BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 08:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 18:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
Cytuj:
Marudzisz... To po co wstawiasz w galerię auto z prośbą o komentarze?
ja nie wstawiam o nic nie proszę i nie marudzę! Mówię jak jest czy się to komuś podoba czy nie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 19:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Maruda napisał(a):
ja nie wstawiam

wstydzisz się ?? :luka: :hyhy:

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 16 stycznia 2011, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
Cytuj:
wstydzisz się ??
nie! nie czuje takiej potrzeby


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 12:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
http://motoallegro.pl/piekne-bmw-m5-i1398436602.html

:rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 18:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
BAWARA napisał(a):
ULLISSES, o jakim ty respekcie piszesz?na dzielnicy?autem do tego?Wow!!!!to ty jestes gangsterka swoja 520 E34..... :wstyd:

1. O respekcie to był sarkazm.
2. Gdy zwracamy się do kogoś, to wypada pisać z dużej litery.
3. Nigdy nigdzie nie pisałem, że moje auto budzi respekt czy jest gangsterskie.

BAWARA napisał(a):
Pisze tylko ze to auta z dusza,z legenda czlowieku

Dusza i legenda to 2 różne sprawy.
Jeśli chodzi o duszę, to nie wydaje mi się, aby LPG miało ją zabierać - silnik nadal fajnie kręci, auto nadal świetnie wygląda i jeździ.
Jeśli chodzi o legendę, to legendą jest E34 M5. E60 M5 to co najwyżej majstersztyk techniki. Do legendy brakuje mu jakieś 20 lat stażu.

BAWARA napisał(a):
....ktore niech beda sobie niedostepne dla mas,ale niech beda tym czym zawsze byly kwintensencja sportu,prestizu i.....to sobie sam dopisz czym jeszcze.

A dlaczego tak ma być? Piękno takich aut polega na tym, że chce się je mieć i można je mieć. Na kij zachwycać się czymś, czego nie można mieć? Ten poziom fascynacji jest dla dzieci, bo one rzeczywiście nie mogą jeździć Viperem z plakatu nad łóżkiem.

BAWARA napisał(a):
Niemam nic do Lpg bo to fajny wynalazek ktory pomaga ludziom zaoszczedzic pieniadze w normalnych autach.Ale bez przesady-wygraj w lotto 6mln i kup se M5 E60 za 150tys i zakladaj gaz-bedziesz trendy.

Mylnie zakładasz, że jak ktoś ma dużo pieniędzy, to znaczy że nie liczy ich wartości i może sobie nimi tyłek podcierać. Tendencję do wyrzucania kasy w błoto mają tylko gwiazdy filmu/muzyki, które mają wypaczone pojęcie o świecie oraz biedaki, które wygrały w lotto.
Gdy ktoś jednak zapracuje na swoje setki tysięcy i kupi M5 za swoje ciężko zarobione pieniądze, to niechętnie wydaje te same pieniądze na PB, której połowa ceny to haracz dla państwa na drogi, które są jakie są. Ergo: Tak, do póki LPG będzie tańsze od PB i mniej awaryjne od TD, zawsze będę jeździł na LPG - niezależnie, czy będzie to "byle jakie" E34, czy E60 M5.

Natomiast na PB jeżdżą 2 typy ludzi:
1. Osoby, które robią naprawdę małe przebiegi lub ewentualnie krótkie (po mieście) i połowę miesięcznego przebiegu nadal wychodzi im przejechać na PB.
2. Osoby, które zrzędzą na rząd, że wszystko drogie, że bieda w PL, ale jazdę na PB uważają za wyznacznik bogactwa, luksusu czy bycia "trendy". Wstydzą się M5 w gazie, bo to obciach. Pytanie tylko przed kim? Przed kimś, kogo nie stać na M5? Czy przed kimś, kto swoje M5 używa "w niedzielę do kościoła"?

KaZi napisał(a):
mnie stać na M5 E60 ale w życiu bym nie założył do tego gazu! do każdego seryjnego auta tak ale nie do "M" - sorry takie moje zdanie i tyle - patologia

dużo jeżdże więc przerzuciłem się na DIESLA, nie mam nic do LPG ale wszystkie auta, które kupuje są "bez lpg" a szkoda mi wkładać instalki za 5-7k jak autem jeżdże max 1 rok.

M5 ma tę małą niedogodność, że nie występuje w wersji Diesel. :P

maaaad napisał(a):
M-ej napisał(a):
Wszystkie snoby przestaną wyznawać wiare only Pb jak cena wzrośnie do 10zł za litr.

To nie snobizm, że ktoś jeździ na takim paliwie, do którego zostało auto stworzone. To norma. Reszta to odchyły. A jak benzyna będzie po 10 zł, to cena gazu też nie będzie stała w miejscu ;-)

Norma to durne słowo wymyślone, by niszczyć kreatywność i odmienne spojrzenie na świat.
Rozumiem, że jak PB będzie po 10 PLN, to będziesz bardziej skomlał na rząd, mniej jeździł, ale gazu nie założysz? Typowe polskie podejście.

DoReK napisał(a):
dodam jeszcze ze ja osobiscie nie podjechalbym M power'em na stacje zatankowac gaz, nie wiem czemu ale bym sie wstydzil :D

Jaaasne. Jak kupie, to dam Ci się przewieźć... na stację LPG i z powrotem. ;]

bafi napisał(a):
ja nie uwazam M5 za relikt...uwazam to auto za wyczynowe...czy do aut WRC zaklada sie LPG zeby zejsc z kosztow? No wlasnie...bo to auta wyczynowe...ten sam tok myslenia jesli chodzi o M...ale spoko kazdy ma swoje zdanie...

Jakie znów auto wyczynowe? Gdzie WRC a gdzie M5? Wyczynowe M5 to jest E34 M5 zrobione na 1000KM, a nie seria z 315/340KM. Na kij w aucie wyczynowym druga para drzwi? Ogarnij się trochę. M5 to mocne auto na co dzień i na tor. WRC nie ma prawa na drogę wjechać na własnych kołach.

maaaad napisał(a):
Nikodem napisał(a):
w LPG przynajmniej nie ma biokomponentów

I określonego przepisami składu mieszanki LPG, o ile mnie pamięć nie myli :-k

A jak wiemy, wszelkie stacje w PL trzymają się ściśle określonych przepisów, a "chrzczone paliwo" to kaczka dziennikarska? ;]

kostek_ja napisał(a):
Ciekawe dlaczego nikt nie produkuje samochodów na gaz i ciekawe jak na to reaguje elektronika w tak skomplikowanych silnikach jak M5? Pewnie trzeba sporo pogrzebać przy oprogramowaniu żeby to chodziło naprawdę dobrze.

Nikt nie produkuje? Serio? Zaczerpnij wiedzy i wróć.

kostek_ja napisał(a):
Mam poglądy liberalne więc moim zdaniem jak ktoś chce mieć gaz to niech sobie zakłada. Jest to kwestia jakiś wartości.

Zgadza się. Kwestia wartości paliwa i LPG.

kostek_ja napisał(a):
Dla mnie porównywalna z wyjmowaniem lampek z deski rozdzielczej żeby nie płacić za kasowanie błędów. Można, czemu nie, jednak przy tak drogich samochodach co najmniej nie wypada.

1. Bezsensowne porównanie.
2. Nie wypada bo co? Martwisz się, co biedniejsi/bogatsi znajomi powiedzą? Biedniejsi nie mają prawa głosu, bo jeżdżą pewnie klockami 1.4 lub 1.9TDI. Natomiast bogatsi... to historia opisana wyżej w tym poście. Dodam tylko, że ocenianie kogoś po stanie portfela czy LPG w M5 jest na poziomie przedszkola.

tryall napisał(a):
Moim zdaniem, to indywidualna sprawa co kto robi ze swoim autem. Jak dla mnie to mogą przerabiać M5 nawet na auto zasilane wodą po ogórkach. Ale póki w Polsce auta będą traktowane jako majątek, a nie jako przedmiot który ma nam ułatwiać życie, to zawsze tak będzie, bo liczy się przecież co powie sąsiad, czy ktoś nieznajomy jak nas przytnie pod dystrybutorem LPG.

DOKŁADNIE.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 20:25 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
ULLISSES napisał(a):
Norma to durne słowo wymyślone, by niszczyć kreatywność i odmienne spojrzenie na świat.

Jeżeli już zaczynamy filozofować, to kreatywność bez normy nie istnieje, bez normy nie stwierdzisz, co poza nią wybiega i tym samym jest kreatywne, a co nie.
A wracając na Ziemię - wczytaj się w to, co napisałem i nie wyrywaj moich wypowiedzi z kontekstu. Samochody konstrukcyjnie przystosowane są do spalania benzyny, nie gazu - to jest norma. I nie unoś się, bo nigdzie nie napisałem, że takie odstępstwo od normy jest złe ;]
ULLISSES napisał(a):
A jak wiemy, wszelkie stacje w PL trzymają się ściśle określonych przepisów, a "chrzczone paliwo" to kaczka dziennikarska? ;]

Łap, poczytaj, zamiast operować frazesami:
http://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji ... 8_i_on.php

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 21:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
ULLISSES
W twoim poście wyczytałem, że są ludzie którzy kupują m5 ale szkoda im na paliwo- rozumiem mówimy o ludziach którzy kupują używane m5 za 150 tyś, bo ci którzy kupują salonową za 500k to raczej ich stać na Pb :|
A ci którzy kupują używaną i szczypią się na benzyne to ...

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 21:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Septua napisał(a):
A ci którzy kupują używaną i szczypią się na benzyne to ...

Wg to mnie normalni zdrowi ludzie, a wg Ciebie? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 22:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
ULLISSES napisał(a):
Natomiast na PB jeżdżą 2 typy ludzi:
1. Osoby, które robią naprawdę małe przebiegi lub ewentualnie krótkie (po mieście) i połowę miesięcznego przebiegu nadal wychodzi im przejechać na PB.
2. Osoby, które zrzędzą na rząd, że wszystko drogie, że bieda w PL, ale jazdę na PB uważają za wyznacznik bogactwa, luksusu czy bycia "trendy". Wstydzą się M5 w gazie, bo to obciach. Pytanie tylko przed kim? Przed kimś, kogo nie stać na M5? Czy przed kimś, kto swoje M5 używa "w niedzielę do kościoła"?

ULLISSES napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Mam poglądy liberalne więc moim zdaniem jak ktoś chce mieć gaz to niech sobie zakłada. Jest to kwestia jakiś wartości.

Zgadza się. Kwestia wartości paliwa i LPG.

Patrząc z pozycji ekonomisty masz w 100% rację, teoretycznie instalacja gazu nie ma właściwie większych wad, a jeździ się dużo taniej itd. Ekonomicznie na to patrząc jest to jak najbardziej poprawne, jednak patrząc na to jako miłośnik motoryzacji... to po prostu nie to. Chociażby sam zapach benzyny. Benzyna ma po prostu ten czynnik X za który jedni będą "przepłacać" inni mogą sobie oszczędzać. Indywidualna sprawa, niech każdy robi jak uważa, ale też mogę mieć na ten temat swoje zdanie.

Z drugiej strony jak ktoś bardzo chce mieć np. M3 e36, a nie może sobie na nią pozwolić ze względu na koszty paliwa, a po przeróbce na gaz będzie mógł, to czemu nie? Może to nie będzie w 100% to, ale lepsze niż 328i na PB.

ULLISSES napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Dla mnie porównywalna z wyjmowaniem lampek z deski rozdzielczej żeby nie płacić za kasowanie błędów. Można, czemu nie, jednak przy tak drogich samochodach co najmniej nie wypada.

1. Bezsensowne porównanie.

Dlaczego bezsensowne? Co jest złego w wyjęciu lampki np. od klocków? Przecież czujnik kosztuje x zł, a można sprawdzać co jakiś czas. Przecież kiedyś ich nie było, a ludzie jakoś sobie radzili.
ULLISSES napisał(a):
2. Nie wypada bo co? Martwisz się, co biedniejsi/bogatsi znajomi powiedzą? Biedniejsi nie mają prawa głosu, bo jeżdżą pewnie klockami 1.4 lub 1.9TDI. Natomiast bogatsi... to historia opisana wyżej w tym poście. Dodam tylko, że ocenianie kogoś po stanie portfela czy LPG w M5 jest na poziomie przedszkola.

Nie oceniam kogoś po stanie portfela. Oceniam jego podejście do samochodu. Mogę uważać to za wadę, podobnie jak uważam za wadę palenie. W jakimś stopniu mi to przeszkadza, ale żadne człowiek o zdrowych zmysłach nie zakończy jakieś znajomości, czy nie skreśli człowieka z powodu takiej pierdoły.

A co do tego czy wypada. Zadam ci proste pytanie:

Czy bardzo bogatemu człowiekowi, wypada przyjechać na bardzo ekskluzywne przyjęcie Maybachem prowadząc go? Istnieje coś takiego jak prestiż i na niektórych rzeczach nie wypada oszczędzać.

ULLISSES napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
Ciekawe dlaczego nikt nie produkuje samochodów na gaz i ciekawe jak na to reaguje elektronika w tak skomplikowanych silnikach jak M5? Pewnie trzeba sporo pogrzebać przy oprogramowaniu żeby to chodziło naprawdę dobrze.

Nikt nie produkuje? Serio? Zaczerpnij wiedzy i wróć.

Oczywiście pomijamy jakieś krótkie serie. Tak to można stwierdzić że produkuje się auta na wodór.
Dołożenie instalacji, którą tylko firmuje producent też nie uważam za fabryczną instalację.
Może się mylę, ale na szybko wygooglałem tylko samochody których "fabryczna" instalacja jest dołożoną instalacją zewnętrznej firmy i tylko firmowana przez producenta. Samochód nie został zaprojektowany z myślą o gazie.

ULLISSES napisał(a):
Gdy ktoś jednak zapracuje na swoje setki tysięcy i kupi M5 za swoje ciężko zarobione pieniądze, to niechętnie wydaje te same pieniądze na PB, której połowa ceny to haracz dla państwa na drogi, które są jakie są.

Mówisz to z własnego doświadczenia czy tak ci się wydaje? Większość ludzi kupujących tak drogie samochody, serwisuje je tylko w ASO (wydając przy tym masę pieniędzy) i przez głowę im nie przejdzie jakakolwiek modyfikacja, a co dopiero eksperymentowanie z gazem. Gdyby mu było szkoda na paliwo to by nie kupił M5.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 22:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
[quote][ULLISSES napisał(a):
Gdy ktoś jednak zapracuje na swoje setki tysięcy i kupi M5 za swoje ciężko zarobione pieniądze, to niechętnie wydaje te same pieniądze na PB, której połowa ceny to haracz dla państwa na drogi, które są jakie są.

Mówisz to z własnego doświadczenia czy tak ci się wydaje? Większość ludzi kupujących tak drogie samochody, serwisuje je tylko w ASO (wydając przy tym masę pieniędzy) i przez głowę im nie przejdzie jakakolwiek modyfikacja, a co dopiero eksperymentowanie z gazem. Gdyby mu było szkoda na paliwo to by nie kupił M5.
/quote]

:padam: dokładnie

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 22:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Wiem ze malo jest posiadaczy e-mek na tym forum,ale niech oni sie wypowiedza moze na ten temat......ciekawie by bylo,bo my tylko gdybamy.......

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 23:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
kostek_ja napisał(a):
Dlaczego bezsensowne? Co jest złego w wyjęciu lampki np. od klocków? Przecież czujnik kosztuje x zł, a można sprawdzać co jakiś czas. Przecież kiedyś ich nie było, a ludzie jakoś sobie radzili.

Ponieważ instalacja LPG to dodatkowe zasilanie, a nie usunięcie elementu wyposażenia standardowego.

kostek_ja napisał(a):
Czy bardzo bogatemu człowiekowi, wypada przyjechać na bardzo ekskluzywne przyjęcie Maybachem prowadząc go? Istnieje coś takiego jak prestiż i na niektórych rzeczach nie wypada oszczędzać.

Pomijając już wątpliwy sens prowadzenia Maybacha, to co w tym złego?
No tak - zapewne notowania firmy poszły by w dół, bo jej właściciel przyjechał sam własnym samochodem. Obciach stulecia normalnie.
Nie wypada to srać komuś na wycieraczce i prosić o papier. Natomiast jak ktoś mnie ocenia po tym, że przyjechałem na przyjęcie za kółkiem swojego auta, to niech się goni. Takie "nie wypada" kreują ludzie o staroświeckich poglądach, którzy uważają się za Bóg wie kogo, nie mając przy tym za grosz tolerancji i samokrytycyzmu.

kostek_ja napisał(a):
Oczywiście pomijamy jakieś krótkie serie. Tak to można stwierdzić że produkuje się auta na wodór.

Myślę, że tych z fabrycznym gazem jednak było by znacznie więcej i spełniają one swoje zadanie - w przeciwieństwie do tych na wodór. Są tańsze w użytkowaniu, niż wersje PB.

kostek_ja napisał(a):
Dołożenie instalacji, którą tylko firmuje producent też nie uważam za fabryczną instalację.
Może się mylę, ale na szybko wygooglałem tylko samochody których "fabryczna" instalacja jest dołożoną instalacją zewnętrznej firmy i tylko firmowana przez producenta. Samochód nie został zaprojektowany z myślą o gazie.

Ale instalacja została tak dobrana do silnika, aby spełniała swoje zadanie. Natomiast z bajek, jak to LPG szybko niszczy silnik, czas już chyba wyrosnąć.

kostek_ja napisał(a):
Mówisz to z własnego doświadczenia czy tak ci się wydaje? Większość ludzi kupujących tak drogie samochody, serwisuje je tylko w ASO (wydając przy tym masę pieniędzy) i przez głowę im nie przejdzie jakakolwiek modyfikacja, a co dopiero eksperymentowanie z gazem. Gdyby mu było szkoda na paliwo to by nie kupił M5.

A Ty "mówisz to z własnego doświadczenia czy tak ci się wydaje?"
Ja opieram to na chociażby linku kilka postów wyżej, w którym jest M5 LPG za 150K. Takich aut jest więcej - jeden z kolegów chwali się zagazowaniem już 7 sztuk (tak, wiem że nie wszystkie to E60). Dlaczego wg Ciebie są tam instalacje gazowe? Wg mnie powodem ich założenia nie było raczej dbanie o środowisko czy nawet zwiększenie zasięgu, lecz czysta niechęć do wypychania komuś kieszeni za swoje ciężko zarobione zielone papierki z jednoczesnym posiadaniem odpowiednio dużych jajek, by olać opinię szyderców i tych od "nie wypada".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 23:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ULLISSES napisał(a):
Pomijając już wątpliwy sens prowadzenia Maybacha, to co w tym złego?
No tak - zapewne notowania firmy poszły by w dół, bo jej właściciel przyjechał sam własnym samochodem. Obciach stulecia normalnie.
Nie wypada to srać komuś na wycieraczce i prosić o papier. Natomiast jak ktoś mnie ocenia po tym, że przyjechałem na przyjęcie za kółkiem swojego auta, to niech się goni. Takie "nie wypada" kreują ludzie o staroświeckich poglądach, którzy uważają się za Bóg wie kogo, nie mając przy tym za grosz tolerancji i samokrytycyzmu.


:faint: Ja jeb... ale porównania. Ulisses weź ty człowieku się ogarnij :wstyd:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 17 stycznia 2011, 23:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 218
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e36 325 td
Kod silnika: M51D25
A ja zauważyłem że wielu posiadaczy aut z LPG bardzo lubi kierować negatywne emocje w stronę silników wysokoprężnych :hyhy: . Ja sam śmigam dieslem z paru powodów i nie ukrywam że kwestia ekonomi jest jednym z nich. Nie mam nic przeciwko LPG ale w niektórych autach to troszkę komicznie wygląda niestety. Ja pamiętam jak kiedyś gdzieś w Polsce na stacji widziałem taki obrazek jak koleś podjechał S600 na pięknych lśniących felgach wprost do dystrybutora LPG. Dla niektórych to obrotny typ który jeździ fajnym autem pare złotych taniej ale dla mnie jako fana motoryzacji to coś tu jest nie tak. :]

_________________
http://www.myspace.com/1p2mc
http://www.myspace.com/goryl1p2mc
Z-A-P-R-A-S-Z-A-M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 18 stycznia 2011, 00:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
kostek_ja napisał(a):
Z drugiej strony jak ktoś bardzo chce mieć np. M3 e36, a nie może sobie na nią pozwolić ze względu na koszty paliwa, a po przeróbce na gaz będzie mógł, to czemu nie?


Taaa i myślisz, że jak przeniesiemy to na grunt M5 e60, czy nawet starej e39, to go będzie stać na użytkowanie i serwis tego auta ? :) Obaj wiemy jak jest hehehe


Ktoś już tu pisał, że jakąś krucjate się dorabia do LPG. Jakby benzyna była po 2,5 pln to nikt by zadnego gazu nie montował, więc nie ma sensu to czegoś co powstaje z niższej zamożności społeczeństwa robić nie wiadomo czego.

Instalka LPG zwieksza awaryjność, komplikuje konstrukcje i ewentualne problemy.

ULLISSES napisał(a):
Natomiast na PB jeżdżą 2 typy ludzi:
1. Osoby, które robią naprawdę małe przebiegi lub ewentualnie krótkie (po mieście) i połowę miesięcznego przebiegu nadal wychodzi im przejechać na PB.
2. Osoby, które zrzędzą na rząd, że wszystko drogie, że bieda w PL, ale jazdę na PB uważają za wyznacznik bogactwa, luksusu czy bycia "trendy". Wstydzą się M5 w gazie, bo to obciach.


No dobra, ale kto powiedział że koszt wachy w użyciu takiego auta najbardziej boli ? :)
Bo to co piszesz, to piszesz z punktu swojego obecnego auta, a co sie nie ima Mki.
Z tego co widze, to koszty paliwa będą tylko częścią całości wydatków na serwis w ASO i eksploatacje, a i jeszcze ubezpieczenie. Do tego dochodzi rachunek Mkowości, czyli zachowania auta w oryginale, bo podziurawienie kolektorów i innych elementów przez LPG obniży wartość auta, i szlag nam trafi to co żeśmy niby zaoszczędzili.
W M5 gaz sie po prostu nie kalkuluje, plus robi śmierdzące zamiesznie które na pewno nie dodaje osiągów. I po kiego to komu.....
Jak ktoś ma gdzieś takie kryteria i myślenie, to po prostu śmiga dizlem albo czymś cywilnym z gazownią.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 18 stycznia 2011, 01:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Boogie napisał(a):
Instalka LPG zwieksza awaryjność, komplikuje konstrukcje i ewentualne problemy.

Tak się jednak składa, że w przypadku BMW nadal jest to bardziej bezpieczna opcja niż zakup Diesla. ;]

Boogie napisał(a):
No dobra, ale kto powiedział że koszt wachy w użyciu takiego auta najbardziej boli ? :)
Bo to co piszesz, to piszesz z punktu swojego obecnego auta, a co sie nie ima Mki.
Z tego co widze, to koszty paliwa będą tylko częścią całości wydatków na serwis w ASO i eksploatacje, a i jeszcze ubezpieczenie.
W M5 gaz sie po prostu nie kalkuluje, plus robi śmierdzące zamiesznie które na pewno nie dodaje osiągów. I po kiego to komu.....

Jak ktoś chce nim jeździć na co dzień, to nie trzeba nawet używać kalkulatora, aby wiedzieć że samo paliwo generuje na tyle zawrotne liczby, że jeżdżąc na LPG można zaoszczędzić 4-cyfrowe kwoty.

Boogie napisał(a):
Jak ktoś ma gdzieś takie kryteria i myślenie, to po prostu śmiga dizlem albo czymś cywilnym z gazownią.

"Niecywilne" to może być np. M3 CSL czy auta robione do driftu/dragu. Auta z silnikami M z definicji są cywilne.
Poza tym, co wg Ciebie jest bliższe spełnionego marzenia - M5 z LPG czy 530D?
Dlaczego masz E39 M5 zamiast jakiegoś E60 z klekotem lub małą benzyną? ;)
Życie jest zbyt krótkie, aby jeździć nudnymi autami i patrzeć na to, co myślą o nas inni.

Edit:
Ktoś tutaj na forum miał w podpisie coś w ten deseń:
"Wydajemy kasę której nie mamy na tuning którego nie potrzebujemy, aby przypodobać się ludziom których nie znamy."
Kupowanie M to spełnianie marzeń z dzieciństwa/zachcianki lub nawet "widzimisię".
Natomiast jazda na BP tylko (i wyłącznie)* ze względu na to, "co ludzie powiedzą" jest już porażką.

* - co innego, gdy mamy M używamy raz na jakiś czas i instalka nie zdąży się wrócić lub zysk będzie pomijalny (oczywiście kwestia ta zależy od zasobności portfela i przebiegów)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 18 stycznia 2011, 01:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15802
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Boogie ładnie podsumował temat. Gaz w Mpower to po prostu strzał w kolano już na starcie, bo nie zapewnia realnych oszczędności.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 18 stycznia 2011, 01:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
ULLISSES napisał(a):
Dusza i legenda to 2 różne sprawy.
Jeśli chodzi o duszę, to nie wydaje mi się, aby LPG miało ją zabierać - silnik nadal fajnie kręci, auto nadal świetnie wygląda i jeździ.
Jeśli chodzi o legendę, to legendą jest E34 M5. E60 M5 to co najwyżej majstersztyk techniki. Do legendy brakuje mu jakieś 20 lat stażu.


Jesli juz chcesz wnosic, ktores M5 na piedestal to niech bedzie to E28 M5 (bo bylo pierwsze), E34 jest tak samo jak E60, kolejna inkarnacja tego pomyslu.

ULLISSES napisał(a):
A dlaczego tak ma być? Piękno takich aut polega na tym, że chce się je mieć i można je mieć. Na kij zachwycać się czymś, czego nie można mieć? Ten poziom fascynacji jest dla dzieci, bo one rzeczywiście nie mogą jeździć Viperem z plakatu nad łóżkiem.


Wielu ludzi zachwyca sie niedostepnymi w danej chwili rzeczami, bo to motywuje, inspiruje, jest jakims celem, do ktorego mozna dazyc (i nawet nie chodzi tutaj o tak banalna rzecz jak chec posiadania). Polecam Ci spojrzec na to od tej strony.

ULLISSES napisał(a):
Natomiast na PB jeżdżą 2 typy ludzi:
1. Osoby, które robią naprawdę małe przebiegi lub ewentualnie krótkie (po mieście) i połowę miesięcznego przebiegu nadal wychodzi im przejechać na PB.
2. Osoby, które zrzędzą na rząd, że wszystko drogie, że bieda w PL, ale jazdę na PB uważają za wyznacznik bogactwa, luksusu czy bycia "trendy". Wstydzą się M5 w gazie, bo to obciach. Pytanie tylko przed kim? Przed kimś, kogo nie stać na M5? Czy przed kimś, kto swoje M5 używa "w niedzielę do kościoła"?


:padam: Obawiam sie tylko, ze to nie dziala tak prosto, masz jeszcze co najmniej jeden typ ludzi, ktorych poprostu wali Twoja jazda na LPG i tankuja PB z wlasnego wyboru ;)

ULLISSES napisał(a):
M5 ma tę małą niedogodność, że nie występuje w wersji Diesel. :P


Nie wiem czy to niedogodnosc, szukajac szybkiego diesla, wybiera sie poprost 535d, a jak jest za wolno, to sie chipuje. Ludziom, ktorzy szukaja diesla to wystarczy, bo i tak nie docenia tego co dodatkowo do serii 5 wnosi litera M.

ULLISSES napisał(a):
Nikt nie produkuje? Serio? Zaczerpnij wiedzy i wróć.


I sa to auta na CNG jesli juz ;) Dodatkowo silniki maja roznice mechaniczne np. inne glowice, tloki, zawory; nie sa identyczne z wersjami zasilanymi tylko benzyna.

ULLISSES napisał(a):
2. Nie wypada bo co? Martwisz się, co biedniejsi/bogatsi znajomi powiedzą? Biedniejsi nie mają prawa głosu, bo jeżdżą pewnie klockami 1.4 lub 1.9TDI. Natomiast bogatsi... to historia opisana wyżej w tym poście. Dodam tylko, że ocenianie kogoś po stanie portfela czy LPG w M5 jest na poziomie przedszkola.


Na poziomie przedszkola to jest przejmowanie sie takimi dyrdymalami.

ULLISSES napisał(a):
Myślę, że tych z fabrycznym gazem jednak było by znacznie więcej i spełniają one swoje zadanie - w przeciwieństwie do tych na wodór. Są tańsze w użytkowaniu, niż wersje PB.


A jednak ilosc wersji fabrycznie przystosowanych do jazdy na gazie jest znikoma, ciekawe z czego to wynika?

ULLISSES napisał(a):
Ale instalacja została tak dobrana do silnika, aby spełniała swoje zadanie. Natomiast z bajek, jak to LPG szybko niszczy silnik, czas już chyba wyrosnąć.


Akurat na ta opinie zapracowali sobie sami "gazownicy" i czesciowo uzytkownicy, jeszcze niedawno gaz montowal kazdy (nie chce mi sie interesowac jak jest teraz), czesto byli to ludzie bez pojecia i pozniej wychodzily rozne kwiatki. A uzytkownik, uzytkownik gazu regulowanego na srubke przykrecil, zeby mniej palilo, a, ze AFR bylo zbyt ubogie to przeciez nie jego wina ;)


ULLISSES napisał(a):
A Ty "mówisz to z własnego doświadczenia czy tak ci się wydaje?"
Ja opieram to na chociażby linku kilka postów wyżej, w którym jest M5 LPG za 150K. Takich aut jest więcej - jeden z kolegów chwali się zagazowaniem już 7 sztuk (tak, wiem że nie wszystkie to E60). Dlaczego wg Ciebie są tam instalacje gazowe? Wg mnie powodem ich założenia nie było raczej dbanie o środowisko czy nawet zwiększenie zasięgu, lecz czysta niechęć do wypychania komuś kieszeni za swoje ciężko zarobione zielone papierki z jednoczesnym posiadaniem odpowiednio dużych jajek, by olać opinię szyderców i tych od "nie wypada".


Wiesz skad bierze sie negatywne podejscie do zagazowanych samochodow tej klasy? LPG jest poprostu najczesciej jedna z wielu "oszczednosci", ktore sa poczynane przez wlasciciela (ktorego najczesciej przerosly wydatki), a calosc rozciaga sie na stosowanie watpliwej jakosci czesci zamiennych, kundlenie ich czesciami od wersji ze slabszymi silnikami czy mocno powypadkowa przeszlosc itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 18 stycznia 2011, 01:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
ULLISSES napisał(a):
samo paliwo generuje na tyle zawrotne liczby, że jeżdżąc na LPG można zaoszczędzić 4-cyfrowe kwoty.

Chyba niestety operujemy z innych układów odniesienia :)
Czterocyfrową kwote to musisz miec stale pod ręką przy e39, jak coś nagle się okaże do roboty.
Przy e60 M5 to są kwoty z kolejną cyferką, piątą.


ULLISSES napisał(a):
"Niecywilne" to może być np. M3 CSL czy auta robione do driftu/dragu.

Cywilne, czyli nie M3/5/6

ULLISSES napisał(a):
Dlaczego masz E39 M5 zamiast jakiegoś E60 z klekotem lub małą benzyną?

Ponieważ lubię z....ć :) plus robić inne rzeczy na które pozwala taki samochód.


ULLISSES napisał(a):
Kupowanie M to spełnianie marzeń z dzieciństwa/zachcianki lub nawet "widzimisię".
Natomiast jazda na BP tylko (i wyłącznie)* ze względu na to, "co ludzie powiedzą" jest już porażką.

Widze dalej nie rozumiesz, że te oszczedności przy M5 są nie warte uwagi dla posiadacza M5 :) Zamiast tracić czas na zabawy z LPG, właściciel tej M5 zarobi przez ten czas kase przewyższającą te niby oszczędności - już Ci tak wprost tak napisze bro...
Pisałem konkretnie wyżej, co generuje koszta główne w M, nie robi tego paliwo.
Pisałem że temat zachowania Mki w stanie ori jest ważniejszy, i cenowo pewnie podobny do różnicy LPG-Pb.
Osoby które sie skupiają na tych "oszczędnościach" skupiają sie też na oszczędzaniu w innych rejonach serwisu i użytkowania, ot i mamy potem wynalazki z Polski. Po prostu za wysokie progi...
Po prostu jazda tym autem tyle i tyle kosztuje, i koniec.
Jak chcesz mieć garnitur szyty na miare, to musisz wydać pare koła Euro i finito. Sama marynarka na miare plus spodnie ze sklepu nic nie dadzą, bo w takim zestawie nie dostaniesz pracy, dzięki której byłoby Cię stać na kilka następnych takich garniturów. Słowem, iluzoryczne oszczędności akwizytora...

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M5 na gaz
PostNapisane: 18 stycznia 2011, 03:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Vermilion napisał(a):
ULLISSES napisał(a):
Jesli juz chcesz wnosic, ktores M5 na piedestal to niech bedzie to E28 M5 (bo bylo pierwsze), E34 jest tak samo jak E60, kolejna inkarnacja tego pomyslu.

Niczego nie wynoszę. Stwierdzam jedynie fakt, że E60 M5 jest za młode na tytuł legendy.

Vermilion napisał(a):
Obawiam sie tylko, ze to nie dziala tak prosto, masz jeszcze co najmniej jeden typ ludzi, ktorych poprostu wali Twoja jazda na LPG i tankuja PB z wlasnego wyboru ;)

Obawiam się, że są to liczne aczkolwiek nadal wyjątki potwierdzające regułę. ;]

Vermilion napisał(a):
Nie wiem czy to niedogodnosc, szukajac szybkiego diesla, wybiera sie poprost 535d, a jak jest za wolno, to sie chipuje. Ludziom, ktorzy szukaja diesla to wystarczy, bo i tak nie docenia tego co dodatkowo do serii 5 wnosi litera M.

Pisząc o szukaniu szybkiego Diesla sprowadzasz M5 to statusu "szybkiej benzyny". Natomiast zakup M to nie jest zakup szybkiej benzyny, ale zakup wszystkiego co wiąże się z M. Dla fanów szybkiej benzyny jest 540i.

Vermilion napisał(a):
I sa to auta na CNG jesli juz ;) Dodatkowo silniki maja roznice mechaniczne np. inne glowice, tloki, zawory; nie sa identyczne z wersjami zasilanymi tylko benzyna.
(..)
A jednak ilosc wersji fabrycznie przystosowanych do jazdy na gazie jest znikoma, ciekawe z czego to wynika?

I w CNG jest pies pogrzebany. Oszczędność jest znaczna, ale stacje CNG nie są tak liczne jak w przypadku LPG. Dlatego słaba sprzedaż, czyli mała ilość takich aut na drogach. Np ja do najbliższej stacji CNG mam prawie 50km.

Vermilion napisał(a):
Akurat na ta opinie zapracowali sobie sami "gazownicy" i czesciowo uzytkownicy, jeszcze niedawno gaz montowal kazdy (nie chce mi sie interesowac jak jest teraz), czesto byli to ludzie bez pojecia i pozniej wychodzily rozne kwiatki. A uzytkownik, uzytkownik gazu regulowanego na srubke przykrecil, zeby mniej palilo, a, ze AFR bylo zbyt ubogie to przeciez nie jego wina ;)
(..)
Wiesz skad bierze sie negatywne podejscie do zagazowanych samochodow tej klasy? LPG jest poprostu najczesciej jedna z wielu "oszczednosci", ktore sa poczynane przez wlasciciela (ktorego najczesciej przerosly wydatki), a calosc rozciaga sie na stosowanie watpliwej jakosci czesci zamiennych, kundlenie ich czesciami od wersji ze slabszymi silnikami czy mocno powypadkowa przeszlosc itd.

No niestety tutaj trudno się nie zgodzić. Sam przerzucając setki razy Allegro stwierdziłem, że cholernie ciężko znaleźć zadbane auto z LPG. W tej samej cenie i roczniku znajdowałem przyzwoicie utrzymane auta, ale bez LPG. Tego nie przeskoczysz. Dla jednych auto to spełnione marzenie, dla innych środek transportu, a dla jeszcze innych droga zabawka do chwalenia się przed znajomymi.


Ostatnio edytowano 18 stycznia 2011, 12:11 przez ULLISSES, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 402 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL