BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:03 
Zakov napisał(a):
Może jak byś miał takie w e36, to teraz nie sprzedawał byś "ozdób choinkowych"... :( :( :(


:faint:

Wybacz, nie widzę związku.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
pierwsza podstawowa sprawa:
ABS nie jest do skracania drogi hamowania !! tylko do zachowania kontroli (sterowności) nad autem podczas hamowania, tak bay ominąć przeszkodę. Bez abs'u da się wyhamować na krótszym odcinku. Ale to chyba wszyscy wiedzą...

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:06 
greenevil napisał(a):
Gdyby elektronika zalatwiala wszystkie klopoty, to bym co rusz nie mijala glabow z roznymi cbs-ami siedzacych w rowie.

Elektronika moze pomoc, myslenia nie zastapi (co z reszta slicznie opisal Ben)

pzdr
GreenEvil


Bez urazy, ale co takie wałkowanie tych oklepanych kwestii ma do tematu? Wiadomo, że debil jest debilem i żadna elektroniczna pomoc mu nie pomoże, ale czy to sprawia, że te systemy są mniej skuteczne, czy co? To powypi.dalajcie nawigacje z samochodu, bo przecież to dla bez mózgów jest i za rączkę was nie zaprowadzi! Poco sobie życie ułatwiać? Lepiej być jak rambo w miejskiej dżungli... :wstyd: Tyle jest testów ukazujących jaka przepaść jest pomiędzy prowadzeniem w zakręcie w skrajnych warunkach auta z ESP, czy ABS. Ale nie! Bo przecież jeszcze za kierownice powinno łapać i samo kierować, żeby niektórych usatysfakcjonować... :wstyd:

Polecam do obejrzenia.



Góra
  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
EniGmatiC napisał(a):
Bez abs'u da się wyhamować na krótszym odcinku. Ale to chyba wszyscy wiedzą...

zacne :) a... jak?
(zakladajac, ze nie ma sniegu po pachy, tylko jedziemy po suchym)

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:08 
EniGmatiC napisał(a):
pierwsza podstawowa sprawa:ABS nie jest do skracania drogi hamowania !! tylko do zachowania kontroli (sterowności) nad autem podczas hamowania, tak bay ominąć przeszkodę. Bez abs'u da się wyhamować na krótszym odcinku. Ale to chyba wszyscy wiedzą...


Masz dane sprzed 15 lat. Dziś systemy ABS są o wiele skuteczniejsze. Dlatego w nawiasie dopisałem "wbrew debilnym mitom" (bez urazy dla nikogo) bo wiedziałem, że pojawią się takie opinie.


Ostatnio edytowano 8 grudnia 2010, 23:10 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Zakov napisał(a):
ale czy to sprawia, że te systemy są mniej skuteczne, czy co?

sadzac po tym, co napisales na temat dzwonu Fryderyka, zaczynam wnosic, ze oczekujesz po tych systemach cudow.

Duzo osob oczekuje. Efekt? - o wiele bezpieczniej by jezdzily nie majac zadnego z nich, niz opierajac sie na (zludnym) poczuciu bezpieczenstwa... ah to nie tylko moja teoria ;P

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
Zakov napisał(a):
Masz dane sprzed 15 lat. Dziś systemy ABS są o wiele skuteczniejsze. Dlatego w nawiasie dopisałem "wbrew debilnym mitom" (bez urazy dla nikogo) bo wiedziałem, że pojawią się takie opinie.


wiedziałem, że odpiszesz - nie masz racji - wróć do pierwszego - abs nie ma na celu skracanie drogi hamowania !!!

potwierdzisz to jakimiś testami, na śliskiej nawierzchni ??

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Nie chce mi się opisywać ponownie, ale może ktoś przeoczył wypowiedź :]

"Bardzo się ciesze, że auto jest nafaszerowane tymi wszystkimi kontrolami, czujnikami itd bo to na codzień zdecydowanie ułatwia prace z autem ;) Gdyby tak kontrolować, patrzeć, rozglądać się to człowiek by się 87149812 razy szybciej męczył :/ A tak do cofania jest czujnik, od przechyłu jest system, od widoczności jest jakiś tam specjalny system aktywnego oświetlenia, od hamowania jest system, od skręcenia jest system, a ja tylko wajcha kręcę jak mi się podoba :P Oczywiście wszystko da się wyłączyć i często to robię bo ile można tylko siedzieć :] Ale na ogól po przejechaniu juz tych kilkuset kilometrów o później nocnej godzinie lub wcześnej porannej zdecydowanie pomagają bo koncentracja już nie ta sama ;)"

Myślę, że w/w lektura mojego autorstwa coś tam dopowie do tematu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
tak na szybko:
http://www.technikajazdy.info/nauka-jaz ... wanie-abs/

Jak zwykle – nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Początkowo, system powstał jako urządzenie pozwalające utrzymywać sterowność podczas nagłego hamowania. Prawdą jest jednak, że na niektórych rodzajach nawierzchni, nowoczesne systemy abs (w większości produkowane przez firmę Bosch) zatrzymają auto szybciej niż nawet rajdowy czy wyścigowy kierowca w aucie bez abs. Poniższa tabelka przedstawia porównanie drogi hamowania Volkswagena Golfa V z systemem abs oraz tego samego auto z wyłączonym systemem podczas hamowania na zablokowanych kołach. (źródło: fiński magazyn Tekniikan Maailma)
ABS:
Kod:
                        zablokowane koła       abs
suchy asfalt           45 m                    32 m
śnieg                    53 m                64 m
lód                    255 m                404 m

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:19 
greenevil napisał(a):
Zakov napisał(a):ale czy to sprawia, że te systemy są mniej skuteczne, czy co? sadzac po tym, co napisales na temat dzwonu Fryderyka, zaczynam wnosic, ze oczekujesz po tych systemach cudow.


Jakich cudów? Ułatwienie kierowcy wyprowadzenia auta z poślizgu to jest cud??? :zdziwko:

Ps: Co do "dzwonu" Fryderyka, to po prostu chciałbym i życzył bym mu aby posiadał te systemy, bo być może pomogły by one wyprowadzić auto z opresji i dzięki temu mógł by dalej cieszyć się swoim pięknym e36, a my nadal mogli byśmy podziwiać je w galerii. Nie wspominając już o najważniejszym fakcie - bezpieczeństwie kierowcy który prowadził to auto. I nie ciągnijmy tego tematu.

greenevil napisał(a):
Duzo osob oczekuje. Efekt? - o wiele bezpieczniej by jezdzily nie majac zadnego z nich, niz opierajac sie na (zludnym) poczuciu bezpieczenstwa... ah to nie tylko moja teoria ;P


Ok. W takim razie nie zakładajmy opon zimowych, bo i poco? Jeszcze ktoś się poczuje pewniej :wstyd:

EniGmatiC, zaraz jak znajdę to Ci wyśle taki sam test z odwrotnymi danymi, bo i takich nie brakuje. Ale tutaj muszę zwrócić Ci część honoru, bo faktycznie ABS przeważnie skraca drogę hamowania, ale głównie na suchej nawierzchni. Na śliskiej bywa rożnie, co i tak nie zmienia faktu, że warto go mieć aby zachować sterowność pojazdu podczas hamowania.


Ostatnio edytowano 9 grudnia 2010, 03:53 przez Zakov, łącznie edytowano 6 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Panowie, wy już mnie pogubiliście :faint:

Ja odnoszę wrażenie, że na lodzie to działa w ten sposób

"Mowa o lodzie ;) Chodzi o to, że bez ABS tarcie podczas hamowania jest na przykładzie przez całe 30 metrów bez przerwy, a z ABS w tych 30 metrach trzeba uwzględnić kawałeczki w których ABS odpuszcza by dać rzekomą możliwość skrętu, wtedy te kawałeczki odrabiamy kosztem długości hamowania :/ Czyli bez ABS możesz przykładowo hamować 30 metrów, a z ABS będziesz hamował 36 dlatego, że te 6 metrów to są te nie hamowane odcinki w tych 30 metrach."

Mam rację czy się mylę ? :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
bendzamin napisał(a):
"Mowa o lodzie ;) Chodzi o to, że bez ABS tarcie podczas hamowania jest na przykładzie przez całe 30 metrów bez przerwy, a z ABS w tych 30 metrach trzeba uwzględnić kawałeczki w których ABS odpuszcza by dać rzekomą możliwość skrętu, wtedy te kawałeczki odrabiamy kosztem długości hamowania :/ Czyli bez ABS możesz przykładowo hamować 30 metrów, a z ABS będziesz hamował 36 dlatego, że te 6 metrów to są te nie hamowane odcinki w tych 30 metrach."


w dużym skrócie tak właśnie jest. Im bardziej śliska nawierzchnia tym większa starta, tylko na suchym asfalcie system jednocześnie pozwala zachować kontrolę i skrócić drogęw hamowania

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Zakov, nie rozumiesz sensu mojej wypowiedzi.
Nie jestem przeciwko systemom ulatwiajacym jazde. Jestem przeciwko tlumaczeniu,( a potem probom stosowania) tego, ze sa one panaceum na wszelkie zlo.
Uslyszy taki pajac jeden z drugim, ze ma ESP i od razu zwalnia go to z myslenia, no bo auto przeciez sie nie poslizgnie. A potem wielce zdziwieni wylaza z zasp i rowow. dalekko szukac - zapytaj ktoregokolwiek mniej swiadomego uzytkownika 4x4 czy pamieta o tym, ze jego auto fakt - po sliskim prowadzi sie lepiej (fizycznie - moze jechac szybciej), ale nadal ma tak samo dupna droge hamowania jak reszta.

PS ABS na lodzie faktycznie zupelnie nie pomaga ;) DOH.. na naszych drogach nawet na suchym mozna sie zdziwic :rotfl:

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
EniGmatiC napisał(a):
bendzamin napisał(a):
"Mowa o lodzie ;) Chodzi o to, że bez ABS tarcie podczas hamowania jest na przykładzie przez całe 30 metrów bez przerwy, a z ABS w tych 30 metrach trzeba uwzględnić kawałeczki w których ABS odpuszcza by dać rzekomą możliwość skrętu, wtedy te kawałeczki odrabiamy kosztem długości hamowania :/ Czyli bez ABS możesz przykładowo hamować 30 metrów, a z ABS będziesz hamował 36 dlatego, że te 6 metrów to są te nie hamowane odcinki w tych 30 metrach."


w dużym skrócie tak właśnie jest. Im bardziej śliska nawierzchnia tym większa starta, tylko na suchym asfalcie system jednocześnie pozwala zachować kontrolę i skrócić drogęw hamowania

No więc o co to sapanie ? :niepewny: Sprawa wyjaśniona ;) A na lodzie czy ABS jest czy go nie ma to i tak się skręcić nie da :/ Przynajmniej ja ostatnio taką sytuacje miał :/ Skończyło się na delikatnym wbiciu w zaspe :/ Bez szkód na szczęście :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
greenevil napisał(a):
mozna sie zdziwic :rotfl:


to ze względu na dziury, np.:delikatnie wystająca studziennka podczas hamowania będzie odebrana przez abs jako uślizg i nastapi chwilowe opóźnienie/osłabienie hamowania. Nowsze ABS już sobie radzą z takimi kwiatkami :)

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
greenevil napisał(a):
Zakov, nie rozumiesz sensu mojej wypowiedzi.
Nie jestem przeciwko systemom ulatwiajacym jazde. Jestem przeciwko tlumaczeniu,( a potem probom stosowania) tego, ze sa one panaceum na wszelkie zlo.
Uslyszy taki pajac jeden z drugim, ze ma ESP i od razu zwalnia go to z myslenia, no bo auto przeciez sie nie poslizgnie. A potem wielce zdziwieni wylaza z zasp i rowow. dalekko szukac - zapytaj ktoregokolwiek mniej swiadomego uzytkownika 4x4 czy pamieta o tym, ze jego auto fakt - po sliskim prowadzi sie lepiej (fizycznie - moze jechac szybciej), ale nadal ma tak samo dupna droge hamowania jak reszta.

PS ABS na lodzie faktycznie zupelnie nie pomaga ;) DOH.. na naszych drogach nawet na suchym mozna sie zdziwic :rotfl:

pzdr
GreenEvil

Hehe prostym przykładem jak te systemy pomagają jest ASR w firmowym Caddy 2.0d 75 km 2005 r :szok: Na włączonym ASR jazda jest w pełni luźna, ale jak już się ASR wyłaczy to przy 'dynamicznym' (o ile w tym aucie można to tak nazwać) starcie od razu koła zaczynają boksować, nie wspominając w zimę, bo wtedy to już totalna robinsonada :/ I w tym przypadku z moich odczyć w tym aucie na włączynym ASR w zime dodajesz gazu i jedzie, a z wyłaczonym trzeba pulsacyjnie dodawać gazu, nie za mało nie za dużo a auto ledwo rusza ;)


Ostatnio edytowano 8 grudnia 2010, 23:38 przez Benyy, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
bendzamin napisał(a):
ABS jest czy go nie ma to i tak się skręcić nie da


i tu się mylisz, ale jak będziesz wykonywał ruchy szaleńca na drodze - gwałtowne, przesadzone, to żadne systemy nie pomogą ;)

o to chodzi w ABS że jeśli nie zdołasz wyhamować przed przeszkodą, to możesz ją ominąć.

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
EniGmatiC napisał(a):
Nowsze ABS już sobie radzą z takimi kwiatkami :)

Bardziej chodzi mi o wredny zbieg okolicznosci (bogom dziekowac nie moj - a kumpla), kiedy "pulsowanie" ABS-u idealnie pokrylo sie z czestotliwoscia tarki na jezdni (jednym slowem hamowal bedac kolami w gorze).
Nie wspomne o tym, ze ostatnio w malzowym samochodzie znienacka padniety czujnik od ABS o maly wlos nie spowodowal mojego zahamowania w zadzie innego samochodu. ABS sie sobie ot tak wlaczyl, a ja wciskajac pedal hamulca modlilam sie tylko o to, zeby laskawie sie wylaczyl.

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
EniGmatiC napisał(a):
bendzamin napisał(a):
ABS jest czy go nie ma to i tak się skręcić nie da


i tu się mylisz, ale jak będziesz wykonywał ruchy szaleńca na drodze - gwałtowne, przesadzone, to żadne systemy nie pomogą ;)

o to chodzi w ABS że jeśli nie zdołasz wyhamować przed przeszkodą, to możesz ją ominąć.

Nie zrozumieliśmy się ;) Chodziło mi w tym przypadku o lód, bo na mokrej, suchej, dziurawej, szutrowej nawierzchni podczas hamowania ABS wiele daje (nie raz ABS sarence, lisowi, psu, a nawet głupiemu człowiekowi ABS dupe uratował) ;) Ale podczas hamowania na lodzie czy ABS jest czy go nie ma to i tak skręcanie znikome, a w zasadzie brak :/ (mowa o Lodzie)


EniGmatiC ja znam przypadek gdzie Sprinter na wystającym elemencie nawierzchni podczas ostrego hamowania i sporego obciążenia zostawił całą przednia oś na asfalcie a buda pojechała :szok: Z resztą w lusterku przy 130 w nocy ciekawy widok jak iskry spod Sprintera lecą i jeden wielki huk :przestraszony:

Jechaliśmy z kumplem o 3 w nocy drogą w polach na dwa auta (środek nocy w lesie) :szok:


Ostatnio edytowano 8 grudnia 2010, 23:43 przez Benyy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw i systemy wspomagajace jazde
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 23:42 
bendzamin napisał(a):
Moim zdaniem trochę przesadziłeś Bo jednak byłem swego czasu przechadzałem się Peugeot 405 2.0T 200 km przy wadze ok. 1300 kg. W aucie zero systemów, tylko wspomaganie I jakoś dawało rade... Fakt, że nie można było po prostu przycisnąć, ale ogólnie bez większych problemów


Ponieważ systemy nie mają ułatwiać eksploatacji, a jedynie ingerować w tych najbardziej krytycznych momentach.

bendzamin napisał(a):
Ale na ogól po przejechaniu juz tych kilkuset kilometrów o później nocnej godzinie lub wcześnej porannej zdecydowanie pomagają bo koncentracja już nie ta sama


Otóż to...

bendzamin napisał(a):
"Mowa o lodzie Chodzi o to, że bez ABS tarcie podczas hamowania jest na przykładzie przez całe 30 metrów bez przerwy, a z ABS w tych 30 metrach trzeba uwzględnić kawałeczki w których ABS odpuszcza by dać rzekomą możliwość skrętu, wtedy te kawałeczki odrabiamy kosztem długości hamowania Czyli bez ABS możesz przykładowo hamować 30 metrów, a z ABS będziesz hamował 36 dlatego, że te 6 metrów to są te nie hamowane odcinki w tych 30 metrach."Mam rację czy się mylę ?


To jak sądzisz, dlaczego na suchym auto z ABS hamuje lepiej? Przecież też odpuszcza te "kawałeczki"??? Nie twierdze, że ABS skraca drogę hamowania na śliskiej nawierzchni, bo tak jak wcześniej napisałem - z tym akurat bywa różnie (dlatego jeszcze raz zwracam honor Panu EniGmatiC, chociaż obaj mieliśmy sporo racji), ale trochę błądzisz z tymi teoriami kolego ;)

bendzamin napisał(a):
A na lodzie czy ABS jest czy go nie ma to i tak się skręcić nie da


Obejrzałeś filmik który podesłałem wyżej? On nie jest wyreżyserowany :)

greenevil napisał(a):
Zakov, nie rozumiesz sensu mojej wypowiedzi.Nie jestem przeciwko systemom ulatwiajacym jazde. Jestem przeciwko tlumaczeniu,( a potem probom stosowania) tego, ze sa one panaceum na wszelkie zlo.Uslyszy taki pajac jeden z drugim, ze ma ESP i od razu zwalnia go to z myslenia, no bo auto przeciez sie nie poslizgnie. A potem wielce zdziwieni wylaza z zasp i rowow. dalekko szukac - zapytaj ktoregokolwiek mniej swiadomego uzytkownika 4x4 czy pamieta o tym, ze jego auto fakt - po sliskim prowadzi sie lepiej (fizycznie - moze jechac szybciej), ale nadal ma tak samo dupna droge hamowania jak reszta.


Rozumiem. Tylko, że ja z góry zakładam, że mam tutaj do czynienia z ludźmi w pełni sprawnymi intelektualnie i nie trzeba już nikomu tłumaczyć po raz 5232345346, że systemy bezpieczeństwa nie zastąpią myślenia i zdrowego rozsądku.


Ostatnio edytowano 9 grudnia 2010, 03:55 przez Zakov, łącznie edytowano 4 razy

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL