BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 14:45 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Cytuj:
BMW poinformowało, że opracowywana właśnie rodzina trzycylindrowych jednostek napędowych korzystać będzie z technologii TwinPower.

Inżynierowie z Monachium od dłuższego czasu pracują nad nową serią trzycylindrowych silników, które trafić mają pod maskę nowej serii 1 oraz samochodów spod znaku Mini.

Technologia podwójnego doładowania TwinPower zadebiutowała w 2009 roku - po raz pierwszy zastosowano ją w rzędowym, sześciocylindrowym silniku o pojemności 3 litrów, który trafił do modelu 5 GT. Od tego czasu podwójne doładowanie zastosowano również w innych jednostkach napędowych.

W styczniu zadebiutował model X1 xDrive28i z dwulitrowym silnikiem wykorzystującym system TwinPower. Dzięki podwójnemu doładowaniu, bezpośredniemu wtryskowi paliwa i zmiennym fazom rozrządu dwulitrowa jednostka rozwija moc aż 245 KM i dysponuje momentem obrotowym 350 Nm. Zużycie paliwa, przynajmniej wg danych fabrycznych, wynosi zaledwie 7,9 l./100 km.

Wg szacunków BMW do 2015 roku trzy i czterocylindrowe jednostki napędowe będą najchętniej wybierane przez klientów tej marki. Przedstawiciele marki szacują że przez najbliższe 4 lata członkowie rodziny nowych, niewielkich jednostek napędowych trafią pod maski 1,5 mln aut.

Zrodlo: http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... ki,1614060


Obrazek

Zapraszam do dyskusji... :)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 14:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
niech sobie robią te 3-cylindrowe silniki, dopóki nie wkładają tego do serii 3 i wyżej to jak dla mnie looz :)

swoją droga jak tak dalej pójdzie to za 10 lat zrobią silnik jednocylindrowy z 10 turbosprężarkami :|

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 14:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Condor napisał(a):
y
Zapraszam do dyskusji... :)


Podsumowując dyskusję która się jeszcze nie zaczęła dojdziemy do wniosku że to już nie jest prawdziwe BMW. I że prawdziwe BMW skończyło się na E30 m20b20 na wąskiej, jak zwykle :]

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 15:11 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Gumiś napisał(a):
Podsumowując dyskusję która się jeszcze nie zaczęła dojdziemy do wniosku że to już nie jest prawdziwe BMW. I że prawdziwe BMW skończyło się na E30 m20b20 na wąskiej, jak zwykle


Moze tak, moze nie... dyskusja potrzebna jest, do czego zachecam.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 15:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 418
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30, E46
Kod silnika: m20, m52
Garaż: Moja była... e36 :D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84507
napisali, że silniki te maja trafić do serii 1 i Mini, więc my jako fani marki nie mamy się czym przejmować :)
chyba...

_________________
Moja była.. e36coupe --> viewtopic.php?f=6&t=84507
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 15:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: Konin/Wrocław
Moje BMW: e30
Kod silnika: 2jz
skoro sprzedaz nie jest na zadawalajacym poziomie z obecnymi jednostkami napedowymi to mysle ze jest dobre rozwiazanie dla seri 1 i mini sprzedaż pójdzie w gore a przez to marka bedize mogla sie rozwijac :)

PS. dla mnie to jest pieprzenie ze bmw skonczylo sie na m20 tamte silniki byly produkowane grubo ponad 20lat temu wiec co technologia powinna stanac na poziomie m20 ?

_________________
PROGRAMOWANIE KODOWANIE DIAGNOSTYKA CHIP TUNING/ TUNING MECHANICZNY - WLKP, DOLNY ŚLĄSK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 15:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1046
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: Jest x5 g05, x3 g45 bylo x3 g01, 5 g31, 5 g30,3 e46
skoro podatki, akcyzy, ubezpieczenia itd tak bardzo podbijają cenę zakupu i posiadania dużego pojemnościowy silnika to warto pomyśleć o "maluchach"

Popatrzmy na 316i , 318i, 320i to w tej chwili najlepiej sprzedające się silniki benzynowe w serii 3. W Niemczech przeglądając roczne auta z premium selection 6 cylindrowce to bardzo mały odsetek. Obecne wolnossące 320i np szału nie robi , ale jak zastąpić to już takim twinscrollem o tej samej pojemności to już się ciekawiej robi. :)

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 16:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Dejmon napisał(a):
niech sobie robią te 3-cylindrowe silniki, dopóki nie wkładają tego do serii 3 i wyżej to jak dla mnie looz :)

swoją droga jak tak dalej pójdzie to za 10 lat zrobią silnik jednocylindrowy z 10 turbosprężarkami :|


Wkładają do następnej trójki :]

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 16:11 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Nastała moda na dowsizing także w bmw, zaczynając od zastąpienia V10 doładowaną V8, a kończąc na doładowanej 3R. Czas pokaze jak się będzie taki 3R sprawowac. Dla porównania reklamowany, zachwalany, zdobywca tytułu silnik roku w swojej kategorii 1.4 TSI 160KM turbo&kompresor VAGa, sprawia problemy i coraz częściej w róznych modelach VAGa zamiast niego montowany jest 1.8 TSI 160 KM z pojedyńczą turbiną.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 16:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Condor napisał(a):

Zapraszam do dyskusji... :)


Sprezarka bedzie jedna, z twinscrollem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 16:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
ironman napisał(a):
Popatrzmy na 316i , 318i, 320i to w tej chwili najlepiej sprzedające się silniki benzynowe w serii 3.
to żadna nowość, zawsze tak było :)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 16:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
To się Pan Migas nie popisał, nie ma pojęcia o czym pisze, a nazywa się ekspertem. :)

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 17:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
ja z chęcią bym się zamienił na te 3 gary :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 17:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
7er z trzy cylindrowym kolosem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 18:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Jaj jeździłem Toyota Aygo, to ona brzmiała jak M3 w kabinie heheh powaga, taki sound mają te 3 cylindrówki :)

To już ostatnie dogorywania silników spalinowych.... za 10 lat spalinówki będą tylko kolekcjonerskie.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Boogie - nie widzę tego tak jak Ty.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 19:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
w koncu i tak skoncza sie zasoby ropy naftowej i bedziemy musieli sie przerzucic na inne paliwo lub naped ...

no moz enei my ale nasi potomkowie....

wiec do poki mozemy do poty bedziemy jezdzic 6r i v8kami hehhe i lac ukochane oktany

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 19:25 
jiGsaw napisał(a):
Boogie - nie widzę tego tak jak Ty.


On ma rację, R3 mają brzmienie zbliżone do R6, chociaż kultura pracy to dwa różne światy. Jak dla mnie w tych maluchach mogą montować nawet silniki od kosiarek i tak ich właściciele nie wiedzą nawet na którą oś mają napęd...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 19:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Pisałem OCZYWIŚCIE o drugiej części jego wypowiedzi...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Trzy cylindry, dwie turbosprężarki
PostNapisane: 23 marca 2011, 19:36 
A spoko ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL