BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 marca 2011, 20:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
Ciągłe wyłączanie asc jest dla mnie trochę upierdliwe, jakoś nie mogę się do niego przyzwyczaić. Wolę mieć pewność, że mam kontrolę nad autem niż zostać zaskoczonym odcięciem paliwa albo zblokowaniem koła.

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 marca 2011, 20:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: Warszawa
MaTiMa napisał(a):
murdoc, non stop latasz bokami ?
Zresztą, co kto lubi.
Może są jakieś sposoby :niepewny:


non stop, widziałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 marca 2011, 21:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
buncol napisał(a):
MaTiMa napisał(a):
murdoc, non stop latasz bokami ?
Zresztą, co kto lubi.
Może są jakieś sposoby :niepewny:


non stop, widziałem.


w d... byłeś, g... widziałeś :P

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 marca 2011, 23:12 
murdoc napisał(a):
Ciągłe wyłączanie asc jest dla mnie trochę upierdliwe, jakoś nie mogę się do niego przyzwyczaić. Wolę mieć pewność, że mam kontrolę nad autem niż zostać zaskoczonym odcięciem paliwa albo zblokowaniem koła.


Lepiej sobie sprawdź czy oby na pewno sprawne masz to ASC. Np. w moim przypadku działanie tego systemu odczuwalne jest w postaci krótkiego pobłyskiwania od czasu do czasu żółtej kontrolki na desce rozdzielczej, co uniemożliwia zwiększenie obrotów silnika i pogłębienie uślizgu tylnej osi. Jeśli Tobie się coś blokuje i jeszcze odcina paliwo to na pewno coś jest z tym nie tak...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 marca 2011, 23:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Moje spostrzeżenie jest takie, że ASC+T dławi i kastruje na maksa auto. Działa bardzo dobrze, trudno (a w zasadzie nie da się) pójść bokiem nawet po lodzie. Wiadomo, jak jest hardkor, to całe auto zaczyna lecieć, ale żeby dupkę postawić, to nie.
DSC za to działa intelignetniej. Nie Dławi od razu na maksa przepustnicy, ba pozwala nawet na małe zapiszczenie kołami, a w sytuacji startu z kickdowna i skręcie 90st na krzyżówce poszedłem przez chwilę bokiemale w sposób kontrolowany na pewno bardziej przez DSC, niż przeze mnie. Opis oczywiście dotyczy 520i/530d (ASC+T) vs 740i (DSC). Najważniejsze jest to, że nie można tego tłumaczyć mocą, lekkie szaleństwa z DSC są możliwe na mokrym asfalcie, za to nie możliwe przy ASC nawet na śniegu.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 marca 2011, 23:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
Zakov napisał(a):
murdoc napisał(a):
Ciągłe wyłączanie asc jest dla mnie trochę upierdliwe, jakoś nie mogę się do niego przyzwyczaić. Wolę mieć pewność, że mam kontrolę nad autem niż zostać zaskoczonym odcięciem paliwa albo zblokowaniem koła.


Lepiej sobie sprawdź czy oby na pewno sprawne masz to ASC. Np. w moim przypadku działanie tego systemu odczuwalne jest w postaci krótkiego pobłyskiwania od czasu do czasu żółtej kontrolki na desce rozdzielczej, co uniemożliwia zwiększenie obrotów silnika i pogłębienie uślizgu tylnej osi. Jeśli Tobie się coś blokuje i jeszcze odcina paliwo to na pewno coś jest z tym nie tak...


System jak najbardziej sprawny. Kontrolka oczywiście mruga. Tak jak opisał mroova81, asc+t steruje zarówno przepustnicą jak również może przyhamowywać poszczególne koła. Sprawdzone.

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 marca 2011, 23:38 
mroova81 napisał(a):
Najważniejsze jest to, że nie można tego tłumaczyć mocą, lekkie szaleństwa z DSC są możliwe na mokrym asfalcie, za to nie możliwe przy ASC nawet na śniegu.


Gdy miałem 318, ASC nie pozwalało nawet pisnąć żadnemu kołu. W 328 buksuje kołami nawet na włączonym ASC, ale tylko do pewnej granicy. Moc raczej niema tu większego wpływu. Sposób działania ASC zależy chyba od wersji pojazdu.

murdoc napisał(a):
System jak najbardziej sprawny. Kontrolka oczywiście mruga. Tak jak opisał mroova81, asc+t steruje zarówno przepustnicą jak również może przyhamowywać poszczególne koła. Sprawdzone.


No dobra, tylko co Ci to przeszkadza w codziennej jeździe to już pozostaje tajemnicą... :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 marca 2011, 11:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
murdoc napisał(a):
System jak najbardziej sprawny. Kontrolka oczywiście mruga. Tak jak opisał mroova81, asc+t steruje zarówno przepustnicą jak również może przyhamowywać poszczególne koła. Sprawdzone.


Zakov napisał(a):
No dobra, tylko co Ci to przeszkadza w codziennej jeździe to już pozostaje tajemnicą... :zdziwko:


Wiesz, z wyłączonym ASC czuję się po prostu bardziej męsko. Jeszcze lubię czuć te spojrzenia ludzi w korku, którzy gapią się na kontrolkę od wyłączonej trakcji. Pewnie myślą sobie, że jestem rajdowiec jakiś czy coś...

A tak serio, zadałem konkretne pytanie i oczekiwałem konkretnej odpowiedzi. Niestety jej nie uzyskałem, a dalsze rozważania na temat tego, co kto lubi nie są mi potrzebne. EOT.

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 07:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
A czy guzior od ASC jest podświetlany w E36 ?

Przetestowałem już ten system na mokrej nawierzchni i rzeczywiście dobrze działa :ok:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 08:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Bobby Vintage napisał(a):
Ile w tym prawdy że powyżej 100km/h ASC + T przestaje działać ?


Hmm... moje doświadczenie z poprzedniej zimy mówi że zero w tym prawdy.

Bobby Vintage napisał(a):
A czy guzior od ASC jest podświetlany w E36 ?


Nie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 17 maja 2011, 21:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Pytanie za 100pkt.

Czy po założeniu opon 215/40/17 ASC mi oszaleje ? Optymalnie powinny być 225/45/17

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 17 maja 2011, 21:09 
Bobby Vintage napisał(a):
Pytanie za 100pkt.

Czy po założeniu opon 215/40/17 ASC mi oszaleje ? Optymalnie powinny być 225/45/17


w 530d jeździłem na 225/45, a powinny być 235/45.. i nic nie szalało.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 17 maja 2011, 21:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Bobby Vintage napisał(a):
Pytanie za 100pkt.

Czy po założeniu opon 215/40/17 ASC mi oszaleje ? Optymalnie powinny być 225/45/17

Jeżeli wszystkie koła mają taką samą średnice, to dla systemu jest OK. Pomimo, że w niektórych modelach z navi jest możliwość potwierdzenia prędkości z satelit, to (przynajmniej do 2005r) nic takiego nie ma miejsca. Problem jest, gdy koła różnią się m-dzy sobą. Nie wiem jednak ile % różnicy jest potrzebne do złego działania. Strzelam, że >4%

Po założeniu 215/40/R17 oszaleje Ciućkowo, taki będzie germaNRD style.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 18 maja 2011, 08:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Mialem przod 225/45 i tyl 235/40 i bylo ok, ale 215/40 to juz x2 roznica.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 18 maja 2011, 19:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Hmmm... No właśnie nie znam nikogo kto by takie gumy założył i miał ASC.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 maja 2011, 12:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1025
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: M5 F90,F33, F20
Kod silnika: S63B44
Bobby Vintage napisał(a):
Pytanie za 100pkt.

Czy po założeniu opon 215/40/17 ASC mi oszaleje


Ja mam e36 328 z ASC
Jeździłem na oponach 215/40/17 oraz na 205/40/17 i nie miałem żadnych kłopotów z ASC. Działa jak na seryjnych 16 calach z "prawidłową" oponą.

_________________
White F32
Black E92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 maja 2011, 17:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
slavio napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
Pytanie za 100pkt.

Czy po założeniu opon 215/40/17 ASC mi oszaleje


Ja mam e36 328 z ASC
Jeździłem na oponach 215/40/17 oraz na 205/40/17 i nie miałem żadnych kłopotów z ASC. Działa jak na seryjnych 16 calach z "prawidłową" oponą.


Z nieba mi spadłeś Slavio ! :super: Dzięki !

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 20 maja 2011, 18:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
Panowie szybkie pytanko bez zakładania nowego tematu.. Ja posiadam ASC+T i jak go wyłączę i przypale kapcia to oba koła zostawiają paski...
A więc pytanko: to jest związane z tym systemem czy jest zamontowana szpera, z vin nic takiego nie wynika żeby była, a z tego co czytałem o tym systemie to koła tylne jakoś się blokują czy coś... Jak to jest??? sorki za ot..
a co do tematu to ja nigdy nie ufam żadnemu systemowi, kuzyn raz mnie przewiózł siódemką bo chciał mi pokazać jak działa kontrola trakcji, i do dziś mam bliznę na łuku brwiowym... :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 08:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
gilottyna napisał(a):
Panowie szybkie pytanko bez zakładania nowego tematu.. Ja posiadam ASC+T i jak go wyłączę i przypale kapcia to oba koła zostawiają paski...
A więc pytanko: to jest związane z tym systemem czy jest zamontowana szpera, z vin nic takiego nie wynika żeby była, a z tego co czytałem o tym systemie to koła tylne jakoś się blokują czy coś... Jak to jest??? sorki za ot..


Masz ASC + T = nie masz szpery

gilottyna napisał(a):
a co do tematu to ja nigdy nie ufam żadnemu systemowi, kuzyn raz mnie przewiózł siódemką bo chciał mi pokazać jak działa kontrola trakcji, i do dziś mam bliznę na łuku brwiowym... :/


:oczami: Ja bym raczej takiemu głąbowi przestał ufać...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: UWAGA na ASC+T!
PostNapisane: 21 maja 2011, 08:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1025
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: M5 F90,F33, F20
Kod silnika: S63B44
Bobby Vintage napisał(a):
Masz ASC + T = nie masz szpery


Bobby Vintage, ja chciałem do swojej wrzucić szpere, czyli moge sie z nią pożegnać jeśli chce miec ASC+T???

_________________
White F32
Black E92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL