BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 12:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Fryderyk napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
ponad 300kg cięższy i z mniejszą mocą... nie bardzo miałby jak powalczyć ;)


"zwykłe" M6 jeździ powyżej 100km/h lepiej, niż Gayllardo i podobnie, jak 430.

Wersje Superleggera i Scuderia to katechizacja. Ale dlaczego od razu M6 CSL miałoby być daleko w tyle? Nie podano nawet o ile wzrosłaby moc CSL-a. Jeśli jak w cslu e46, to i tak powinno mieć o kilka PS więcej, niż superleggera, która ma 530.

Jestem przekonany o tym, że M6 CSL miałoby szanse w potyczkach od 100 do 250-300 gdzieś między nie się wcisnąć, lub być bardzo blisko i nawiązać walkę.


To w końcu mówimy o prostej czy torze? Osiągi na prostej szczerze średnio mnie obchodzą. Na torze dostałoby baty od zwykłego Gallardo. Masy nie przeskoczysz + w tym wypadku napęd na 4.

Fryderyk napisał(a):

i.... jestem prawie pewny, że dałoby zrobić poniżej 8 minut na Nurburgring :P


To żaden wynik M3 CSL miało 7:50.
Fryderyk napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
M6 CSL byłoby jak M3 e92 na kompresorze, ale mniej wygodne, piekielnie drogie i na tle konkurencji wypadające bardzo słabo. Dlatego też BMW zdecydowało się go nie produkować i ma to sens.


No offence, ale wymyślasz. Porównywanie samochodu, który miałby być czymś, co przypomina e92 ze sprężarką mechaniczną? Zwłaszcza w tych czasach, gdy kolejne M5 i M6 pewnie też będzie miało silnik doładowany V8?

Podobna moc, masa oraz jej rozłożenie. Jeździloby to podobnie chociaż nie tak samo.



Fryderyk napisał(a):
Tak w ogóle, jak czytam wypowiedzi kostka, to się zastanawiam, po jaką cholerę w ogóle było M6? Wystarczyłoby 650i dla szybkiej, komfortowej jazdy... :)

Ja ogólnie nie jestem fanem M5 i M6. Ale dalej uważam że zarówno M5 jak i M6 powinno być komfortowe. Mogą mieć i 1000KM ale powinny być wygodne. Inaczej duża limuzyna czy duże coupe mijają się z celem. Przynajmniej według mnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 12:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kostek_ja napisał(a):
M6 CSL byłoby jak M3 e92 na kompresorze, ale mniej wygodne, piekielnie drogie i na tle konkurencji wypadające bardzo słabo.

Tryb przypuszczający jak najbardziej na miejscu, tyle że... No właśnie, to jedynie tryb przypuszczający. Dlaczego z góry zakładasz, że byłoby piekielnie drogie i wypadające bardzo słabo na tle konkurencji? Tego to się raczej nigdy nie dowiemy. Być może BMW tak uznało, ale BMW uznało również, że zbędny jest ich udział w segmencie supercars. Szkoda, bo faktycznie, tak wprost się to nie przekłada na zysk, ale na wizerunek marki.
kostek_ja napisał(a):
To żaden wynik M3 CSL miało 7:50.

Właśnie... CSL - mocniejsze, lżejsze niż zwykłe M3.
Fryderyk napisał(a):
Tak w ogóle, jak czytam wypowiedzi kostka, to się zastanawiam, po jaką cholerę w ogóle było M6? Wystarczyłoby 650i dla szybkiej, komfortowej jazdy...

Ja mam inną refleksję - po cholerę w ogóle samochody o mocy powyżej 150 KM? :hihi: Kia cee'd styknie przecież ;-)

O potencjale M6 można poczytać m. in. tu:
http://forum.gtspirit.com/alpina-wins-a ... mp;t=14346

Poza tym, jak fan motoryzacji może powiedzieć, że wypuszczenie auta mocniejszego, lżejszego, nie ma sensu? :hah:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 12:38 
kostek_ja napisał(a):
Fryderyk napisał(a):

i.... jestem prawie pewny, że dałoby zrobić poniżej 8 minut na Nurburgring :P


To żaden wynik M3 CSL miało 7:50.


7:50 to też poniżej 8 minut, tak przy okazji heh

kostek_ja napisał(a):
To w końcu mówimy o prostej czy torze? Osiągi na prostej szczerze średnio mnie obchodzą. Na torze dostałoby baty od zwykłego Gallardo. Masy nie przeskoczysz + w tym wypadku napęd na 4.


Tor to jedyne kryterium?


Stawiając sprawę tak, BMW powinno produkować tylko serię 7 i E46 M3, najlepiej tylko CSL,bo zwykłe, podobnie, jak M5, M6 do niczego się nie nadaje. No i bardzo dobrze też, że M8 nie ujrzało światła dziennego.





PS. X5, które wkleił Santi... nie pobudza wyobraźni? :oczami:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 17:47 
Fakt, pewnie byłoby z tego bardzo fajne auto. Ale wybebeszyć i wzmocnić silnik potrafi każdy lepszy tuner. Jednak aby podjąć godną rywalizację z Audi R8, Lambo i Ferrari, lepiej zbudować od podstaw sportowy bolid z silnikiem umieszczonym centralnie. W tym miejscu rozumiem decyzję BMW.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 18:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
maaaad napisał(a):
ryb przypuszczający jak najbardziej na miejscu, tyle że... No właśnie, to jedynie tryb przypuszczający.

Samochód nie został nigdzie pokazany, ani przetestowany więc można jedynie gdybać :)
maaaad napisał(a):
Dlaczego z góry zakładasz, że byłoby piekielnie drogie

Prosta matematyka oparta na innych samochodach tego typu. M6 samo w sobie było drogim samochodem, a CSL byłby jeszcze sporo droższy. Tak samo był z M3 CSL, Porsche GT2 i GT3 w wersji RS, oraz wszelakimi odciążonymi ferrari i lambo. To samo byłoby z M6 CSL.
maaaad napisał(a):
wypadające bardzo słabo na tle konkurencji?

Po raz kolejny prosta matematyka i doświadczenie oparta na innych samochodach tego typu. Zostało podane że M6 CSL ma ważyć 100kg mniej co wciąż nam daje sporo ponad 1600kg, a nie jest to mało. Konkurencja waży 1300-1400kg. Więc w zakrętach polegnie. Zagatką jest jedynie prosta, ale bazując na doświadczeniu z poprzednich modeli BMW tego typu moc nie poszłaby dużo w górę. Nawet gdyby dostał 550KM (a to moim zdaniem górny limit) to i tak specjalnie by się nie wyróżniał spośród stawki. Chociaż z drugiej strony skoro:
Fryderyk napisał(a):
"zwykłe" M6 jeździ powyżej 100km/h lepiej, niż Gayllardo i podobnie, jak 430.

to wówczas mielibyśmy samochód w cenie Galardo i F430, a byłby od nich dużo szybszy na ulicy. Wówczas zaczyna ten samochód nabierać jakiegoś sensu. Szczerze nie spodziewałem się tego że zwykłe M6 może w ogóle mierzyć się z Galardo, ale tematu w żaden sposób nie zgłębiałem, więc przyjmę to na słowo i stwierdzam że M6 CSL jako samochód na ulicę do killowania supersamochodów ma sens.

Fryderyk napisał(a):
Tor to jedyne kryterium?

Wyszedłem z założenia że podobnie jak M3 CSL będzie to auto zorientowane na tor, więc byłoby to istotne kryterium.
Fryderyk napisał(a):
Stawiając sprawę tak, BMW powinno produkować tylko serię 7 i E46 M3, najlepiej tylko CSL,bo zwykłe, podobnie, jak M5, M6 do niczego się nie nadaje. No i bardzo dobrze też, że M8 nie ujrzało światła dziennego.

Nigdy czegoś takiego nie powiedziałem :)
Z aktualnie produkowanych modeli widzę w każdym sens. Mi pasuje mniej lub bardziej ale sens widzę. Jednak M6 miało być z założenia bardzo szybkim ale mimo wszystko wygodnym samochodem ulicznym, podobnie jak np. R8. Seryjne M3 e46 też się na tor średnio nadaje, nawet CSL wymaga modyfikacji żeby faktycznie fajnie się nim jeździło po torze, ale ogólnie ten samochód ma potencjał. M6 zawsze będzie ciężkie i będzie to duża przeszkoda, a pozbawiając go komfortu zabieramy mu sens istnienia i tworzymy samochód który się tak naprawdę nigdzie się zbytnio nie nadaje. Przynajmniej ja to tak widzę.

Fryderyk napisał(a):
X5, które wkleił Santi... nie pobudza wyobraźni? :oczami:

Ja nawet nie oglądając tego filmiku wiedziałem że się da. Tylko po co? Jakbyś te pieniądze włożył w M3 byłoby szybsze, jakbyś kupił GT2 RS byłoby szybsze, a użyteczność tego samochodu też niewielka.

Przy czym jeszcze raz powtarzam że nie mam nic do tego samochodu, z chęcią bym się nim przejechał po prostu tak jak Zakov rozumiem decyzję BMW, ma ona sens i tyle :)

Chociaż może masę odjęli robiąc całe nadwozie z włókna węglowego, dzięki temu samochód w ogóle nie stracił na komforcie, a do tego wycisnęli z niego ponad 600KM i mam mamy piekielnie szybkie i wygodne coupe, którym można spokojnie jeździć na co dzień do pracy. Można tylko gdybać ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 19:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kostek_ja napisał(a):
Samochód nie został nigdzie pokazany, ani przetestowany więc można jedynie gdybać

Toteż nie wygłaszaj sądów o tym, jaki jest bądź nie jest :-D
kostek_ja napisał(a):
Prosta matematyka oparta na innych samochodach tego typu. M6 samo w sobie było drogim samochodem, a CSL byłby jeszcze sporo droższy. Tak samo był z M3 CSL, Porsche GT2 i GT3 w wersji RS, oraz wszelakimi odciążonymi ferrari i lambo. To samo byłoby z M6 CSL.

Wiesz, zależy jeszcze, co rozumiesz przez "piekielnie drogie", bo co dla jednych sufitem, dla innych podłogą. A dopłata względem bazy - owszem, zawsze się płaci więcej za coś, co jest unikatowe.
kostek_ja napisał(a):
Zostało podane że M6 CSL ma ważyć 100kg mniej co wciąż nam daje sporo ponad 1600kg, a nie jest to mało. Konkurencja waży 1300-1400kg. Więc w zakrętach polegnie.

Właśnie wtedy miałoby szansę nawiązać równorzędną walkę - przelicz sobie na szybko stosunek mocy do masy przy założeniu choćby 1680 kg wagi i 550 KM dla takiego CSL.
Sama masa - wiadomo, ma ogromny wpływ na osiągi (nie mam tu na myśli wyłącznie jazdy na wprost), ale skoro cięższe niż M6 auta dają sobie na torze radę lepiej niż ono - CSL mogłoby pozytywnie zaskoczyć.
kostek_ja napisał(a):
Prosta matematyka

kostek_ja napisał(a):
Po raz kolejny prosta matematyka

Gadasz jak księgowy :-D
kostek_ja napisał(a):
Z aktualnie produkowanych modeli widzę w każdym sens.

Ta, zwłaszcza w 5 GT :hah:
kostek_ja napisał(a):
Ja nawet nie oglądając tego filmiku wiedziałem że się da. Tylko po co?

Po to, żeby na jego widok i dźwięk krew się burzyła, a nie wapno lasowało.

Mercedes zrobił AMG CLK DTM, na dodatek jeszcze wypuścił Black Series i korona mu z głowy nie spadła :-) Wręcz przeciwnie, takimi zabiegami udowodnił, że ma jaja i stać go na wypuszczanie na rynek nie tylko nudnych dupowozów.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 20:39 
kostek_ja napisał(a):
Szczerze nie spodziewałem się tego że zwykłe M6 może w ogóle mierzyć się z Galardo,


a jednak!

kostek_ja napisał(a):
Tylko po co?


pobudzać wyobraźnię!!

lubimy takie zabawki, po prostu :)

maaaad napisał(a):
Mercedes zrobił AMG CLK DTM,


Wystarczający powód, żeby wypuścić M6 CSL.




Zazwyczaj bronię decyzji, gdzie się tnie jakieś koszty itd. ale w tym wypadku, nawet, gdyby M6 przyniosłoby małe straty, powinni go wypuścić, dla dobra wizerunku :niepewny:

No bo szczerze mówiąc, taki ortodoks, jak ja, jestem zmęczony wspominaniem M1, lat 70, wycofywaniem się z F1, WTCC i tym, że coś, co nazywa się BLACK SERIES produkuje MB! :cisza:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 13:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
maaaad napisał(a):
Po to, żeby na jego widok i dźwięk krew się burzyła, a nie wapno lasowało.Mercedes zrobił AMG CLK DTM, na dodatek jeszcze wypuścił Black Series i korona mu z głowy nie spadła Wręcz przeciwnie, takimi zabiegami udowodnił, że ma jaja i stać go na wypuszczanie na rynek nie tylko nudnych dupowozów

dokładnie :) mało kto z moich znajomych jezdzi na tor walczyc o setki sekund, mimo ze maja mocne i drogie auta, ja osobiscie tez jeszcze nie jezdzilem po torze i cyferki mnie nie pasjonuja, chociaz swiadomosc ze jedno auto jest szybsze od drugiego potrafi byc miła :)
Autem jezdze jak 98% społeczenstwa po drogach publicznych, i wiekszy wow-factor dla mnie ma auto ktore potrafi zjarac gumy z gazu na 3cim biegu niż auto ktore ma 7:50 na nurburgringu :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 13:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Dziwne to troszke ze BMW ktora jest bardziej sportowa marka od mercedesa jest tak zapobiegawszy w produkcji czysto sportowych odmian.....mercedes ktory kojarzy sie bardziej z luksusem ma szybsze i silniejsze odmiany swoich modeli :znudzony:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 17:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Santino napisał(a):
dla mnie ma auto ktore potrafi zjarac gumy z gazu na 3cim biegu niż auto ktore ma 7:50 na nurburgringu :)

Częściowo się z tobą zgodzę, ale tylko częściowo :) Ja osobiście widząc cyferki też się nie jaram, a jak widzę ciekawą akcję w stylu samochód pali gumę samym gazem przy 150-200 to mam banana na twarzy. Ale ogólnie jak patrzę na samochód to nie zastanawiam się w jaki sposób jest szpanerski, czym się będę mógł pochwalić czy jakie "show" będę mógł nim zrobić przed znajomymi. Wyobrażam sobie siebie za kółkiem i zastanawiam się ile mi da frajdy podczas ostrej jazdy. Więcej frajdy dała mi fajnie zrobiona Honda Civic Type R niż M5 e60 bo była lekka, zwrotna, całkiem szybka i co najważniejsze nie izolowała kierowcy od tego co się dzieje na drodze. Doświadczałem każdej nierówności, ugięcia zawieszenia, każde przeciążenie, a M5 e60 izoluje nas od tego wszystkiego i zabiera nam tą frajdę mimo że jest to genialny samochód.

Ja po prostu lubię jeździć i pod tym kątem patrzę na samochody.
Ale samochodów mamy tyle rodzajów że każdy znajdzie coś na swoje potrzeby :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL