BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 13:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
Zgodze się, jezeli chodzi o jazde, gdzie należy "kontrolowac" biegi. Co natomiast ze sprintem? Przy trybie M biegi też mi sam zmienia jak dojdzie do odcięcia, czy ktos wyczuł jakąś różnice między tymi trybami w sprincie? Mi się wydaje tryb M jakis bardziej żwawy. Czy z S też rusza z 1 biegu? Zauważyłem jeszce taką rzecz. jeżdżąc w trybie S na maksa, to "działa" kickdown (obniża bieg itp.) czyli morał z tego taki, że nie tzyma silinka na maks możliwych obrotach dla danego biegu. Przy M mozna jechac nawet przy obrotach 5500 i nie będzie zmieniał jak tryb sport biegu na wyższy - gdy nagle potrzebujemy przyspieszyc nie tracimy czasu na "kickdown" (zanim pomysli, zredukuje bieg itp.). W sumie to tylko niuanse takie. Sam też na S jeżdże jak chce troszke pocisnąc bo 540 w miare się wkreca żwawo, a tak to nie musze kontrolowac obrotów ani biegu. Ale dalej mnie ciekawi, która opcja szybsza ze startu z zatrzymanego.

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 21:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
S rusza z biegu pierwszego bo niby gdzie ma jechać ta winda, w bok?
W sprincie najlepszy będzie S.
W mieście normalnie D lub S

M nie wiem kiedy może się przydać, może w górach, w zime jak trzeba samemu operować biegami, nie widzę zastosowania dla tego trybu zabardzo.
Kickdown 'nie myśli'. Wciskasz kickdown to redukuje na taki bieg na którym będziesz miał największe przyspieszenie, czasami redukuje o jeden bieg, czasami o dwa.
S nie ma trzymać na obrotach cały czas bo przecież to było by totalnie bez sensu. S stara się tak trzymać obroty byś miał maksymalny moment, czyli wejscie na początek pasma ciągu twojego auta... czyli pomiędzy 3 a 4k. Jak długo nie przyspieszasz to S wrzuca kolejny bieg bo poco ma piłować. Na S biegi zmieniają się szybciej niż na D.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 16 kwietnia 2009, 23:01 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Lokalizacja: PL
Moje BMW: 320d
Kyokushin napisał(a):
Dla 330Ci, przyspieszenie 0-100km/h
Manual 6,5s
Automat 7s.


to są dane producenta? skąd je masz? pytam, bo może jest jakaś strona internetowa - z chęcią bym się z nią zapoznał, bo ciekawi mnie jakie dane podaje BMW także to innych modeli

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 01:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
jak to w trybie S nie trzyma obrotów ??
u siebie zauważyłem, że jadąc w trybie D jak puścimy gaz to jedziemy tak jakby na luzie, obroty spadają momentalnie. Natomiast jadąc w trybie S gdy puśccimy gaz silnik pozostaje na obrotach i nawet hamuje silnikiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 01:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kyokushin napisał(a):
S rusza z biegu pierwszego bo niby gdzie ma jechać ta winda, w bok?


aż zgasła fajka mi zgasła :rotfl:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 09:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jordan napisał(a):
to są dane producenta? skąd je masz?


Tak, z instrukcji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 12:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Lokalizacja: PL
Moje BMW: 320d
Kyokushin, dzięki wielkie za pomoc w całym temacie.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 18:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Ostatnio podczas jazdy autostrada przy ok 160 km/h, po wcisnieciu kickdowna redukcja z 6 na 5 trwala dluzej, niz przy mniejszych predkosciach. Czy tez zauwazyliscie takie zjawisko?

I jeszcze taka kwestia, czy czesciej jezdzicie na DS czy D? Mi na D przeszkadza dosyc dlugi czas reakcji gdy trzeba mocno przyspieszyc, glownie chodzi mi o warunki miejskie.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 18:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
oczywiście tryb jazdy zależy od warunków na drodze i humoru, czasami lubie sobie pojechać powolutku, eco w sznureczku, jak koń u woza i pokonwersować z pasażerem/ką więc wtedy chill out i jade na 'D', a gdy tylko wiem, że będę sprawnie parł do przodu, wyprzedzał itd. to wtedy oczywiście wajcha w lewo na 'SD' i jazda :hyhy:

co do czasu redukcji przy dużych prędkościach to staram się wtedy jak najrzadziej używać kikdownu (chce pojeździć jeszcze na tej skrzyni ;) ) więc nie zauważyłem różnicy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 14:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wciśnięcie kickdownu jeżeli chodzi o szybkość działania skrzyni podobno jest równoważne z trybem sport (gdzieś tak czytałem).
Natomiast co do pracy kickdownu - trzeba go wyczuć i nauczyć się nim operować, nieraz zrzuca o 1 bieg, nieraz o 2.

Z moich doświadczeń wynika że najlepiej jest nim szybko 'pstryknąć', wtedy zrzuca przeważnie o 1 bieg co trwa ułamek sekundy i auto później długo ciągnie, przeważnie od 3500 do końca.

Odnośnie redukcji z 6 na 5 się nie wypowiem, mam tylko 5 biegów.
Ogólnie redukcje o 1 bieg trwają podobnie.
Dłużej redukcja trwa np jak się toczę w korku 20km/h na D, bieg nie wiem który jest, pewnie 3 i zrzucam kickdownem na 1 chcąc wskoczyć na pas obok.
w takiej sytuacji szybko dodaje i odpuszcam gazu (bez kickdown) redukując bieg ale nie przyspiesając (poslizg na sprzęgle hydrokinetycznym, na niskich obrotach) i gdy chcę 'wyskoczyć' wtedy kickdown, który już redukuje nie o 2 ale o 1 co jest lepsze i szybsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 15:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Kyokushin napisał(a):
Z moich doświadczeń wynika że najlepiej jest nim szybko 'pstryknąć', wtedy zrzuca przeważnie o 1 bieg co trwa ułamek sekundy i auto później długo ciągnie, przeważnie od 3500 do końca.


W E90 zeby nastapila redukcja o jeden bieg, wystarczy wcisnac mocno gaz na ok 70-80%.

Kyokushin napisał(a):
Dłużej redukcja trwa np jak się toczę w korku 20km/h na D, bieg nie wiem który jest, pewnie 3 i zrzucam kickdownem na 1 chcąc wskoczyć na pas obok.
w takiej sytuacji szybko dodaje i odpuszcam gazu (bez kickdown) redukując bieg ale nie przyspiesając (poslizg na sprzęgle hydrokinetycznym, na niskich obrotach) i gdy chcę 'wyskoczyć' wtedy kickdown, który już redukuje nie o 2 ale o 1 co jest lepsze i szybsze.


Przy takich niskich predkosciach tez kickdown trwa dlugo, i glownie w takich sytuacjach to przeszkadza, kiedy tak jak piszesz, trzeba szybko zmienic pas, ominac lub wlaczyc sie do ruchu. Ale musze wyprobowac twoja metode, czyli szybko wcisnac gaz i odpuscic, dam znac jak w przypadku 6-biegowego automatu to wyglada.

Oczywiscie wszystkie te niedogodnosci o ktorych wyzej wspomnialem, eliminuje tryb sportowy (DS).

Edit:
Wlasnie sprawdzilem Twoja metode, i rzeczywiscie tak jest, tylko ze ja musze wcisnac z kickdownem i wtedy jest tak jak piszesz, czyli bieg nizej i auto ma wystarczajacy ciag zeby dynamicznie przyspieszyc. Fajna sprawa.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 18:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
///M_ichał napisał(a):
W E90 zeby nastapila redukcja o jeden bieg, wystarczy wcisnac mocno gaz na ok 70-80%.


W e46 też tak jest, ale jak się pstryknie kickdown i później trzyma na 100% bez kickdown to ciągnie dalej na pełnym gwizdku.
Wciskając na 70% zredukuje o 1, ale nie będzie ciągnać do końca tylko sobie zmieni bieg wcześniej (trzymając gaz na 70% skrzynia odbiera to jako sygnał że nie chcesz przyspieszać np do 5500 na pełnej mocy tylko powoli a do tego nie trzeba ciągnąć na wysokie obroty).

Pstryknięcie kickdownem wymusza redukcje i na 100% będziesz ją miał.
Jak np dociśniesz gaz na max ale bez kickdown, to może zredukuje, może nie (jak szybko machniesz 80-100% to prawdopodobnie zredukuje o 1), a nawet jak zredukuje a nie wejdzie na odpowiednie obroty (ok 3500) to i takbędzie przyspieszać wolno bo skrzynia nie zapnie jeszcze połączenia 1:1 (połączenie mechaniczne 1:1 jak w manualu zapina przy ok 3500obr)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 19:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Kyokushin napisał(a):
Wciskając na 70% zredukuje o 1, ale nie będzie ciągnać do końca tylko sobie zmieni bieg wcześniej (trzymając gaz na 70% skrzynia odbiera to jako sygnał że nie chcesz przyspieszać np do 5500 na pełnej mocy tylko powoli a do tego nie trzeba ciągnąć na wysokie obroty).


Dokladnie, wtedy dosyc szybko zmieni na wyzszy bieg, pozatym w tym przypadku redukcja trwa troche dluzej, trzeba troche przytrzymac gaz na poziomie tych ok. 70%. W przypadku tego pstrykniecia kickiem, jest to natychmiastowa redukcja, i dlugo trzyma bieg.

Kyokushin napisał(a):
Jak np dociśniesz gaz na max ale bez kickdown, to może zredukuje, może nie (jak szybko machniesz 80-100% to prawdopodobnie zredukuje o 1), a nawet jak zredukuje a nie wejdzie na odpowiednie obroty (ok 3500) to i takbędzie przyspieszać wolno bo skrzynia nie zapnie jeszcze połączenia 1:1 (połączenie mechaniczne 1:1 jak w manualu zapina przy ok 3500obr)


Ja zauwazylem ze jak gaz dajesz powoli do konca bez kicka, to skrzynia w wiekszosci przypadkow wlasnie nie zredukuje. Zreszta tak jak piszesz, czasami redukuje a czasami nie, nawet jak gwaltowniej przycisniesz gaz, wszystko zalezy od obecnego biegu i predkosci.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 21:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak. Zgadza się.

Natomiast przytrzymawszy kickdown dłużej niż pstryknięcie, wysoce prawdopodobne, że zredukuje jeszcze o jeden po czym przeciągnie auto niemalże do odcięcia w bardzo krótkim paśmie i wrzuci kolejny bieg.
Tak więc - z moich doświadczeń wynika, że kickdownem najlepiej 'pstryknąć' i dalej trzymać na 100%, ale nie z wciśniejętym (czyli z wYciśniętym) kickdownem.

Wtedy mamy dłuugi ciąg bez zmiany biegu, praktycznie od max Nm (przeważnie w okolice tego redukuje) do końca (w zalezeżności od trybu, na S, ciągnie dalej niż na D i szybciej wrzuca kolejny bieg), na zapięciu 1:1 (czyli bez strat na sprzęgle hydrokinetycznym).
Idealne do wyprzedzania w trasie, albo żeby szybko 'odjechać'. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 22:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Rzeczywiscie ma to sens, przy najblizszej okazji bede musial to wyprobowac.
Teraz tryb sportowy staje sie zbedny :P . Wystarczy miec dobrze opanowany tryb D :)

Czesto wyprzedzanie z kickdownem nie ma sensu, bo redukuje na najnizszy mozliwy bieg, by po chwili wrzucic wyzszy. W dieslu, czesto redukcja po ktorej obroty przekraczaja 4000 tys, nie ma sensu, a przy kickdownie tak wlasnie jest.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 22:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
///M_ichał napisał(a):
Czesto wyprzedzanie z kickdownem nie ma sensu, bo redukuje na najnizszy mozliwy bieg, by po chwili wrzucic wyzszy. W dieslu, czesto redukcja po ktorej obroty przekraczaja 4000 tys, nie ma sensu, a przy kickdownie tak wlasnie jest.


Nie wiem jak jest dieslu, w kwestii obrotów, jak np jade w trasie i chcę wyprzedzać to dodaję trochę gazu, w tym momencie skrzynia sama redukuje o 1, płynnie.
Trzymając gaz mocniej wciśnięty, auto nie przyspiesza a jednoczęsnie jest na obrotach, na niższym biegu. W tym momencie jak kliknę kickdown, skrzynia redukuje o 1 i auto leci jak z procy.

W dieslu pewnie jest tak jak właśnie piszesz, diesel pracuje w innym przedziale obrotów.
Benzyniak swój zakres ciągu ma na górze, diesel na dole.
W teorii w dieslu jadąc na wysokim biegu, jest sie na max NM i w zasadzie nie ma poco redukować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 23:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Kyokushin napisał(a):
W dieslu pewnie jest tak jak właśnie piszesz, diesel pracuje w innym przedziale obrotów.
Benzyniak swój zakres ciągu ma na górze, diesel na dole.
W teorii w dieslu jadąc na wysokim biegu, jest sie na max NM i w zasadzie nie ma poco redukować.


Dokladnie jest tak jak piszesz. Benzyna zapewne ciagnie do odciecia, takze kickdown ma tu wiekszy sens niz w dieslu. Co prawda nawet przyspiesza do tych 4500 tys, ale mimo wszystko to nie jest to, co w przedziale max Nm. Takze ten sposob z kliknieciem kicka, a potem trzymaniem gazu max ale bez kicka, ma naprawde sens w przypadku diesla.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 23:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
///M_ichał napisał(a):
Takze ten sposob z kliknieciem kicka, a potem trzymaniem gazu max ale bez kicka, ma naprawde sens w przypadku diesla.


Tak.
Np Ty jak jedzisz 80km/h to skrzynai wrzuca 5 bieg.
Klikasz kicka, masz 4 i max Nm i cągniesz ładnie przez całe pasmo.

Ja jadę 80m mam 5 to dodając gaz, skrzynia sama zmienia na 4 i jak go nie odpuszczam to dalej jest 4 i jak kliknę kicka, to wtedy mam 3 i też mam ciąg.

U mnie przy jeździe 80 na 5, dodanie gazu błyskawicznie powoduje wrzucenie 4, wystarczy że wcisnę tak na 30%. Żeby jechać cały czas na 5 muszę utrzymywać w tej samej pozycji 'muskając'.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 13:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Kyokushin napisał(a):
Np Ty jak jedzisz 80km/h to skrzynai wrzuca 5 bieg.
Klikasz kicka, masz 4 i max Nm i cągniesz ładnie przez całe pasmo.


Przy 80 km/h to bedzie juz 6 bieg. I tak jak piszesz, najlepszy do wyprzedzania od tej predkosci bedzie 4 bieg, a w przypadku wyprzedzania z wcisnietym kickdownem zredukuje do 3 biegu, co jest bez sensu, bo nie ma takiego ciagu juz jak na 4.

Kyokushin napisał(a):
U mnie przy jeździe 80 na 5, dodanie gazu błyskawicznie powoduje wrzucenie 4, wystarczy że wcisnę tak na 30%. Żeby jechać cały czas na 5 muszę utrzymywać w tej samej pozycji 'muskając'.


To u mnie tak nie jest. Zeby zredukowal o jeden bieg, to trzeba juz to wymusic albo tym sposobem z kickiem, albo wcisnac mocno i przytrzymac gaz na ok 70%, czyli to co pisalem wczesniej. Oczywiscie pisze o trybie D.

Jeszcze takie pytanie Kyo, czy majac tak dobrze opanowany tryb D, uzywasz sportowego?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 14:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
///M_ichał napisał(a):
Jeszcze takie pytanie Kyo, czy majac tak dobrze opanowany tryb D, uzywasz sportowego?


Tylko jak obok stoi jakiś szybki i wściekły :)

Trybu S w zasadzie nie używam, ale ma on sens, na nim skrzynia trzyma wyższe obroty, szybciej zmienia biegi do przodu i do tyłu, tzn zarówno np. z 2 na 3 jak i z 3 na 2.
Tyle że to do normalnej jazdy nie jest konieczne, ale w przypadku prostej - szybkośc zmiany biegów ma znaczenie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL