Szybki L-c napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
RS by zjadł 135i nawet nie wchodząc na czerwone pole
Może i tak ale Panowie!...
Z czym do ludu? Jak tu porównywać jakąś
fordowską żabę, z BMW, nawet serii 1.
A inne aspekty? Jakość, prestiż, materiały, żywotność.
jiGsaw napisał(a):
No nie wiem, ja uważam, że obecnie 1 coupe 135i to najlepsze NOWE auto do 200tys zł jeżeli ktoś szuka osiągów i dobrych właściwości jezdnych, w zasadzie auta sportowego można rzec.
W tym zdaniu nie ma nic na temat jakosci, prestizu czy materialow.... licza sie tylko osiagi i dobre wlasciwosci, ktore sa atutami RSa, Ford nie oszukuje, nie probuje wepchnac RSa do segmentu kompaktow premium. RS to bezkompromisowy samochod, ktory ma glownie zapewniac radosc z jazdy, pozostale rzeczy sa drugorzedne. Chcesz lepsze materialy, jakosc i prestiz, kupisz sobie 135i czy TT RS, ale te modele beda prawie dwukrotnie drozsze od RSa

rafal_13 napisał(a):
focus rs to chyba obecnie najszybszy ford, a bmw ma jeszcze co nieco w zanadrzu
Nie jest, zapominasz o GT500 czy modelach bazujacych na Falconie z tym samym co Mustang silnikiem.
Pablo325i napisał(a):
BMW 135i ma w zanadrzu mase koni mechanicznych, wystarczy dobry program. W przeciwienstwie do wysilonego Focusa ktory jak wskazuje nazwa RS, jest wersja sportwowa. A 135i to po prostu BMW 135i.
Porownywanie cenowe aut roznej klasy mija sie z celem- aston martin za 582.000zł (
http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Aston ... 496,1.html) dostanie baty od M3 E92. I co jest lepsze BMW? No tak, w czyms tam jest lepsze...
Swoja droga jesli mowa o jakosci to w wyscigu 24h okazaloby sie co jest wart silniczek forda w stosunku do wogle nie wysilonego 135i.
Temat dotyczyl sportowego samochodu ponizej 200 tys. zl

Naturalnym konkurentem dla 135i sa TT RS, 370Z i Cayman.
Interesuje, ze silnikow EVO X czy STi nie nazywasz wysilonymi.
Pablo325i napisał(a):
Focus RS to nie porzadny cosworth, choc i takie dwa stoja pare km ode mnie czekajac na remont kapitalny silnika (czesci za okolo 28.000zł), ktory mocny BYŁ, jak byl sprawny...
O ktorym RSie mowisz, I generacji czy II? II to zupelnie inny samochod, zaprojektowany od podstaw, dopracowany, a nie zlozony z akcesoriow tunerow na bazie ST170, jak to mialo miejsce w przypadku I generacji. Piecocylindrowy silnik Volvo jest bardzo niezadowny i ma potezne poklady mocy.
Pablo325i napisał(a):
ps. To ile do setki ma focus rs a ile 135i? Ze focus lepszy?
Do setki jest wolniejszy od 135i, ale na torze zjada 135i, co jest wrecz podrecznikowym przykladem lepiej dopracowanej platformy, na ktorej bazuje. Ten samochod zostal stworzony do jezdzenia kretymi drogami i na nich radzi sobie najlepiej.
Szybki L-c napisał(a):
Pablo325i napisał(a):
Focus RS to nie porzadny cosworth,
Podpisuje się pod tym
Cosworth'a można nazwać legendą.
Ale RS?

RS jest legenda, pierwsze Escorty RS pojawily sie w 1972 roku i zaczely rzadzic w roznych seriach rajdowych. Zobacz ile lat pozniej powstalo pierwsze BMW z literka M?

Szybki L-c napisał(a):
Pablo325i napisał(a):
chyba lepiej wrocic do tematu 1er niz sie rozwodzic nad jakims przod napedem (czyli napedem wprowadzonym po klasycznym w celu obnizenia kosztow produkcji).
Nigdy nie chce miec przod napeda, wole 344i E30 - wieksza frajda i mozliwosci.
Piwo dla tego Pana!
Zawsze prowadzę długie dyskusje, tłumacząc kumplom
jeżdżącym VAG'ami dlaczego wolę "pchać niż ciągnąć"
Czas otworzyc oczy i poczytac jak w RSie skonstruowano przednia os czy uklad przeniesienia napedu. Nie bez powodu ten model jest uznany za najlepiej prowadzacy sie przednionapedowy kompakt.