BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 13:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Spoookojnie panowie :) Ja rozumiem takie poruszenie na ///M forum ale tutaj ? I tak większość z nas jedynie ogląda samochody ze znaczkiem ///M więc niema nad czym płakać ! Ale oczywiście życzę nam wszystkim żebyśmy mogli nad czymś takim biadolić :D Ewolucja po prostu.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 13:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Jak czytalem to dzis na onecie to malo z krzesla nie spadlem. V6 w BMW :wstyd: :wstyd:

Motoryzacja schodzi na psy i tyle.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 13:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Bobby_Valentino napisał(a):
Spoookojnie panowie :) Ja rozumiem takie poruszenie na ///M forum ale tutaj ? I tak większość z nas jedynie ogląda samochody ze znaczkiem ///M więc niema nad czym płakać ! .


dobrze Bobby. Bede Ci to przypominał , gdy zabierzesz głos w sprawie auta, ktorego nie posiadasz a jedynie je ogladasz.

Bardzo zdrowe podejscie- nie mam czegos- nie rozmawiam o tym. Łatwo chyba popasc w Dysfonię.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 13:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Frank napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Spoookojnie panowie :) Ja rozumiem takie poruszenie na ///M forum ale tutaj ? I tak większość z nas jedynie ogląda samochody ze znaczkiem ///M więc niema nad czym płakać ! .


dobrze Bobby. Bede Ci to przypominał , gdy zabierzesz głos w sprawie auta, ktorego nie posiadasz a jedynie je ogladasz.

Bardzo zdrowe podejscie- nie mam czegos- nie rozmawiam o tym. Łatwo chyba popasc w Dysfonię.


Dla mnie to żaden skandal że zamiast V8 będzie V6 jeżeli samochód będzie lepiej jeździł to co w tym złego ? Krok w tył będzie jeżeli to będzie jeździć gorzej niż stare M3.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:21 
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Nie no nie mogę. Spece V6 w BMW i od razu musi to być kicha :)

Gdzie zaufanie do swojej ulubionej marki?

Rozwiązanie V6 wcale nie jest dużo gorsze od R6, w przypadku M3 turbo faktycznie V6 może się okazać lepszym rozwiązaniem, długie głowice R6, długi wał korbowy, to nie działa na +, V6 są mniej podatne na drgania skrętne wału korbowego, V6 mogą być krótsze od R4. Wiele koncernów odeszło od R6... bez powodu? Skoro Ferrari i Nissan z V6 mogą odnosić sukcesy, to czemu nie BMW? Bo tradycja? Sradycja, albo się jest sentymentalnym klepie R6 jak kiedyś i się zostaje w miejscu, albo się walczy z najlepszymi, stosując najlepsze rozwiązania.

Jeśli BMW ma zamiar stosować V6, to widocznie mają ku temu powód.

Druga sprawa, że nie dziwne, że liczba cylindrów się zmniejsza. Oprócz MOCY i MOMENTU i OSIĄGÓWWWWWW, niedługo wchodzą nowe, ostrzejsze normy emisji spalin euro 5 oraz euro 6.

Naturalną metodą, by osiągnąć lepsze wyniki emisji spalin jest obniżenie liczby cylindrów, zmniejszenie mocy silnika i jego zużycia paliwa. Niestety, ale to też dotyczy samochodów z serii M.

Nie rozumiem stwierdzeń typu:

Cytuj:
Motoryzacja schodzi na psy i tyle.


Dlaczego na psy? Dla mnie w nowym M3 może być V6 z calibry, albo M40 turbo, byle objeżdżało nowe RS4 i kopało tyłek MB C AMG i spełniało przy tym wszystkie normy i by korona nie spadła M3 z głowy.

Ja myślę, że w tym temacie nie chodzi o:

Cytuj:
Spoookojnie panowie :) Ja rozumiem takie poruszenie na ///M forum ale tutaj ? I tak większość z nas jedynie ogląda samochody ze znaczkiem ///M


...tylko o komentowanie czegoś, o czym się w ogóle nie ma pojęcia. Albo po prostu sentyment do R6 jest większy, niż chęć rywalizowania z Audi, czy MB.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Bobby_Valentino napisał(a):
I tak większość z nas jedynie ogląda samochody ze znaczkiem ///M więc niema nad czym płakać !


Wedlug tego schematu posiadacze E36 nie beda mogli komentowac E46, E60 itd. w galerii? :zdziwko:
Glupota, kazdy ma prawo komentowac. Do tego jesli naprawde bedzie V6 w M3, to w "zwyklych" modelach tez sie pojawi.

Co do konkurencji to i Mercedes i Audi juz dawno produkuja V6 wiec nie ma sie co dziwic. Juz nowe S4 ma V6 pod maska.

Ja jestem pewien ze V6 w wydaniu BMW M, jesli naprawde sie pojawi, bedzie zrobione po mistrzowsku. Choc sam fakt V6 w BMW jest szokiem, przyznaje. :)
Mam nadzieje ze choc tyl naped pozostanie, ale to okaze sie przy nastepcy jedynki. :)

Ale jesli nie, to az tak bardzo sie nie martwie, jeszcze zostanie mi Audi. :hyhy:

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:30 
Krolik_Bugs napisał(a):
Ja jestem pewien ze V6 w wydaniu BMW M, jesli naprawde sie pojawi, bedzie zrobione po mistrzowsku. Choc sam fakt V6 w BMW jest szokiem, przyznaje. :)


:ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Fryderyk napisał(a):
Bo tradycja? Sradycja, albo się jest sentymentalnym klepie R6 jak kiedyś i się zostaje w miejscu, albo się walczy z najlepszymi, stosując najlepsze rozwiązania.


Sradycja ? Tak, chodzi o tradycje. A jak chcą stosowac najlepsze rozwiazania, to powinni zostac przy V8 i V10. V6 jest symbolem tanich rozwiazan i kompaktowych silniczkow, mieszczacych sie w byle popierdołce z krotką maską.
Symbolem BMW było i jest R6 . JEsli zniknie , podobnie jak deska rozdzielcza nachylona ku kierowcy, to moze sie okazac, ze faktycznie konkurencja ma ciekawszą ofertę.
Fryderyk napisał(a):
Dla mnie w nowym M3 może być V6 z calibry, albo M40 turbo, byle objeżdżało nowe RS4 i kopało tyłek MB C AMG i spełniało przy tym wszystkie normy i by korona nie spadła M3 z głowy.
chyba tracisz z oczu to co naprawde wazne. Bo gdyby w moim aucie było 312 konne V6 z calibry, to juz dzis by było wystawione na allegro. I to pomimo tych samych osiagow.
Fryderyk napisał(a):
Albo po prostu sentyment do R6 jest większy, niż chęć rywalizowania z Audi, czy MB.


jak dotad BMW radziło sobie zupełnie dobrze , pomimo braku V6 pod maską.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Frank napisał(a):
jak dotad BMW radziło sobie zupełnie dobrze , pomimo braku V6 pod maską.


I bez twardych dachów w cabrio :( A także bez serii jeden, bez systemów kontroli trakcji itp :) Ale niestety wszystko się zmienia, a my się starzejemy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 14:59 
Frank napisał(a):
V6 jest symbolem tanich rozwiazan


nie prawda, budowa silnika V6 jest znacznie bardziej skomplikowana, niż rzędowej 6.

Frank napisał(a):
Symbolem BMW było i jest R6


no to tak samo jak ja nie jeździsz prawdziwym BMW :]

Frank napisał(a):
mieszczacych sie w byle popierdołce z krotką maską.


co to ma do rzeczy? łatwiej z krótkim silnikiem wyważyć samochód.

Frank napisał(a):
chyba tracisz z oczu to co naprawde wazne.


ważne? co jest ważne tak naprawdę?

sportowy wizerunek, przy tym komfort, elegancja, estetyka, charakterystyka zawieszenia, osiągi, technika, rozwiązania i RADOŚĆ Z JAZDY.

na tym polega tradycja BMW.

RADOŚĆ Z JAZDY, a nie układ 6 cylindrów.

Nie uważam, że 6 cylindrów w rzędzie daje ogromną przewagę nad konkurencją.

Co to daje, że jest 6 cylindrów w rzędzie, zamiast V? Kierowcy co daje z jazdy? Jaka różnica? W gruncie rzeczy- żadna.

O wiele gorzej by było, gdyby BMW stosowało w nowym M3 przedni napęd. Wtedy można by powiedzieć, że pewna era się skończyła.

Zamiast V8, V6, ale z suszarką. No i okay, niech robią, zobaczymy co wyjdzie :)


Ostatnio edytowano 26 marca 2009, 16:02 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
KotSylwester napisał(a):
I bez twardych dachów w cabrio :( A także bez serii jeden, bez systemów kontroli trakcji itp :)


hm, no te rzeczy , ktore wymieniłes raczej nie są kojarzone z BMW-

" Bmw to wozy bez kontroli trakcji " ," BMW to auta gdzie nie ma serii 1 " ...

jasne, niech sie pojawi BMW z przednim napedem, silnikiem V6 diesel pod maską i deską rodzielczą jak w Saabie. Tylko po co wtedy kupowac BMW, jak mozna kupic Saaba. Ma wieksze doswiadczenie w tego typu konstrukcjach i kosztuje mniej.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Fryderyk napisał(a):
budowa silnika V6 jest znacznie bardziej skomplikowana, niż rzędowej 6.


jasne, dlatego wszysy robią V6 zamiast R6 .




Fryderyk napisał(a):
Nie uważam, że 6 cylindrów w rzędzie daje ogromną przewagę nad konkurencją.

Co to daje, że jest 6 cylindrów w rzędzie, zamiast V? Kierowcy co daje z jazdy? Jaka różnica? W gruncie rzeczy- żadna.

to najlepiej pokazuje , jakie masz pojecie o silnikach. Napisz petycje do BMW,ze przez ostatnie dekady tkwili w BZDURZE i trzeba było w E36 , wzorem Audi 80 zaczac montowac V6.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 26 marca 2009, 18:06 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
To nam kojarzy się z R6, jak pójdziesz do salonu i zaczniesz nawijać klientom salonu a silniku V6, to pewnie jeden na 100 albo jeden na 200 Cię poprawi... Tak mi się zdaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk napisał(a):
RADOŚĆ Z JAZDY, a nie układ 6 cylindrów.


układ 6 cylindrów daje dźwięk silnika inny, charakterystyczny dla BMW, konstrukcja R6 przynajmniej z pozoru, generuje mniejsze straty niż V6 (R6 to jedna głowica), za czym idzie inna charakterystyka.
Kiedyś była dyskusja o wyważeniu... R6 jest idealnie wyważone, V6 nie.

Te rzeczy dają:

Fryderyk napisał(a):
RADOŚĆ Z JAZDY.


Jednym słowem, układ 6 cylindrów rzędem w BMW daje:

Fryderyk napisał(a):
RADOŚĆ Z JAZDY.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 marca 2009, 15:15 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kyokushin napisał(a):
układ 6 cylindrów daje dźwięk silnika inny, charakterystyczny dla BMW, konstrukcja R6 przynajmniej z pozoru, genere mniejsze straty niż V6 (R6 to jedna głowica), za czym idzie inna charakterystyka.
Kiedyś była dyskusja o wyważeniu... R6 jest idealnie wyważone, V6 nie.


oczywiscie. V6 nie ma takiej kultury pracy , to jasne.

Poza tym zajmuje o wiele mniej miejsca- oszczednosc

pozwala takze zastosowac przedni napęd - kolejna oszczednosc


I bzdety o tym, jak to niby V6 jest wielce skomplikowane wzgledem R6... zrobic dobre R6 jest o wiele trudniej, niz dwa zlepione silniczki R3 montowane w Corsach. I co z tego,ze V6 ma wiecej wałkow rozrzadu ? Tylko dzieki mistrzowskim R6 BMW mogło jako pierwsze wyprodukowac 1 powojenny niemiecki silnik V12 ... a R3 ?
dobre to do fiacika 126p po lifcie

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:28 
Kyokushin napisał(a):
R6 jest idealnie wyważone, V6 nie.


po co M3 ma być idealnie wyważone? to nie daje radości z jazdy.

e30 325 było lepiej wyważone, niż m3 e30. no i? m3 odniosło spory sukces z niewyważonym R4

Kyokushin napisał(a):
charakterystyczny dla BMW,


ani e30, ani e92 M3 nie mają rzędowych 6, mają inny dźwięk, a każdy fan BMW się przy nich spuszcza.

Frank napisał(a):
dlatego wszysy


kto wszyscy? Audi? Mietek? Infiniti? To są marki premium. W jakich autkach? Małych miejskich ekonomicznych? S4 to jest auto po kosztach? Do ekonomicznej jazdy?

Frank napisał(a):
to najlepiej pokazuje , jakie masz pojecie o silnikach.


okay, w takim razie napisz jaką przewagę nowe M3 będzie miało z R6, zamiast V6? Więcej mocy? Więcej momentu? "INNE" wcale nie oznacza gorsze.

Frank napisał(a):
Napisz petycje do BMW,ze przez ostatnie dekady tkwili w BZDURZE i trzeba było w E36 , wzorem Audi 80 zaczac montowac V6.


Po co? Robili przez wiele lat rzędowe 6, mieli doświadczenie, więc robili je dobrze. Wcześniej nie było zbyt wiele V8, z kolei w ostatnich latach BMW zbudowało kilka naprawdę fajnych silników w układzie V, więc czemu mają zrobić beznadziejny silnik w układzie V6?

Jak ten silnik zdobędzie x międzynarodowych nagród i okaże się lepszy, niż konkurencja, M3 nadal będzie dominować- wówczas również konkurencja będzie miała lepszą ofertę?

Zawsze jak się pojawiają takie nowości, to niee no skąd! Co to za dziwactwa. Silnik V10- również przecież nie było wcześniej V10 w BMW, mimo to M6 jest w stanie obrobić tyłek Gejllardo.

Tak samo można powiedzieć, że podwójne lampy, również były tradycją BMW od długiego czasu, E36 zerwało tą tradycję i kolejne modele kontyunuują to. Mimo to, nadal zachwycamy się E38, E92, chociaż nie mają lamp jak w E28, czy E30.

Jeszcze się nic nie pojawiło do testów, a już wszyscy "eeee ale wujowe, nie ma R6" :rotfl:

Tak samo było z X6, "aaale brzydkie" a przyjęło się bardzo dobrze. Albo najpierw "Chris Bangle co za pajac" a potem kilka modeli, które zapierają dech w piersiach, np. własnie E92.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:29 
Frank napisał(a):
Tylko dzieki mistrzowskim R6 BMW mogło jako pierwsze wyprodukowac 1 powojenny niemiecki silnik V12 ... a R3 ?


a M5 E60 V10? :niepewny:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Fryderyk napisał(a):
a M5 E60 V10? :niepewny:


doswiadczenie zdobyte prowadząc team F1 :niepewny: ?

Fryderyk napisał(a):
to wszyscy? Audi? Mietek? Infiniti? To są marki premium. W jakich autkach? Małych miejskich ekonomicznych? S4 to jest auto po kosztach? Do ekonomicznej jazdy?


vectra B tez była premium ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 26 marca 2009, 18:05 przez Frank, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:35 
Frank napisał(a):
doswiadczenie zdobyte prowadząc team F1 :niepewny:


do cywilnego pojazdu? doświadczenie z V10 F1 jest także zawarte w silniku V8 M3 e92


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 15:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Fryderyk napisał(a):
do cywilnego pojazdu? doświadczenie z V10 F1 jest także zawarte w silniku V8 M3 e92


tak, proponuje poczytac o historii //M ( motorsport ) i o tym, jak to silniki z torow wyscigowych znalazły sie pod maskami cywilnych aut.

A aktualnie w F1 są silniki V8 wiec sam sobie dopowiedz, gdzie i na czym firma zdobywa doswiadczenie w tej sprawie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 26 marca 2009, 16:14 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL