BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 18:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 44
Posty: 810
Lokalizacja: KOS
Moje BMW: BMW E91
leszekmw napisał(a):
ten egzemplarz mi się podoba , coś dla syna szukam...
http://moto.allegro.pl/bmw-320d-stan-id ... 30641.html


Chyba po dachowaniu.

Co do wymiany oleju, to trzeba sprawdzać poziom i jak olej wygląda.
Jak przepracowany to wymiana. ASO zaleca wymianę co 250 kkm.
Do skrzyni wchodzi chyba 11 litrów oleju. Cena myslę, że ok 100 pln/l.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
NCRM, hmm...jestem zaskoczony Twoją diagnozą dotycząca tego auta.. mógłbyś jaśniej jeżeli coś zauważyłeś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 22:37 
Hahaha, pizgam ze śmiechu. A ja po twoim zdjęciu w stopce stwierdzam że miałeś wspawywaną prawą tylną ćwiartkę :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 3 lutego 2013, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
a więc..byłem dzisiaj z kasą , ale wróciłem bez auta ... :zly: , przed chwila prawie..tyle co łyknąłem małe co nieco dla rozluźnienia :piwo:

dzisiaj jeszcze rozmawiałem z panem rano , wszystko ok , cacy itd.. /jak zwykle zresztą :D / ,a że sprzedałem syna gofra rano i coś trzeba kupić szybko to jedziemy. aha , nawet ustaliliśmy cenę za auto jak wszystko będzie piknie , na 17tyś.
zajechaliśmy dość późno bo około 16 ale jeszcze było w miarę jasno.
generalnie auto na pierwszy rzut oka z zewnątrz ładne ..., ale , patrzę i patrzę a tu zderzak tylny wgnieciony do środka , jz myślałem że tak ma być bo on tak symetrycznie idealnie , no ale sam sobie nie wierzę , i do pana z buzia od razu że miał być idealny , a on na to że taki był i on nic nie robił ... . dodam ze korespondowałem z właścicielem i mam jeszcze inne zdjęcia , włąśnie tyłu gdzie wygląda wszystko cacy, nie wiem czy przypadkiem się tak ułożyło na zdjęciach czy po prostu gość cyrklował tak zeby nic nie było widać , mogę je zapodać to sami ocenicie..
ja już wkur.. bo nie lubię oszustów i się zbieram do odjazdu po 4 minutach od przyjazdu no ale chłopaka mi szkoda i myślę sobie że to pewnie będzie do naprawy jakimś niewielkim kosztem ...
ogladam dalej a że oko mam wprawnę to wpatrzyłem że jednak ten prawy przedni błotnik różni się tylko tylko od maski , pan zaraz po miernik poleciał , że on nic nie robił , że takim przyjechał i niemożliwe ,według miernika chyba sie zgadzałoale nie patrzyłem na to bo już w dupie zaczynałem to mieć..
jak on z tym miernikiem produkował to Sławe /syn/ zapalił sinik , a tu jeb , głuche uderzenie , myślę sobie ze dwumasa , no ale po paru sekundach - przecież tu niema dwumasy , mówię zgaś - znowu jeb , i tak za każdym razem , jakby miał dwumase to był to właśnie taki stukot... , pytam grzecznie a to co tak stuka ?? ? a on znowu że on nic nie robił ze on taki wziął...itd...znów to samo w kółko..
skończę może żeby Was niezemgliło.. ;)
auto na wolnych ma sporre drgania , oczywiście pan nic nie wie bo tak było , jak sie tak musnęło jak piórko gaz to jak spadał z obrotów mocne drżenie silnika połączone zo odgłosem rezonansu jakby , przy przełączaniu biegów n wsteczny szarpnięcie , na D raczej ok .. jazdy testowej nie odbyłem bo stwierdziłem iż niema po co ..
najprawdopodobniej to poduszki jakieś , może olej w skrzyni jeszcze , ale nie znam sie na tym i nie chce mi sie pchać w auto następnych 2-3 tys bo niema to sensu.. nie zależy mi tak bardzo na bmw w automacie..
choć generalni auto wizualnie prezentowało sie nieźle..
aha ..rdza na progu wychodząca z pod okleiny .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 3 lutego 2013, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
aha..przebieg auta 276tyś w tej chwili. opony zimowe z przodu mocno kiepskie . a na oponach się znam ;) .
letnich nawet nie chciało mi się oglądać..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 17:12 
Nie rozumiem dlaczego odrzuciłeś to auto.
Bo zderzak wszedł lekko do tyłu? Do poduszki być może do wymiany?

11 lat samochód, 260tys km - więc dziwne by było, żeby to była nówka.

Nie napisałeś NIC, zupełnie NIC konkretnie. Jak się nie znasz na samochodach to poproś kogoś o pomoc.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 18:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
rybik, Otóż to!
To raz.
Dwa - to nie temat do takich wyżaleń, a dotyczący skrzyń automatycznych w naszych BMW.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 18:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
leszekmw, a to dobre.... :D Z takim podejściem to troche syn pojeździ MZK do szkoły :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
wiem że to temat o skrzyniach , natomiast nie mam tylu postów zeby pisać tam gdzie trzeba.
chciałem opisać moje wrażenia żeby ktoś inny nie narobił km na próżno.
rybik, pracuję przy samochodach i parę ich w życiu widziałem , również paroma jeździłem . jeżeli uważasz że nie napisałem nic konkretnie to sorki , ale po prostu nie umiem się wyrazić.. uważam że opisałem wszystko w miarę ok.
nie oczekiwałem nówki ale jestem człowiekiem z zasady uczciwym i bardzo nie lubię jak ktoś mnie ładuje w trąbę na bezczelnego.
do wymiany mogły być poduszki , konwerter , a może i to i to i coś jeszcze...i zderzak..i 5tyś się robi dokładki do starego trupa..

Dżordż, przepraszam za zaśmiecanie tematu w dziale o skrzyniach w "waszych bmw".

Benyy, mzk też dla ludzi , niech się trochę rozerwie.. ;) . szkołę właśnie skończył..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 19:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
5 tys do starego trupa? To i tak niewiele ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Benyy, wiesz , no wkurzyłem się , to już nie chodzi o kasę ale jak gadasz z gościem przez telefon godzinę , mówi że jest idealna ,że nie przypieprzysz się do niczego , piszesz maile , wysyła Ci zdjęcia itd a tu takie skuchy .. , może ja dziwny jestem ..i stary się już robię ..., ale nie potrafię tak..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 19:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
leszekmw napisał(a):
Benyy, wiesz , no wkurzyłem się , to już nie chodzi o kasę ale jak gadasz z gościem przez telefon godzinę , mówi że jest idealna ,że nie przypieprzysz się do niczego , piszesz maile , wysyła Ci zdjęcia itd a tu takie skuchy .. , może ja dziwny jestem ..i stary się już robię ..., ale nie potrafię tak..

No widać, że nie potrafisz. Bo teraz to nawet po forum można na mine trafić :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Benyy, wiem , i to mnie najbardziej martwi.. :|
generalnie , sam jeżdżę dsg , jeździłem automatami różnymi itd i mniej więcej wiem jak się zachowuje auto . coś tam się znam niby..coś tam czasami skrobnę na ocp. a wiesz jak to jest z dziećmi.., ktoś coś sobie zamarzy i tyle , zresztą sam jestem pierdzielnięty na punkcie samochodów..

aaa... no może jeszcze nie wiesz :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 20:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 44
Posty: 810
Lokalizacja: KOS
Moje BMW: BMW E91
A nie mówiłem ... :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 lutego 2013, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
NCRM haha..nie , blacharsko akurat był ok , ten błotnik być może był p po prostu wymieniony z jakiegoś innego auta , a poza tym zderzakiem był naprawdę w porządku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 5 lutego 2013, 20:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 44
Posty: 810
Lokalizacja: KOS
Moje BMW: BMW E91
leszekmw, pisałem Ci, że z dachowaniem żartuję. Po prostu coś było nie halo z tym ogłoszeniem. :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 19:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
leszekmw, ja do swojego "złoma" z 2000r za 9900 dołożyłem już 4600 więc 4000 dołożone do auta za 17 tysi to jest dopiero połowa wydatków. :D

Wracając do automatów, to zawsze byłem przeciwnikiem automatów tradycyjnych (bez ręcznej zmiany przełożeń). Obecnie mam steptronic i jestem średnio zadowolony.

Zaletą trybu D/S jest szybki wyjazd z krzyżówki - wciskam gaz i znikam ekspresowo. Podoba mi się też sama zmiana biegów P, R i D - bez sprzęgła, bez wysiłku.

Natomiast normalne poruszanie się w tych trybach nie jest dla mnie. Jak wciskam lekko gaz, to auto przeciąga biegi. Jak wcisnę mocniej gaz to niby lepiej przyspiesza, ale nadal lekko przeciąga i mam wrażenie jazdy na półsprzęgle - rośnie ryk silnika, obroty wolniej rosną, a prędkość jeszcze wolniej. Coś jak kursant na drugiej jeździe samochodem. Mam wręcz alergię na wkręcanie auta na obroty i dźwięk silnika z tym związany, więc praktycznie cały czas jeżdżę na trybie M.
Niestety nawet w tym trybie czuć efekt jazdy na półsprzęgle, a sama skrzynia być może przełącza bieg w ułamku sekundy, ale nie "puszcza sprzęgła" od razu.
Generalnie całość zachowuje się strasznie ospale w obie strony. W ogóle nie czuć dynamiki związanej z pojemnością. Być może to tylko wrażenie spowodowane masą auta, ale Polo 1.4 8V lepiej ciągnie i E34 520i na LPGv2 też. ;]

Idąc dalej, to do zjeżdżania w dół też używam ręcznego wyboru biegu, bo to gwarantuje jakąś tam kontrolę nad prędkością. Chociaż i tutaj jak przy 60km/h zrzucę z 4 do 2, to skrzynia nie specjalnie spełnia moje życzenie i muszę dohamować hamulcami, a tych używać też nie lubię. W E34 520i zrzucałem biegu i każda zmiana dawała wyraźną zmianę prędkości.
Aby było ciekawiej, to nie wiem czy to normalne, ale jak odpuszczę gaz, to obroty spadają na jałowe mimo iż mam przykładowo 3 bieg w trybie M i 40-50km/h na blacie.
To samo dzieje się nawet przy 60-70km/h na 5 biegu. Zgaduję, że gdzieś w okolicach 1500rpm puszczenie gazu "rozpina" skrzynię.

Z drugiej strony dzięki całej ospałości, można zejść ze spalaniem poniżej 10 litrów na 100km przy sporej masie samochodu.
Biorę też jeszcze poprawkę na to, że mogę mieć walnięty czujnik wałka i przez to auto nie ciągnie tak jak powinno.

Natomiast przy normalnej jeździe w trybie D nie ma opcji na ekonomiczną jazdę, bo trzeba auto kręcić aby jeździło dynamicznie i szybko dobijało do optymalnego biegu (4 lub 5) w przeciwnym wypadku przeciąga i wskaźnik zużycia cały czas ponad 20, a auto turla się na 3 biegu zamiast wbić 4 i odpuścić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 22:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: e38
Kod silnika: m62tu35b
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132196 moje e38
moj problem ze skrzynia biegow wyglada tak jak ruszam na bardzo lekkim gazie to z 1 na 2 bieg szarpnie autem,dzieje sie tak tylko jak startuje bardzo lekko i powoli,jak rusze bardziej dynamicznie to takiego efektu nie ma,efekt szarpniecia mam tez jak wcisne kick downa. Skrzynia to 5hp24 ze steptronikiem w bmw e38 z 2000r moze ktos mial podobny problem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 08:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
Kyokushin napisał(a):
Tą skrzynią jest trudniej spalić gumę niż w manualu, ponieważ silnik jest za słaby by zerwać przyczepność przy 2500 obr, a takie najwyższe da się uzyskać trzymając hamulec i gaz wciśnięte na raz (jest limit).


przepraszam bardzo, ale czy tak w skrzyniach GM można robić? bo chyba nie jest zbyt zdrowe.
obecnie jeżdżę 530da 1999r. steptronic. od jakiegoś czasu zastanwiałem się, czy można ruszać w taki sposób (coś w rodzaju launch control) ale wyczytałem, że te skrzynie tego nie ogarniają, i można zrobić niezły bajzel w skrzyni:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 10:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
tarczki cierne w skrzyni podczas takich zabaw szybciej sie wycieraja

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL