Rufios napisał(a):
Dla zainteresowanych podaję przybliżone koszty eksploatacji BMW E91
Przeglądy robione w ASO BMW (dla uściślenia cena obejmuje części i robociznę)
-28 tkm 0(zero) zł olej (wykonany przy zakupie przez serwis normalny koszt ok 500 - 600zł
-34 tkm 670 zł tylne klocki hamulcowe
-40 tkm 420 zł filtr klimy odgrzybianie i przegląd klimy
-45 tkm 800 zł klocki przód i płyn hamulcowy
-60 tkm 4000zł klocki i tarcze przód i tył, olej, filtr powietrza, filtr paliwa, vehicle check i kasowanie błędów
-90 tkm 1500 zł olej, filtr powietrza, separator oleju "odma",filtr klimatyzacji i czyszczenie,
Całkowity koszt przeglądów w ASO wyniósł 7390 zł
Następna wizyta przewidziana przy ok 110tkm - klocki
Dodatkowe elementy eksploatacjne
-60 tkm wycieraczki 200 zł robocizna własna
-70 tkm palniki ksenonowe 300zł części robocizna własna
-80 tkm żarówki ringów 250 zł części robocizna własna
Naprawy i awarie
-80 tkm przeciakający spryskiwacz ksenonów 130 zł część, robocizna własna
-90 tkm zatarty zawias klapy 200zł część robocizna własna
Podsumowując daje kwotę 8470zł w ciągu prawie 4 lat i 100 tkm przebiegu
Średnie spalanie z tego dystansu to 7,5l
Należy doliczyć 2 kpl opon letnich i jeden zimowych.
Jak dla mnie brak tu potwierdzenia sławetnego Będziesz Miał Wydatki.
Wiem, że 100 tkm to niedużo ale jestem jak na razie zadowolony.
więcej wydałem w serwisie Opla na dystansie 100.000 km.
serwis BMW nie jest droższy porównując do innych marek
btw. około 7.000 zl. wydałem w ASO za serwis e46 na dystansie 10.000 km
przebieg auta to 200.000 km i sporo rzeczy się posypało...