BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 527 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 24 listopada 2009, 23:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Zakov, a gdyby tak M3 i Priusem pojeździć po mieście ? ;p

To był dobry odcinek TopGear'a, ciekawe podejście do sprawy. Sam nie jestem zwolennikiem eco-szału i uważam dzisiejsze hybrydy za marketingowe gówno, a nie prawdziwe auta, ale w przypadku BMW systemy obniżające spalanie oszczędzają więcej od hybryd, a przy tym nie odbierają radości z jazdy.
W czym miałaby być lepsza E39 paląca 17l od tak samo szybkiego F10 palącego 12l ?
To się nazywa postęp i powinniśmy się cieszyć, że BMW wprowadza te rzeczy tak "łagodnie", a nie tak, jak w Toyocie hybryda, albo w M-B z mocznikiem pod siedzeniem.

W ogóle powyższa dyskusja zaczyna tracić sens.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:10 
Bobby_Valentino napisał(a):
Czyli uważasz że samochód który jest sporo cięższy od poprzednika, szybszy i pali mniej to tylko chwyt marketingowy ? Iluzja ?


Nie. Uważam, że niestety jest to smutna rzeczywistość. Ponieważ ten sam samochód mógł by być podobnej masy co poprzednik, a przez to jeszcze szybszy i jeszcze bardziej oszczędny. Bo mam dość słuchania w testach nowych samochodów takich jak Audi RS6, BMW M3 Cabrio, Mercedes CL i teraz o BMW 5, jakie to wspaniałe ale ociężałe auta... Bo masa zabija wszystko - zarówno wydajność paliwową, osiągi jak i prowadzenie. Nie oszukujmy się, 2 tonowy klocek nie pojedzie po torze tak jak zwinne coupe, lżejsze o 500 kg z podobną mocą. Z cegłówki nie zrobisz latawca... W przyszłości chce jeździć lekkimi, zwinnymi samochodami, a nie BMW o masie 2 ton, naszpikowanym elektroniką która z czasem zacznie zawodzić. Nie do końca ufam producentom. Czy takie auto jest faktycznie oszczędniejsze niż poprzednik, mimo swojej masy? Nie wiem, choć mogę jedynie podejrzewać, że producent poda dla silnika V8 spalanie w granicach 12-13L/100km w sterylnych/laboratoryjnych warunkach, a w rzeczywistości na "dzień dobry" wóz łyknie Ci 16-18L na setkę... Wg mnie kluczem zarówno do uzyskania najlepszych osiągów, jak również wydajności paliwowej jest uzyskanie optymalnego stosunku masy do osiągów silnika. Natomiast wszystkie inne zabiegi typu downsizing, systemy odzyskiwania energii podczas hamowania, system start-stop, to tylko półśrodki nie mające nawet polepszać wydajności paliwowej pojazdów, ale maskować skutki wynikające z "wybyczania" każdej nowej odsłony danego modelu o paręnaście centymetrów i kilkaset kilo. Takie jest moje zdanie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Autko piękne! Naprawdę się postarali. A co do stosunku masy/wypasu/osiągów, to chyba niestety taka moda nastała. Nikt nie kupi nowego samochodu, który nie ma systemu odzyskiwania energii, poprawiającego zachowanie w zakrętach, automatycznie parkującego, czuwającego nad zmęczeniem kierowcy etc... Podobnie jak nikt nie kupi kieszonkowego aparatu cyfrowego, który ma mniej niż 15mpx, chociaż tak naprawdę, mniejsza ich ilość byłaby ogromnym plusem.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
Obrazek
Obrazek

swiatla jak w japonskim infinity, znowu bedzie musialo uplynac troche czasu zeby sie przyzwyczaic, dla mnie najwazniejsze bedzie co zrobia z M5 , czy to bedzie 2 tonowy klocek z glupia turbina w V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:28 
Zakov napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
a co do osiągów i efficent dynamics (a zwłaszcza porównania do priusa) szkoda klawiatury na pitu pitu...


No wiesz, Jeremy Clarkson porównywał M3 e90 do Priusa i to na torze! I jakoś nie było mu szkoda ani "Emtrójki", ani taśmy filmowej, ani nawet Priusa, Ba! Nawet sensowne wnioski wyciągnął! Wiec chciałbym zobaczyć tą twoją bezcenną klawiaturę :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Moja klawiatura jest nie tyle cenna, co czas. Lubię dyskutować o różnych rzeczach, nawet gdy ktoś ma inne zdanie, ale jakieś pojęcie. Tak jak z wykresem ze wskaźnikiem dynamicznym- nie, Ty dalej swoje.

porównywanie filozofii efficent dynamics do priusa jest zupełnie nie na miejscu.

Jazda priusem to droga krzyżowa teraz. Każdy o tym wie, to jest trendy, ekologia sratatata, pomysł, który się rozwija. Dzięki temu, że produkt jest i stosowaniu PLM, kolejne generacje będą lepsze i być może za jakiś czas, np. za 30 lat może to będzie miało sens. Istotnie, najnowsza generacja już jest o wiele lepsza w swoich pierwotnych założeniach. Wielu twierdzi, że nie, Toyota ma jakąś wizję... tyle o priusie.

Efficent dynamics to jest mniej więcej na zasadzie- skoro można mieć taką samą moc, lub nawet większą, tracąc jedynie na emisji spalin- czemu nie?

Dzięki takim rozwiązaniom, być może bez problemu można by stosować seryjnie kolektory z M50 w M52, osiągając tym samym większą moc, zamiast dławić te silniki.

opony radialne, zamiast diagonalnych. pic na wodę z oporami toczenia, nie?

być może, gdyby rozwijało się to wcześniej, to pewnie mniej osób instalowałoby gaz, co powinno ucieszyć anty-gazofanatyków :)

ale mniejsza z tym.

wróćmy do F10, bo o nim temat.

Zastosowano silnik bigwizdek, z bezpośrednim wtryskiem, precyzyjnym podaniu paliwa- w stosunku do poprzedników, osiągamy lepszą sprawność, lepsza moc, przy nieco mniejszym bólu na stacji paliwowej. Reszta, podobnie jak w E60, odzysk z energii hamowania, itd.

W F10 nie jestem pewny, czy to było w E60, ale zdaje się, że jest tak jak w E7x zamykanie i otwieranie wlotów, wtedy, gdy to potrzebne, mniejsze opory-> mniejsze spalanie i większy wskaźnik dynamiczny-> lepsze osiągi.

Każda z tych pierdółek guzik daje, razem jakiś tam ułamek, który przemnożony przez lata eksploatacji daje coś tam oraz jest punktem wyjścia dla kolejnych udoskonaleń. Mając takie rozwiązania, najpierw z nich skorzystają inżynierowie, niż z drastycznych metod ograniczania mocy, jak w M52.

A napisał(a):
czy to bedzie 2 tonowy klocek z glupia turbina w V8


możesz wyjaśnić pojęcie "głupia turbina" ?

ps. co do sprzedawców w salonie BMW --> oni tam sami nie wiedzą co sprzedają.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
a po co mi turbina w emce? jezdzisz emka na codzien?

takie cos jak "efficent dynamics" to mnie za przeproszeniem *owno interesuje jak kupuje samochod


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:34 
A napisał(a):
a po co mi turbina w emce? jezdzisz emka na codzien?


na pytanie nie odpowiada się pytaniem.

nie jeżdżę emką na co dzień, nie ma to większego znaczenia, Ciebie pytam co przez to rozumiesz?

A napisał(a):
takie cos jak "efficent dynamics" to mnie za przeproszeniem *owno interesuje jak kupuje samochod


gówno też Cię interesuje sposób rozwiązania wtrysku paliwa, lub np. zastosowanie materiałów w wytwarzaniu zaworów, lub proces technologiczny obróbki kół zębatych, lub felg.

Ty masz jeździć :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
Fryderyk napisał(a):
A napisał(a):
a po co mi turbina w emce? jezdzisz emka na codzien?


na pytanie nie odpowiada się pytaniem.

nie jeżdżę emką na co dzień, nie ma to większego znaczenia, Ciebie pytam co przez to rozumiesz?



pisalem o turbinie w M , nie potrzebuje tego w takim samochodzie, rozumiesz mnie czy nie za bardzo? chce sie cieszyc z mozliwosci wykorzystania mocy na wysokich obrotach,
nie oczekuje z twojej strony wykladow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:49 
A napisał(a):
chce sie cieszyc z mozliwosci wykorzystania mocy na wysokich obrotach,


no nic, myślałem, że masz jakieś racjonalne powody, wystarczyło po prostu napisać, że sentyment do wolnossącego V10 :) bariera psychologiczna, cokolwiek :)

nie muszę pisać wykładów... trzeba to uszanować i tyle :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:50 
Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
a co do osiągów i efficent dynamics (a zwłaszcza porównania do priusa) szkoda klawiatury na pitu pitu...


No wiesz, Jeremy Clarkson porównywał M3 e90 do Priusa i to na torze! I jakoś nie było mu szkoda ani "Emtrójki", ani taśmy filmowej, ani nawet Priusa, Ba! Nawet sensowne wnioski wyciągnął! Wiec chciałbym zobaczyć tą twoją bezcenną klawiaturę :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Moja klawiatura jest nie tyle cenna, co czas. Lubię dyskutować o różnych rzeczach, nawet gdy ktoś ma inne zdanie, ale jakieś pojęcie. Tak jak z wykresem ze wskaźnikiem dynamicznym- nie, Ty dalej swoje.

porównywanie filozofii efficent dynamics do priusa jest zupełnie nie na miejscu.

Jazda priusem to droga krzyżowa teraz. Każdy o tym wie, to jest trendy, ekologia sratatata, pomysł, który się rozwija. Dzięki temu, że produkt jest i stosowaniu PLM, kolejne generacje będą lepsze i być może za jakiś czas, np. za 30 lat może to będzie miało sens. Istotnie, najnowsza generacja już jest o wiele lepsza w swoich pierwotnych założeniach. Wielu twierdzi, że nie, Toyota ma jakąś wizję... tyle o priusie.

Efficent dynamics to jest mniej więcej na zasadzie- skoro można mieć taką samą moc, lub nawet większą, tracąc jedynie na emisji spalin- czemu nie?

Dzięki takim rozwiązaniom, być może bez problemu można by stosować seryjnie kolektory z M50 w M52, osiągając tym samym większą moc, zamiast dławić te silniki.

opony radialne, zamiast diagonalnych. pic na wodę z oporami toczenia, nie?

być może, gdyby rozwijało się to wcześniej, to pewnie mniej osób instalowałoby gaz, co powinno ucieszyć anty-gazofanatyków :)

ale mniejsza z tym.

wróćmy do F10, bo o nim temat.

Zastosowano silnik bigwizdek, z bezpośrednim wtryskiem, precyzyjnym podaniu paliwa- w stosunku do poprzedników, osiągamy lepszą sprawność, lepsza moc, przy nieco mniejszym bólu na stacji paliwowej. Reszta, podobnie jak w E60, odzysk z energii hamowania, itd.

W F10 nie jestem pewny, czy to było w E60, ale zdaje się, że jest tak jak w E7x zamykanie i otwieranie wlotów, wtedy, gdy to potrzebne, mniejsze opory-> mniejsze spalanie i większy wskaźnik dynamiczny-> lepsze osiągi.

Każda z tych pierdółek guzik daje, razem jakiś tam ułamek, który przemnożony przez lata eksploatacji daje coś tam oraz jest punktem wyjścia dla kolejnych udoskonaleń. Mając takie rozwiązania, najpierw z nich skorzystają inżynierowie, niż z drastycznych metod ograniczania mocy, jak w M52.


No i bardzo dobrze prawisz. Ja również nie krytykuje tej technologii samej w sobie. Twierdze jedynie, że psu na budę ona potrzebna, jeżeli auta "tyją" w tak zastraszającym tępię... Tak jak napisałeś, wszystkie te innowacje dają góra parę procent do wydajności paliwowej. Zarówno badania nad tymi rozwiązaniami jak i wdrożenie ich do produkcji kosztuje kupę pieniędzy, a mogło by to mieć naprawdę wymierny skutek (i to szybciej niż w przeciągu paru/parunastu lat) gdyby nie debilna tendencja producentów do upodabniania aut klasy niższej, do tych o klasę wyższych (również w kwestii rozmiarów).


Ostatnio edytowano 25 listopada 2009, 00:53 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:53 
Zakov napisał(a):
Twierdze jedynie, że psu na budę ona potrzebna, jeżeli auta "tyją" w tak zastraszającym tępię...


dobrze, że tyją, niech user ma wybór, lupo 3l i f10 :) tycie i brak wplywu na emisje- tylko sie cieszyć

Zakov napisał(a):
Zarówno badania jak i wdrożenie do produkcji tych rozwiązań kosztuje kupę pieniędzy


to nie wina BMW, że są normy ECE. wolisz, żeby ograniczano moc silników, czy wolisz zapłacić te pieniądze, by robiono wszystko, byle nie ograniczać tej mocy? ja jestem za tą 2. opcją ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 00:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
a mi sie podoba nowa 5er :) i z niecierpliwoscia czekam na M pasztet, a juz wogole m5 rodzaj silnika mnei nie interesuje bo mnie nie stac teraz i przed dlugi czas stac nie bedzie, tak wiec z mojego punktu widzenie wazne zeby nowa M5 objezdzała RS6 i AMG :) co by moc opowiadac ze i tak BMW lepsze :D i fajnie by bylo jak jakis tjuner rozkmnini to turbo V8 i rozkreci srubke :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 01:06 
Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał(a):
Twierdze jedynie, że psu na budę ona potrzebna, jeżeli auta "tyją" w tak zastraszającym tępię...


dobrze, że tyją, niech user ma wybór, lupo 3l i f10 :) tycie i brak wplywu na emisje- tylko sie cieszyć


No wiesz, dla jednego szklanka jest do połowy pusta, a dla drugiego do połowy pełna :) Nie wiem jak Ty, ale ja tam wole nowe M5 poniżej 2 ton...

Fryderyk napisał(a):
to nie wina BMW, że są normy ECE. wolisz, żeby ograniczano moc silników, czy wolisz zapłacić te pieniądze, by robiono wszystko, byle nie ograniczać tej mocy? ja jestem za tą 2. opcją ;)


Wole mieć auto które nie potrzebuje 400-stu koni, żeby być dynamicznym i kosmicznej technologii na pokładzie, żeby zachować jako-taką wydajność paliwową. Ale to już moje indywidualne preferencje, a jak wiadomo o gustach... ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 01:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
A napisał(a):
swiatla jak w japonskim infinity, znowu bedzie musialo uplynac troche czasu zeby sie przyzwyczaic, dla mnie najwazniejsze bedzie co zrobia z M5 , czy to bedzie 2 tonowy klocek z glupia turbina w V8


Znaczaco sie roznia, Infiniti G35 ma je jednoczesciowe, a nie dzielone na klapie.

A 2 tony klocek z V8 z turbina? Podejrzewam, ze bedzie mial konkretny potencjal do podniesienia mocy...ktorego w V10 w rozsadnych kwotach nie masz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 01:09 
Zakov napisał(a):
Nie wiem jak Ty, ale ja tam wole nowe M5 poniżej 2 ton...


ale M5 to ma zapierdzielać i dawać komfort, swoje będzie musiało ważyć.

Z resztą, zawsze w sumie uważałem, że 5er to klocek.

Lepiej się sprawdza 3er, lub może teraz nawet 1er ///M

Santino napisał(a):
i fajnie by bylo jak jakis tjuner rozkmnini to turbo V8 i rozkreci srubke :)


tego można być niemal pewnym :) pewnie wystarczy sam program, byle by skrzynki odpowiednio mocne produkowali :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 01:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
jestem na tak z nowa 5tka
nabrala chyba wielkosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 01:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Fryderyk napisał(a):
Lepiej się sprawdza 3er, lub może teraz nawet 1er ///M


Pytanie czego oczekujesz, bo jezeli prostego samochodu, ktory swietnie jezdzi, a luksus nie jest Ci do niczego potrzebny, to 1er przegra chocby z EVO X czy Hyundai Genesisem Coupe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 01:21 
Vermilion napisał(a):
ktorego w V10 w rozsadnych kwotach nie masz.


w ogóle, to jaki jest?

Obrazek

suszarki :hyhy:

tomasz86 napisał(a):
nabrala chyba wielkosci


Dimensions BMW 5-series E60 F10
Length 4839 mm 4849 mm
Wheel base 2888 mm 2960 mm
Width 1846 mm 1850 mm
Height 1467 mm 1454 mm

Vermilion napisał(a):
Pytanie czego oczekujesz, bo jezeli prostego samochodu, ktory swietnie jezdzi, a luksus nie jest Ci do niczego potrzebny, to 1er przegra chocby z EVO X czy Hyundai Genesisem Coupe.


Właśnie. A M5 z salonu rasową torówką nigdy nie było i nie będzie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 01:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Fryderyk napisał(a):
Właśnie. A M5 z salonu rasową torówką nigdy nie było i nie będzie.


Dokladnie, bo nie o to chodzi w koncepcji tego modelu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowa seria 5 - F10 - premiera, zdjęcia, filmy, dane
PostNapisane: 25 listopada 2009, 08:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ale emocji :hyhy:

wg mnie ładniejsza od E60, ale nie porywa :(
równiez jestem zdania, że teraz wiekszość Beem będzie się różnić tylko rozmiarem :dobani:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 527 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL