BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 19:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Dziś modele AMG stoją w salonach Mercedesa obok innych "zwykłych" wersji, także w tej chwili to raczej jedna z wersji modelu, a nie samochód od tunera.

Mimo to dla mnie topowy Mercedes to S 600, nazwywany tak zapewne na część legendarnego Mercedesa 600, a topowy Mercedes AMG to S65 AMG.

Nazewnictwo BMW wydaje się bardzo przejrzyste i logiczne i pokazuje moim zdaniem przepaść technologiczną. Dziś to 4,4 z 750i F01 jest wyjątkowo mocne jak na 4,4 L na tle konkurencji i dlatego ma prawo nazywać się 750i co od razu sugeruje że konkuruje ono z S500 a nie z S450 (cenowo).

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 19:22 
oj, jak nie mam racji jak mam.

w BMW takie nazewnictwo nie pojawiło się od pojawienia się serii F01, jest to też związane z jakąś tam tradycją i to jest fakt, a nie widzimisie i koniec.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 19:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Mimo to dla mnie topowy Mercedes to S 600, nazwywany tak zapewne na część legendarnego Mercedesa 600


W140 600 został nazwany 600 gdyz miał 6.0 silnik, a nie dlatego,ze wczesniej była legendarna 600 od 63 do 81 roku, ktora notabene miała 6.3 V8 jak dzisiejszy S63 :)

W przypadku W220 jak było ,wiadomo, sadze jednak ,ze w140 był wiekszą inspiracją dla tej nazwy niz wspomniany wczesniej W100.
stones1 napisał(a):
a topowy Mercedes AMG to S65 AMG.


bardziej topowy wsrod modeli AMG wydaje sie jednak CL65 AMG, ktory jest drozszy.

Pomijajac jednak ten drobny niuans, ja modele AMG uznaje za MB, wiec dla mnie topowy MB to CL65 AMG a topowa S klasa to S65 AMG. Tak samo jak w przypadku BMW topową piątką jest dla mnie M5 a nie 550i bo topowym //M serii 5 jest M5.
stones1 napisał(a):
Nazewnictwo BMW wydaje się bardzo przejrzyste i logiczne i pokazuje moim zdaniem przepaść technologiczną. Dziś to 4,4 z 750i F01 jest wyjątkowo mocne jak na 4,4 L na tle konkurencji i dlatego ma prawo nazywać się 750i co od razu sugeruje że konkuruje ono z S500 a nie z S450 (cenowo).


tak, tyle,ze dzis juz ALpina uzyskuje z 4.4 530 PS wiec wcale 4.4. z F01 nie jest czyms kosmicznym. Jak juz pisałem wczesniej- kiedys BMW nie przejmowało sie tym ile koni mają MB i 540 w 92 nazywała sie 540 a nie 550 tylko dlatego,ze miała podobną moc do e32 750. Tak samo E32 750 w 1987 nie nazywało sie 760 tylko dlatego,ze miało wiecej mocy niz MB 560 SE/SEL ( w wersji z katem, bez KATA 560 miała rowne 300 ps , ale nie wiemy ile by miała 750 bez katalizatora, wiec pomijam to ).

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 19:28 
Frank napisał(a):
Jak juz pisałem wczesniej- kiedys BMW nie przejmowało sie tym ile koni mają MB i 540 w 92 nazywała sie 540


a 745 i doładowane 3.4 litra? hmm?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 19:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
..::CZARNY::.. napisał(a):
a 745 i doładowane 3.4 litra? hmm?


moze cos zacytuję , co rozjasni jaka filozofia przyswiecała wtedy BMW w nazwie 745 dla doładowanego 3.2 ( bo tyle miało pierwsze 745 , stad nazwa. 3.4 wszedł dopiero po 3 latach produkcji ,a pierwsze 745 było na bazie 732)

Cytuj:
Im Motorsport galt fĂźr Turbomotoren ein Hubraum-Handicapfaktor von 1,4. 1,4 x 3,2 Liter Hubraum ergibt 4,5. Daher 745i.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 19:46 
ale i tak dla 3.4 się nie zgadza. na moje w tym wypadku jest tak samo. wtedy olewali dokładną pojemność motorków i robią to też.

czy skoro w 92 roku 540 się nazywało 540, bo 4.0, a w 94 już im się odmieniło, bo 318tds to 1.7? a M43BTUB19? a 318i N42 w E46? M57D30? z 2.9l? M20B27 w 1986, które miało oznaczenie "e", ale dalej w nazwie 325, a nie 327. a M30B32?

takich kwiatków jest pełno...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
..::CZARNY::.. napisał(a):
ale i tak dla 3.4 się nie zgadza.


nie zgadza bo jak juz pisałem wczesniej, a chyba CI umkneło, 3.4 wprowadzono 3 lata po rozpoczeciu produkcji 745 i dla zachowania ładu i skladu nie zmieniano juz na 748.. to chyba oczywiste ?

..::CZARNY::.. napisał(a):
czy skoro w 92 roku 540 się nazywało 540, bo 4.0, a w 94 już im się odmieniło, bo 318tds to 1.7? a M43BTUB19? a 318i N42 w E46? M57D30? z 2.9l? M20B27 w 1986, które miało oznaczenie "e", ale dalej w nazwie 325, a nie 327


to o czym piszesz to i tak pikus, bo są to niedokładnosci o 0.1 a nie 0.6...

M30B32...a co , nie było 732 ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:07 
Frank napisał(a):
M30B32...a co , nie było 732 ?


ale było też 633i

Frank napisał(a):
0.1 a nie 0.6...


albo 0.3 :)

Nie ważne. Faktem jest, że nie od dziś mniej, lub bardziej, BMW lubi przychachmęcić :luka:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Idąc tym tropem myślenia-

czemu w 2001 roku E65/66 745i nie nazywało sie 750i ? w końcu miało wiecej PS niz poprzednik E38 750i i produkowany w 2001 roku MB S500 ?

Rozumiem,ze naturalne jest pewne zaokrąglanie liczb, zgodnie z ogolnie przyjętą definicją, ale bez przesady...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:36 
Frank napisał(a):
zemu w 2001 roku E65/66 745i nie nazywało sie 750i ?


bo nie miało turbo?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
dawniej 750i miala 5.0 lub 5,4 pojemnosc i 12 cylindrow..

dzisiaj pojemnosc zmniejszona oraz cylindry a nazwa 750..

dla mnie to porazka.. :dobani:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
7ka napisał(a):
dla mnie to porazka.. :dobani:


dla mnie tez.
..::CZARNY::.. napisał(a):
bo nie miało turbo?


czyli silniki z turbo mogą sie nazywac dzis jak chcą ? jak bedzie 6.0 biturbo z 760 to bedzie nazywac sie 790 ? :rotfl:

mercedes jakos nie daje sie omamic , 1,8 kompressor nazywa sie C180K a E55 z kompressorem miał 5.5 ...

i bez zadnego cudowania...

S65 6.0 ( fakt, mogłby sie nazywac S60, moze Volvo im zabroniło ) jakos nie nazywa sie S75 czy S80 AMG tylko dlatego,ze ma wiecej mocy niz poprzednik 7.3 wolnossacy...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
zamiast debatowac bez sensu i pisac o pierdolach proponuje wrocic do tematu
na poczatek polecam TEN materiał.

mysle, ze problem niskiej jakosci materialow w serii 7 to przerszlosc
raczej :zdziwko:

Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hans' napisał(a):
zamiast debatowac bez sensu i pisac o pierdolach proponuje wrocic do tematu
na poczatek polecam TEN materiał.
dobrze HAns, jutro poł forum zamowi F01,.pozniej sie spotkamy na spocie i porownamy wypasy na zywo zamiast wertowac prospekty. A bzdurne nazewnictwo modeli to dla mnie nie pierdoły.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:54 
Frank napisał(a):
mercedes jakos nie daje sie omamic , 1,8 kompressor nazywa sie C180K a E55 z kompressorem miał 5.5 ...


a co to mercedes, to jakaś zakichana wyrocznia?

Nie bardzo czaję, od iluś tam lat BMW robiło takie chachmety, jak dobrze kojarzę, to przed I WŚ różne historie też się działy przy nazewnictwie modeli, choć przykładów nie pamiętam. Skoro tak było, to kontynuowanie tradycji ma jakiś sens. Jaka różnica, czy to jest tam przekłamanie o 0,6, czy 50, czy ileś tam. Chyba najważniejsze, by auto miało klasyczny napęd, wygodne wnętrze, komfortowe zawieszenie i solidne silniki.

Tyle w tym temacie ode mnie.

A nowa 7er.. póki co nie rzuca mnie na kolana, może jak zobaczę na żywo :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
ok Frank ja rozumiem twoje wzburzenie i wielka wage jaka przywiazujesz do nazewnictwa modeli
ale nie sadzisz ze zasmiecacie watek ?
moze wartto utworzyc osobny watek i tam sie spierajcie na tak powazny temat :znudzony:
a ten watek wypadaloby oczyscic i pisac raczej na temat ...

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 30 września 2008, 20:56 przez Hans', łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:55 
Hans' napisał(a):
zamiast debatowac bez sensu i pisac o pierdolach


to definitywnie nie są pierdoły :cisza:

tu poważny dymik jest :wsciekly:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
..::CZARNY::.. napisał(a):
a co to mercedes, to jakaś zakichana wyrocznia?


nie, bo C200K tez ma 1.8 :rotfl:


Mi chodzi tylko o to,ze 4.4 moze sie smiało nazywac 740, 744, 745 i nie trzeba na siłe tego podpinac pod 750, ktore jeszcze mimo wszystko nadal kojarzy sie ze wspaniale pracujacym V12. 750 po FL w E65 tez mi sie nie podobało z tego powodu.

Z mojej strony koniec OT.

A jesli chodzi o nową F01 - mi sie podoba i czekam na 760i z 6.0.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hans' napisał(a):
ok Frank ja rozumiem twoje wzburzenie i wielka wage jaka przywiazujesz do nazewnictwa modeli
ale nie sadzisz ze zasmiecacie watek ?

Hans, watek jest o nowej serii 7 , wiec gdzie mamy dyskutowac o nazewnictwie, jakie w niej zastosowano ?

JEdni sie doczepią o kształt lamp, inni o gałe do automatu, jeszcze inni o boczki drzwi, A JA sie doczepiłem o nazewnictwo :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 21:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 36  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL