BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 18 sierpnia 2011, 09:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
pan_prezes_skora napisał(a):
no moze ciut, ale mikroskopijnie


:D

Dla mnie tam bardziej podobne niż inne, środki też podobne. Widać też niewielką różnicę w designie 1995 a 1998 między e38 a e46 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 18 sierpnia 2011, 12:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Ja jestem ciekaw kiedy wprowadzą jakieś 1.8T, 2.0T...

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 18 sierpnia 2011, 23:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
F30 emczy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 11:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
Dokładnie tak zamaskowane auto mijało mnie pod koniec lipca raz na autostradzie koło dingolfingu, jadąc 160- 180km/h, a jeszcze wcześniej na wąskiej bawarskiej drodze- jechał chyba na limicie, bo się nie wlekliśmy, a on już po chwili zniknął z pola widzenia :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
nowe M3 nowy silnik... 3L triturbo :/

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 12:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Santino napisał(a):
nowe M3 nowy silnik... 3L triturbo :/

porazka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 12:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Silnik jeszcze nie widział światła dziennego ale już mówicie, że porażka... to jest właśnie porażka :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 13:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
Ja sądzę, że nowe m3 zeżre stare na śniadanie.

PS-->> Jeszcze 6 lat temu w ofercie było m3 z silnikiem sześciocylindrowym, wolnossącym i nikt nie narzekał. Dołóżcie do tego 3 suszary- myślę, że co najmniej 450km to będzie mieć, i mocny ciąg od samego dołu :] Plus możliwość chipa, który sporo km dołoży :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 14:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Chcielibyśmy V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 14:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
No ja bym też wolał v8, ale r6 to nie jest jeszcze takie zuo, bo to silnik, który z natury ma fajny dźwięk i nie trzeba go stroić- a jestem prawie pewien, że za parę lat w m3 będzie r4 quatroturbo :hyhy: I wtedy będę przeciwny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 19 sierpnia 2011, 15:57 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
gangster napisał(a):
a jestem prawie pewien, że za parę lat w m3 będzie r4 quatroturbo I wtedy będę przeciwny


Jak powróci R4 do M3 to historia zatoczy koło, E30 M3 (R4 wolnossące).

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 14:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
R6 triturbo idealnie pasuje do klimatu M3 a V8 do M5/M6.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 16:29 
Turbo to pasuje do Leona. M3 tylko duża pojemność i wysokie obroty.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 20:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dla mnie turbina jest tak naturalną rzeczą, że dziwi mnie fakt czemu każde auto od zawsze seryjnie jej nie ma. Brak turbiny do marnotrawienie energii spalin.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 20:30 
Gdy tylko do seryjnych samochodów wymyślą podtrzymanie turbo na miarę tego z aut WRC, to jestem za :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 14:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zakov napisał(a):
Gdy tylko do seryjnych samochodów wymyślą podtrzymanie turbo na miarę tego z aut WRC, to jestem za :D


Takiego samego systemu jak ten, ktory dziala w WRC w cywilnym samochodzie nie zobaczysz, bo to rozwiazanie jest dalekie od spelnienia jakichkolwiek norm emisji :rotfl: Inne rozwiazania dzialaja od lat, i sa to albo dwie turbiny, albo turbina i kompresor, albo aftermarketowo duza turbina "rozpedzana" podtlenkiem, kazde z tych rozwiazan eliminuje jakiekolwiek opoznienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 18:53 
Vermilion napisał(a):
Takiego samego systemu jak ten, ktory dziala w WRC w cywilnym samochodzie nie zobaczysz, bo to rozwiazanie jest dalekie od spelnienia jakichkolwiek norm emisji


Ja się wcale nie spodziewam zobaczyć ognia z wydechu w "cywilnym" aucie... :D

Vermilion napisał(a):
kazde z tych rozwiazan eliminuje jakiekolwiek opoznienia.


Jakiekolwiek? A to co 2 turbiny są jakoś połączone z wałem korbowym i nie mają swojej bezwładności żeby nie emitować opóźnień??? W takim przypadku można je najwyżej zminimalizować... Zresztą nie ma o czym gadać. Jak dla mnie żaden "gwizdek" nie zastąpi mocy uzyskanej z dużej pojemności i wysokich obrotów.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 19:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zakov napisał(a):
Jakiekolwiek? A to co 2 turbiny są jakoś połączone z wałem korbowym i nie mają swojej bezwładności żeby nie emitować opóźnień???


Podtrzymanie turbo z WRC tez nie jest polaczone z walem korbowym, a jednak dziala (tak jak rozwiazanie z podtlenkiem, o ktorym napisalem Ci wyzej). Rozwiazanie problem bezwladnosci jest proste, uzywa sie albo dwoch malych turbin, ktore maja minimalna bezwladnosc, albo duzej i mniejszej.

Zakov napisał(a):
Jak dla mnie żaden "gwizdek" nie zastąpi mocy uzyskanej z dużej pojemności i wysokich obrotów.


Wiem, to samo zdanie przewija sie juz w X temacie. Dziwie sie, ze nie bylo jeszcze slowa na temat elektronicznych przepustnic czy zmiennych faz rozrzadu. Pierwsze generuja opoznienie, a drugie "oszukana" moc ;) Wydaje mi sie, ze pora sprzedac E46 i kupic cos z meskim, amerykanskim big blockiem, z jednym walkiem rozrzadu, 2 zaworami na cylinder, gaznikiem i 3 biegowym automatem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 21:40 
Vermilion napisał(a):
Podtrzymanie turbo z WRC tez nie jest polaczone z walem korbowym, a jednak dziala (tak jak rozwiazanie z podtlenkiem, o ktorym napisalem Ci wyzej).



Oczywiście, że działa skoro do zmodyfikowanego układu wydechowego podawana jest dodatkowa porcja paliwa w wyniku spalania której turbina zostaje zasilona w momencie gdy silnik nie pracuje pod obciążeniem. Nie sądzę aby prędko zaczęli stosować podobne rozwiązanie z podtlenkiem w masowej produkcji.

Vermilion napisał(a):
Wydaje mi sie, ze pora sprzedac E46 i kupic cos z meskim, amerykanskim big blockiem, z jednym walkiem rozrzadu, 2 zaworami na cylinder, gaznikiem i 3 biegowym automatem :D


Ha! Niemcy śmieją się z Amerykanów, że do uzyskania 500km w aucie "made in usa" potrzebują co najmniej 7L pojemności z wolnossącej jednostki napędowej, podczas gdy oni zaledwie 5L. Z tym, że w takim Z06 ten 7 litrowy V8 jest sporo lżejszy niż choćby 5L V10 z M6 właśnie ze względu na to, że nie posiada ciężkich skomplikowanych głowic i systemów sterujących pracą zaworów. A jak przyjdzie co do czego to takie M6 i tak pewnie tylko dym wącha i walić to ile pali Corvette... To ma jechać! :D Więc nie interesują mnie ciekawe systemy którymi niektórzy się tu fascynują z turbodoładowaniem na czele, bo era "fun'u" w motoryzacji zakończyła się w latach 60-tych. Teraz jest co najwyżej era ekosnobizmu. I tak oto wciska się ludziom, że rozwiązanie znane od 50 lat ze wszystkimi swoimi wadami i zaletami jest szczytem nowoczesnej technologii i wnosi do motoryzacji nową jakość, gdy tylko wymuszają to restrykcyjne normy emisji spalin... I jakiś czas temu czytałem na forum w odpowiedzi na swój post tekst kolesia co się chyba kolorowych broszurek reklamowych naczytał wciskając mi, że BMW (swoją drogą pionier w technologii turbodoładowania) nagle odkryło, że turbodoładowanie to jednak fajna rzecz i dlatego zastosują je w nowej serii M w połączeniu z R6 :rotfl: Ludzie obudźcie się! Gdyby nie globalizacja mielibyście dziś w M3 V10 :hyhy:

Ps: Szkoda tylko, że klasyczne V8 "made in usa" nie kręcą się zbyt wysoko... :suchy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Już wiadomo, jak będzie wyglądać nowe BMW 3 :)
PostNapisane: 27 sierpnia 2011, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zakov napisał(a):
Oczywiście, że działa skoro do zmodyfikowanego układu wydechowego podawana jest dodatkowa porcja paliwa w wyniku spalania której turbina zostaje zasilona w momencie gdy silnik nie pracuje pod obciążeniem.


To nie jest nawet najbardziej popularne rozwiazanie, duzo prostszym i dzialajacym podobnie jest ominiecie zaplonu w jednym z cylindrow, wtedy mieszanka trafia do rozgrzanego wydechu i tam sie zapala.

Zakov napisał(a):
Nie sądzę aby prędko zaczęli stosować podobne rozwiązanie z podtlenkiem w masowej produkcji.


Nie spotkasz go nigdy w samochodzie masowo produkowanym, to tylko przyklad jeden z wielu, jak mozna wyeliminowac problem bezwladnosci wirnika turbiny.

Zakov napisał(a):
Ha! Niemcy śmieją się z Amerykanów, że do uzyskania 500km w aucie "made in usa" potrzebują co najmniej 7L pojemności z wolnossącej jednostki napędowej, podczas gdy oni zaledwie 5L. Z tym, że w takim Z06 ten 7 litrowy V8 jest sporo lżejszy niż choćby 5L V10 z M6 właśnie ze względu na to, że nie posiada ciężkich skomplikowanych głowic i systemów sterujących pracą zaworów. A jak przyjdzie co do czego to takie M6 i tak pewnie tylko dym wącha i walić to ile pali Corvette. To ma jechać! :D


Dlatego wlasnie sie z tego smialem w poprzednim poscie, do objechania M6 wystarczy zwykle C6, nie potrzeba Z06, ale wynika to troche z innego faktu, M6 to opasla krowa, samochod klasy GT, zalozenia C6 sa zupelnie inne. LS7 jest rzeczywiscie lzejszy, ale wynika to glownie z mniejszej ilosci cylindrow, akurat rozrzadu napedzanego popychaczami nie nazwalbym zaleta :D Wspominasz o bezwladnosci turbiny, w przypadku dwoch zaworow na cylinder jest podobnie, rozrzad 4 czy 5 zaworowy jest znacznie skuteczniejszy.

Zakov napisał(a):
Więc nie interesują mnie ciekawe systemy którymi niektórzy się tu fascynują z turbodoładowaniem na czele, bo era "fun'u" w motoryzacji zakończyła się w latach 60-tych. Teraz jest co najwyżej era ekosnobizmu. I tak oto wciska się ludziom, że rozwiązanie znane od 50 lat ze wszystkimi swoimi wadami i zaletami jest szczytem nowoczesnej technologii i wnosi do motoryzacji nową jakość, gdy tylko wymuszają to restrykcyjne normy emisji spalin... I jakiś czas temu czytałem na forum w odpowiedzi na swój post tekst kolesia co się chyba kolorowych broszurek reklamowych naczytał wciskając mi, że BMW (swoją drogą pionier w technologii turbodoładowania) nagle odkryło, że turbodoładowanie to jednak fajna rzecz i dlatego zastosują je w nowej serii M w połączeniu z R6 :rotfl: Ludzie obudźcie się! Gdyby nie globalizacja mielibyście dziś w M3 V10 :hyhy:


Wiesz kazda kolejna dekada motoryzacji przyniosla nowe, ciekawe rozwiazania, pozwalajace na stworzenie jeszcze bardziej efektywnych jednostek napedowych. Nie wszystko jest marketingowa bajka. To o czym piszesz, to brak przelomu, brak rewolucji, ale czegos takiego juz nie bedzie w przypadku silnikow tlokowych, mozna je jedynie zmudnie dopracowywac.

Czy kolejne M3 dostaloby silnik V10, watpie. Pamietaj, ze M3 to nadal wysokoseryjny model, ktorego produkcja musi zamykac sie w pewnych z gory zalozonych kosztach.

Zakov napisał(a):
Ps: Szkoda tylko, że klasyczne V8 "made in usa" nie kręcą się zbyt wysoko... :suchy:


I krecic sie nie beda, wlasnie dzieki popychaczom.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL