BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 13:26 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Witam,

Wszystkim uzytkownikom aut z ASC+T zalecam szczegolna ostroznosc i bardzo ograniczone zaufanie to tego systemu... w 90% przypadkow jest ok ale mozna koncertowo pojsc bokiem z wlaczonym systemem i patrzec jak sobie radosnie lampka mruga. ASC+T nie posiada czujnikow skretnych i nie kontroluje przednich kol wiec NIE zapobiega obroceniu auta wokol wlasnej osi.

Taka mala dygresja z wczorajszego jezdzenia. ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 13:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Ale to co piszesz jest chyba dość oczywiste? :niepewny:

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 13:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Pitt_85 napisał(a):
Ale to co piszesz jest chyba dość oczywiste? :niepewny:

Tak…jeśli ma świadomość tego co dziej się z samochodem a systemy bezpieczeństwa traktuje się jako dodatkowe zabezpieczenie i nie zawierza się im w 100%.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 13:59 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Wbrew pozorom nie jest... bo ASC+T dziala nad wyraz dobrze... i daje dosc zludne poczucie bezpieczenstwa... az tu nagle snieg zaczyna padac na boczna szybe... :rotfl:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 14:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Condor napisał(a):
zludne
:super:
Condor napisał(a):
snieg zaczyna padac na boczna szybe...

Ja zamontowałem sobie wycieraczkę od Malucha i mam święto lasu w tym temacie :rotfl:


Ostatnio edytowano 12 lutego 2010, 14:08 przez Bartosz_E30, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 14:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 220
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Moje BMW: E46 & E36
Moje doswiadczenie z asc+t jest takie:
Dobrze zapobiega wpadnieciu w poslizg, ale jak juz sie w ten poslizg wpadnie to tylko utrudnia.. ostatnio na oblodzonej drodze przy probie ominiecia rowerzysty postawilo mnie bokiem , i z doswiadczenia z e36 szybka kontra i troche gazu, a tu lipa bo asc zamknelo doplyw paliwa, i musialem kontrowac z hamulcem i wyhamowac auto praktycznie do zera.

_________________
E36 -Moja była:)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64620

Obecna niedługo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 14:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Jeśli auto nie ma esp czy dsc, to w przypadku nadsterowności w zakręcie nic mu nie pomoże, asc nie ratuje w tego typu sytuacjach.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 14:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
na oblodzonej drodze, to tylko szybki pacierz może pomóc, asc raczej nie, bo nie ma jak.

ASC jest przydatne, w zasadzie można dusić gaz bez większych konsekwencji poza zmuleniem i dosłownie minimalną ucieczką tyłu.. natomiast na oblodzonej drodze to jak wyżej.

co do nadsterowności - pomaga - po wykryciu uślizgu tylnych kół dławi silnik przez co auto przestaje dążyć do obrócenia.
dodanie gazu - zwiększenie odchylenia auta w poślizgu, ujęcie - zmniejszenie - asc - właśnie ujmuje.

Teoria to nie jest, bo zdarzyło mi się lecieć za szybko ślimakiem i dokładnie tak asc zadziałało jak opisałem wyżej, mrugając lampką a że nie jechałem 20km/h to i musiałem użyć kierownicy i głowy.

Natomiast jak auto waży 1,5T i nagle ktoś skręci kierownicę to naturalne że auto może mieć przód nie tam gdzie jedzie tylko tam gdzie ktoś chciał by jechało, bo żadne ASC nie zmieni wektoru pędu o np 90%, co najwyżej może nieco zmniejszyć efekt.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 14:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Mi ASC+T mrugało jak leciałem bokiem między dwoma naczepami.
Cudów nie ma, kontrować trzeba samemu ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 15:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
A ja z ASC+T opuściłem droge przy 90 km/h w deszczu, prawie nie dodając gazu, na slikach...

DSC zresztą też nie reaguje jak na śniegu równo dwa koła przednie wyjadą z zakrętu.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 246
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 qp
Kod silnika: M52B20
ASC+T jest dobre do ruszania i parkowania na zaśnieżonym parkingu, jednak po ruszeniu Matko Bosko Kochano! :przestraszony: ..... trzeba być samodzielnym :hyhy: . Jak już ktoś wspomniał to jest system tylko wspomagający kierownika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 21:26 
ja z samym acs opuscilem droge przy jakies 100 tak jak Boogie, mialem sliki i nic nie pomoglo, dobrze ze stara zasada krece na dwie rece sie przydala i nie zrobilem nic mojej buni :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 21:31 
Boogie napisał(a):
na slikach...


A to chodzi o opony? Chyba nie... Bo nikt przy zdrowym rozsądku nie wybrał by się na przejażdżkę, na oponach tego typu, na mokrej nawierzchni! Ale to pewnie ja czegoś nie kumam :wstyd: :wstyd: :wstyd:

addicted napisał(a):
ASC+T jest dobre do ruszania i parkowania na zaśnieżonym parkingu


Właśnie do wygrzebania się ze śniegu dobrze jest wyłączyć...


Ostatnio edytowano 12 lutego 2010, 22:02 przez Zakov, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 21:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zakov napisał(a):
Właśnie do wygrzebania się ze śniegu dobrze jest wyłączyć...


Potwierdzam. Jak parkuję, tej zimy, zawsze trakcja off bo poprostu się nie da.
Często żeby wjechać, nie da się powoli i trzeba się przeorać przez śnieg - asc to uniemożliwia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 22:40 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Kyokushin napisał(a):
Często żeby wjechać, nie da się powoli i trzeba się przeorać przez śnieg - asc to uniemożliwia.


Nie polecam szczerze mowiac tej techniki... przynajmniej w V8 sie nie sprawdza... U mnie na parkingu ostatnio zapialem R wysiadlem z samochodu i patrzylem sobie jak sie kolka kreca... :wstyd:

Wbic sie wbijesz... ale jak juz staniesz to nie ruszysz... pare razy tez tak kombinowalem i musialem wykopywac auto bo ani w przod ani w tyl... teraz stosuje taka techinke, ze jade powoli poki jedzie... jak stanie w miejscu i tylko zamieli kolami to odpuszczam i wstek kawalek... i znow do przodu... i tak powolutku wjezdzam... i tak samo wyjezdzam... wszystko na wlaczonym ASC+T... na wylaczonym dotykam gazu i miele w miejscu a nie jade... szkoda opon... ta technika spowodowala, ze ilosc zakopan na parkingu przed blokiem spadla mi o 95% ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 23:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Próbowałem tak i wystarczy że nie jest płasko ale np wjeżdżasz na parking który ma mały kąt i na nim jest śnieg i u mnie z włączonym ASC poprostu auto staje i nic się nie dzieje, jak dodam gazu to czuje zmułkę i mryga lampka, jak wyłączę, mogę gazem operować i jakoś wjadę - codziennie praktykuję to pod pracą rano.
Właściwie to wszędzie gdzie jest śniegu więcej niż mam wysokość podwozia - a teraz przeważnie tak jest - to z włączonym asc nie mam szans wjechać.
jak wyłączę to czasem na 1 czasem na 2 i właściwie to większego problemu nie ma.

Odpowiedzieli Ci już może jak dokładnie działa ten wyłącznik trakcji?
Ciekaw jestem jak to wygląda.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 23:06 
Wow, odkrywacie na nowo Amerykę :przestraszony:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 23:11 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Fryderyk napisał(a):
Wow, odkrywacie na nowo Amerykę


Odpowiem fraszka Jana Sztaudyngera:
Kod:
Kolumb odkrył Amerykę,
Historia wspomina go czule.
Jam odkrył więcej odkrywszy Ludwikę,
Bo naraz obydwie półkule.

:cwaniak:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 23:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
:13:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 12 lutego 2010, 23:20 
Przez ostatnie 2 tygodnie zakopałem się już dobre parę razy. Raz tylko potrzebowałem pomocy, bo się nie dało :/ Ale w zasadzie, to aż tak bardzo się tego nie lękam. Stosuje jedną sprawdzoną technikę - Zamiast daremnie buksować kołami i wkręcać silnik na obroty, delikatnie popuszczam sprzęgło z odrobiną gazu i staram się rozkołysać auto w zaspie - po 5 minutach wydrze z każdej dziury... :P

bez ASC...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL