F30, choć bardzo nieznacznie i nie na szerokość. Nic dziwnego, że F30 wydaje się byś dużym autem, a dzisiejsza "piątka" jest już prawdziwą limuzyną. Zresztą... porównajmy. :D

BMW F10: 4899 x 1860 x 1464 - 2968
BMW E23: 4860 x 1800 x 1430 - 2790
BMW E32: 4910 x 1845 x 1411 - 2833

Taka sama historia, dzisiejsze piątki są większe od starszych siódemek.

Ale to samo można wykazać porównując np. stare Accordy i nowe Civiki, stare Passaty i nowe Jetty, stare Camry i nowe Corolle, stare Golfy i nowe Polo itd, itp. Wszystkie auta z wiekiem obrastają w tłuszcz.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 19:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Gonimy Ameryke :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 19:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
wandii napisał(a):
Gonimy Ameryke :rotfl:



Tylko litrażem silników już nie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 21:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Są też coraz lżejsze, przynajmniej tak twierdził pewien szkop z VW z którym dyskutowałem na ten temat. Najnowsze polo 1067-1160kg. Passat B1 <900kg. Nanorurki węglowe rządzo

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
mroova81 napisał(a):
Są też coraz lżejsze, przynajmniej tak twierdził pewien szkop z VW z którym dyskutowałem na ten temat. Najnowsze polo 1067-1160kg. Passat B1 <900kg. Nanorurki węglowe rządzo


Czyli jak... coraz lżejsze? :zdziwko: Gdy nowy Polo waży więcej od starego Passata? To chyba odwrotnie? :hyhy:

Zobaczmy, co nam wszechwiedząca Wikipedia mówi na ten temat. :D

Wołga Gaz 24 z jej pancerną blachą: 1420 kg;
BMW F30/F31/F34: 1490 - 1585 kg, a stare "piątki" E12 1230 - 1425 kg, E28: 1140 - 1520 kg; E34: 1360–1720 kg; E39 "od 1485 kg".

F10: 1620–1830 kg, a stare "siódemki" E23: 1470 - 1720 kg E32: 1590 - 1860 kg

Zatem wcale tak różowo z tym odchudzaniem nie jest. Podobno F30 jest lżejszy od E90, ale wieloletni trend jest jednoznaczny: Generalnie waga aut idzie cały czas w górę.

Najwyraźniej to widać, gdy porównamy F30 do "trójek" sprzed lat.

F30 i pokrewne wersje to 1490 - 1585 kg, a E21 ważył tylko 990–1180 kg, E30 990–1330 kg, a E36 1140–1535 kg.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tak wyszło co model auta rosną i dlatego pojawiły się serie 1 i 2 bo zrobiła się luka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 22:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Ta "masa krytyczna" została już osiągnięta, bo F30 już nie jest cięższe (tak jak było do tej pory w przypadku kolejnych generacji), a kilkadziesiąt kg lżejsze od poprzednika. To samo ma być z nowymi 5/6/7er.
Co do wymiarów zewnętrznych, to też w końcu powinny przestać rosnąć, bo zgodnie z dzisiejszym trendem, w 2030 3er będzie miało z 500cm długości, a 5er 530cm :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 23:03 
To nie jest prawda, że jest trend, że rośnie masa aut. Jak rośnie gabaryt, wyposażenie, funkcje, tudzież wymagania co do bezpieczeństwa, to rośnie ostatecznie też masa, ale ogólnie trend jest taki, że auta sa coraz lżejsze, bo istnieja coraz dokładniejsze narzędzia do projektowania, rozwój inżynierii materiałowej itd. można zakładać mniejszy wsp. bezpieczeństwa i tak dalej - innymi słowy, mniejsza jest procentowa zawartość masy, która jest kompletnie zbędna.

Takie podejście jest bardzo ważne również pod katem zuzycia paliawa, osiagów, czy ekobzdet.

Dlaczego wiec F36 jest ciezsze od E30? Zupelnie inne oczekiwania i wymagania ma to auto, inne cechy oferuje, musi spelniac inne założenia dot. bezpieczeństwa, ogólnie temat rzeka.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 23:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Czyli auta są lżejsze, ale jednak ostatecznie (po zważeniu) wychodzą cięższe :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 1 marca 2015, 23:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Czarny napisał(a):
To nie jest prawda, że jest trend, że rośnie masa aut. Jak rośnie gabaryt, wyposażenie, funkcje, tudzież wymagania co do bezpieczeństwa, to rośnie ostatecznie też masa, ale ogólnie trend jest taki, że auta są coraz lżejsze...


Trend jest taki, że są coraz cięższe. To fakt, z którym trudno dyskutować. Lżejszy to może być co najwyżej jakiś element, np. błotnik - w moim aucie plastikowy i pewnie lżejszy, niż stalowe błotniki w starszych modelach. Natomiast masz rację mówiąc, że jest pewna obiektywna przyczyna wzrostu wagi samochodów. Gdy "auta jest więcej", to to "więcej" musi ważyć, nawet, gdy jest z plastiku. Nadwozia są sztywniejsze, wspomaganie wszystkiego też ma swój ciężar, podobnie jak klimatyzacja, elektryczne okna, szyberdachy itp. Nawet więc, gdy stosuje się ekstensywnie plastiki, aluminium i inne lekkie materiały, jest już niemożliwe osiągnięcie wagi aut sprzed 30 lat, w których okna były na korbkę, regulacja siedzeń na wajchę, poduszka powietrzna była nowinką dostępną w paru zaledwie samochodach, a wykończenie wnętrza polegało często na pomalowaniu gołej blachy na kolor nadwozia.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 2 marca 2015, 07:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
hiob > oczywiście to był sarkazm. Tak jak pisze czarny: niby wszystko coraz lżejsze, ale jest tego coraz więcej, więc suma sumarum waga jednak idzie w górę. Ciężko chyba obecnie kupić auto którym można normalnie podróżować w 4osoby, mające poniżej tony. Pod koniec lat 80tych większość aut (podstawowych hatchbaków/sedanów, z podstawowymi silnikami) ważyła poniżej tony. Plusem jakim ja widzę jest postęp w kwestii bezpieczeństwa. Smutnym przykładem może być ostatnia konfrontacja czołowa E24 vs E46. No i jak osobiście czekam za premierą nowej 7 [G11] podobno mają tam sporo urwać z wagi. Podobno mają zejść poniżej analogicznej F10. Zobaczymy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 2 marca 2015, 07:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
E24 vs E46? Czy E28?

Auta tyją niemiłosiernie i odbierają fun z jazdy, stąd m.in. jeszcze kwitnę w E30. W nowszych modelach dopiero w wersjach ///M czuję to co lubię. Nawet głupie 1er jest o wiele cięższe od mojej E30. :/

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 2 marca 2015, 08:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
jiGsaw napisał(a):
Auta tyją niemiłosiernie i odbierają fun z jazdy, stąd m.in. jeszcze kwitnę w E30

To prawda, o ile nowsze generacje maja lepsze zawieszenia, silniki, uklady kierownicze itp. to poczucia lekkosci nie da sie niczym zastapic, po prostu E30 jest pod tym wzgledem mega. Z drugiej strony juz E46 wyprzedzilo E34 pod wzgledem wyciszenia, szczegolnie przy >100km/h. Dla mnie rekordem jest E46 330xd z automatem, to chyba 1700kg w aucie wielkosci obecnego Clio.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 2 marca 2015, 08:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Niestety, awd są mega ciężkie. Głupie Audi S3 pierwszej generacji będące golfem potrafi ważyć 1500 kg... A ja wiem, czy E46 wyprzedziło w pełni sprawne E34? Wątpię.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 2 marca 2015, 15:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
jiGsaw napisał(a):
A ja wiem, czy E46 wyprzedziło w pełni sprawne E34?

Pod względem wyciszenia na pewno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 3 marca 2015, 10:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Rafał napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
A ja wiem, czy E46 wyprzedziło w pełni sprawne E34?

Pod względem wyciszenia na pewno.


Ogólnie E34 to jeszcze całkiem fajne auto nawet jak na dzisiejsze czasy wygodne i posiadające pewien niepowtarzalny klimat, prowadzi się też dość dobrze w stosunku do niektórych nawet nowych samochodów konkurencji.

Myślę że z czasem auta będą już tylko cięższe bo co można było zostało już zastąpione plastikiem i lekkimi tworzywami, konstrukcja samochodu musi być bezpieczna więc jej nie odchudzą, a elektroniki i "bajerów" coraz więcej co przekłada się na wagę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 20:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
kryst16 napisał(a):
[Myślę że z czasem auta będą już tylko cięższe bo co można było zostało już zastąpione plastikiem i lekkimi tworzywami, konstrukcja samochodu musi być bezpieczna więc jej nie odchudzą, a elektroniki i "bajerów" coraz więcej co przekłada się na wagę.


Mylisz się, od kilku lat auta już nie tyją


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Jak auto ostatnimi czasy ma dużo tyć ,a niektóre w ogóle tyć mówię tu typowo o ostatnich generacjach. Są większe ,ale stosowane są coraz lżejsze materiały no i E46 328i silnik R6 2.8 teraz F30 328i R4 2.0 :/ Stare M3 V8 4.0 ,nowe M3 R6 3.0 następne co może 2.0 podwójne bi turbo :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 22:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Prawda jest taka: silnik o dowolnej pojemności jest w stanie dostarczyć dowolną moc pod warunkiem dostarczenia mu odpowiedniej dawki paliwa i powietrza przy jednoczesnej możliwości odebrania od niego odpowiedniej ilości ciepła. Nie przerażałbym się tym aż tak, bo na razie silnik z największą turbodziurą jakim jechałem to M54B30.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy nowe modele BMW nie przytyły zbytnio?
PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 07:45 
WitoM napisał(a):
Stare M3 V8 4.0 ,nowe M3 R6 3.0

to był przysłowiowy strzał w pysk dla eMki


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL