BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 27 listopada 2013, 23:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mroova81 napisał(a):
Ja bym poczytał o koniach mechanicznych elektrycznych. One są lepsze, czy gorsze od wolnossących/doładowanych?


To zalezy czy niemieckie czy japonskie sa te konie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 01:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
jiGsaw napisał(a):
Zakov - chodziło mi o to, że się sra BMW z jakimś wydziwianiem, żeby obniżyć spalanie o 5% i Co2, co guzik powinno nas interesować, a konie się robią coraz gorsze i stare dobre hasło "MOC Z POJEMNOŚCI" rośnie w siłę...


Za takie ideały mogę się nawet z Tobą napić. Pojemność i wysokie obroty są tym co swego czasu wykreowało silniki tej marki na jedne z najlepszych na świecie.

jiGsaw napisał(a):
Stabilniejsze - porównaj sobie wpływ ciśnienia, temperatury


Zawsze byłem głęboko przekonany, że największą zaletą silnika turbodoładowanego jest to, iż można pojechać z nim w wysokie góry, a spadki ciśnienia nie robią na nim żadnego wrażenia, bo turbina wszystko wyrównuje. Podczas gdy silnik wolnossący w tych samych warunkach może stracić nawet do 50% swojej mocy. Najwyraźniej coś mi się poplątało... :oczami:

Tak czy inaczej jeśli w tym 428 znalazłoby się jakieś nowe, wolnossące R6 3.0 z 260 końmi, przyjemnym wydechem i kręcące się do 8 tyś. RPM, pragnąłbym jej jak wody na pustyni! :20:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 28 listopada 2013, 02:07 przez Zakov328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 02:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
wujekwaldus napisał(a):
zobacz u mnie jest doladowanie liniowe (kompresor) sa 462 konie, a M6 V10 po czasach z RL wymieka.

proponuje zaczekać na porządne porównanie, w sensie wyscig
RL moze miec dowolne odchyłki.

--==Mały==-- napisał(a):
Gdzie tu jest jakakolwiek logika?

e42, e59, e67 to oznaczenia prototypów fabrycznych które nie weszły do produkcji

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 05:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
jiGsaw napisał(a):
porównaj sobie wpływ ciśnienia, temperatury, stanu poszczególnych części osprzętu, ilość czasu poświęconego na doglądania by moc była stabilna w V8 i R6 biturbo. Ilość koni po przekatowaniu auta ostro po autostradzie na odcinku kilkudziesięciu km (albo nawet kilku...) itd. Średni spadek ilości koni w silniku wolnossącym V8 i biturbo R6 podobnej mocy na każde 100 tys km przejechane przy podstawowym serwisie (oleje, świece, filtry).

ciśnienie atmosferyczne? tu właśnie turbo ma przewagę nad N/A. temperatura zewnętrzna? tak samo. Co ma stan techniczny do tego czy silnik jest fajny i ma "super konie"? Każde auto może się zepsuć, nawet wysilone N/A. Stabilna moc - N/A nie mają problemu z trzymaniem mocy? Średni spadek? Jak go liczysz? Na przestrzeni dziejów ze wszystkich silników N/A i turbo czy wybiórczo dla tego czy tamtego?
nie bronię turbo ale można dla przykładu wziąć jakieś padlinowate N/A jak i świetne turbo albo i na odwrót

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 07:02 
JIG, wlasnie wolnossaki maja mega problemy z trzymaniem mocy.. a juz na wtrysku bezposrednim to w ogole...
W turbo wystarczy "duzy intercooler" aby zniwelowac wplyw nawet 30 stopniowych upalow. W wolnossaku tego nie zrobisz.
Ani E92 m3, ani C63 AMG, ani (najbardziej) RS4/RS5 nie trzymaja seryjnych parmetrow NIGDY.

Z tego co poczytalem co przecietne trzymania mocy:
- E92 M3: 380-390 koni
- C63 AMG: 420-430 koni
- RS4: 360-370 koni
- RS5: 370-380 koni

"Krowlowie" wolnossakow w klasie "aut usportowionych"....

Takze "mit trzymania zdrowych koni" to nalezy tylko do mitycznego silnika ;) - zadnego innego.
Wolnossak pod wzgledem osiagow jest znacznie gorszy niz nowoczesne silniki turbo/biturbo.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 08:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
mroova81 napisał(a):
Ja bym poczytał o koniach mechanicznych elektrycznych. One są lepsze, czy gorsze od wolnossących/doładowanych?

Moc to moc, te wypracowania wyżej to chyba dla sportu pisane.
Silnik elektryczny ma dużo lepszą charakterystykę momentu niż spalinowy (turbo, srurbo, nieważne czym zasilany, może być i wielbłądzim moczem), dlatego nawet taka popierdółka jak i3, która wygląda jak obwoźny sracz, ma do setki coś około 7 sekund, dysząc w plecy mitycznym silnikom na majestatycznej wąskiej lampie. Jakby źródłem zasilania zamiast ciężkich tradycyjnych baterii było coś małego i lekkiego, jakiś nowy rodzaj superwydajnych ogniw, "elektryki" miałyby jeszcze lepsze osiągi.
Dodatkowo silnik elektryczny ma tę przewagę, że jest właściwie bezobsługowy i ma tylko jeden ruchomy element, to jest wirnik. Nie trzeba zmieniać oleju, filtrów, kabli, świec, turbin, dwumasy, nic, kręci się dopóki karmić go prądem. Jak się wytłuką łożyska to wymienić i znów rura. Zakres prędkości obrotowych jest ogromny, przy czym nie trzeba cisnąć go wysoko, żeby osiągał maksymalną moc lub moment. Duży moment jest dostępny od zerowej prędkości obrotowej, kładzie to na cyce dowolne spalinowce, doładowane lub nie. Do tego odzysk energii przy hamowaniu silnikiem (każdy silnik elektryczny oddaje wtedy energię, bo działa jak prądnica - od konstrukcji zależy, ile tej energii odda i gdzie ją rozproszy lub skumuluje), napęd spalinowy nie wysika ci benzyny z powrotem do baku.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 08:28 
Na top gear byl wyscic SLS'a black series z SLS'em E-tron czy jakos tak.
E-tron na prostej doslownie zmasakrowal blacka, na torze natomiast z racji wiekszej masy (baterie) mial nieco gorszy czas.

Ja uwazam ze auta elektryczne to nic zlego, za 10-15 lat beda baterie lzejsze i pojemniejsze.
Albo jak ktos tutaj kiedys cos fajnego na forum napisal ze "stacje benzynowe" beda posiadaly albo super szybkie ogniska do ladowania baterii, albo po prostu naladowany komplet w zamian.

Sam clarkson powiedzial ze dzieki wlasnie takim samochodom jak R8 Etronic, czy SLS Etron przyszlosc motoryzacji nie jest do konca rysowana w ciemnych barwach i tego sie trzymajmy :ok:

Zobaczycie jakim sukcesem (na razie marketingowym) jest seria "I8" - calosc na 2014 rok zostala juz wyprzedana (i cholera nie zdazylem zamowic:D)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 09:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ja bym chętnie jeździł elektrykiem do pracy. Nie podoba mi się natomiast że np. w Reno płaci się ok 250zł/ miesięcznie kaucji za akumulatory. Druga kwestia że kupując używane auto elektryczne trzeba się liczyć że akumulatory mogą być do wymiany... I znowu najekonomiczniejsze robi się LPG. Natomiast sam fakt poruszania się do pracy elektrykiem by mi się podobał :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 09:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
jak bede to sie zapytam czy zostal wyprzedany na 2014, czy aby to nie jest jakis kant marketingowy(model 2014 na 2013) aby napedzic sprzedaz. Potem sie okaze ze poczekasz kilka miesiecy i gotowy do odbioru


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 09:37 
Ty mi daj znac Donald jak bedzie I8 do testow... chetnie sie wybiore i zobacze czy to warte uwagi jest ... ;)
Natomiast jesli chodzi o hybrydy:
- pierwsze priusy jezdza do dzis na seryjnych akumulatorach/bateria.

Z tego co wiem seria "i" bmw powstala we wspolpracy z Toyota. Wiec chyba mozna byc w miare spokojnym?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 09:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ja nie mówię o hybrydach, bo przy tych LPG wychodzi taniej. Mówię o elektrycznych jak I3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 09:44 
no tak,
Jesli chodzi o sama elektryke to kiedys Bogus jak jezdzil tesla to gadal z tworca tego samochodu i oto czego sie dowiedzial:
(warto posluchac)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 09:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No to ciekawe jest jak to wyjdzie. Macie jakieś obliczenia kosztów dla polskich warunków? Bo w US&A to jednak sporo taniej wychodzi elektryk.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 09:48 
W polsce nie ma zadnych bonusow w posiadaniu auta hybrydowego/eletrycznego.
W nowergii masz bezplatne parkowe w centrum, w UK masz 5 tys funtow doplaty od rzadu do takiego samochodu, w usa tez jakas doplata jest.

A u nas w nagrode nie masz 18,6% akcyzy na I8... ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 09:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
do testow prawdopodobnie 2Q 2014

nasi jak sie dowiedza ze sa elektryczne samochody to dowala akcyzy 30% jako podatek od luksusu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 10:00 
i eko podatek za skladowanie baterii w przyszlosci:D
hehe.. a cene juz znasz? kiedys wspominales cos o 500 tys pln z groszami? to aktualne jest?
W sumie duzo jak na zabawke eskperyment....


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 10:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 658
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E92 330d
Kod silnika: M57N2+
Garaż: Był: Ford Mercury Monterey 1950, Browning M1911, Jati-Matic
Jest: BMW e92 330d ,proca na kasztany, dwa worki cebuli i metr kartofli na zimę
wujekwaldus napisał(a):

A u nas w nagrode nie masz 18,6% akcyzy na I8... ;)

No jak przecież to 1,5l ?

Linda ma rację z tymi akumulatorami. Może to nie będzie 1,5 roku tylko trochę dłużej. W naszych zmiennych warunkach pogodowych destrukcja ogniw będzie postępowała szybciej. Poza tym Polska na węglu stoi i trzeba pamiętać, że w większości elektrowni zawodowych łopatki generatorów są napędzane parą, która powstaje ze spalania węgla w kotłach. Więc raz wyprodukowanie akumulatorów i ich późniejsza utylizacja a dwa energia w akumulatorach pochodzi ze spalania paliw kopalnych. Powiedzcie mi gdzie ta ekologia?
Samochód z silnikiem spalinowym w ciągu całego swojego żywota nie zatruje bardziej środowiska niż wyprodukowanie, użytkowanie i utylizacja elektryka.

EDIT:
Jak czytałem o akcyzie to jeszcze spałem :)
Wycofuje się ze swojej błyskotliwej riposty powyżej ;)


Ostatnio edytowano 28 listopada 2013, 11:06 przez kacpercio, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 10:07 
kacpercio napisał(a):
wujekwaldus napisał(a):

A u nas w nagrode nie masz 18,6% akcyzy na I8... ;)

No jak przecież to 1,5l ?


no wlasnie tak napisalem ;)
Kacpercio, pijemy dopiero w sobote za tydzien a Ty juz literek z rana nie widzisz ;)?


Ostatnio edytowano 28 listopada 2013, 10:09 przez Czarodziejka69, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 10:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
kacpercio napisał(a):
No jak przecież to 1,5l ?


Dlatego nie masz :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 428ix test
PostNapisane: 28 listopada 2013, 10:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
trollu napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
porównaj sobie wpływ ciśnienia, temperatury, stanu poszczególnych części osprzętu, ilość czasu poświęconego na doglądania by moc była stabilna w V8 i R6 biturbo. Ilość koni po przekatowaniu auta ostro po autostradzie na odcinku kilkudziesięciu km (albo nawet kilku...) itd. Średni spadek ilości koni w silniku wolnossącym V8 i biturbo R6 podobnej mocy na każde 100 tys km przejechane przy podstawowym serwisie (oleje, świece, filtry).

ciśnienie atmosferyczne? tu właśnie turbo ma przewagę nad N/A. temperatura zewnętrzna? tak samo. Co ma stan techniczny do tego czy silnik jest fajny i ma "super konie"? Każde auto może się zepsuć, nawet wysilone N/A. Stabilna moc - N/A nie mają problemu z trzymaniem mocy? Średni spadek? Jak go liczysz? Na przestrzeni dziejów ze wszystkich silników N/A i turbo czy wybiórczo dla tego czy tamtego?
nie bronię turbo ale można dla przykładu wziąć jakieś padlinowate N/A jak i świetne turbo albo i na odwrót


Według mnie jest na odwrót, bo całość tutaj się obraca wokół doładowania i intercoolera, a tych wydajność poniekąd zależy od gęstości i temp. powietrza. Do tego efekty "puchnięcia" itp. Generalnie taka jest tendencja, czyli ZWYKLE (więc w znacznej części porównań) silnik wolnossący o podobnych parametrach (zazwyczaj starszy) lepiej trzyma moc po przebiegu pewnym i tyle.



wujekwaldus napisał(a):
JIG, wlasnie wolnossaki maja mega problemy z trzymaniem mocy.. a juz na wtrysku bezposrednim to w ogole...
W turbo wystarczy "duzy intercooler" aby zniwelowac wplyw nawet 30 stopniowych upalow. W wolnossaku tego nie zrobisz.
Ani E92 m3, ani C63 AMG, ani (najbardziej) RS4/RS5 nie trzymaja seryjnych parmetrow NIGDY.

Z tego co poczytalem co przecietne trzymania mocy:
- E92 M3: 380-390 koni
- C63 AMG: 420-430 koni
- RS4: 360-370 koni
- RS5: 370-380 koni

"Krowlowie" wolnossakow w klasie "aut usportowionych"....

Takze "mit trzymania zdrowych koni" to nalezy tylko do mitycznego silnika ;) - zadnego innego.
Wolnossak pod wzgledem osiagow jest znacznie gorszy niz nowoczesne silniki turbo/biturbo.


Tylko duży upał, duży intercooler, a turbina swoje...

Podałeś przykłady samych aut z bardzo wysilonymi silnikami, przy czym RS tutaj nie chcę widzieć, bo VW nigdy nie umiał robić tych silników dobrze. BMW generalnie całkiem dobrze trzymało moc zwykle, Mercedes też generalnie. Przykłady silników cywilnych świetnie pokazują o czym pisałem.

Wczoraj popełniłem trochę faux pas, bo nie napisałem nic o zaletach koni "szybkossących" :rotfl: Także dla rozładowania napięcia:

Wbrew temu, że koń z nazwy wolnossący to jednak przy korzystaniu tylko z części stadka bardziej łakomy na paliwko jest. Chociaż dotyczy to tylko turbokoni, bo te skompresorowane już żrą swoje.

Szybkossące konie są sprawniejsze teoretycznie od wolnossących.

Dodatkowo koń wolnossący cięższym jest od szybkossącego.

Przy niższych pojemnościach niższe opłaty, podatki od stad szybkossących (pojemność zagrody/stodoły).

Możliwe również, że starsze konie wolnossące w obrębie tej samej marki są słabsze od młodych koni na podwójnym koksie. Piszę tak, ponieważ przykład chociażby 1.8T pokazuje dobrze, że tamte VW konie doładowane są słabsze od wolnossących z BMW.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 208 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL