BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 22:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 287
Lokalizacja: Oleśnica
Moje BMW: Mercedes 190E 2.0
Kod silnika: M102
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=107790
Może i lepiej, tylko teraz przekonaj do tego kobietę, która już sobie coś założyła :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 06:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
wojtas385, to Ty jesteś facet i się znasz na motoryzacji a ona kobieta - laik. Przekonanie chyba nie trudne. Chyba że jej koleżanka kosmetyczka powiedziała że diesle mało palą i są super a koleżanka inna powiedziała że jej chłopak powiedział że gaz śmierdzi i się do auta nie nadaje bo wybucha. :rotfl:


Rafal525 napisał(a):
Te silniki nie mają wad


Rafal525 napisał(a):
wynikają tylko i wyłącznie ze złego traktowania.
Głowice się grzeją bo 200 to dla tych silników to żaden problem a wątpię czy ktokolwiek zwraca uwagę jaki jest olej, czy jest sprawna pompa wody, termostat itd.
Pompy wtryskowe padają z powodu zużycia a w Polsce częściej bo od paliwa.
Turbina pada jak w każdym dieslu.
Poza tym TDS-y to bezawaryjne silniki.


Muszę przyznać że nagroda Pulizera (o ile tak to się pisze) GWARANTOWANA.
Wniosek wynikający z postu:
Silniki nie mają wad. Jak nie znasz przeszłości auta - czytaj: nie kupujesz auta od swojego ojca, albo przyjaciela, który go kupił jako NOWY, to JEDYNIE może paść: Turbina i pompa wtryskowa. Koszt obu nowych części przekracza wartość aua. :rotfl:


Takie posty są niesamowite. E jednym poście krytyka że ktoś źle pisze o dieslach to bzdura a potem wymiana "jedynie" dwóch elementów które moją paść a które kosztują fortunę.


TO ja dodam coś od sienie: BMW 750iL jest ekonomiczne, poza spalaniem i drogimi częściami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 08:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 14
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
KotSylwester napisał(a):
Chyba że jej koleżanka kosmetyczka powiedziała że diesle mało palą i są super a koleżanka inna powiedziała że jej chłopak powiedział że gaz śmierdzi i się do auta nie nadaje bo wybucha. :rotfl:


O to właśnie chodzi :wstyd: :rotfl:

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 09:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Dlatego autami w domu zwykle zajmują się mężczyźni :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 14:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 218
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e36 325 td
Kod silnika: M51D25
To chyba logiczne że turbina pada, przy około 150-200 tyś turbina powinna paść nawet jeżeli jest dobrze użytkowana bo taka jest żywotność tego elementu. Różnica polega na tym że jak dobrze użytkowaliśmy diesla z turbo to regeneracja będzie polegała na wymianie kompletu naprawczego i koszt wyniesie ok 700-800 pln a jeżeli auto było źle użytkowane to prawdopodobnie będzie wirniki i wałek zniszczony i koszt około 1500 pln.

_________________
http://www.myspace.com/1p2mc
http://www.myspace.com/goryl1p2mc
Z-A-P-R-A-S-Z-A-M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 11:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
KotSylwester napisał(a):
Muszę przyznać że nagroda Pulizera (o ile tak to się pisze) GWARANTOWANA.
Wniosek wynikający z postu:
Silniki nie mają wad. Jak nie znasz przeszłości auta - czytaj: nie kupujesz auta od swojego ojca, albo przyjaciela, który go kupił jako NOWY, to JEDYNIE może paść: Turbina i pompa wtryskowa. Koszt obu nowych części przekracza wartość aua. :rotfl:


Takie posty są niesamowite. E jednym poście krytyka że ktoś źle pisze o dieslach to bzdura a potem wymiana "jedynie" dwóch elementów które moją paść a które kosztują fortunę.

Nie, to nie jest wniosek z mojego posta. Wniosek jest taki, że trzeba dobrze obejrzeć auto przed kupnem. Turbina i pompa to wartość auta? Tylko kupując w ASO. Regeneracja turbin zaczyna się od 500 zł a kończy na 1500. Mówiąc o padniętej pompie wtryskowej w TDSie nie mówimy dokładnie o pompie tylko o nastawniku bo pompy nie padają. Koszt NOWEGO nastawnika, oryginalnego firmy Bosch-1000 zł więc rzeczy które padają kosztują nas góra 2500 zł a to chyba nie jest wartość e36 compacta który jeszcze samochód przypomina. Poza tym, nie oszukujmy się, kto kupuje do starych samochodów takie części, jak można spokojnie kupić używane w dobrym stanie. Także nie wiem dlaczego mój post ma być niesamowity.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 12:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Rafal525, zwracam honor. Moja wypowiedź opierała się na mitach wielkich kosztów napraw o jakich wyczytałem w prasie mooryzacyjnej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 13:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Dodaj jeszcze do tego 2 tysiaki na rozrząd i masz dobry obraz TDSa :)
Jak ma być prosto i tanio to bym wybrał 318i, lepsze auto pod każdym względem.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 17:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Tomek napisał(a):
Dodaj jeszcze do tego 2 tysiaki na rozrząd i masz dobry obraz TDSa :)

Tomku co masz na myśli rozrząd za "2 tysiaki" Bo chyba nie same łańcuchy? Za 2000 zł kupuje się kompletny motor w bardzo dobrym stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 17:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
To co tam się wymienia plus robocizna. Może 2 tysiaki to i nie wyjdzie ale napewno sporo ponad 1000zł wychodziło w dwóch znanych mi egzemplarzach M41.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 08:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Tomek napisał(a):
To co tam się wymienia plus robocizna. Może 2 tysiaki to i nie wyjdzie ale napewno sporo ponad 1000zł wychodziło w dwóch znanych mi egzemplarzach M41.

A ile kosztuje wymiana rozrządu np w m50? Myślę, że nie robi się tego rzadziej niż w TDS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 08:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jak już mówiłem, nie znam ani jednej sztuki M50 czy M52 czy M43 które by tego wymagały.
Znam za to dwie sztuki M41 w których to było koniecznością i poniekąd normą (z tego co pamiętam padają ślizgi i napinacz, wystarczy zresztą poszukać na jakimś bmw-diesel.pl). Znam też jedną sztuke TDSa z Omegi gdzie objawy były identyczne (szmery z okolic rozrządu) i niestety nie dojeździła nawet dwóch tygodni do wymiany, drugi motor wówczas kosztował coś pod 5tyś.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 08:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Mi w M50 strzelił łańcuch... i 14 zaworów poszło do domu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 12:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 319
Lokalizacja: Dęblin
Moje BMW: E36 sedan '96
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 82&start=0
GRL napisał(a):
To chyba logiczne że turbina pada, przy około 150-200 tyś turbina powinna paść nawet jeżeli jest dobrze użytkowana bo taka jest żywotność tego elementu. Różnica polega na tym że jak dobrze użytkowaliśmy diesla z turbo to regeneracja będzie polegała na wymianie kompletu naprawczego i koszt wyniesie ok 700-800 pln a jeżeli auto było źle użytkowane to prawdopodobnie będzie wirniki i wałek zniszczony i koszt około 1500 pln.



No to kolego dałeś mi do myślenia. W swoim tds mam nalatane jakieś 270tyś, w passacie 1,9tdi jakieś 290 i w obydwu silnikach turbiny mi jeszcze nie padły. Co więcej nawet nie próbują podciągać oleju.
Ja zdecydowałem się na diesla ze względu na to, że mam dostęp do lewej ropy i taki wariant jest dla mnie najtańszym i najlepszym rozwiązaniem.
Co do silnika tds ja mam 318tds o zawrotnej mocy 90KM. Jest to samochód bardzo słaby i nadaje sie tylko do zwykłej jazdy z punktu a do b, ale odwdzięcza mi się za to spalaniem na poziomie 6 litrów i bezawaryjnością. Autem zrobiłem ponad 50tyś przez dwa lata, a wcześniej jeździł nim mój brat i on zrobił około 100tyś. W aucie wymieniłem aby pompe wody, świece żarowe i tyle z jego awarii. W tym roku w zimę przy mrozach -25 nie było problemu z odpalaniem, a jak się potem okazało grzały tylko 2 świece. Ja na silnik TDS nie dam złego słowa powiedzieć, gdyż jest bardzo żywotny i niezawodny. Druga sprawa to trzeba znaleźć dobry i zadbany egzemplarz, bo niestety wiele osób kupuje diesla bo chce jeździc oszczędnie, a potem nie dość żę leją opał lub bioester to jeszcze starają sie tymi 90KM jeździć tak jakby to było conajmniej 150.
Silniki są dobre, najczęściej zawodzi człowiek w tym zestawieniu.

_________________
Obrazek
Oceń moje E36 : viewtopic.php?f=6&t=79882 E36 Aero


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 12:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Diler216, u nas w firmie jest mondeo TDCI. Wszystko było pięknie, nic się nie działo... a jak pierdła turbina, zaciągnęło śmieci do silnika i do kata... to wymieniliśmy silnik, turbine i wydech... :D Dodam auto kupiliśmy nowe w salonie i miało 130tys nalatane, przez spokojnego, normalnego kierowcę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
GRL napisał(a):
To chyba logiczne że turbina pada, przy około 150-200 tyś turbina powinna paść nawet jeżeli jest dobrze użytkowana bo taka jest żywotność tego elementu.



Rozbawiles mnie ... 400-500 tys.km. leciutko przejezdza dobrze uzytkowana turbina :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 13:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
KotSylwester,
Pechowy motor i tyle.

Borsuk,
Zgadzam się z tobą.
Ojciec od dawien dawna pokonuje mnóstwo kilometrów klekotami i jeszcze w żadnym nie klękał turbina.
Auta najczęściej zmieniane są przy przebiegu 250kkm i u nowych właścicieli ( większość znam) dalej nie sprawiają problemów.

Passat i Mondek, który służy jako służbówka dla handlowców i zaopatrzenie ma przelot powyżej 300kkm, dostaje raczej cały czas w dupę i tak samo turbo zasysa idealnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 14:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Tomek napisał(a):
Znam za to dwie sztuki M41 w których to było koniecznością i poniekąd normą (z tego co pamiętam padają ślizgi i napinacz, wystarczy zresztą poszukać na jakimś bmw-diesel.pl). Znam też jedną sztuke TDSa z Omegi gdzie objawy były identyczne (szmery z okolic rozrządu) i niestety nie dojeździła nawet dwóch tygodni do wymiany, drugi motor wówczas kosztował coś pod 5tyś.

Wszystko to co piszesz jest kwestią użytkowania auta lub przebiegu 500 tys km+, rozrząd w TDSie nie jest wadliwy.
GRL napisał(a):
To chyba logiczne że turbina pada, przy około 150-200 tyś turbina powinna paść nawet jeżeli jest dobrze użytkowana bo taka jest żywotność tego elementu.

Jeżeli turbina jest źle użytkowana to plus minus taki przebieg trzeba liczyć na turbinę.
KotSylwester napisał(a):
Mi w M50 strzelił łańcuch... i 14 zaworów poszło do domu.

To jest przykład, że nie tylko w TDS pada, po prostu wynika to ze złego traktowania.
Diler216 napisał(a):
a potem nie dość żę leją opał lub bioester.

Akurat w TDSie bioster i opał jeszcze jako tak zdaje egzamin ;)
Diler216 napisał(a):
starają sie tymi 90KM jeździć tak jakby to było conajmniej 150.

Główna "wada" TDSów.
Diler216 napisał(a):
Silniki są dobre, najczęściej zawodzi człowiek w tym zestawieniu.

Amen.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 7
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: M41
KotSylwester napisał(a):
u nas w firmie jest mondeo TDCI. Wszystko było pięknie, nic się nie działo... a jak pierdła turbina, zaciągnęło śmieci do silnika i do kata... to wymieniliśmy silnik, turbine i wydech... :D Dodam auto kupiliśmy nowe w salonie i miało 130tys nalatane, przez spokojnego, normalnego kierowcę.


Te "nowe" diesel'e nie są już tak wytrzymałe jak kiedyś te stare :dobani: Zwykle kierowca dostaje średnio jakieś 140KM plus turbo i myśli, że już ma auto z Nuerburringu :/ a rzeczywistość jest zupełnie inna, nowa technologia jaką jest CR nie została w 100% przetestowana w fabryce, a firmy wypuszczają nowe silniki, żeby użytkownicy sprawdzili co jeszcze nie zostało do końca dopracowane :zalamany: Do tego dochodzi niewłaściwe użytkowanie auta z silnikiem diesel'a i problemów nie ma końca, btw jak ktoś szuka auta za 8k-10k pln to niech nie liczy, że to będzie autko bezawaryjne :zdziwko: :zdziwko:

_________________
Obrazek

..:: BMW - Bayerische Motoren Werke - e36 318tds Compact M41 2000r. 200k km ::..
..:: Audi - Vorsprung durch Technik - A4 B7 Avant 2.0tdi BPW 2006r. 144k km ::..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fakty i Mity o TDS'ach BMW
PostNapisane: 11 stycznia 2011, 12:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Mialem TDS`a wuj mial dawno temu TDS`a w e39 kolega mial w omedze teraz ma w e34 wczesniej mial ten motor w omedze gnoil ja strasznie i do dzisiaj jezdzi bo czasami ja widuje a wlasciciel nie narzeka. I prawda jest taka, ze jezeli uda Ci sie kupic zadbanego TDS`a co jest prawie nie mozliwe to bedziesz sobie dlugo i szczesliwie jezdzil a jezeli nie to bedzie duzo do roboty. Ja osobiscie nie mialem juz sily na swojego.
Ludzie o te auta nie dbaja bo jest to stosunkowo tani diesel do kupienia a niestety jak ktos ma bwm to chetnie jej wciskac tylko ze diesle do tego sie nie nadaja.
Ogolnie milo wspominam to auto:) Po prostu kupilem auto od wlocha to juz byl powazny blad.;/

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL