
BMW Innovation Days w salonie BMW Bońkowscy w Szczecinie. Pogoda niestety niedopisała, ale auta BMW jak najbardziej
Impreza zaczęła się o godzinie 10, a mniej więcej od 11.30 do 13.30 jeżdziliśmy autami, a tych było do wyboru wiele:
Z4 Sdrive 35is - silnik 3,0 turbo, 340 koni, 450Nm (+50Nm boost), 4,8s do 100kmh
X6 ActiveHybrid - silnik 4,8 turbo + elektryczny, w sumie 485 koni i 780Nm, do 100kmh 5,6s przy masie 2265kg
Acivehybrid7 - silnik jak wyżej ale o mocy 465 koni i 700 Nm, dzieki mniejszej masie 4,9s do setki.
740d - diesel 3,0, 306 koni, 600Nm, 6,3s do setki
nowa seria 5 w wersji 530d o mocy 245 koni,
5GT w wersji chyba 530d - ale mogę się mylić dlatego danych nie podam.
320d - 177 koni 350Nm, 8,1s do 100kmh
118d - 143 konie, 300Nm, 9s do 100kmh
Z4 chyba 23i, mogę się mylić bo nim nie jeździłem
Wiele z tych aut było wyposażonych w dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów (jak np Z4 35is) która oferuje szybkość zmiany biegów w czasie krótszym od mrugnięcia powieką
Ja za kierownicą jechałem Z4 35is, 320xd oraz 7 Activehybrid , X6 ActiveHybrid, natomiast jako pasażer nową serią 535dGT - kurzcze ma nawet z tyłu elektrycznie regulowane fotele.
I krótko podsumowując - bo co tu pisać, to trzeba się przejechać - Z4 jest świetne - szybkie, głośne, twarde, precyzyjne, ale ilość miejsca w środku mała, widocznośc do kitu, rasowe buczenie wydechu po 1000km pewnie przyprawia o ból głowy, ale i tak jest to dla mnie numer 1 z tych co jeździłem.
Seria 7 - tym samochodem aż chce się jeździć z tyłu, indywidalne fotele elekekrycznie sterowane, rolety elektryczne nawet na bocznych szybach. Jazda - komfort, cisza i spokój, przy 160 słychać tylko niewielkie szumy, rozmawiać można nie podnosząc głosu, a przy 110kmh człowiek zastanawia się czy już się zatrzymał i może wysiadać. I jeszcze ta niesamowita rzecz w wersji Hybrydowej-z pełnym spokojem, cicho powarkując, nienarażając pasażerów na dyskomfort auto to przyspiesza szybciej od M3 E46
Nowa seria 5 - o ile z wygladu z zewnątrz mnie nie zachwyca o tyle wewnątrz jest znaczny krok w stronę luksusu. W tym względzie jest olbrzymia poprawa w stosunku do serii 5 E60.
X6 - jeśli ktoś nie lubi terenówek a osobówka za mała to auto dla niego. Wysoko, niewygodnie się wsiada a jednocześnie mało miejsca w kabinie. Widocznośc do tyłu beznadziejna. Zawieszenie sztywne, komfort znacznie niższy niż w serii 7.
To są oczywiście moje subiektywne wrażenia
To chyba tyle - tak na szybko napisane, teraz parę fotek:
W środku stało E92



E93, warto zwrócić uwagę na brak zawieszenia M, sprawiający iż auto wygląda jak koza



nowa seria 5:


Auta przygotowane do testów:


Nowa 5

Z4 35is



Z4 (chyba) 23i


Wejście do salonu a przed nim nowa seria 7

Kilka szczegółow wnętrza z nowej serii 5


