BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 10:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
no, czyli najlepsza droga do rozwalenia skrzyni!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 12:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, to krótka droga do tego. Ale też bez obaw, że zrobisz raz czy dwa i się rozleci.
Tam jest zabezpieczenie i wyżej niż 2500 tak nie wkręcisz. Tak czy siak, nie jest to zdrowe, podobnie jak wszystkie inne głupie rzeczy.

ULLISSES napisał(a):
Mam wręcz alergię na wkręcanie auta na obroty i dźwięk silnika z tym związany

To kup diesla.
Benzyniak jest tak skonstruowany, że przyspiesza tylko wtedy kiedy ma obroty.
Najważniejsze to używać urządzenia w sposób taki, jak go zaprojektowano by używać.

Mi tam się nic nie ślizga, nic nie wyje. Jak chce przyspieszyć to wciskam do oporu i wyje, ale ma wyć, bo to benzyniak.
Trybów ręcznych nie używam w ogóle, bo nie ma poco.
Dlatego auto reaguje ospale, bo masz 5 biegów, gdzie 5 bieg to nadbieg o przełożeniu do wysokich prędkości. Na nim auto nie ciągnie i zawsze po dodaniu gazu skrzynia redukuje do 4 lub 5.
Tryb D jest do preclowania, chcąc w nim przyspieszyć musisz mieć świadomość że zawsze będzie redukcja. W trybie S skrzynia zmienia biegi nieco szybciej i sporadycznie używa 5 biegu. Zazwyczaj wrzuca max 4, wtedy jak dasz gazto albo od razu jedzie, albo zredukuje o 1 a nie o 2 biegi.

Poniżej 3000 obr skrzynia nie jest połączona z silnikiem 1:1, więc możesz to odczuwasz jako lekkie ślizganie się. To tak działa w klasycznych automatach. Chyba powyżej 3000 dopiero masz dodatkowe spięcie mechaniczne (wysuwa się taki łącznik nazwijmy to w skrzyni). W SMG/DKG tego nie ma. W nowszych automatach niż Twój chłopaki pisali że ten efekt bardzo mało jest odczuwalny lub wcale.
Masz starą skrzynię, stare auto, działa to jak działa. Moim zdaniem całkiem przyzwoicie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 12:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
Panowie, a na innym forum wyczytałem dziwną opinię, że w trybie D, niezdrowo jest np jechać 70 km/h i zdjąć nogę z gazu i nie dytykać hamulca... jak dla mnie dziwna teoria, bo przecież zdejmując nogę z gazu samochód jest najbardziej ekonomiczny, więc jak wiem, że za 500m są światła i widzę że pali się czerwone, to jadąc zawsze zdejmuję nogę z gazu, samochód delikatnie zaczyna zwalniać, i na końcu tylko hamuje pedałem. W między zasie skrzynia sama nawet zredukuje bieg.

Piszą, że to niby niezdrowe. a mnie się jakby wydaje, że to już przesada. co to za różnica?

wiem, że duża zjeżdżając z górki, np w górach, lepiej jest wrzucić na tryb ręczny, i tak hamować biegami. ale w normalnej jeździe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 12:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
może ktoś pisał o wrzuceniu na N podczas toczenia?
bez przesady, skrzynia automatyczna nie działa w trybie 0-1

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 13:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
nie, pisali o zdejmowaniu nogi z gazu i jeździe samochodu bez gazu, kiedy obroty zawsze spadają do biegu jałowego.

tłumaczyli to ciśnieniem w skrzyni i ruchem kół, spowodowanym oczywiście jazdą samochodu. Coś pisali, że to nie zdrowo, bo jakby skrzynia jest rozłączona, a koła mają dużą prędkość, a samochód wskakuje jakby na luz, skoro obroty spdają do wartości biegu jałowego. Tak jka mówię, dla mnie to już dziwne. ie potrafię się doszukać jakie to forum, i wrzucić tematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 21:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: e38
Kod silnika: m62tu35b
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132196 moje e38
tak na chlopski rozum dla mnie bylo by to glupotą zeby dojezdzac 100m do swiatel i 5m przed swiatlami dopiero ostro zahamowac a jadac wczesniej utrzymywac te 70km/h zeby nie zniszczyc skrzyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 22:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8342
mikus1987 napisał(a):
tłumaczyli to ciśnieniem w skrzyni i ruchem kół

To chyba jednak mieli na myśli wrzucenie N w czasie jazdy,bo nie wierzę,żeby zwykłe puszczanie nogi z gazu w trakcie jazdy na D stwarzało jakieś problemy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 23:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mikus1987 napisał(a):
Panowie, a na innym forum wyczytałem dziwną opinię, że w trybie D, niezdrowo jest np jechać 70 km/h i zdjąć nogę z gazu i nie dytykać hamulca...


głupota jakaś i tyle. Nie wierz we wszystko co ktoś tam sobie wypisuje w Internecie.
Często jeden z drugim głupim teoretykiem się dobiorą i udowadniają że koło jest kwadratowe, a reszta łyka to jak młode pelikany.

Poza tym jak jedziesz 70 i zdejmiesz nogę z gazu, to skrzynia nie wrzuca luzu, tylko po prostu ma zapięty bieg który ma. Jest zamknięta przepustnica i tyle. A auto hamuje silnikiem.
Prosty eksperyment - rozpędzić się do 70 na długiej prostej, pozwolić skrzyni wrzucić 5, zdjąć nogę z gazu. Jak obroty będą za niskie, skrzynia sobie wrzuci 4 itd itd.

mikus1987 napisał(a):
wiem, że duża zjeżdżając z górki, np w górach, lepiej jest wrzucić na tryb ręczny, i tak hamować biegami. ale w normalnej jeździe?

Poco? Myślisz że co skrzynia robi? Nie ma to najmniejszego sensu. Żeby utrzymać auto na trochę wyższych obrotach możesz skorzystać z trybu Sport, ale też nie ma to większego sensu, gdy skrzynia będzie potrzebowała wyższego/niższego biegu, to sobie taki wrzuci.

mikus1987 napisał(a):
tłumaczyli to ciśnieniem w skrzyni i ruchem kół, spowodowanym oczywiście jazdą samochodu. Coś pisali, że to nie zdrowo, bo jakby skrzynia jest rozłączona, a koła mają dużą prędkość, a samochód wskakuje jakby na luz, skoro obroty spdają do wartości biegu jałowego. Tak jka mówię, dla mnie to już dziwne. ie potrafię się doszukać jakie to forum, i wrzucić tematu.


Sam nawet zauważyłeś w swoim poprzednim poście że skrzynia redukuje sobie biegi, gdy obroty spadną, więc jak może wskakiwać na luz? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 07:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
uważam, tak jak wy, ale postaram się odnaleźć to forum. Tam było kilka stron o tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 07:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
znalazłem, nie dotyczy to bmw ale jednak skrzyń automatycznych. zobaczcie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=181&t=475701


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 08:00 
glupoty tam pisza jak cholera. Chyba ze pokrywa sie to ze skrzyniami w VW, jesli tak to sa one beznadziejne...
Ale nie dziwie sie ;) w koncu to VW.

Od siebie do dam ze np: w 335i skrzynia miala czujnik nachylenia terenu i jak sie zjezdzalo z gorki i delikatnie nacisnelo sie na hamulec to skrzynia automatycznie wrzucala na nizszy bieg aby miec wyzsze obroty i aby hamowanie silnikiem bylo efektywniejsze.

Ot taka ciekawostka ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 08:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
http://www.youtube.com/watch?v=3Fj-zivPLWs
od drugiej minuty jest mowa o sprzegle ktore umozliwia powolna jazde na malych obrotach i hamowanie silnikiem podczas jazdy mozliwe ze chodzilo o zuzycie tego elementu

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 08:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wujekwaldus napisał(a):
Od siebie do dam ze np: w 335i skrzynia miala czujnik nachylenia terenu i jak sie zjezdzalo z gorki i delikatnie nacisnelo sie na hamulec to skrzynia automatycznie wrzucala na nizszy bieg aby miec wyzsze obroty i aby hamowanie silnikiem bylo efektywniejsze.

Ot taka ciekawostka ;)


we wcześniejszych BMW też tak jest, choć nie wiem czy hamowanie silnikiem jest uwarunkowane od czujnika nachylenia czy od czegoś innego

co do forum VW i ich teorii - każdy ma swoje "racje" ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 11:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
ok, czyli wkładam między bajki, i ndal korzystam z ekonomicznej jazdy, i w miarę możliwości, nie trzymam nogi na gazie ani hamulcu;)

ps. dla obalenia teorii, iżbym hamował na ostatnie 5 m przed światłami, obalam ten mit;) hamuję późno ale bez przesady:) nie lubię jechać za kimś, kto hamuje 2 km przed zatrzymanie<)(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 listopada 2013, 08:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Pytanie mam, bo już głupieje.

Na postoju, trzymam nogę na hamulcu i sobie zmieniam R-N-D.
Jaka jest reakcja samochodu?
Pacjenci to E46 330Ci/330i.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 listopada 2013, 09:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
Jeżeli trzymasz cały czas wciśnięty hamulec to reakcją będzie żadna poza tym że tył pojazdu będzie ci sie na przemian lekko podnosił lub obniżał w zależności od wrzucanego biegu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 listopada 2013, 09:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No tak sie wlasnie dzieje, w jednych bardziej, w drugich mniej, pomijajac to ze niektore szarpia do tego. Ech sie "zachcialo" automatu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 listopada 2013, 10:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
Jak szarpie to zmień olej w skrzyni, jest szansa że pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 listopada 2013, 13:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
u mnie lekko szarpnie ale tylko przy zmianie z R na D, podczas zmiany z D na R jest gładko.
na wybitych tulejach tylnej belki, albo słabych hamulcach może się nasilić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 4 listopada 2013, 18:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
ja znowu spotkałem się z szarpaniem przy wrzucaniu R, u brata czasami wchodzi gładko czasami mniej ale jak raz jechałem z kumplem e46 330i z afftomatem to myślałem że mu skrzynia się rozlatuje jak R wrzucał :zdziwko: a tak poza tym działała płynnie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL