BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 20:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:09 
na moje to coś jest w tej gloryfikacji S klasy. w 7er jest dużo pozycji, które obecnie znajdują się w każdym aucie z segmentu lux i nie tylko...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
w zaden sposob nie chcialem wywyzszac S-Klasy
dla mnie zawsze seria 7 byla lepszym autem
po prostu podalem fakty, z ktorymi nie mozna dyskutowac :)

p.s. Stones w BMW jest night vision, ktory tez daje sobie niezle rade ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 października 2008, 22:17 przez Hans', łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hans' napisał(a):
Do produkcji seryjnej trafiły jednak dopiero w 1995r.


Hans cos CI sie pomieszało. do produkcji trafiły 10/91 w E32 750i/L ...


ilosc nowinek w MB mozna smiało porownac z iloscią nowinek w serii 7 i nie wydaje mi sie,zeby seria 7 miała chylic czoła wobec S klasy licząc od E23....

"Autotechnika " moze miec racje. ESP było seryjne zapewne w W140 od 09/95 co nie zmienia faktu,ze juz wczesniej wystepowało w E38 DSC jako opcja :)

ja rowniez podaję fakty i jakos nie widze przewagi miazdzacej S klasy.
Rozumiem,ze w BMW śpią od 30 lat i czekają az MB cos wymysli ? nie przesadzajcie..

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 2 października 2008, 22:21 przez Frank, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 343
Lokalizacja: Radom
czy mi sie wydaje czy S przy nowej 7 jest o wiele mniejsza?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Hans' napisał(a):

p.s. Stones w BMW jest night vision, ktory tez daje sobie niezle rade ;)


Ok, ale zaczeło się chyba właśnie w MB.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Frank moze nie wiem, nie jestem omnibusem ani zadna wyrocznia
poprostu sugeruje sie tym o czym przeczytam , uslysze czy zobacze
http://chudzikj.republika.pl/Technika/S ... wiatlo.htm
tutaj jest napisane ze xenon do prod seryjnej trafil w 95
moze masz racje, jakie to ma znaczenie ...

co do nowinek technicznych to nie tylko BMW czy MB ma pole popisu,
np Volvo tez mialoby sie czym pochwalic

jednak poduszka powietrzna, ABS czy ESP sa to kroki milowe w dziedzinie bezpieczenstwa
i wydaje mi sie, ze to trzba uznac z najwazniejsze rzeczy ktore wprowadzil wlasnie Mercedes Benz w klasie S.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):
Rozumiem,ze w BMW śpią od 30 lat i czekają az MB cos wymysli ? nie przesadzajcie..


Nie ma przepaści w żadną strone. BMW w czymś jest pierwsze w 7ce, MB w czymś innym w Sce. To dwie najlepsze limuzyny, w których przez lata debiutowała masa wiekszych i mniejszych nowinek technicznych które chyba tak naprawdę trudno zliczyć i ustalić który z tych dwóch samochodów jest pod względem ilości innowacji lepszy.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hans' napisał(a):
poprostu sugeruje sie tym o czym przeczytam , uslysze czy zobacze


sugeruj sie dobrymi źrodłami a nie znalezionymi naprędce w googlach ;)

Hans' napisał(a):
np Volvo tez mialoby sie czym popisac


nie mowie,ze nie ale wypadnie raczej blado volvo z 1991 roku przy E32 750iL .
Hans' napisał(a):
jednak poduszka powietrzna, ABS czy ESP sa to kroki milowe w dziedzinie bezpieczenstwa
i wydaje mi sie, ze to trzba uznac z najwazniejsze rzeczy ktore wprowadzil wlasnie Mercedes Benz w klasie S.

uznaje te najwazniejsze rzeczy , oprocz ESP. Niemniej czemu mamy byc slepi na ogrom nowinek debiutujacych własnie w serii 7 ?

Nie zapominajmy,ze sterowane elektronicznie ASC pierwsze miało BMW, bo gdy 750 debiutowało z wtryskiem elektronicznym w V12, reszta , wliczajac MB działała na wtrysku mechanicznym...i to od ASC zaczał sie rozwoj kontroli trakcji...
wiec nie wiem co jest bardziej milowe...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
stones1 napisał(a):
Hans' napisał(a):

p.s. Stones w BMW jest night vision, ktory tez daje sobie niezle rade ;)


Ok, ale zaczeło się chyba właśnie w MB.


mozliwe nie wiem
jedno jest pewne w MB sie lepiej spisuje i jest wygodniejszy (jest przed oczyma kierowca w miejscu zegarow a nie z boku w ekranie iDrive)
ponoc w F01 bedzie duzo lepszy i poprawiony system night vision

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Frank jest uparty jak osioł. :cenzura:

p.s. ASC nie mialo nic wspolnego z systemem stabilizacji toru jazdy
jest to calkiem inny system i nie wplywa on az tak bardzo na poprawe bezp na drodze
prawda jest taka ze dobry kierowca ma ASC "w nodze"

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 października 2008, 22:31 przez Hans', łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Hans' napisał(a):
stones1 napisał(a):
Hans' napisał(a):

p.s. Stones w BMW jest night vision, ktory tez daje sobie niezle rade ;)


Ok, ale zaczeło się chyba właśnie w MB.


mozliwe nie wiem
jedno jest pewne w MB sie lepiej spisuje i jest wygodniejszy (jest przed oczyma kierowca w miejscu zegarow a nie z boku w ekranie iDrive)
ponoc w F01 bedzie duzo lepszy i poprawiony system night vision

Na pewno będzie lepszy, bo e65 nie było tworzone z myślą o wyposażeniu je w night vision. Wprowadzono je po debiucie w221 i pewnie stąd niefortunne umiejscowienie ekranu.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
stones1 napisał(a):
Hans' napisał(a):
stones1 napisał(a):
Hans' napisał(a):

p.s. Stones w BMW jest night vision, ktory tez daje sobie niezle rade ;)


Ok, ale zaczeło się chyba właśnie w MB.


mozliwe nie wiem
jedno jest pewne w MB sie lepiej spisuje i jest wygodniejszy (jest przed oczyma kierowca w miejscu zegarow a nie z boku w ekranie iDrive)
ponoc w F01 bedzie duzo lepszy i poprawiony system night vision

Na pewno będzie lepszy, bo e65 nie było tworzone z myślą o wyposażeniu je w night vision. Wprowadzono je po debiucie w221 i pewnie stąd niefortunne umiejscowienie ekranu.

Obrazek
niestety w F01 night vision nadal znajduje sie w ekranie iDrive
http://www.youtube.com/watch?v=AwfXBgDKlBc

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 października 2008, 22:34 przez Hans', łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Sztos napisał(a):
czy mi sie wydaje czy S przy nowej 7 jest o wiele mniejsza?

Obrazek


Faktycznie tak to wygląda, ale jednak w wersjach krótkich to w221 jest minimalnie dłuższe od F01, za to F01 jest szersze.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 2 października 2008, 22:35 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hans' napisał(a):
p.s. ASC nie mialo nic wspolnego z systemem stabilizacji toru jazdy
jest to calkiem inny system i nie wplywa on az tak bardzo na poprawe bezp na drodze


Hans, chyba zartujesz teraz :D wsiadz do 300 konnej 750 jak bedzie mokro, wyłacz ASC, daj pełen gaz, czy to przy starcie czy przy kick downie z 4 na 1 i zobaczysz jak to wpływa na tor jazdy i bezpieczenstwo na drodze....i asc ma BARDZO wiele z ESP bo od ASC zaczał sie rozwoj elektronicznych systemow kontroli-stabilizujacych....

pozniej było ASC+T (gdzie dodano dohamowanie koł tylnych ) a pozniej DSC ( gdzie dodano dohamowanie koł przednich)

w MB ewolucja rowniez była - ETS- ASR- ESP

wiec mi tu nie plumkaj ;) :P

P.S. A ze jestem uparty to doskonale wiem :P

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 2 października 2008, 22:41 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
moze masz racje
ja mialem przyjemnosc bujania sie 316i z 96 roku bez ASC i zima czesto dupka latala na boki
jednak ESP (DSC) to jest calkiem inny temat nawet w porownaniu do ASC+T
:hurra:
Frank ale Ty malo wiesz :(

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 października 2008, 22:37 przez Hans', łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ASC+T z e32 w praktyce działa bardzo podobnie do DSC z e38 czy ESP z c140. Przynajmniej ja nie zauważyłem przepaści.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:37 
Frank napisał(a):
p.s. ASC nie mialo nic wspolnego z systemem stabilizacji toru jazdy
jest to calkiem inny system i nie wplywa on az tak bardzo na poprawe bezp na drodze
prawda jest taka ze dobry kierowca ma ASC "w nodze"


:wstyd:

Prawda jest taka, że dobry kierowca też ma ABS w nodze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:42 
Hans' napisał(a):
swiatla ksenonowe stworzyla firma Hella


a ESP stworzył BOSCH, a koncern opatentował tę nazwę :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
a Frank sie nie zna i klamie
trzeba mu dac ostrzezenie !
:zakrecony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Niestety i tu sie nie zgodze w sprawie xenonow :)

10/91 - debiutowały lampy xenonowe BOSCH i cały układ BOSCH

dopiero rok pozniej Hella zaczeła produkowac to samo . Przy okazji Xenony dostały w opcji E32 z V8 pod maską.

cytat nawet z popularnej wikipedii de

Cytuj:
Seit 1991 wird die Gasentladungslampe im Automobil-Sektor als Xenonlicht angeboten: Erstmals in einem BMW der 7er-Reihe durch die Firma Bosch, zuerst ausschließlich als Abblendlicht, seit 2001 aber auch als Fernlicht im sogenannten Bi-Xenon-Scheinwerfer


no własnie, ten bixenon w 2001 to aby tez nie seria 7 ? ( e65 ) ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 36  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL