BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 02:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 21:03 
ded napisał(a):
m52tub28 ma max moment dostepny juz od 3 tys obr, gdzie starsza wersja silnika ten sam moment osiaga przy 3,5 tys obr.


M52B przy 3950 rpm, a M52TUB przy 3500 rpm.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 22:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
ded napisał(a):
Ja zakupilem e39 z m52b28 i czasem z ciekawosci porownuje ceny czesci osprzetu z wersja TU. Jak na razie to zauwazylem ze wersja na pojedynczym vanosie ma moliwosc wymiany samego wkladu termostatu. W TU tylko z obudowa= znacznie drozej. 2 sondy lamba vs 4 sondy. W przypadku instalki LPG sterownik moze byc mniej rozbudowany= tanszy. U mnie daje to rade na stagu 200 (i to tym starszym), ponoc TU juz wymaga staga 300 najlepiej w wersji premium, do poprawnej pracy. Wystrojenie gazu w m52 tez jest prostsze. Swieczki sa tansze do m52.


Z praktyki mi wyszło że i tak termostat jest dostępny "do tygodnia" a razem z obudową "na zaraz".
Świece zalecane są takie same do jednego i drugiego. I nie, BKR6EK nie jest dobrą świecą do M52.
Z innego osprzętu to napinacz i rolka paska, w M52 były dwie opcje - oddzielnie (drogo) albo razem (tanio), w TU chyba jest tylko ta druga.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 29 sierpnia 2011, 22:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Zakov, faktycznie, zapamietalem roznice na poziomie 500 rpm :P

Tomek, ja na sam wklad termostatu czekalem 1 dzien w IC- normalna sprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, 07:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
ded napisał(a):
W przypadku instalki LPG sterownik moze byc mniej rozbudowany= tanszy.


Tzn mniej rozbudowany o co? Jaki sterownik? Dlaczego wystarczy tańszy? Tańszy tzn jaki?

ded napisał(a):
Wystrojenie gazu w m52 tez jest prostsze.

Co jest prostsze? Czego nie robi się w m52 a co robi w m52Tu?

ded napisał(a):
Swieczki sa tansze do m52.

A czytał manifest BMW z 1999r odnośnie świec?
Jakie są zalecane do M52 i M52TU, podpowiadam że te same?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M52B28 a M52TUB28
PostNapisane: 29 września 2013, 15:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 130
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E39 528i2xVANOS
Kod silnika: M52 / TU
http://e39.pl/wp-content/uploads/2011/0 ... 2TUB28.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL