BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Czy podaba Ci się ten silnik
tak, bardzo 34%  34%  [ 18 ]
tak, ale dlaczego wtrysk bezpośredni 6%  6%  [ 3 ]
tak, ale dlaczego R4 23%  23%  [ 12 ]
rybka mnie to, bo i tak jeżdżę V8 13%  13%  [ 7 ]
nie 6%  6%  [ 3 ]
nie, nienawidzę R4, R4 to zło 19%  19%  [ 10 ]
Liczba głosów : 53
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 55
Lokalizacja: Warcz
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52
Wydaje mi się, że znajdą się klienci, dla których nie ma znaczenia ile ma cylindrów. Najważniejsze, że będzie szybko jeździł i mało palił! Prawda jest taka, że w Polsce górują 4-cylindrowe silniki diesla, zatem 2.0 BiTurbo będzie ciekawą alternatywą!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 16:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Prawdą jest, że te silniki trafią do małych aut x1, z4 pewnie 1er. A tymi samochodami będą jeździć kobiety
bogatych panów, które nie znają podstaw zdrowego użytkowania silnika, a co dopiero tak wrażliwego. Więc auta te nie znajdą zbytku na rynku wtórnym.

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 17:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
Septua napisał(a):
Prawdą jest, że te silniki trafią do małych aut x1, z4 pewnie 1er. A tymi samochodami będą jeździć kobiety
bogatych panów, które nie znają podstaw zdrowego użytkowania silnika, a co dopiero tak wrażliwego. Więc auta te nie znajdą zbytku na rynku wtórnym.

moja mama to nawet turbinę studzi w aucie bez turbiny :P
co do rozważania nad tym silnikiem to możemy pogadać za 10 lat jak w zaczną ściągać do nas :) nie ma co martwić na zapas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 17:13 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
http://www.autoindex.pl/nowe-bmw-x1-xdr ... wer-turbo/ w polskiej wersji.
Było to do przewidzenia, że po doładowanych benzynowych R6 i V8 przyjdzie pora na doładowane R4, ale szału nie ma.
Dla porównania 2.0TSI VAG -golf R czy audi TT 350Nm/1600-4200.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 17:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Moim zdaniem lepsze to niz R6 NA.
Lepsze osiagi, mniejsza waga, mniejsze zużycie paliwa.
A czy będzie sie psuło po 10 latach kogo to interesuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 17:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Czytałem, że poza potwierdzonym Z4 jest także nowa 5-tka (F10). Ciekawi mnie tylko jak to nazwą.... bo przecież nie 520i... Obecnie 523i ma 204 KM tak więc 520i nie może mieć 245 KM.... hmmm pożyjemy zobaczymy... :)

Przewiduję, że wykastrują ten silnik na jakieś 180 KM i wsadzą do F10 jako 520i... ale nawet jak by tak było to i tak bardzo ciekawa alternatywa dla 520d :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Rufios napisał(a):
Moim zdaniem lepsze to niz R6 NA.
Lepsze osiagi, mniejsza waga, mniejsze zużycie paliwa.
A czy będzie sie psuło po 10 latach kogo to interesuje.


Na tym forum raczej większość, a i są tacy co 20 lat jeżdżą jednym autem od nowości.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 19:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Łukasz_P napisał(a):
Czytałem, że poza potwierdzonym Z4 jest także nowa 5-tka (F10). Ciekawi mnie tylko jak to nazwą.... bo przecież nie 520i... Obecnie 523i ma 204 KM tak więc 520i nie może mieć 245 KM.... hmmm pożyjemy zobaczymy... :)

Przewiduję, że wykastrują ten silnik na jakieś 180 KM i wsadzą do F10 jako 520i... ale nawet jak by tak było to i tak bardzo ciekawa alternatywa dla 520d :)


a ja myślę, że będzie to samo co w przypadku X1 28iX czyli 3,0 (258KM) out a na to miejsce 2,0 TwinPower (245KM) - więc sytuacja będzie taka że 523i to będzie R6 a 528i R4 ;) no ale jeżeli chodzi o moce to można powiedzieć kolejność zostanie zachowana

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 20:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
jiGsaw napisał(a):
Rufios napisał(a):
Moim zdaniem lepsze to niz R6 NA.
Lepsze osiagi, mniejsza waga, mniejsze zużycie paliwa.
A czy będzie sie psuło po 10 latach kogo to interesuje.


Na tym forum raczej większość, a i są tacy co 20 lat jeżdżą jednym autem od nowości.



Którzy tu na tym forum jeżdżą 20 latkiem on nowości :padam:

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 21:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Fryderyk, można tak powiedzieć... do niedawna... A nawet jak się czepiasz to niech będzie 10 lat, bo jak znam życie to nawet 10 lat dobrze nie posłuży.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 21:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Bardzo fajny silnik.

Teraz tylko czekać na nowe R6 turbo, myślę że to będzie 350-400KM przy spalaniu 10 miasto.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
jiGsaw napisał(a):
A nawet jak się czepiasz to niech będzie 10 lat, bo jak znam życie to nawet 10 lat dobrze nie posłuży.



Oczywiście tylko konstrukcje z przed 2 dekad mogą bezawaryjnie służyć przez milion km a wszystkie obecnie produkowane BMW to szroty. Ile nowych modeli BMW poniżej 10 roku życia zajechałeś że wysnuwasz takie wnioski?

A jeśli chodzi o koncepcję takiego silnika to idealna alternatywa dla 23d będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Silnik sam w sobie może nie będzie dużo mniej trwały, ale skomplikowanie i cena osprzętu, elektroniki itp. sprawi, że za 10 - 15 lat raczej zaczną znikać z ulic.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
jiGsaw napisał(a):
Silnik sam w sobie może nie będzie dużo mniej trwały, ale skomplikowanie i cena osprzętu, elektroniki itp. sprawi, że za 10 - 15 lat raczej zaczną znikać z ulic.


Chcesz powiedzieć że koszty eksploatacyjne i wymiana podzespołów mogą być nieadekwatne do wartości jaką będzie reprezentował taki model po takim okresie czasu i najnormalniej nie będzie stać użytkowników na zapewnienie tym autom odpowiedniego serwisu i wymiany koniecznych po takim okresie użytkowania podzespołów? Ja myślę że tak samo mogli mówić użytkownicy E30 lub E36 jak pokazywał się model E46 z jak na tamte czasy bardzo nowoczesnym i zaawansowanym 3.0d M57 a jednak jakoś znajduje się dość spora rzesza użytkowników których stać na utrzymanie takiego modelu w przyzwoitym stanie mimo że cena zakupu samego w sobie auta nie jest wysoka odnosząc ją do ewentualnych kosztów części w ASO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Moim zdaniem jest to dla wielu kierowców wybór sentymentalny. Stary porządny silnik R6 NA czy nowy mniejszy, lżejszy silnik turbo. Stare przełączniki odpowiadające za poszczególne funkcje - jeden przełącznik-jedna funkcja, czy nowy system iDrive z tysiącem opcji, podłączeniem do internetu itp.
Dla wielu osób BMW to legendarna wolnossąca rzędowa szóstka, aż tu nagle kolejne nasze świętości zostają obalane - turbo w M'kach, SUV'y przechrzczone na SAV'y, połączenie z Facebookiem, teraz czas na zastąpienie R6 silnikami czterocylindrowymi, niebawem wejdzie trzycylindrowy diesel, hybrydy ...
Wierzę, że ciągle inżynierom przyświeca hasło "radość z jazdy" i w BMW wiedzą jak budować dobre i trwałe auta.
Sam jednak jakoś nie mogę przeboleć zwykłego silnika serii N w 1M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
Tr0n, a 2002 turbo też miało 4 cyl i doładowanie. Więc BMW to nie tylko I6. Ja nie rozumiem takiego podejścia. Bardzo fajnie że producent ma w swojej gamie zarówno jednostki doładowane jak i n/a oraz rozpiętość pojemnościową modeli. Kto chce V8 kupuje V8, inni wybiorą R6 n/a inni R6 tturbo a jeszcze inni 4 cyl.

Ale zapomniałem o jednym w naszym kraju mentalność "tłumu" jest dziwna. Nie raz już słuchałem jakim to paździerzem jest moje M bo nie jest wersją z rynku EU tylko z US, albo że BMW z R4 to nie prawdziwe BMW. :rotfl: No jasne to że został tam taki silnik przewidziany, zaprojektowany, skonstruowany i wdrożony do seryjnej produkcji to farmazon. Prawdziwi fani BMW wiedzą lepiej od BMW co nim jest a co nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 20 stycznia 2011, 08:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Prawdziwe bmw to E30 m20b20, ale tylko na wąskiej lampie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 20 stycznia 2011, 08:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Kyokushin, :D natomiast DDastardli, ma racje BMW musi wdrazac w produkcje nowe technologie,bo firmy takie jak Audi i Mercedes nie zasypiaja gruszek w popiele..panowie firmy ktore sie nie rozwijaja to bankrutuja :niepewny:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 20 stycznia 2011, 09:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
DDastardli napisał(a):
Tr0n, a 2002 turbo też miało 4 cyl i doładowanie. Więc BMW to nie tylko I6. Ja nie rozumiem takiego podejścia. Bardzo fajnie że producent ma w swojej gamie zarówno jednostki doładowane jak i n/a oraz rozpiętość pojemnościową modeli. Kto chce V8 kupuje V8, inni wybiorą R6 n/a inni R6 tturbo a jeszcze inni 4 cyl.

Ale zapomniałem o jednym w naszym kraju mentalność "tłumu" jest dziwna. Nie raz już słuchałem jakim to paździerzem jest moje M bo nie jest wersją z rynku EU tylko z US, albo że BMW z R4 to nie prawdziwe BMW. :rotfl: No jasne to że został tam taki silnik przewidziany, zaprojektowany, skonstruowany i wdrożony do seryjnej produkcji to farmazon. Prawdziwi fani BMW wiedzą lepiej od BMW co nim jest a co nie.


Ja się z Tobą zgadzam, akurat w tym przypadku silnik R4 zastępuje R6 który dla wielu osób jest kultowym silnikiem BMW. Wiadomo, że kierunek rozwoju silników to nie są tylko osiągi ale również bardzo restrykcyjnie określone normy bezpieczeństwa, eko, finansowe i dlatego takie silniki pojawiają się w BMW (tak samo w innych markach).
Pewnie jest to dobry silnik, co nie zmieni mojej sympatii dla silnika I6 NA. Gdyby w 1 M był silnik bez turbo to już miałbym to auto zamówione, a tak zastanawiam się ciągle w którą stronę kontynuować swoją motoryzacyjną drogę.

Ja na szczęście mieszkam w miejscu gdzie BMW to normalne fajne auta, ale w PL również nasłuchałem się głupich uwag.

Każdy ma swoje preferencje, ja lubię E46, nie lubię E90 w środku, a nowe auta serii F są dla mnie zbyt podobne do siebie mimo, że wizualnie podobają mi się - ale to moja osobista opinia. Podobnie jest z silnikami, jedni lubią turbo inni NA, jedni R6 inni V8 czy R4. Najważniejsza rzecz - mamy wybór.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 20 stycznia 2011, 10:24 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kyokushin napisał(a):
Prawdziwe bmw to E30 m20b20, ale tylko na wąskiej lampie.

I tylko w wersji bez katalizatora !! :hihi:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL