BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 18:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 09:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Co do układu kierowniczego to każdy z nas ma inne upodobania, jedni wolą jeździć punto z włączonym CITY a inni lubią czuć samochód, bardziej lub mniej..

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 12:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
Dlatego przydałby się servotronic :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 12:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ded napisał(a):
Jak byscie wiecej latali po trasach a nie po stolicy to by wam pasowalo :P Ja jezdzilem trojka w malym miescie i spo ro na trasie. Zlego slowa na uklad kierowniczy nie moge powiedziec. Tez mialem okazje pojezdzic kilkoma nowymi autami, choc akurat nie alfa. Zadne z nich nie bylo wyraznie lepsze pod wzgledam pracy ukl. kierowniczego niz moja trojka. Nie wykluczam ze poprzedni wlasciciel zregenorowal magiel i wymienil drazki, bo ja sie do tego nie odtykalem. Felgi i opoony tez mialem tip top. Moze to jest kluczowa sprawa.


Nowy nie znalczy lepszy. Magiel mam nie ruszany ale luzów niema ani nie cieknie. wszystkie tuleje, sworzeni nowe w tym tuleje pełne od Em Czy a oponki nówki sztuki TOYO i co i g.... :D W Alfie mam balon a i tak jest lepiej. Słabo jest pod tym względem i tyle, latka lecą temu klasykowi.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
ale słabo czyli co? mało precyzyjny?za mało "sportowy" ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 17:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
MichaL napisał(a):
ale słabo czyli co? mało precyzyjny?za mało "sportowy" ?


Za mało precyzyjny i za długie przełożenia.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
heh to faktycznie lipa. myślałem, że właśnie w e36 ukł kierowniczy daja rade, ze jest namiastką sportowego. a w m3 jest taka sama przekładnia inna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 19 lutego 2015, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Miałem e36 1993r 318 IS Coupe z przebiegiem 160tyś (niby) to się wypowiem:

Wady:
- wyswietlacz kilometrów w liczniku - sam się zerował, sam się włączał gdy samochód był zamknięty - przy dłuższym postoju kończyło się to rozładowaniem aku
- boczki przednich drzwi - trzeba poprawiać, rozklejają się i odpadają
- uszczelka dzwi, w zimę podczas mrozów potrafiła gwizdać od 80-100km/h
- nie lubia gazu, padały lambdy, częste rozregulowania
- wskaźnik poziomu paliwa, oszukiwał, wystarczyło postawić lekko pod górkę, wskazówka pokazywała mniej, nie wracała/rzadko wracała do stanu faktycznego (dopiero po zatankowaniu lub kilkudniowym postoju z górki)
- kiepsko wyciszone wnętrze
- za krótkie przełożenia na wyższych biegach 4tys obrotów przy 135~ to troszkę za dużo
- mało miejsca z tyłu
- niski bagażnik, mały prześwit między górą klapy a dołem, czasem trzeba było kombinować
- słabe progi i tylna klapa, felgi z rantem kończyły się na odszczepianiu lakieru
- stereotyp modelu

Zalety:
- jakość materiałow wnętrza, nic nie piszczalo, pukało, trzeszczało
- prowadzenie, szczerze mówiąc nie jeździłem żadnym innym autem, które prowadziloby się lepiej na zakrętach
- dźwięk silnika - jak na 4 cylindrowca, bardzo przyjemnie brzmiała
- niskie spalanie - 10-11 gazu/100km - mieszany
- bezawaryjnosć silnika, poza alternatorem, rozrusznikiem, filtrami i olejami nic nie robiłem przy silniku, chodził jak marzenie
- klimatyzacja i ogrzewanie - w lato wystarczyło 15 sekund i było chłodno, w zimę zaś 3-5 km trasy do nagrzania samochodu, po ustawieniu na najgorętszą opcje z nadmuchów leciał ukrop :D
- elastyczność silnika - można było przyspieszać od 40km/h z 5 biegu, zdusić samochód było bardzo cieżko ;)
- napęd na tył ;)
- wygląd zewnętrzny - oczywiście bez zbędnych przeróbek, 100% oryginał - 100% piękna

Ogółem z auta byłem bardzo zadowolony, nigdy nie nawalił, jak coś siadało to tylko z części które się zużywają, ze strony silnika 0 problemów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 21 lutego 2015, 17:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Kubul napisał(a):
- kiepsko wyciszone wnętrze


Kubul napisał(a):
- niski bagażnik, mały prześwit między górą klapy a dołem, czasem trzeba było kombinować


A jakiego wyciszenia się spodziewałeś w konstrukcji auta z 1990 roku? To nie wada E36 tylko aut z tamtych lat? Co było lepiej wyciszone i miało większy bagażnik, auta w tamtych latach miały takie bagażniki, a ogólnie bagażnik jak na coupe bardzo pojemny.

Kubul napisał(a):
- mało miejsca z tyłu


Kubul napisał(a):
- niski bagażnik, mały prześwit między górą klapy a dołem, czasem trzeba było kombinować


Jeszcze raz, nie miałeś kombi tylko coupe to chyba normalne że było mało miejsca, nawet teraz w MB S-Coupe '14 jest mało miejsca i mały bagażnik jak do gabarytów auta, bo to coupe

Z resztą się mniej lub więcej zgadzam.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 28 lutego 2015, 20:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Kubul napisał(a):
- wyswietlacz kilometrów w liczniku - sam się zerował, sam się włączał gdy samochód był zamknięty - przy dłuższym postoju kończyło się to rozładowaniem aku- boczki przednich drzwi - trzeba poprawiać, rozklejają się i odpadają- uszczelka dzwi, w zimę podczas mrozów potrafiła gwizdać od 80-100km/h- nie lubia gazu, padały lambdy, częste rozregulowania- wskaźnik poziomu paliwa, oszukiwał, wystarczyło postawić lekko pod górkę, wskazówka pokazywała mniej, nie wracała/rzadko wracała do stanu faktycznego (dopiero po zatankowaniu lub kilkudniowym postoju z górki)
to raczej wady Twoje egzemplarza, a nie modelu, dziwi mnie fakt że odklejały Ci się boczki przy takim przebiegu, ja miałem dwa e36 z przebniegami ponad 300k km i tapicerka była niemal idealna.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 28 lutego 2015, 20:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Boczki często się odklejają, zwłaszcza szmaciane.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 1 marca 2015, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
To może to dotyczy QP, bo u mnie w sedanie i touringu, problem po prostu nie istniał :niepewny:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 2 marca 2015, 02:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Fakt, z sedanami i kombi to niewiele miałem do czynienia.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 2 marca 2015, 10:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 844
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Niestety boczki są skandalicznej jakości - odklejają się mocowania spinek wewnątrz i materiałowe wykończenie, szczególnie jeśli były użyte na nim mocne detergenty np. Vanish - tak samo jest z podsufitką. Na sedanach jest to mniej widoczne bo jest go mniej ale tak się też dzieje.
Materiał na boczkach nawet jak się nie odkleja to ma tendencję do marszczenia się wraz z upływem czasu.

Kwestię mocowań załatwia się klejem do szyb ale materiał to już tylko tapicer+skóra.

Kubul napisał(a):
- wskaźnik poziomu paliwa, oszukiwał, wystarczyło postawić lekko pod górkę, wskazówka pokazywała mniej, nie wracała/rzadko wracała do stanu faktycznego (dopiero po zatankowaniu lub kilkudniowym postoju z górki)

U mnie wskaźnik działa poprawnie więc po prostu u Ciebie coś było niesprawne...

Od siebie mogę dodać do minusów absolutnie idiotyczne poprowadzenie odpływów z szyberdachu bezpośrednio do progów, oraz odpływu z podszybia tuż obok dmuchawy- przez co jak naleci syfu albo dużo wody, to jeśli uszczelka między grodzią a nagrzewnicą nie jest tip top to woda leci do kabiny. Projektanci się tutaj nie popisali...

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 2 marca 2015, 11:51 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
_KL_ napisał(a):
Niestety boczki są skandalicznej jakości - odklejają się mocowania spinek wewnątrz i materiałowe wykończenie, szczególnie jeśli były użyte na nim mocne detergenty np. Vanish - tak samo jest z podsufitką. Na sedanach jest to mniej widoczne bo jest go mniej ale tak się też dzieje.
Materiał na boczkach nawet jak się nie odkleja to ma tendencję do marszczenia się wraz z upływem czasu.

Kwestię mocowań załatwia się klejem do szyb ale materiał to już tylko tapicer+skóra.


w kompotach jeszcze nie spotkałem się z problemem z boczkami, jeśli były wielokrotnie ściągane to trzeszczały i odstawały, ale wymiana spinek załatwiała problem,

podsufitka tak jak w reszcie e36 po kilkunastu zaczyna się odklejać, w miejscach gdzie jest najbardziej naciągnięta

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady i zalety BMW E36
PostNapisane: 2 marca 2015, 14:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 844
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Wkłady boczków w compactach są inaczej zrobione. Właściwie w żadnym BMW nie ma problemu odklejającego się materiału z boczków poza E36 nie-compact ;)

Moja E36 ma już 20 lat a podsufitka nie odkleja się w żadnym miejscu. Za to boczki odłażą. Pewnie zależy to od przeszłości samochodu, częśtotliwości czyszczenia, namaczania, używania detergentów na materiale, może słońca i temperatur...

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL