BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 31 grudnia 2010, 10:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
Septua napisał(a):
Tr0n napisał(a):
Muszę przyznać, że 1 M bardzo mi się podoba. Mam tylko nadzieję, że wersja bez nawigacji nie będzie miała żadnego schowka w miejscu tego kurnika z ekranem. Duży minus turbo. Niestety znak czasów. Wielce prawdopodobne jest, że nowe wersja M3 zamiast tradycyjnej V8 dostanie R6 turbo. Czekam na jazdę testową tym najmniejszym M. Dużo części zapożyczonych z M3 dobrze wróży właściwościom jezdnym. Zastanawiam się czy zamieniać E46 330ci na 1 M, czekać na nowe M3, czy myśleć o Cayman S? Ostatnia opcja to szukanie świetnie utrzymanej M3 E46 i przeczekanie czasu kiedy E46 będzie podstawową baza dla wiejskiego tuningu i zacznie być fajnym youngtimerem.

Mocno się nad tym autem zastanawiam.



Gdzieś to wyczytał :przestraszony: bo to raczej mało prawdopodobne :zabawa:
Mam nadzieje :zakrecony:


Raczej wielce prawdopodobne. Bo gdzie m3 miałoby silnik z m5.

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Septua napisał(a):
Tr0n napisał(a):
Muszę przyznać, że 1 M bardzo mi się podoba. Mam tylko nadzieję, że wersja bez nawigacji nie będzie miała żadnego schowka w miejscu tego kurnika z ekranem. Duży minus turbo. Niestety znak czasów. Wielce prawdopodobne jest, że nowe wersja M3 zamiast tradycyjnej V8 dostanie R6 turbo. Czekam na jazdę testową tym najmniejszym M. Dużo części zapożyczonych z M3 dobrze wróży właściwościom jezdnym. Zastanawiam się czy zamieniać E46 330ci na 1 M, czekać na nowe M3, czy myśleć o Cayman S? Ostatnia opcja to szukanie świetnie utrzymanej M3 E46 i przeczekanie czasu kiedy E46 będzie podstawową baza dla wiejskiego tuningu i zacznie być fajnym youngtimerem.

Mocno się nad tym autem zastanawiam.



Gdzieś to wyczytał :przestraszony: bo to raczej mało prawdopodobne :zabawa:
Mam nadzieje :zakrecony:


Dzisiaj rozmawiałem ze specjalistą od ///M w salonie BMW który był na prezentacji i szkoleniu odnośnie 1 M Coupe w Monachium. Zapytałem go o silnik R6 w kolejnej generacji M3. Powiedział, ze to pewne że nowe M3 będzie z silnikiem R6. Rozmawialiśmy o stosunkowo niskiej mocy różniącej 1 M od 135i. Podobno na szkoleniu sprzedawcy strasznie narzekali, że mogli dać chociaż 360 KM żeby nie było tak samo jak w Z4 sDrive35is. W odpowiedzi zostali przewiezieni 1 M po torze. Według mojego rozmówcy można śmiało powiedzieć, że właściwości jezdne są dużo lepsze niż w E46 M3. W rozmowach nieoficjalnych przyznano, że silnik mógł byc lepszy ale całe auto byłoby lepsze niż M3 dlatego została tylko zmieniona charakterystyka silnika bez zbytniego podnoszenia mocy. Generalnie można powoli zapominać o mocach ponad 100KM większych niż w najsilniejszych modelach bez ///M. Mam też oficjalny cennik w DE więc jak ktoś jest zainteresowany to mogę wysłać. 1 M coupe otwiera nową generację aut spod znaku ///M, jeśli więc ktoś chce silnik wolnossący to zostaje mu kupować obecną generację. Duży wpływ na politykę ///M ma eko-terroryzm.
Ze strony technicznej świetnie ponoć spisują się kurtyny powietrzne które osłaniają koła (To te pionowe wloty powietrza z przodu). Z pytań na które nie uzyskałem odpowiedzi ale mam otrzymać:
1. Czy 1 M będzie w limitowanej produkcji czy bez limitu?
2. Jeśli bez limitu sztuk to w jakim czasie będzie oferowana w sprzedaży?
3. Czy tryb M włączany na kierownicy ma rozbudowane menu ustawień do którego potrzebujemy nawigację, czy jest tylko tryb "normal" i "///M" (najprawdopodobniej jest ta druga opcja). Jeśli się to potwierdzi będzie można brać auto bez "kurnika" na środku deski.


Z ciekawostek:
- dilerzy otrzymali po maksymalnie 5 prospektów w wersji papierowej :rotfl: Jeden nawet już jest mój (to ten sam co jest w internecie) :)
- w czasie prezentacji nie dano dilerom się przejechać autami tylko byli na fotelu pasażera.
- według panów z ///M jest to najlepiej prowadzący się samochód ///M obecnie. Na pytanie co z M3 GTS padła odpowiedź, że pod względem frajdy z jazdy znak równości.

Na zakończenie:
Mój rozmówca powiedział że prezenterzy i testerzy dali wyraźnie do zrozumienia, że kaganiec założony przez BMW w stosunku do mocy silnika i osiągów idealnie pomiędzy E46 M3 i E92 E3 panowie z ///M zrekompensowali za pomocą genialnych właściwości jezdnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 02:04 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Tr0n napisał(a):
1. Czy 1 M będzie w limitowanej produkcji czy bez limitu?

Mi się obiło o oczy, że 2700 egzemplarzy, ale nie pamiętam już, czy to była plotka, czy pewne info. Daj znać, jak będziesz coś wiedział 8-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
maaaad napisał(a):
Tr0n napisał(a):
1. Czy 1 M będzie w limitowanej produkcji czy bez limitu?

Mi się obiło o oczy, że 2700 egzemplarzy, ale nie pamiętam już, czy to była plotka, czy pewne info. Daj znać, jak będziesz coś wiedział 8-)


Dokładnie w pierwszej wersji było planowane wyprodukowanie jedynie 2700 sztuk, następną informacje jaka dilerzy dostali było coś około 4400 sztuk, potem ktoś gdzieś słyszał że będzie nielimitowana w sztukach tylko limitowana czasem kiedy będzie w sprzedaży - 1 rok. Jak dostanę konkretne info to dam znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 11:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tr0n napisał(a):
Na zakończenie:
Mój rozmówca powiedział że prezenterzy i testerzy dali wyraźnie do zrozumienia, że kaganiec założony przez BMW w stosunku do mocy silnika i osiągów idealnie pomiędzy E46 M3 i E92 E3 panowie z ///M zrekompensowali za pomocą genialnych właściwości jezdnych.


Jakby zrobili M3 o takiej mocy jak trzeba to by nie musieli potem pitolić takich głupot.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 13:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
jiGsaw napisał(a):
Jakby zrobili M3 o takiej mocy jak trzeba to by nie musieli potem pitolić takich głupot.

BMW cwiczy juz R6 turbo od ladnych paru lat. Mysle ze silnik w specyfikacji dla M3 bedzie juz na konkretnym koksie obecne M3 ma 420KM mysle ze silnik w nowym M3 bedzie produkowac te 460-500KM, z wskazaniem na wyzsza granice.
Wiadomo obecne C63 AMG 457KM czyli BMW musi co najmniej wyrównac ale mysle ze troche podniesie poprzeczke :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 14:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 543
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 320i
Kod silnika: M52B20
i koniec ///M bez turbo :( nie lubię ekologów :mur:

_________________
zobacz moje e36
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=69377


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 15:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Czolg napisał(a):
i koniec ///M bez turbo :( nie lubię ekologów :mur:


Ciekawe kiedy napiszemy "i koniec ///M z silnikami spalinowymi"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 11 stycznia 2011, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Wykresy Nm i kW
BMW 1 M Coupe
Obrazek

i dla porównania
BMW M3 E46
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 11 stycznia 2011, 23:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Jako, że temat 1 M bardzo mnie interesuje staram się zebrać komplet informacji. Teraz silnik. Jak wiadomo na początku była konsternacja czy jest to silnik N54 czy N55:

N54
225kW(306 KM)@5800, 400Nm@1300-5000 (135i, 335i)
240kW(326 KM)@5800, 430Nm@1500-4500 (740i)
250kW(340 KM)@5800, 450Nm@1500-4500 500Nm overboost (Z4 sDrive 35is)
N55
225kW(306 KM)@5800-6400, 400Nm@1200-5000 (5GT, nowy 135i)

N54 kontra N55
Obrazek

Jak widać z powyższego zestawienia silnik N55 zastępuje tylko najsłabszą wersję silnika N54, wersja 326 i 340 KM ciągle są używane.

Informacja odnośnie dostępności. 1 M Coupe będzie sprzedawane tak długo jak 1 Coupe, bez limitu sprzedaży sztuk. BMW spodziewa się sporego popytu na to auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Czasy okrążeń na Nürburgring:

Samochody BMW:

* E92 M3 GTS - 7:48
* E46 M3 CSL - 7:50
* E90/E92 M3 - 8:05
* E63 M6 - 8:09
* 1 Series M Coupe - 8:12
* Z4 M-Coupe - 8:12
* E60 M5 - 8:13
* Alpina B3 Biturbo - 8:14
* Z4 M-Roadster - 8:15
* Alpina Roadster S (Z4) - 8:15
* E46 M3 - 8:22
* 335i E92 Coupe - 8:26


Porównanie z konkurencją:

* 911 Carrera S PDK (997.5) - 7:50
* Audi R8 4.2 - 8:04
* Cayman S - 8:04 (by Walter Röhrl)
* Audi RS4 - 8:09
* Audi TT-RS - 8:09
* BMW 1 Series M Coupe - 8:12
* Aston Martin V8 Vantage - 8:13
* Mercedes C63 AMG PP - 8:13
* Corvette C6 - 8:15
* Cayman S - 8:16 (Sport Auto)
* Porsche Boxter S (987.5) - 8:18
* Lexus IS-F - 8:18
* 2010 VW Golf R - 8:23
* Audi S5 (2007) - 8:26
* Audi TT-S (2008) - 8:29


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 14:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ciekawe czy pojawi się 1M CSL/GTS które pobije czas dotychczasowych "utorowionych" wersji?

Obrazek

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 14:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Przydałby się taki CSL bo nowe BMW przypominają Amerykanina w kwiecie wieku... nie długo trzeba będzie je na lawetach wozić bo same będą za ciężkie żeby się samodzielnie poruszać.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Bobby Vintage napisał(a):
Przydałby się taki CSL bo nowe BMW przypominają Amerykanina w kwiecie wieku... nie długo trzeba będzie je na lawetach wozić bo same będą za ciężkie żeby się samodzielnie poruszać.


Tyle że w tym wypadku plotki mówią jedynie o opcji kolorystycznej "CSL" a nie innej wersji auta. W dodatku chodzi jedynie o BMW North America.

UPDATE: o przepraszam jest mowa o naklejkach CSL-podobnych ;)

Waga auta to oficjalnie podana przez BMW przyczyna instalacji silnika turbo. Silnik bez turbo byłby zbyt duży i za ciężki. Prawdopodobnie waga i brak miejsca jest też przyczyną oferowania 1M jedynie z manualną skrzynią.

Podziękujmy eko-terrorystom za wszystkie najnowsze wymogi dzięki którym trzeba instalować dodatkowe 200 kg w aucie. Nowe rozwiązania bezpieczeństwa też swoje ważą - efekt znamy 1500kg w "baby" BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 16:23 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Tr0n napisał(a):
Podziękujmy eko-terrorystom za wszystkie najnowsze wymogi dzięki którym trzeba instalować dodatkowe 200 kg w aucie.

Eko nie ma nic do tego, tylko komfort i bezpieczeństwo. Dwadzieścia głośników, czterdzieści poduszek powietrznych, masa wzmocnień itp.
Eko jest niska masa (=niskie spalanie) i ten aspekt ekologii akurat mi pasuje 8-) . Co nie znaczy, że lubię ekopopaprańców :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 16:26 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
maaaad napisał(a):
Co nie znaczy, że lubię ekopopaprańców


Dobre określenie :] .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 17:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tr0n napisał(a):
Waga auta to oficjalnie podana przez BMW przyczyna instalacji silnika turbo. Silnik bez turbo byłby zbyt duży i za ciężki. Prawdopodobnie waga i brak miejsca jest też przyczyną oferowania 1M jedynie z manualną skrzynią.


Watpie w taka przyczyne, podejrzewam, ze nie maja raczej gotowego, sensownego automatu (klasy DKG) do tego silnika w modelu, ktory ma oferowac bezkompromisowe osiagi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 17:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Przecież w Z4 35is jest automat DKG. Zresztą jeździełm taką zetką i fajnie chodziła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 stycznia 2011, 17:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Rufios napisał(a):
Przecież w Z4 35is jest automat DKG. Zresztą jeździełm taką zetką i fajnie chodziła


A rzeczywiscie, masz racje. W takim razie nie wiem czym uzasadniona jest ta decyzja, waga DKG nie bedzie znaczaco wieksza niz manuala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 23:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Vermilion napisał(a):
Rufios napisał(a):
Przecież w Z4 35is jest automat DKG. Zresztą jeździełm taką zetką i fajnie chodziła


A rzeczywiscie, masz racje. W takim razie nie wiem czym uzasadniona jest ta decyzja, waga DKG nie bedzie znaczaco wieksza niz manuala.


Jak się okazuje DKG jest też jako opcja w 135i więc manualna skrzynia w 1 M jest tylko i wyłącznie decyzja polityczną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL