BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 15:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
i co kupisz to 428i ktorych za 5 lat bedzie na drogach na pęczki a twoje bedzie już gówno warte jednym slowem nic ciekawego a tak bedziesz miał piekny projekt

Ja ci tam kibicuje z całych sił ale może faktycznie e-34 lub e-32 z fajnym piecem??? Np z S62B50 :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 15:31 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No, albo projekt taki, jak Piotrek - e34 v12 ;]

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 16:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Jak chcesz oryginalne, szybkie i niepraktyczne, to może Z4, Z8 lub 8er? ;]

Swego czasu było na Allegro czarne E30 325iX zrobione na M3 praktycznie od zera. Silnik, zawias, wnętrze z kubłami i klatką. Cena bodajże 37 tysi.
Jak marzy Ci się Diesel, to zawsze można wyremontować i dłubnąć 324td. Ewentualnie ETA. Obydwa są dużo prostsze w realizacji niż wstawianie czegoś nowszego, bo były tam montowane fabrycznie.

E24 Ci się nie podoba?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
maaaad napisał(a):
No, albo projekt taki, jak Piotrek - e34 v12 ;]

:oczami:
e30 z fajnym piecykiem pod maską jest świetne ale e34+M7x spięty z manualem to jest to ale po mojemu jako auto do wszystkiego totalnie odpada. na mobile.de jeszcze niedawno stałą e34 540i po swapie na M70

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 16:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Możesz też kupić gotowca: http://otomoto.pl/bmw-318-swap-m60b40-v8-C30689354.html ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 16:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 495
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F11 '16
Zdzira 850I napisał(a):
i co kupisz to 428i ktorych za 5 lat bedzie na drogach na pęczki a twoje bedzie już gówno warte jednym slowem nic ciekawego a tak bedziesz miał piekny projekt

Ja ci tam kibicuje z całych sił ale może faktycznie e-34 lub e-32 z fajnym piecem??? Np z S62B50 :hyhy:


dzięki :p

pomysł jak najbardziej ok, e32 i e34 fajne pomysły, ale jednak jakoś do e30 ciągnie mnie najbardziej :P
Z4 odpada bo jest brzydkie, Z8 to rarytas, za drogie i nie kręciłaby mnie tak przeróbka, a 8er też drogie i też mnie nie kręci, e24 też mnie nie kręci.

Gotowiec drogi trochę, za tyle kasy to już bym wolał sam dłubać :)

_________________
Obrazek
Moja F11 :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159308


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 16:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
tak ale jak chcesz troche w trasy dla frajdy polatac to e-30 jest koszarne a e-34 i e-32 zapewniaja komfort

M70 to przezytek ludzie pchaja to tylko dlatego, że jest tego za grosze w pi..u na każdym szrocie

ja bym zrobił tak kupiłbym idealne blacharsko e-34 520i lub e-32 730i zrobił dpobre hamulce fajne koło i pchał S62B50 w 40-50k się zmieścisz jak nic auto będzie miało bardzo fajne odejście i te cos czego nie ma 428i czyli duszę i wyglad rekina


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Zdzira 850I napisał(a):
M70 to przezytek ludzie pchaja to tylko dlatego, że jest tego za grosze w pi..u na każdym szrocie

jak dla mnie to jest plus, że silnik łatwo dostępny i kożystny cenowo :P a czy pchają do wszystkiego? nie wiem, napewno w co drugim aucie, w tym w BMW, pod maską nie siedzi V12, zamulacz to też nie jest a sound V12 na luźnym wydechu jest uberalles

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 21:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
M70 bez turbiny nie ma sensu, bo B40 pojedzie tak samo.
Swoją drogą wszystko powyżej B25/B28 założone do E30 zrobi z auta sezonową zabawkę, bo przy takiej mocy i takiej budzie nawet na 5 biegu będziesz szedł w zimie bokiem, gdy tylko oprzesz nogę na pedale.

Generalnie proponuję porządnie przemyśleć koncepcję auta:
Czy chcesz mieć ciche, wygodne, bezpieczne i w miarę szybkie auto, którym w razie potrzeby zrobisz trasę Zakopane - Gdańsk szybko i przyjemnie?
Czy może wolisz typowy ścigasz miejski to wyrywania lasek i ścigania się spod świateł?

W pierwszym wypadku E30 bym odradzał i skłaniał się ku większym autom - E34 M5 można jeszcze znaleźć w rozsądnej kasie.
W drugim przypadku E30 kabriolet z dłubniętym M20B25 (B28/B30) załatwia sprawę. Ewentualnie robiło się chyba tak, że brało dół od ETA i nakładało głowice z B25 i juz miałeś prawie 200 kucy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 21:42 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
ULLISSES napisał(a):
Ewentualnie robiło się chyba tak, że brało dół od ETA i nakładało głowice z B25 i juz miałeś prawie 200 kucy.

Urban legend :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 495
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F11 '16
Generalnie szedłbym bardziej w stronę miastowego killera, czyli opcja na długie trasy może odpaść :hyhy: A powiedzcie mi jeszcze taką rzecz, jeżeli już bym miał zacząć poszukiwania czy cabrio,czy coupe, to na którym forum wyczytałem że lepszą bazę pod swapa ma np. 320 niż 318, cokolwiek ma to oznaczać, prawda to? Bo jeżeli miałbym ściągać z niemcowni, to wolałbym przyoszczedzić na akcyzie, skoro i tak silnik będzie wywalany :)

_________________
Obrazek
Moja F11 :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159308


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 21:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
O ile mnie pamięć nie myli, to stawka akcyzy jest do/od 2000cm3. B20 ma 1990 z kawałkiem, więc tyle samo co za 1.8. Do 2 litrów jest 3%, od 2001cm3 jest 18%.
Prawdopodobnie 320i ma lepiej rozrzucony osprzęt z racji większej przestrzeni zajmowanej przez silnik. W przypadku 318i być może trzeba trochę gratów pod maską poprzekładać. Podobnie sprawa tyczy się wyposażenia - w 320i większe szanse na wypas, więc masz z głowy dokładanie i kombinowanie, gdzie to przymocować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 21:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Najlepszą bazą na swap jest moim zdaniem 324td ;)
tommy80 napisał(a):
lepszą bazę pod swapa ma np. 320 niż 318

Słabsze e30 miały kolumnę McPhersona o mniejszej średnicy (laga 45 mm), mocniejsze o wiekszej (51 mm). Modele 316, 316i, 318i (zarówno z silnikiem m10, jak i m40) miały z przodu tarcze lite, od 320i - wentylowane, z tyłu - do 320i włącznie bębny, powyżej tarcze lite (wentylowane miały tylko ix, czyli 4x4).
Powyższe nie dotyczy wersji z ABS - tam tarcze były na wszystkich kołach.
Teraz pytanie: co jest wersją słabszą, co mocniejszą? :-D od 316 do 320, włączywszy 324d, akurat zaliczają się do tych słabszych - tam seryjnie była laga 45 mm, tarcze wentylowane z przodu, bębny z tyłu. Nie dotyczy to wersji z zawieszeniem sportowym (opcja), gdzie laga miała 51 mm, ale z tyłu były bębny. Modele 318is, 323i, 325i, 325e i 324td miały tarcze na wszystkich kołach i grubą lagę. Dodatkowo słabsze wersje nie miały stabilizatora z tyłu.
Dlatego lepiej szukać tych mocniejszych e30 ;)
Aha, przy bardzo ubogo wyposażonych e30 (co z reguły miało miejsce przy silnikach 4-cylindrowych) wiązka elektryczna była okrojona i nie było np. wyprowadzenia na bezpieczniki w skrzynce dla niektórych elementów wyposażenia (np. el. szyby), co może w przyszłości skutkować utrudnionym dołożeniem tych elementów.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 26 września 2013, 21:59 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 26 września 2013, 21:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 495
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F11 '16
źle wklepałem cyfrę co do tej bazy
tommy80 napisał(a):
lepszą bazę pod swapa ma np. 320 niż 318

chodziło mi o 325i, a nie 320, sorki :)

dzięki za wyjaśnienie :)

_________________
Obrazek
Moja F11 :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159308


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 27 września 2013, 01:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 111
Lokalizacja: Giżycko/Węgorzewo
Moje BMW: e39 528 mpak
Kod silnika: m52
słyszał ktoś o tym projekcie e46 +353d + duże mody? gdzie chyba na racingforum kiedys czytałem czytałem robiłem :szok: czytałem i nagle ucichło :P i nie wiem czy gościu go dokończył czy jak ale zapowiadało sie kozacko :P a chyba ostanie jego posty to były problemy z doborem sprzęgła bo żadne nie dawało rady :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 27 września 2013, 06:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
To auto jezdzi 3.0bT i buda przerobiona na m3 nawet niedawno bylo na allegro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 27 września 2013, 08:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
to szukaj zdrowej budy jak maaad poradził i wkładaj co tam chcesz pod maskę czekamy na efekty :)))

Trollu M70 jest tani bo wiekszość tych silników to ulepy wiekszość osprzetu tego silnika to tez ulepy z racji, że przpeływka nowa to koło 2000zł a sa 2 i wieczne nie sa ja za remont V8 dałem koło 8tysięcy wiekszość tych piecy na swapa wymaga remontu w przypadku V12 wyjdzie on raczej bliżej 15k z racji na droższy osprzet droższe uszczelki i te dwie przepływki a jeździ to to tak samo jak M60B40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 27 września 2013, 08:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Cabrio i Touringi miały wszystkie tarczobębny z tyłu.

Co do komfortu to się nie zgadzam - wczoraj wróciłem 500 km E30 na glebie, w dodatku cabrio i nie było tragedii. Wygodniej mi się jechało niż fordem mondeo mk2 w tamtą stronę. Kwestia foteli i pozycji za kierownicą.

Chcesz mieć E30 to bierz E30 i nie słuchaj namawiania na inne auto, bo będziesz żałował! Dużo osób kupuje E34 itp. i potem je przerabiają szukając w nich E30, a jak już wymodzą ile się da E30 w E34 to i tak kupują E30 w końcu. To unikalne BMW, jedyne w swoim rodzaju. Diesel'a olej, pasuje do E30 jak pięść do nosa i jak świni siodło.

Jeździłem też E30 kiedyś znajomego w serii, zadbanym, ori fabrycznym, w automacie, z ori zawiasem, na normalnych 15 calowych kołach i było bardzo wygodnie. :)

To tylko od Ciebie zależy, czy zrobisz z E30 taczkę, którą ból jechać dłużej jak 15 minut, czy auto do wszystkiego lub nawet na trasę.

Koszty:

Koszt zbudowania przyzwoitego E30 328i, które łyknie 99% aut na drodze i się nie zabijesz z powodu stanu auta to około 20 tys pln. Im bardziej wybajerzone będziesz chciał mieć tym cena będzie wyższa. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 27 września 2013, 11:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Prościej, jak chcesz więcej komfortu w trasie, to rób e28 540i:)


Najlepsza alternatywa dla Ciebie to M60/2 + LPG in e30 or e28.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyleczycie mnie z tego pomysłu?
PostNapisane: 27 września 2013, 11:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 495
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F11 '16
nie no bez przesady, nie będę tym autem robił rocznie 50tys km, żeby LPG wsadzać, nie jestem przeciwnikiem gazu, ale tutaj po prostu nie widzę sensu go wsadzać :) po pierwszej stronie tego tematu byłem w stanie już odpuścić sobie PÓKI CO pomysł z tym projektem,ale druga strona zrobiła mi bałagan w głowie :rotfl: jak już to będzie e30, żadne e28,e34,czy e32, zakochany jestem w e30, myślę, że by było tak jak jiGsaw pisze - żałowałbym że nie kupiłem e30 :)

_________________
Obrazek
Moja F11 :) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159308


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL