BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 23:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Mój znajomy Kazimierz wymyslony na potrzeby tej dyskusji patrzy w cennik i widzi 750i F01, jasne jest dla niego że to auto konkurujące z S500 i z czymś więcej pod maską niż A8 4,2. I bardzo dobrze że nowa seria 7 z 600Nm pod maską nazywa się 750i , ponieważ nazywanie jej np. 740i mogło by robić z niej w oczach ludzi niezorientowanych dokładniej w danych technicznych na starcie samochód słabszy/gorszy/niżej ustawiony na drabinie mocy od S500. Uważam że tak jak kiedyś nazwano doładowane 7 745, dziś nazywa się 750i F01 po to by od razu, na samym wstępie uświadomić potencjalnym klientom z czym to auto konkuruje, a wiadomo że nie z S450 które silnikowo nie może się z nowym 750i równać.


Skąd więc moim zdaniem takie nazewnictwo? Marketing oraz postęp technologiczny który pozwolił 4,4L silnikowi pobić mocą i momentem silniki o dużo większej pojemności. Jeśli by się zastanowić jak mogło by nazywać się ponad 400 konne BMW 7 powiedział bym "co najmniej 750i".

Nazwanie nowego 750i np. 740i mogło by byc skazaniem tego modelu na niepowodzenie. 740i w cenie S500 w cenniku po prostu źle by wyglądało.

Piszesz że nie każdy zna game, no właśnie! Nie każdy ją zna i dlatego gdy zerka w cennik ma porównać S500 z 750i (cenowo). Gdyby ujrzał 740i w cenie S500 nie znając szczegółów mocy, Nm, pomyślał by że BMW jest sporo droższe mimo że ma słabszy silnik.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 00:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):

A co do S600- taki silnik - 6.0 - miało w/c 140 . W220 juz nie...poza AMG, jednak wowczas uzyto oznaczenia S/CL 65 ... fakt, jest to troche naciaganie tych oznaczen pod legende w/c 140 gdzie był " prawdziwy" 6.0.


Albo nazywanie tak topowych S klas na cześć Mercedesa 600 z lat 60tych

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 08:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
ciekaw jestem co bedzie z 760li.. :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
7ka, bedzie miał silnik V4 z Forda Taunusa z poczwórną turbiną .... ;/ mam takie samo zdanie jak Frank ..... oznaczenie powinno równać sie pojemności ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 10:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Przemek napisał(a):
7ka, bedzie miał silnik V4 z Forda Taunusa z poczwórną turbiną .... ;/ mam takie samo zdanie jak Frank ..... oznaczenie powinno równać sie pojemności ...



Jakbys wtedy rozróżniał e60 z trzylitrowymi dieslami? Wersje 235 ps i 272 ps mają tą samą pojemność.

Zrobił by się jeszcze większy bałagan i być może skończyło by się na czerwonych literkach " d " jak w emblematach TDI :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 10:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Przemek napisał(a):
oznaczenie powinno równać sie pojemności ...
też jestem tego zdania. przecież nie ma sie czego wstydzić kiedy mniejszą pojemnością objedziesz większą... to tylko kolejny + dla marki którą wybrałeś.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 10:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
wipeer napisał(a):
Przemek napisał(a):
oznaczenie powinno równać sie pojemności ...
też jestem tego zdania. przecież nie ma sie czego wstydzić kiedy mniejszą pojemnością objedziesz większą... to tylko kolejny + dla marki którą wybrałeś.


To prawda, ale gdy się patrzy na samo oznaczenie, można mieć mylne wrażenie że auto jest słabsze od konkurentów (F01 4,4 V8 oznaczone 740i vs S 500). Uważam że BMW bardzo słusznie kiedyś nazwało e23 745 i dziś słusznie oznacza modele F01. Tak samo rozróżnienie diesli tej samej pojemności ale różnej mocy jest bardzo logiczne i przejrzyste.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 11:00 
w sumie nie rozumiem, czemu akurat teraz o tym dyskutujecie... BMW od dawna robi takie chachmęty :) a 318TDS to co? 316 i 318 z 1.9. 3.4 litrowe M30 z turbo i oznaczenie 45 na końcu.

Inne marki nie są lepsze. Mazda 626 ma 6l pojemności, czy 2.6? żadne z nich.

Jakby wyglądało oznaczenie dla e60: 548i? dziwnie. a w innych 544i, 532i, 317tds, 736i, 750i, a nagle 754i, 739d

Jakoś tak dziwnie. Wolę, jak są tak zaokrąglane i jest wg. starej tradycji, do której się przyzwyczaiłem.

A co dla laika to znaczy... :cenzura: mnie to, ja tam sobie będę wiedział :]


stones1 napisał(a):
Zrobił by się jeszcze większy bałagan i być może skończyło by się na czerwonych literkach " d " jak w emblematach TDI :zdziwko:


ostatnia rzecz, jaką potrzebuje BMW, są kolorowe literki :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 11:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
No własnie, jest przejrzyście, dla laika oznacza że nowe 750i jeździ jak bardzo dobry pięciolitrowiec, a osoby które znają dane techniczne dokładnie doskonale wiedzą co który model ma pod maską. Ta skrupulatność przy oznaczaniu modeli doprowadziała by do bałaganu, przykładem niech będą choćby dwie 530tki diesel e60 z różnymi silnikami, ale o tej samej pojemności. Jak miały by być rozróżniane w cenniku? 530d i 530d? :ok:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 11:14 
530d i 530d

albo 530TDi i 530TDi


:wstyd:

Ja się tam cieszę, że BMW się trzyma tradycji :) To jest chyba najlepsze w tej marce.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
stones1, no to jak odróżnić teraz 535d w wersji 272KM i 286KM?? Dla mnie mogłoby być oznaczenie 530d i 530ds ..... to chyba też tradycyjne dla firmy 318i i 318is, x5 4.4i i x5 4.4is .... więc są możliwości rozróżnienia tego w inny sposób niż manipulowanie cyferkami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 12:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Przemek napisał(a):
stones1, no to jak odróżnić teraz 535d w wersji 272KM i 286KM??



to określa rocznik auta ;) . Moim zdaniem takie nazywanie modeli jest najlepszym rozwiązaniem, chociaż nie idealnym.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 13:00 
oznaczenia 745, 316, 535 itd. to oznaczenia modeli aut, nie silników :) Przy opisywaniu silników, np. M41B17 itd. już nazwa bardziej precyzyjna. oczywiście, S62B50 powinno się w dół zaokrąglić, no ale takie zaokrąglenie w górę chyba nie jest przestępstwem, wiadomo o jaki motor chodzi :) do tego oznaczenia TU, SRU i nie ma problemów, a jak już M43TUB19, to wystarczy dodać, czy 77kW, czy 87kW i chyba sprawa jasna :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 14:51 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
a nowe X5 diesel ma dwa oznaczenia... 3.0d i 3.0sd :) ten drugi to ten silnik z dwiema turbinami..

co do pojemnosci to ja wolalbym zeby byly takie oznaczenia ktore pozwalaja odczytac silnik.. np 744i a to ze S500 ma wieksza liczbe to co z tego.. przeciez A8 nie ma 5.0 a 4,2 ... przeciez zawsze sa inne opcje jak S600,760i,W12... ;) dzisiejsze oznaczenia sa takie jakie sa.... ja mam niby 730d a powinno byc 729d tak jak nie 740d a 739d

a zreszta co to da.. nic.. :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 14:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
stones1, a co z mocą w 530d gdzie równocześnie szły 218 i 231??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 17:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

BMW 730d | First Drives | Car Reviews | Auto Express

diesel na pole ! :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 18:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
e23, e32 i e38 doczekaly sie wkoncu godnego nastepcy... :super: :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 18:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Frank napisał(a):

A co do S600- taki silnik - 6.0 - miało w/c 140 . W220 juz nie...poza AMG, jednak wowczas uzyto oznaczenia S/CL 65 ... fakt, jest to troche naciaganie tych oznaczen pod legende w/c 140 gdzie był " prawdziwy" 6.0.


Albo nazywanie tak topowych S klas na cześć Mercedesa 600 z lat 60tych


topowe dzis S klasy to S63 i S65 AMG. No ale faktycznie- V12 nazywa sie 600, zeby łatwo mozna było odroznic je od S500 mimo,ze obydwa mają 5.5.
Tylko jesli o poziomie mocy mowa- w W220 S 600 miał 367 PS a pozniej 500 ps mimo,ze silnik zmalał z 5.8 do 5.5...istny galimatias

wracajac do nazw - Czarny i Stones - nie macie racji. Robienie takiego bigosu ,ze 4.4 sie nazywa 750 to juz przesada... Przemek dobrze napisał - mozna np dodac literke S i juz odrozniamy 3.0 turbo od 3.0 twin turbo . A Audi jak juz wczesniej wspomniano nie przejmuje sie tym wcale. A8 4.2 jest konkurentem dzis dla 750i (E65/66) i nie ma z tego powodu zadnych kompleksow. Nadal cały czas uwazam,ze to rownianie pod MB.
jak było w E38 i W220 - 740 była konkurentem S 500 - 4.4 286 ps vs 5.0 306 PS... i nikomu to nie przeszkadzało ...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 30 września 2008, 18:30 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 18:25 
Frank napisał(a):
topowe s klasy to S63 i S65 AMG


a jeśli nie, to znów mamy mały dymik o to, czy AMG to jak M, czy nie, skoro to tylko oficjalny tuner :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 18:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
..::CZARNY::.. napisał(a):
a jeśli nie, to znów mamy mały dymik o to, czy AMG to jak M, czy nie, skoro to tylko oficjalny tuner :)


proponuje podjechac do dowolnego salonu MB, wziasc cenniki i prospekty i zobaczyc,jak nazywa sie najdrozsza i najmocniejsza S klasa :)


P.S. DObrze,ze w 1992 roku E34 540 nie nazywało sie 550i, w koncu generowało praktycznie tyle mocy co dobry pięciolitrowiec z 750i ....

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 36  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL