BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 16:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7178
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: M3
Kod silnika: S58
Garaż: BMW G80
viewtopic.php?f=89&t=173760
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Zdzira 850I napisał(a):
Ciekawe tylko ,że USA rosja czy chiny, które produkuja tego dwutlenku wegla 5 razy tyle co reszta świata mają to w dupie i nadal jeżdża autem o śrendije pojemności 4-5 litrów a w sportowych autkach maja po 7-10 litrów i kompresor na to a potem, że cżłowiek myśli o swapie silnika z vipera a nie z bmw


Stereotyp, juz co raz mniej aut ma 4-5 litrowe silniki, V8 zostaly w niektorych pickupach i tahoe/suburban itd ktorych sprzedaje sie co raz mniej za to co raz wiecej jezdzi hybryd. Teraz ford wprowadza taurusa z silnikiem sho 3,5 litra 365 koni zamiast duzych v8 wchodza silniki szsciocylindrowe z turbo. Sa dwa sportowe auta z silnikami 7L corvette i viper, reszta ma mniej np camaro 6.2 :hyhy:
Najwiecej co2 produkuje usa i chiny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 17:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Hakelbery napisał(a):
Najwiecej co2 produkuje usa i chiny :)

A to i tak nie mające znaczenia ilości w porównani do tego co zrobił Eyjafjallajökull.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 17:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Hakelbery napisał(a):
N55 juz nie mial tych problemow


Przede wszystkim został pozbawiony drogich i wrażliwych piezoelektrycznych wtryskiwaczy, które w dodatku do prawidłowego funkcjonowania wymagają paliwa bardzo dobrej jakości. W USA ich stosowanie mijało się z celem, więc N55 posiada teraz standardowe wtryski Bosch'a.

Hakelbery napisał(a):
no nie wiem czy to jest pierdzenie

https://www.youtube.com/watch?v=PWOdWG85d9E


Dla mnie to muzyka dla uszu. Weź jednak pod uwagę, że klientela marek premium wymaga dobrego wytłumienia wnętrza pojazdu i po wrzuceniu 6-biegu na trasie ma być w aucie cisza.

wujekwaldus napisał(a):
Ale jest wspomnialem BMW dostosowuje sie do nowego rodzaju klientow, ktorych takie bajery zwyczajnie kreca,


Dokładnie. Żyjemy w społeczeństwie postmodernistycznym. W czasach gdy ludzi bawią takie rzeczy:




Marshall McLuhan sformułował kiedyś takie pojęcie "technologicznego idioty". Nie będę się zagłębiał w szczegóły, ale stanowiłoby ono doskonałe podsumowanie tematu.

W świetle tego wcale mnie nie dziwi, że imitacja dźwięku silnika w samochodzie jest uważana za fajny gadżet. Jednak nadal nic nie stoi na przeszkodzie, aby to zwyczajnie wyłączyć i nawet nie zawracać sobie tym głowy.

jiGsaw napisał(a):
Tylko, że BMW w swoich czasach bardzo dobrze wypadało w swoich V8 to dlaczego teraz nie ma konkurencji dla amerykańców, którzy jak wiadomo robią badziew, nie auta. Przykre trochę jak się spotka użytkownik BMW "sportowego" z taką Vette 7 litrów. Pościgają się, wynik wiadomy...


Zapytam jako laik - Dlaczego uważasz, że tylko moc uzyskiwana z pojemności skokowej ma sens w wyścigu na prostej? Ja preferuję wysokoobrotowe silniki wolnossące ze względu na ich charakter i nad utratą tej wartości ubolewam. Aczkolwiek nowoczesny silnik turbodoładowany ma pod względem osiągów na prostej wszystko czego mu trzeba, a nawet więcej - z małą pojemnością jest lekki, turbo-lag to w zasadzie już tylko wspomnienie, moc zaczyna się praktycznie od samego dołu i w dodatku można ją tanim kosztem podnieść. Już dziś 335i spokojnie leje niejedno V8, a po dobrym chipie może dotrzymać kroku nawet M3 E92. Według mnie osiągi nowych BMW nie stanowią tu żadnego problemu, ani ujmy dla marki. Jedyne co mnie martwi to czy okażą się wytrzymałe i to, że jest R4 tam gdzie powinno być R6 :/ Plusem takiego rozwiązania jest to, że za parę lat będzie można ciągnąć z Niemiec 328, bez obaw o naliczenie drogiej akcyzy od wysokiej pojemności :rotfl:

Vermilion napisał(a):
Przesadzasz i to grubo, w tym kraju sprzedawalo sie zawsze wiecej tylnonapedowych aut niz w calej Europie (czy dzis, czy historycznie). A to, ze kupuja takze wersje z napedem na cztery kola, wynika z calej masy innych czynnikow.


Ależ wcale nie przeczę, opisuję tylko swoje spostrzeżenia. Faktem jest, że aut AWD jeździ tam sporo, a szereg czynników wpływających na procesy myśliwe i preferencje motoryzacyjne amerykanów, zostawiam do rozważań specjalistom takim jak Pan. Poza tym sugerowałbym aby prześmiewcze, animowane GIF'y zachował Pan dla swoich kolegów :)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Ależ nigdzie nie napisałem nic takiego, więc nie odpowiem.

Napiszę jedynie tyle, że konie wolnossące są po prostu lepsze (dostępniejsze, stabilniejsze i trwalsze, do tego ładniej mruczą przy podobnym liczebnie stadzie). Dałoby się podnieść ich trwałość przy obecnym poziomie FEM bez problemu zachowując rozsądne koszty produkcji, ale nie opłaca się to już w dystrybucji...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:04 
JIG:
400 konne 335i robi miazge z 420 konnego M3 E92, Wolnossace konie nie sa ani lepsze ani stabilniejsze ani pewniejsze, ani zadne z tych pojec "lepsze konie" nie istnieje w fizyce ;)

turbo/biturbo = moment z dolu i miazga!
zobacz u mnie jest doladowanie liniowe (kompresor) sa 462 konie, a M6 V10 po czasach z RL wymieka.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
jiGsaw napisał(a):
Ależ nigdzie nie napisałem nic takiego, więc nie odpowiem.


Z wyjątkiem barwnej anegdoty na poprzedniej stronie o 7 litrowej Corvette, masakrującej BMW turbo przyszłości, faktycznie nigdzie nic podobnego nie napisałeś. Mój błąd :piwo:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
Jestem ciekaw jak bedzie wygladac nastepna generacja emek z serii G, czy tez bedziemy sie sprzeczac ze jedyne prawdziwe ostatnie to m5 f10, nowe juz gorsze bo elektryczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:39 
jestem ciekaw jak dlugo bedziemy czekac na "serie G"
seria "E" byla chyba od 1970? czy jakos tak, przeszlo 40 lat, seria F ma byc tylko "5"?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
seria G zacznie wchodzic do sprzedazy we wrzesniu 2015, zaczynajac od modelu 7,a w kolejnych latach nastepne modele


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:42 
BMW robi sie jak GOLF... co 3 lata nowy model sie pojawia... ale skoro to ludziom pasuje... :) co mi tam, niech robia dobre auta :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
Seria F pojawila sie pod koniec 2008 roku, a bedzie do ok.2021 r, liczac koniec produkcji nowego F16 X6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
wujekwaldus napisał(a):
BMW robi sie jak GOLF... co 3 lata nowy model sie pojawia... ale skoro to ludziom pasuje... co mi tam, niech robia dobre auta


Bzdura, wszystko jest tak jak zawsze bylo:
Nowe 7 w 2015r.
F01 pojawilo sie w 2008r.
E65 w 2001r.
E38 w 1994r.
E32 w 1986r.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
wujekwaldus napisał(a):
BMW robi sie jak GOLF... co 3 lata nowy model sie pojawia... ale skoro to ludziom pasuje... :) co mi tam, niech robia dobre auta :ok:

Problem ma drugie dno. Jak wyobrażacie sobie świat, w którym kupuje się auto na 15-20 lat, a dodatkowo które podczas tej eksploatacji się w ogóle nie psuje. Odpowiem - gospodarka leży i kwiczy.
To branża motoryzacyjna napędza rynek. Daleko po niej jest branża budowlana. Poza tym nic się więcej znacznie nie liczy. Nie da się napędzić obecnej cywilizacji produkując szampony, czy nawet telewizory.
Także zbyt bardzo na te nowe eko gówienka bym tak nie psioczył, bo wybór cały czas jest: można sobie kupić stare B28, czy stare B44, a fakt, że jest za co, zawdzięczamy głównie temu, że jest po co pracować i jest za co.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
A właśnie ostatnio znajomy zapytał mnie jaka jest logika w oznaczeniu modeli BMW bo ni cholery nie może się w tym połapać i szczerze nie umiałem odpowiedzieć bo to jeden wielki bałagan zero logiki chyba,że mnie ktoś oświeci.
Audi ma B4-b5-b6-b7-b8 itd C4-c5-c6-c7
a BMW?
seria 3 e21-e30-e36-e46-e9X teraz F30
seria 5 e28-e34-e39-e60-f10
seria 7 e23-e32-e38-e65-f01
X5 e53-e70-f15

Gdzie tu jest jakakolwiek logika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:56 
Tomek napisał(a):
wujekwaldus napisał(a):
BMW robi sie jak GOLF... co 3 lata nowy model sie pojawia... ale skoro to ludziom pasuje... co mi tam, niech robia dobre auta


Bzdura, wszystko jest tak jak zawsze bylo:
Nowe 7 w 2015r.
F01 pojawilo sie w 2008r.
E65 w 2001r.
E38 w 1994r.
E32 w 1986r.


pisalem o generacji E->F->G, czytaj z kontekstem a nie wyrywaj z kontekstu jak dziennikarz TVN...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 23:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
--==Mały==-- napisał(a):
A właśnie ostatnio znajomy zapytał mnie jaka jest logika w oznaczeniu modeli BMW bo ni cholery nie może się w tym połapać i szczerze nie umiałem odpowiedzieć bo to jeden wielki bałagan zero logiki chyba,że mnie ktoś oświeci.
Audi ma B4-b5-b6-b7-b8 itd C4-c5-c6-c7
a BMW?
seria 3 e21-e30-e36-e46-e9X teraz F30
seria 5 e28-e34-e39-e60-f10
seria 7 e23-e32-e38-e65-f01
X5 e53-e70-f15

Gdzie tu jest jakakolwiek logika?

Logika jest w oznaczeniu silników. Tam z koleji audi ma rozyebaną nomenklature.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 23:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
wujekwaldus napisał(a):
pisalem o generacji E->F->G, czytaj z kontekstem a nie wyrywaj z kontekstu jak dziennikarz TVN...


Och, rzeczywiscie, bardzo istotne jest jakies kodowe oznaczenie modeli, bardzo.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 23:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Zakov - chodziło mi o to, że się sra BMW z jakimś wydziwianiem, żeby obniżyć spalanie o 5% i Co2, co guzik powinno nas interesować, a konie się robią coraz gorsze i stare dobre hasło "MOC Z POJEMNOŚCI" rośnie w siłę...



wujekwaldus napisał(a):
JIG:
400 konne 335i robi miazge z 420 konnego M3 E92, Wolnossace konie nie sa ani lepsze ani stabilniejsze ani pewniejsze, ani zadne z tych pojec "lepsze konie" nie istnieje w fizyce ;)

turbo/biturbo = moment z dolu i miazga!
zobacz u mnie jest doladowanie liniowe (kompresor) sa 462 konie, a M6 V10 po czasach z RL wymieka.



Sam pisałeś, że M3 ma realnie niecałe 400 ps albo coś takiego, więc porównanie nie jest pewne.

Są to lepsze konie dokładnie tak jak napisałem. Czepiasz się, że ktoś zgrywa dziennikarza TVN, a mi wyrzucasz "lepsze konie". To mam w cudzysłowiu pisać?

To może po kolei:

Stabilniejsze - porównaj sobie wpływ ciśnienia, temperatury, stanu poszczególnych części osprzętu, ilość czasu poświęconego na doglądania by moc była stabilna w V8 i R6 biturbo. Ilość koni po przekatowaniu auta ostro po autostradzie na odcinku kilkudziesięciu km (albo nawet kilku...) itd. Średni spadek ilości koni w silniku wolnossącym V8 i biturbo R6 podobnej mocy na każde 100 tys km przejechane przy podstawowym serwisie (oleje, świece, filtry).

Trwałe - Ile koni w V8 po pół miliona km, a ile w R6 biturbo? Przy podstawowym serwisie...

Dostępne - ile koni, a raczej momentu masz od rozrusznika w V8, a ile w biturbo R6 podobnej mocy? Jaka reakcja na gaz?

Dźwięk - oczywiste.
wujekwaldus - kompresor to nieco inny temat ;)

Ps. Żeby nie było. Sam być może wszedłbym w jakieś turbo, ale niekoniecznie to by było BMW... Tutaj bardziej mi kompresor pasuje.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 27 listopada 2013, 23:13 przez jiGsaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 23:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Moje BMW: 330xd
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121602
jiGsaw napisał(a):
Ależ nigdzie nie napisałem nic takiego, więc nie odpowiem.

Napiszę jedynie tyle, że konie wolnossące są po prostu lepsze (dostępniejsze, stabilniejsze i trwalsze, do tego ładniej mruczą przy podobnym liczebnie stadzie). Dałoby się podnieść ich trwałość przy obecnym poziomie FEM bez problemu zachowując rozsądne koszty produkcji, ale nie opłaca się to już w dystrybucji...


Tego to ja nie rozumiem ;-/
Dostępniejsze ? Kiedy? Z tego co wiem turbo ma większy dostęp do mocy w każdym zakresie obrotów.
Stabilniejsze ? Dlaczego? O ile mi wiadomo turbo i komputer dba o maksymalną moc regulując siłę doladowania dzięki czemu konie są stabilne ;-]
Trwalsze ? do licha logic ! Chodzi to to że wolnossak zrobi więcej kilometrów i utrzyma moc ? A co z milionami przypadków gdzie właśnie one mocy nie trzymają ? Nie wiem czemu ludzi tak przeraża eksploatacja turbiny jest to tylko jeden nowy element nie jakis skomplikowany kosmos bo z tego co wiem ic raczej się nie psują.

Dobrze że są miłośnicy tradycji i technologii ale nie negujcie się nawzajem.

_________________
ZUS z pew­nością jest in­sty­tucją przestępczą, ale nie można naz­wać jej zorganizowaną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 23:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ja bym poczytał o koniach mechanicznych elektrycznych. One są lepsze, czy gorsze od wolnossących/doładowanych?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL