BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 12 lipca 2012, 15:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Daj VIN na PW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 12 lipca 2012, 15:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
jonas napisał(a):
W dowodzie mam wpisane 105 kW, co daje 143 KM - czyli byłby to N42.
Być może pani w Urzędzie źle sprawdziła i tak wpisała (u mnie też jest minimalny błąd, ale już się nie da tego wyprostować)
jonas napisał(a):
Auto poliftowe z 2004 roku, dekoder VIN wyświetla N46.

Gdzie jeszcze mogę to sprawdzić?
Podepnij pod kompa to Ci pokaże inpa :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 12 lipca 2012, 22:02 
Tez mam ten silnik , naprawde silniki R6 są tańsze w obsłudze w porównaniu z nim?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 12 lipca 2012, 23:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
BondE87, czy tańsze to nie wiem, ale jest kilka rzeczy, które jak "walną" to bulisz sporą kasę :/
Mówiłem Ci o tym przecież niedawno :P

Ty masz swoją prawie nówkę nieśmiganą to nie powinno Ci się nic z tych $$ przytrafić :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 13 lipca 2012, 17:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Benyy napisał(a):
Daj VIN na PW.

Dzięki uprzejmości kolegi potwierdziło się - mam N46.

Jeśli coś klęknie, dam znać ile kosztowało. Kolega, z którym byłem po auto, doradzał od początku 2.8, ale wydało mi się to przesadą. Uprzedził tylko, że nie jest to najwytrzymalsza jednostka i że jakby co, to on służy pomocą przy swapie. Sam jeździ E39 z 4.4 V8, więc nie dziwota, że 2.0 mogło wydać mu się śmiesznie małe.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 25 lipca 2012, 12:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Panowie mój tata kupił dziś bardzo zadbane E46 compakt 318Ti 2.0 143KM z 2002r. Rozumiem, że będzie to silnik N42B20 ? on ma Valvetronika ? Czytam tu na forum, ze ten motor miał czasem wady napinacza łańcucha rozrządu oraz padały valvetroniki (w n46 nie wiem czy valvetronik jest w n42).

Jechałem tym autem oraz słuchałem silnika. Chodził niezwykle kulturalnie jak na R4, zupełnie czysto bez jakichkolwiek "cykań" czy charakterystycznego cykania góry jak np. w 1.8T czy R4 w niektórych Hondach z tamtych lat. Przyspiesza też całkiem zdrowo i chodzi tak cichutko i 'czysto', ze wykluczam jakies wady teraz...ktos przejeździł z takim motorem dłużej i miał jakieś problemy ?

Ktoś coś napisze bo jest sporo info w necie ale w większości zróżnicowane. Chcę wlać płukanke Millersa i oliwe Millersa 5W40 na dniach.

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 25 lipca 2012, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
!kuchar napisał(a):
Panowie mój tata kupił dziś bardzo zadbane E46 compakt 318Ti 2.0 143KM z 2002r. Rozumiem, że będzie to silnik N42B20 ? on ma Valvetronika ? Czytam tu na forum, ze ten motor miał czasem wady napinacza łańcucha rozrządu oraz padały valvetroniki (w n46 nie wiem czy valvetronik jest w n42).
N42B20 z Valvetronic'iem. Co do wad to wszystko się zgadza :) (jakby co VVT mam na sprzedaż ;) )
!kuchar napisał(a):
Jechałem tym autem oraz słuchałem silnika. Chodził niezwykle kulturalnie jak na R4, zupełnie czysto bez jakichkolwiek "cykań" czy charakterystycznego cykania góry(...) Przyspiesza też całkiem zdrowo i chodzi tak cichutko i 'czysto', ze wykluczam jakies wady teraz
Jak na 2.0 w benzynce bardzo żwawy motor i oszczędny :ok:
!kuchar napisał(a):
Ktoś coś napisze bo jest sporo info w necie ale w większości zróżnicowane. Chcę wlać płukanke Millersa i oliwe Millersa 5W40 na dniach.
Z olejem uważaj... wlejesz zły i się zacznie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 25 lipca 2012, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Hubson napisał(a):
Z olejem uważaj... wlejesz zły i się zacznie


domyslam się. Oliwe zawsze wlewa z najwyższej półki. Zalejemu mu Millersa Triendt 5W40 z normą BMW lub innego Millersa full syntetyka by byl dobry do tego silnika.

Hubson napisał(a):
jakby co VVT mam na sprzedaż


tzn. valvetronika ? szczerze powiem, ze nie zagłębiałem się jeszcze w temat tych zmiennych faz rozrządu w bmw itp. bliżej mi raczej w kierunku VTEC'a Hondy (tego dawnego w B-series). Rozumiem ze VVT wymienia się jako cały element, jaki to jest koszt ? ?

P.S Występowała wersja 325Ti czyli R6. Bardzo ciekawy jestem czy bez większej rzeźby można zrobić w razie czego swapa na 2.0/2.5 R6

Pozdro

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 25 lipca 2012, 17:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
!kuchar napisał(a):
domyslam się. Oliwe zawsze wlewa z najwyższej półki. Zalejemu mu Millersa Triendt 5W40 z normą BMW lub innego Millersa full syntetyka by byl dobry do tego silnika.
Niby Edge 5W30 jest zalecany (mogę się minimalnie mylić) ale... ;)
!kuchar napisał(a):
tzn. valvetronika ? szczerze powiem, ze nie zagłębiałem się jeszcze w temat tych zmiennych faz rozrządu w bmw itp. bliżej mi raczej w kierunku VTEC'a Hondy (tego dawnego w B-series). Rozumiem ze VVT wymienia się jako cały element, jaki to jest koszt ? ?
Tak, został mi po swapie :)
Obrazek
!kuchar napisał(a):
P.S Występowała wersja 325Ti czyli R6. Bardzo ciekawy jestem czy bez większej rzeźby można zrobić w razie czego swapa na 2.0/2.5 R6
Można można, u mnie weszło (co prawda m52) 2.8 bez żadnej rzeźby, jedynie z elektroniką był mały problem ale działa teraz bez zarzutu :D
Na Waszym miejscu jeździłbym tym 2.0 (aż padnie całkiem i wtedy swapował), cieszył się w miarę przyspieszeniem i niskim spalaniem :)

2,5 w compakcie zamiata... o mały włos, a nie kupiłem takiego potworka ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 25 lipca 2012, 17:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Hubson napisał(a):
Na Waszym miejscu jeździłbym tym 2.0 (aż padnie całkiem i wtedy swapował), cieszył się w miarę przyspieszeniem i niskim spalaniem

2,5 w compakcie zamiata... o mały włos, a nie kupiłem takiego potworka


Oczywiście tak będzie. Silnik chodzi fajnie i ma moc...zobaczymy jak spalanie ale mam nadzieje, ze w miescie w 9l się zmieści jeźdżąc normalnie do 3,5k rpm ?

Wyobrażam sobie, ze w tym 2.5 musi robić dużą robote...dla ojca to nawet by za mocne było. Ehh dlaczego oni nia dali tam 2.0 R6 - coż szkoda no ale jak coś zawsze można zmienic.

Hubson w razie czego będę Cię pytał o coś na PW. A co do oleju to tak producent zaleca 5W30 ale najbardziej chodzi tutaj o to by spełniał norme Bmw oraz był full syntetykiem. Patrzylem na stronie millersa to wlasnie wyskakuje, ze do N42 polecają 5W30 Longlife..ja kupie 5W30/40 ale long life mi raczej nie potrzebne...

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 25 lipca 2012, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
!kuchar napisał(a):
Oczywiście tak będzie. Silnik chodzi fajnie i ma moc...zobaczymy jak spalanie ale mam nadzieje, ze w miescie w 9l się zmieści jeźdżąc normalnie do 3,5k rpm ?
Spokojnie, chyba przez 2 lata użytkowania n42 nie przekroczyłem 9L/100 w Łodzi. Dodatkowo trasa Łódź - Tomaszów 4,2L/100km (tylko raz w życiu ale udało się :rotfl: ), Tomaszów - Polańczyk 6L/100 w 3 osoby i pełen bagażnik, po drodze Kielce i Rzeszów, przy 200km/h (oczywiście po autobanie) paliło jakieś 10L :)

!kuchar napisał(a):
Ehh dlaczego oni nia dali tam 2.0 R6 - coż szkoda no ale jak coś zawsze można zmienic.
A po co... jak 2.0 R4 szybszy i oszczędniejszy ;) (teraz wziąłbym co prawda 2.0 R6, bo łatwiej zeswapować :D a pojemność ta sama 1991cm i 1995cm)

!kuchar napisał(a):
Hubson w razie czego będę Cię pytał o coś na PW. A co do oleju to tak producent zaleca 5W30 ale najbardziej chodzi tutaj o to by spełniał norme Bmw oraz był full syntetykiem. Patrzylem na stronie millersa to wlasnie wyskakuje, ze do N42 polecają 5W30 Longlife..ja kupie 5W30/40 ale long life mi raczej nie potrzebne...
Nie ma sprawy, sporo osób pyta mnie o n42 w PW, w razie czego znam kogoś kto dobrze ogarnia n42 :)
Dokładnie chodziło mi o 5W30 Long life :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 26 marca 2013, 08:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 320i
Kod silnika: n46b20b
WITAM.wszystko się zgadza.n46b20 ma 143km.ŚILNIK n46b20b ma 150km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL