BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Downsizing
Jestem za 23%  23%  [ 11 ]
Jestem za, ale odbije się to dla BMW czkawką 6%  6%  [ 3 ]
Jestem za, a nawet przeciw 17%  17%  [ 8 ]
Nie, to głupota, silniki będą padać jak muchy 6%  6%  [ 3 ]
Dupa, dupa, dupa... 47%  47%  [ 22 ]
Liczba głosów : 47
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 22:18 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
theDAMIstrzu napisał(a):
Doładowanie silnika nie ma wpływu na jego trwałość. Sprintery z 2,9 td robią milionowe przebiegi.


Sprinter 2.9 td ma 100KM i 120KM, czyli z litra pojemności wychodzi około 33KM/40KM...

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 22:18 
///david napisał(a):
Zakov napisał(a):
a z kolei taki który wyciska nawet i 150, czy 200 koni z litra, to po prostu doładowana kupa gówna w stylu Lancera EVO.

taaa , pisząc w ten sposób pokazujesz jak marne pojecie masz o evo :oczami:


Tu się akurat zgadzam z kolegą, że świadomie przekoloryzowałem, ale to tylko taki przykład. Bez urazy dla EVO, bo akurat z "japońców" EVO jeszcze mi jako-tako podchodzi. No ale Paaanie...

:wstyd: :wstyd: :wstyd: :oczami:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kolejny smieszny temat :rotfl:

Zakov napisał(a):
Jak dla mnie to raczej coś takiego :)



I czym sie tu ekscytowac? F20C z S2000 dokreca sie do 9k, B serie tez to potrafia, a jedne i drugie byly silnikami produkowanymi mniejszym kosztem niz S54 i byly rowniez skladane maszynowo.

Zakov napisał(a):
Rufios napisał(a):
Cieszę się że BMW daje turbo do swoich silników. Będzie ciąg w szerokim zakresie obrotów.


Taaa. Tylko czasami trochę gorzej z reakcją na pedał gazu i wyczuciem auta. Nie od parady BMW od tylu lat nie stosowało doładowania... :)


Zalezy jak calosc jest rozwiazana, w obecnie sprzedawanych, fabrycznych modelach z doladowaniem nie wyczulbys turbodziury.

Zakov napisał(a):
To ja Ci teraz napiszę geniuszu z czego wynika twój "postęp technologiczny", otóż jest on wynikiem norm ekologicznych narzucanych producentom aut, oraz mody zwanej Downsizingiem. I być może również gdyby nie to, że takim jak Ty łatwo da się wcisnąć, że gówno to czekolada, nadal mogli byśmy mieć w nowych M3 takie oto jednostki:


A moze spojrz na to od innej strony, np. jak na reke taka nagla zmiana modeli i silnikow jest producentom na reke, ile osob dzieki temu zmienia samochod co 4-5 lat, bo stary jest nieekologiczny i niemodny? :ok:

Zakov napisał(a):
Ponoć najbardziej zaawansowane V8 jakie kiedykolwiek powstało, tak dla twojej wiadomości :]


Ciekaw jestem gdzie jest to zawansowanie? Silnik jak silnik, ma jakies oryginalne rozwiazania, ale rewolucja bym go nie nazwal. LS7 z walkiem w kadlubie jest od niego znacznie mocniejszy, wytrzymalszy na doladowanie i lzejszy, a "zacofany" technologicznie strasznie.

Zakov napisał(a):
Piszesz również o silnikach M-Power! Jednych z najlepszych wolnossących jednostek na tej planecie.


Jednych z wielu...

Zakov napisał(a):
Tu się akurat zgadzam z kolegą, że świadomie przekoloryzowałem, ale to tylko taki przykład. Bez urazy dla EVO, bo akurat z "japońców" EVO jeszcze mi jako-tako podchodzi. No ale Paaanie...


Super przyklad, FQ400 z wieksza turbina :ok: Szkoda, ze nie bierzesz pod uwage faktu, ze kupujacy FQ400 wiedzial o dlugim czasie rozpedzania turbosprezarki ;) A pomimo tego faktu ta wersja sprzedawala sie swietnie. Wybacz, ale 2.0 napedzajace duza turbosprezarke to nie jest rozwiazanie od ktorego nalezy oczekiwac elastycznosci w pelnym zakresie obrotow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 22:42 
Zakov napisał(a):
Nie, to nie to, że "trudno przyznać", bo ja np. nie mam jakiś kompleksów na punkcie silników wolnossących, czy tam doładowanych... Może i z technicznego punktu widzenia silniki doładowane są bardziej zaawansowane, ale ja wole wolnossące.


No to fajnie, ja nie mam nic przeciwko sentymentom, bo w ogóle koncepcja rzędowego, czy nawet widlastego, czy w ogóle silnika spalinowego jest skopana, to je lubimy- z sentymentu chociażby.

Z sentymentu tak naprawdę lubimy wolnossaki.

Bo argumenty o reakcji ble ble no bez jaj.. po prostu lubimy je i mamy do nich słabość, a nie że tam.. nie ma się przecież tego wstydzić, nawet, jeśli uznam, że nowe C amg dr520 robi kuku M3, to i tak bardziej lubię M3 :P

Zakov napisał(a):
Natomiast Tobie bardzo się dziwie ponieważ sądząc, że silniki turbodoładowane są lepsze od wolnossących, już dawno powinieneś wspierać rodaków na jakimś forum Mitsubishi, czy Seata Leona.


takiś patriota hmmm może po prostu podoba mi się bardzo koncepcja 200tii, czy 745i e23? czy może w dobie e36/e39/e46 już nie pamiętasz o takich archaicznych wynalazków? A może grzechem jest na podstawie empirycznych doświadczeń doceniać walory dzisiejszych *35i oraz *40i?

Zakov napisał(a):
Tymczasem jak do tej pory sądziłem, że jesteś entuzjastą BMW,


ciekaw jestem ile jeszcze osób ma podobne spostrzeżenia? :-k

theDAMIstrzu napisał(a):
Doładowanie silnika nie ma wpływu na jego trwałość. Sprintery z 2,9 td robią milionowe przebiegi. To czy silnik będzie awaryjny i jakie wytrzyma przebiegi zależy wyłącznie od tego jak zdecydują jego projektanci.

Można zrobić turbosprężarkę trwałą. Przy dzisiejszej technologii i metodzie MES przy obliczeniach wytrzymałościowych, to że turbosprężarka z dużym prawdopodobieństwem wysypie się przed przejechaniem 200kkm jest wiadomy już w fazie projektowania. Zresztą dotyczy to każdego elementu silnika i nie tylko.


No i to jest na temat, bez względu na to, czy ma 1 koń z litra, czy nie, to ograniczona trwałość jest wynikiem kalkulacji marketingowców, a nie wadami technologii :/

Zakov napisał(a):
i tam sobie dyskutujcie z kolegami na temat przewagi ich doładowanych, super-zaawansowanych jednostek nad wolnossącymi M-Power! Mnie tłumaczysz co ja rozróżniam, a co nie?


no jeśli czegoś nie rozróżniasz, to trudno oczekiwać, byś sam wiedział, że to akurat to :P

Vermilion napisał(a):
Wybacz, ale 2.0 napedzajace duza turbosprezarke to nie jest rozwiazanie od ktorego nalezy oczekiwac elastycznosci w pelnym zakresie obrotow.


Łukasz, jak widzisz mr. Z wrzuca do jednego wora wszystkie rodzaje doładowania... więc... :oczami:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 22:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Fryderyk napisał(a):
Łukasz, jak widzisz mr. Z wrzuca do jednego wora wszystkie rodzaje doładowania... więc... :oczami:


...wiem...czas spac :rotfl: bo bedzie kolejny flejm jak ostatnio w temacie o zdjeciach :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 22:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Zakov napisał(a):
Mnie tłumaczysz co ja rozróżniam, a co nie?

Właściwie, to nie zauważyłem, żebyś cokolwiek w tym temacie rozróżniał. :(

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 22:54 
Vermilion napisał(a):
...wiem...czas spac :rotfl:


no właśnie, spadamy do naszych koljegów na forum mitsubishi i VAGów :suchy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 23:09 
Vermilion napisał(a):
I czym sie tu ekscytowac? F20C z S2000 dokreca sie do 9k, B serie tez to potrafia, a jedne i drugie byly silnikami produkowanymi mniejszym kosztem niz S54 i byly rowniez skladane maszynowo.


Myślę, że idziemy z tym w złą stronę, bo to nie temat porównania wolnossących silników. Osobiście nie lubię Hondy ze względu na zbyt słaby "dół". Sądzę, że w BMW aż tak to się nie objawia. BMW ma jednak bardziej optymalny rozkład użytecznych obrotów.

Tak czy inaczej dla mnie to właśnie są zaawansowane silniki. Ponad 100 koni z litra i ponad 8000 rpm max - Byle pacześń nie robi czegoś takiego, bo nie potrafi. Byle pacześń ładuje duże turbo i po krzyku...

Ale ogólnie przyjmuje się, że to te silniki z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i turbodoładowaniem są najbardziej zaawansowane. Więc niech i tak będzie, ale nie powiem, że to lubię :]

Vermilion napisał(a):
Zalezy jak calosc jest rozwiazana, w obecnie sprzedawanych, fabrycznych modelach z doladowaniem nie wyczulbys turbodziury.


Zgadzam się, choć sądzę, że to jednak już nie to samo :/

Vermilion napisał(a):
A moze spojrz na to od innej strony, np. jak na reke taka nagla zmiana modeli i silnikow jest producentom na reke, ile osob dzieki temu zmienia samochod co 4-5 lat, bo stary jest nieekologiczny i niemodny? :ok:


Co to ma do rzeczy? Nowe auta mają spełniać rygorystyczne normy emisji spalin, niezależnie czy im to na rękę, czy też nie...

Vermilion napisał(a):
Ciekaw jestem gdzie jest to zawansowanie?


Tak się składa, że komputer tej jednostki napędowej wykonuje w ciągu sekundy tyle obliczeń co niezły "Pecet" :) Po resztę informacji odsyłam tutaj:

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/w ... 0/3_4.html

Nie twierdzę, że jest to jakaś rewolucja, ale jest naprawdę dobry. Być może tak dobry jak jeszcze żaden wcześniej.

Vermilion napisał(a):
Jednych z wielu...


A nawet bardzo wielu :)

Vermilion napisał(a):
Super przyklad, FQ400 z wieksza turbina :ok: Szkoda, ze nie bierzesz pod uwage faktu, ze kupujacy FQ400 wiedzial o dlugim czasie rozpedzania turbosprezarki ;) A pomimo tego faktu ta wersja sprzedawala sie swietnie. Wybacz, ale 2.0 napedzajace duza turbosprezarke to nie jest rozwiazanie od ktorego nalezy oczekiwac elastycznosci w pelnym zakresie obrotow.


I don't give a shit na temat tego co myślał sobie ktoś kto to kupował, ani co przewidywał konstruktor jak to budował. Opisuje tylko to co widzę. Z całym szacunkiem do EVO, żeby nie było, ale w porównaniu z AMG, czy M-Power, nawet jeśli to jest szybsze, to nadal pozostaje jedynie tanim, plastikowym, budżetowym pudełkiem po ryżu dla mas, które jest tylko skrajnym przykładam "lepsiejstwa" silników turbodoładowanych, względem wolnossących :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 23:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1765
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 525d xD / X3 M40i
Kod silnika: N47T / B58
Garaż: E46 328Ci:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98605
F20 116i:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170601
Zakov napisał(a):
Myślę, że idziemy z tym w złą stronę, bo to nie temat porównania wolnossących silników.

A sam w następnym zdaniu opisujesz subiektywne porównanie do silnika z M3 E46.

Zakov napisał(a):
Byle pacześń nie robi czegoś takiego, bo nie potrafi. Byle pacześń ładuje duże turbo i po krzyku...

Kto/co to jest pacześń? Wsadzenie dużego turbo (nie wiem czy mówisz o turbine,turbospreżarce,kompresorze czy czymś jeszcze) to nie jest takie hop-siup i po krzyku jak to piszesz.

Zakov napisał(a):
Co to ma do rzeczy? Nowe auta mają spełniać rygorystyczne normy emisji spalin, niezależnie czy im to na rękę, czy też nie...

Ma do rzeczy znacznie więcej niż Ci się wydaje.

Zakov napisał(a):
I don't give a shit na temat tego co myślał sobie ktoś kto to kupował, ani co przewidywał konstruktor jak to budował. Opisuje tylko to co widzę. Z całym szacunkiem do EVO, żeby nie było, ale w porównaniu z AMG, czy M-Power, nawet jeśli to jest szybsze, to nadal pozostaje jedynie tanim, plastikowym, budżetowym pudełkiem po ryżu dla mas, które jest tylko skrajnym przykładam "lepsiejstwa" silników turbodoładowanych, względem wolnossących :)

Coraz bardziej pokazujesz jak niewiele wiesz o EVO. Lancer EVO raczej nie jest konkurencją dla AMG (nie wiem czy piszesz o konkretnym modelu czy ogólnie o autach ze stajni AMG) bo te auta mają zupełnie inne przeznaczenie, inny target.

_________________
Obrazek

F20 116i M-Pakiet by Vit0 -->> Valencia Orange - sprzedane
E46 328Ci by Vit0 -->> Cosmosschwartz - sprzedane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 23:34 
Fryderyk napisał(a):
Vermilion napisał(a):
...wiem...czas spac :rotfl:


no właśnie, spadamy do naszych koljegów na forum mitsubishi i VAGów :suchy:


Teraz drogie kolesiostwo to może sobie szydzić i zasłaniać się rodzajami turbodoładowania, bo tylko tyle zostało po tym jak podważyli sens produkowania w BMW przez ostatnie kilkadziesiąt lat świetnych silników wolnossących i prawie doskonałych M-Power, które to nie miały ani takiego, ani innego, ani SRAKIEGO rozróżnianego przez was doładowania...

Mój kolega Boogie (zaraz wejdzie i mnie zjeb.e z czystej sympatii, ale i tak pozdrawiam serdecznie! :D) napisał kiedyś takie mądre zdanie, że silniki M-Power były jak wisienka na torcie, coś wyjątkowego, specjalnego, czego niema nikt inny jak tylko kierowca "M". A te turbodoładowane są jak każde inne gówno, które każdy może sobie dowolnie zaczipować i objechać nawet M-kę. I nie chodzi tu o jakieś ograniczenia dla tunerów, ale o sztukę wyduszenia z wolnossącej jednostki ponad 100 koni z litra i czerpania korzyści z takiego rozwiązania, a nie chodzenia na "skróty". Żałuje, że tego nie rozumiecie i tym samym pozostawiam was w tej radosnej polemice :)


Pozdrawiam Zakov


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 02:27 przez Zakov, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 23:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zakov napisał(a):
Myślę, że idziemy z tym w złą stronę, bo to nie temat porównania wolnossących silników. Osobiście nie lubię Hondy ze względu na zbyt słaby "dół". Sądzę, że w BMW aż tak to się nie objawia. BMW ma jednak bardziej optymalny rozkład użytecznych obrotów.

Tak czy inaczej dla mnie to właśnie są zaawansowane silniki. Ponad 100 koni z litra i ponad 8000 rpm max - Byle pacześń nie robi czegoś takiego, bo nie potrafi. Byle pacześń ładuje duże turbo i po krzyku...

Ale ogólnie przyjmuje się, że to te silniki z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i turbodoładowaniem są najbardziej zaawansowane. Więc niech i tak będzie, ale nie powiem, że to lubię :]


Poczytaj co napisal kostek i Thomas ;) Szczegolnie o "mocnym dole" S54

viewtopic.php?f=6&t=80587&start=180

Zakov napisał(a):
Co to ma do rzeczy? Nowe auta mają spełniać rygorystyczne normy emisji spalin, niezależnie czy im to na rękę, czy też nie...


Ma bardzo wiele, zauwaz, ze kazde rewolucyjne rozwiazanie pojawialo sie gdy na rynku zaistnial jakis problem. Zmienne fazy rozrzadu zyskaly popularnosc dzieki kryzysowi paliwowemu lat 80, itd. Podobnie jest dzis, nie twierdze, ze kazde rozwiazanie, ktore bedzie wynikiem takich, a nie innych ograniczen na rynku, bedzie dobre i warte dalszego zastosowania, ale calosc na pewno napedzi rozwoj. Zreszta USA lat 50, 60, 70 jest idealnym przykladem braku sily motorycznej napedzajacej rozwoj, gdyby i dzis benzyna byla tak tania jak kiedys, gdyby nikt nie wspominal o srodowisku, czy efekcie cieplarnianym, itd. to Twoje E46 napedzalby pewnie z 6.0 R6 12V o mocy podobnej do tej, ktora masz teraz ;)

Zakov napisał(a):
Tak się składa, że komputer tej jednostki napędowej wykonuje w ciągu sekundy tyle obliczeń co niezły "Pecet" :) Po resztę informacji odsyłam tutaj:

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/w ... 0/3_4.html

Nie twierdzę, że jest to jakaś rewolucja, ale jest naprawdę dobry. Być może tak dobry jak jeszcze żaden wcześniej.


Daj spokoj, to wszystko czyni z tego silnika dobry produkt, nic wiecej.

Zakov napisał(a):
I don't give a shit na temat tego co myślał sobie ktoś kto to kupował, ani co przewidywał konstruktor jak to budował. Opisuje tylko to co widzę. Z całym szacunkiem do EVO, żeby nie było, ale w porównaniu z AMG, czy M-Power, nawet jeśli to jest szybsze, to nadal pozostaje jedynie tanim, plastikowym, budżetowym pudełkiem po ryżu dla mas, które jest tylko skrajnym przykładam "lepsiejstwa" silników turbodoładowanych, względem wolnossących :)


Tylko, ze FQ400 to taka salonowo tuningowana wersja EVO, jezeli chcesz przelozenie na BMW to bylby to jakikolwiek model z dolozona w salonie (przed sprzedaza) mechaniczna sprezarka G-Powera. Porownywanie do AMG i M nie ma najmniejszego sensu, zreszta Vit0 napisal dlaczego.

Zakov napisał(a):
Mój kolega Boogie (zaraz wejdzie i mnie zjeb.e z czystej sympatii, ale i tak pozdrawiam serdecznie! :D) napisał kiedyś takie mądre zdanie, że silniki M-Power były jak wisienka na torcie, coś wyjątkowego, specjalnego, czego niema nikt inny tylko kierowca "M". A te turbodoładowane są jak każde inne gówno, które każdy może sobie dowolnie zaczipować i objechać nawet M-kę. I nie chodzi tu o jakieś ograniczenia dla tunerów, ale o sztukę wyduszenia z wolnossącej jednostki ponad 100 koni z litra i czerpania korzyści z takiego rozwiązania, a nie chodzenia na "skróty". Żałuje, że tego nie rozumiecie i tym samym pozostawiam was w tej radosnej polemice :)


Poszukaj sobie jakis projektow "all motor" ze Stanow, to zobaczysz jak niewiele potrzeba, zeby osiagnac 100 KM z litra (czy nawet wiecej). W zasadzie dwie rzeczy sa potrzebne, budzet i wiedza, i do takich parametrow mozesz doprowadzic kazdy silnik, kazdego producenta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 23:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Oczywiście, szlaki są dawno przetarte. Ideologicznie zgadzam się z Zakovem, faktycznie - BMW miało coraz większe trudności z doładowaną konkurencją i zdecydowali się na taki, a nie inny krok. Jednak turbozespół to większa moc z jednostki masy i wyższa sprawność. W tym też m.in. jest przyszłość silników elektrycznych, jak tylko rozwiąże się inne problemy.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 24 stycznia 2011, 23:55 
Vit0 napisał(a):
A sam w następnym zdaniu opisujesz subiektywne porównanie do silnika z M3 E46.


Dobra nie rozpłacz się z tego powodu...

Nie no żartuję :zdrowko:

Vit0 napisał(a):
Kto/co to jest pacześń? Wsadzenie dużego turbo (nie wiem czy mówisz o turbine,turbospreżarce,kompresorze czy czymś jeszcze) to nie jest takie hop-siup i po krzyku jak to piszesz.


Zauważyłeś może taką zależność, że te lepsze marki premium z Mercedesem i BMW na czele do tej pory ograniczały się jedynie do doładowania kompresorem, bądź w ogóle? Natomiast całe rzecze tańszych przedstawicieli sportowego grona wolało zbudować silnik turbodoładowany, niż jakąś wysokoobrotową jednostkę? Z Porsche było bardzo różnie. Ale nie ukrywajmy, że w Seacie, Fiacie, Fordzie, nie znajduje się wysokoobrotowych jednostek w stylu M-Power, czy AMG... Nie mówię, że jest im łatwo zbudować taki silnik, ale to już nie ta sztuka co w przypadku "M" np. :)

Vit0 napisał(a):
Ma do rzeczy znacznie więcej niż Ci się wydaje.


Ten argument mnie zniszczył :przestraszony:

Vit0 napisał(a):
Coraz bardziej pokazujesz jak niewiele wiesz o EVO. Lancer EVO raczej nie jest konkurencją dla AMG (nie wiem czy piszesz o konkretnym modelu czy ogólnie o autach ze stajni AMG) bo te auta mają zupełnie inne przeznaczenie, inny target.


Czy to znaczy, że nie mogę porównać jednego z drugim? Trochę jadę po EVO, choć nie uważam aby było złe. Ale jestem trochę takim samochodowym rasistą... :evil:


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 02:06 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 00:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zakov napisał(a):

Czy to znaczy, że nie mogę porównać jednego z drugim? Trochę jadę po EVO, choć nie uważam, aby było złe, ale jestem trochę takim samochodowym rasistą... :evil:

jeśli ciągle jest mowa o evo to powiem Ci,ze te samochody maja tak dopracowany układ przeniesienia napędu ze bmw mogłoby się wiele nauczyć od mitsu w tej dziedzinie , zwłaszcza pod względem precyzji i wytrzymałości na obciążenia ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 00:03 
///david napisał(a):
jeśli ciągle jest mowa o evo to powiem Ci,ze te samochody maja tak dopracowany układ przeniesienia napędu ze bmw mogłoby się wiele nauczyć od mitsu w tej dziedzinie , zwłaszcza pod względem precyzji i wytrzymałości na obciążenia ;)


Wiem o tym kolego. Dlatego wyżej napisałem, że podchodzą mi one jako jedne z niewielu Japońskich konstrukcji. Nie przepadam za tymi silnikami, wykonaniem wnętrza itd. ale te auta naprawdę jeżdżą w zakrętach...

Vermilion napisał(a):
gdyby nikt nie wspominal o srodowisku, czy efekcie cieplarnianym, itd. to Twoje E46 napedzalby pewnie z 6.0 R6 12V o mocy podobnej do tej, ktora masz teraz ;)


Czyli jednak ekologia? To chyba nasz kolega wyżej pobłądził trochę z tym (niedo)rozwojem technologicznym... :spi:

jiGsaw napisał(a):
BMW miało coraz większe trudności z doładowaną konkurencją i zdecydowali się na taki, a nie inny krok.


Gdyby miało takie problemy, to by doładowali obecne S65 i S85 i było by pozamiatane. Ale oni wolą obcinać cylindry i zastępować je turbosprężarkami :wstyd:


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 02:07 przez Zakov, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 00:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1765
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 525d xD / X3 M40i
Kod silnika: N47T / B58
Garaż: E46 328Ci:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98605
F20 116i:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170601
Zakov napisał(a):
Zauważyłeś może taką zależność, że te lepsze marki premium z Mercedesem i BMW na czele do tej pory ograniczały się jedynie do doładowania kompresorem, bądź w ogóle? Natomiast całe rzecze tańszych przedstawicieli sportowego grona wolało zbudować silnik turbodoładowany, niż jakąś wysokoobrotową jednostkę? Z Porsche było bardzo różnie. Ale nie ukrywajmy, że w Seacie, Fiacie, Fordzie, nie znajduje się wysokoobrotowych jednostek w stylu M-Power, czy AMG... Nie mówię, że jest im łatwo zbudować taki silnik, ale to już nie ta sztuka co w przypadku "M" np. :)

Seat, Fiat, nie mają takiego auta bo to inny segment aut. Vermilion wyżej napisał, że przy odpowiednim budżecie i wiedzy można zbudować taki silnik o jakim mówisz 100KM+/1l. Ale do czego by mieli wsadzić ten silnik, do Cromy, Leona, Punto? Liczba kupców takich aut wymienionych marek byłaby pewnie zbyt niska by miało to sens ekonomiczny dla firmy.

Zakov napisał(a):
Ten argument mnie zniszczył :przestraszony:

Nie chciało mi sie tłumaczyć Tobie tego wszystkiego, bo sporo czynników ma na to wpływ. Vermilion napisał kilka słow o tym. Myślę, że jego argumenty już są dla Ciebie wystarczające.

Zakov napisał(a):
Czy to znaczy, że nie mogę porównać jednego z drugim?

Możesz porównać, jasne. Tylko zauważ, że takie porównanie w tej dyskusji nie ma sensu. Wyżej napisaliśmy już z Łukaszem dlaczego.

Zakov napisał(a):
Trochę jadę po EVO, choć nie uważam, aby było złe,

a wcześniej
Zakov napisał(a):
to po prostu doładowana kupa gówna

_________________
Obrazek

F20 116i M-Pakiet by Vit0 -->> Valencia Orange - sprzedane
E46 328Ci by Vit0 -->> Cosmosschwartz - sprzedane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 00:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zakov napisał(a):
wykonaniem wnętrza itd.

Gdyby evo X miało wnętrze choćby na poziomie starego e46 a nie e30 to myślę że sprzedawałoby się znacznie lepiej :]

a co do silników doładowanych i ich wszechobecności w obecnej motoryzacji to myślę ,że dzięki temu tunerzy będą się mogli jeszcze bardziej wykazać ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 00:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Silnik turbo daje dobre efekty w jeździe na codzień. Mamy dobre osiągi przy relatywnie małym spalaniu.

Tu znalazłem jakiś wykres M3 E46 powinna mieć 343KM przy 7900 i 365 Nm przy 4900

Obrazek

Co ciekawe dla porównania nowy 2l turbo ma 245KM przy 5000obr.
Super silnik M3 ma wtedy jakieś 265KM. Fakt że możemy ciągnąc do 8000 obr. Ale kto tak robi w jeździe na codzień

Moment w turbo jest 350Nm od 1250. Nie mam wykresu ale pewnie wykres jest dość plaski. M3 ma niewiele więcej.

M3 wygrywa obrotami bo w turbo musimy zmienic bieg i mamy wtedy dużo gorsze przełożenie momentu na kołach. Ale w przypadku kręcenia do 5000obr M3 będzie niewiele szybszy od ekonomicznego R4 turbo

Będzie podobnie się jeździło jak mocnym dieslem. Nie piłując obrótów bedzie wrażenie, że innym zgasły silniki jak ruszają na światłach.

Znalazłem dane elastyczności 80-120 na 4 biegu:
M3 E46 ma 5,3
X1 z napędem 4x4 ma 6,0 tyle że ma 100KM mniej, napęd na 4 koła i będzie paliło sporo mniej.
Dadzą ten silnik do nowej jedynki i będzie całkiem szybki i ekonomiczny samochód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 00:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zakov napisał(a):
Zauważyłeś może taką zależność, że te lepsze marki premium z Mercedesem i BMW na czele do tej pory ograniczały się jedynie do doładowania kompresorem, bądź w ogóle?


Na czele marek premium to mozesz stawiac Ferrari, Lamborghini, Porsche, Astona Martina, Bentleya czy Roll Royce'a, a Mercedes, BMW, Audi i Jaguar to jednak przy tych markach druga liga, tak bylo dekade, dwie, trzy wstecz, tak jest dzis. Nie dorabiaj tez filozofii do wyzszosci sprezarki mechanicznej, wiesz dlaczego zyskala popularnosc np. w Mercedesie? Bo silnik doladowany mechanicznie jest bardziej kompaktowy, turbo potrzebuje miejsca po obu stronach silnika, co automatycznie wiaze sie z problemami z odlegloscia do podluznic, itd (BMW niezle sie zreszta sparodiowalo z umieszczeniem turbo w N63, zeby wlasnie uniknac tego problemu ;) ). Turbosprezarka zawsze bedzie lepszym i wydajniejszym rozwiazaniem, bo do napedzania wykorzystuje energie, ktore w innym wypadku jest marnotrawiona.

Zakov napisał(a):
Natomiast całe rzecze tańszych przedstawicieli sportowego grona wolało zbudować silnik turbodoładowany, niż jakąś wysokoobrotową jednostkę? Z Porsche było bardzo różnie. Ale nie ukrywajmy, że w Seacie, Fiacie, Fordzie, nie znajduje się wysokoobrotowych jednostek w stylu M-Power, czy AMG... Nie mówię, że jest im łatwo zbudować taki silnik, ale to już nie ta sztuka co w przypadku "M" np. :)


Pomysl w jaki segment celuja. Uwazasz, ze te firmy nie potrafia zbudowac czegos takiego? Mylisz sie, poprostu nie sa zainteresowane tym rynkiem.

Przypomne Ci tez o istnieniu takiego modelu Forda, jak GT :) Zauwaz tez fakt ile kosztowal i jak dlugo egzemplarze GT kurzyly sie na przysalonowych parkingach, oraz jakie ceny osiagaja na rynku wtornym.

Pamietaj tez, ze duzy wplyw na zalozenia konstrukcyjne ma tez kraj z jakiego pochodzi dany samochod (lub rynek w jaki celuje), swietnym przykladem jest tu wlasnie EVO, pochodzace z kraju gdzie posiadanie samochodu z silnikiem o duzej pojemnosci jest bardzo kosztowne. To jest wlasnie ten impuls do rozwoju (czy znalezenia alternatyw), o ktorym wczesniej wspomnialem. Zreszta dla japonczykow nigdy nie bylo problemem zbudowanie wysokoobrotowych silnikow 6, 8, 10 czy 12 cylindrowych o sporej pojemnosci, czesc pojawiala sie w modelach dostepnych na rynku, czesc byla zarezerwowana tylko i wylacznie dla JGTC (i wierz mi nie ustepowaly temu co znajdowalo sie pod maska produktow BMW czy Mercedesa, nie bylo jedynie finansowego uzasadnienia, aby udostepnic je zwyklym klientom).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 00:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Rufios napisał(a):
Super silnik M3 ma jakieś 265KM. Fakt że możemy ciągnąc do 8000 obr. Ale kto tak robi w jeździe na codzień


Nie problem zrobić silnik doładowany wysokoobrotowy silnik, tylko nikomu nie potrzeba takiej mocy. W F1 nawet zakazano silników doładowanych.

To co dla silnika atmosferycznego jest sufitem, dla doładowanego jest podłogą.

W koenigesggu ccxr masz silnik o pojemności poniżej 5l, który osiąga niecałe 1080PS, tutaj widać kunszt, silniki wolnossące o mocy ponad 100 km z litra robiono w latach 40 ubiegłego wieku.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL