BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 czerwca 2025, 03:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 6 października 2010, 19:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
renoraines napisał(a):
Dwusprzegłowe DSG z VAGów było wcześniej niż dwusprzełowe DKG z BMW. Poza tym SMG dobrymi opiniami się nie cieszy i m.in z tego powodu powstało DKG.

porsche z swoim PDK chyba tez było przed BMW ale DKG z tych 3 wypada chyba najlepiej.
co do SMG to skrzynia sama w sobie raczej nie ma wad tylko oprogramowanie daje dupy. Tylko jak wytłumaczysz to, że BMW miało zrezygnować z DKG na rzecz kolejnej generacji SMG?
Vermilion napisał(a):
Zapominasz o czyms innym, dzis w pogoni za osiagami, skrzynia manualna, dajaca duza przyjemnosc z jazdy jest zastepowana nowoczesnym automatem, ktory jest szybszy od czlowieka (a porownanie tych samych wersji z dwoma roznymi skrzynia, wypada na korzyst przekladni automatycznej). Druga sprawa jest awaryjnosc, automat zawsze bedzie chronil silnik, chronil tez sam siebie przed deskrutywnym wplywem osoby, ktora nie potrafi jezdzic tak mocnym samochodem ze skrzynia manualna.

dokładnie. w automacie można zapomnieć o strzelaniu ze sprzęgła. Tylko nie zapominaj że taka SMG jest idealnym wyjściem. Pisząc że automat to lipa w M5 miałem na myśli to, że powinna tam wylądować kolejna generacja SMG czy DKG. SMG to normalny manual, tyle że zamiast wajchą biegi zmieniają siłowniki. Silnik jest chroniony jak w automacie a wątpię żeby automat był szybszy od SMG czy DKG, która zmienia biegi bez utraty ciągu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 6 października 2010, 20:16 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15906
trollu napisał(a):
renoraines napisał(a):
Dwusprzegłowe DSG z VAGów było wcześniej niż dwusprzełowe DKG z BMW. Poza tym SMG dobrymi opiniami się nie cieszy i m.in z tego powodu powstało DKG.

porsche z swoim PDK chyba tez było przed BMW ale DKG z tych 3 wypada chyba najlepiej.
co do SMG to skrzynia sama w sobie raczej nie ma wad tylko oprogramowanie daje dupy. Tylko jak wytłumaczysz to, że BMW miało zrezygnować z DKG na rzecz kolejnej generacji SMG?


PDK było wcześniej niż DKG.
Napisałeś ,,BMW miało zrezygnować z DKG'', miało czyli co by było gdyby ;).
Klienta generalnie nie interesuje co jest wadliwe: elektronika/mechanika/serwis, skoro z auta nie można korzystać w pełni czy też korzystać w ogóle. Tym samym zrezygnowano z SMG i wprowadzono dwusprzęgłowe DKG.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 6 października 2010, 21:04 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
renoraines napisał(a):
i wprowadzono dwusprzęgłowe DKG.

Które też miało, czy też ma problemy... http://www.utahjusticelaw.com/bmw-m3-m- ... lures.html
Najpierw zrzucała biegi za szybko, po zmianie przez BMW softu - zamulała silnik :hah: A BMW zaczęło się głupio tłumaczyć, że "tak ma być".
SMG w ////M rulez, aczkolwiek nie ma bata - po dopracowaniu DKG jednak będzie chyba lepsze - co dwa sprzęgła to nie jedno.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 6 października 2010, 21:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
renoraines napisał(a):
Napisałeś ,,BMW miało zrezygnować z DKG'', miało czyli co by było gdyby ;).

napisałem miało bo o ile dobrze pamiętam A wkleił kiedyś linka gdzie było napisane że dalszy rozwój DKG zostaje zaniechany na rzecz SMG. A tutaj takie kwiatki z automatem... :dontgetit:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 6 października 2010, 22:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Zwłaszcza świadczy o tym fakt, że BMW jest najwięcej wartym koncernem motoryzacyjnym.


Marka, nie koncernem, mylisz dwa zupelnie rozne pojecia, oznaczajace dwie zupelnie inne rzeczy.

Zreszta pozyjesz i zobaczysz, czy to co napisalem sie sprawdzi. Mercedes zdaje sobie sprawe z tego zagrozenia i dzis po cichu szuka sojuszu (lub fuzji) z Renault/Nissan, oby BMW w tej rozgrywce nie pozostalo polaczenie sie z PSA, bo bedzie to porazka.


Za jakiś czas to już wogóle wszystko będzie to samo z innym znaczkiem. Najwyżej BMW wznowi produkcję Isetty. :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 6 października 2010, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Za jakiś czas to już wogóle wszystko będzie to samo z innym znaczkiem. Najwyżej BMW wznowi produkcję Isetty. :rotfl:


Miejsca starczy pewnie dla 4-6 duzych koncernow, produkujacych olbrzymie ilosci samochodow (ktore wewnatrz koncernu beda oczywiscie jak najbardziej pokrewne technicznie). Malej firmy nie stac dzis na wypuszczanie nowych modeli co 5 lat (jak to sie srednio dzieje dzis) i inwestowania w innowacyjne technologie (czy chocby tak prozaiczne jak naped hybrydowy), tym samym wypada z obiegu i albo zostaje wchlonieta przez wiekszy koncern, albo umiera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 6 października 2010, 22:20 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15906
BMW już wspołpracuje z PSA silniki 1600, a innych samodzielnych graczy na europejskim rynku, poza PSA nie ma.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 6 października 2010, 22:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
renoraines napisał(a):
BMW już wspołpracuje z PSA silniki 1600, a innych samodzielnych graczy na europejskim rynku, poza PSA nie ma.


Dlatego o nich wspomnialem, jednak polaczenie z nimi to dla mnie slepa droga rozwoju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 07:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
smutne to co piszecie ale prawdziwe. pytanie ile za 10 lat będzie BMW w BMW. Albo inaczej. Tyle samo procent będzie BMW w Citroenie ile Citroena w BMW. Tylko znaczki inne i trochę kształt bo tanio.

Wszędzie tną koszty.

W mojej E61 muszę kupić całe lampy za tysiące złotych, choć opiaskowane mam tylko osłony reflektorów -paranoja.Już je raz polerowałem, ale wiadomo jak to po zimie. W E39 można sobie zamówić same osłony reflektorów za 300zł.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 09:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
BARNABA napisał(a):
W mojej E61 muszę kupić całe lampy za tysiące złotych, choć opiaskowane mam tylko osłony reflektorów -paranoja.Już je raz polerowałem, ale wiadomo jak to po zimie. W E39 można sobie zamówić same osłony reflektorów za 300zł.


To chyba lepiej jednak wypolerować ? Ewentualnie na nową lampę przykleić folię.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Bobby_Valentino napisał(a):
Może jeszcze powinna mieć 500 litrowy bagażnik i system ISOFIX dla fotelików dziecięcych... :rotfl:


No i ma :)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 10:27 
Bobby_Valentino napisał(a):
Ewentualnie na nową lampę przykleić folię.

A w jaki sposób to ma poprawić oświetlanie drogi? Przecież to dodatkowa "przesłona".

A co do BMW to nie zapominajmy że wpływy do kasy mają nie tylko ze sprzedaży samochodów BMW ale także Mini, Rolls'ów, Motocykli (BMW i Husqvarna), w dalszym ciągu silników lotniczych i zapewne jeszcze kilku innych źródeł dochodów które przeoczyłem więc raczej zawsze będą "liczącym się" graczem na rynku motoryzacyjnym. Poza tym zawsze mieli i będą mieli grupę zwolenników którzy wolą kupić BMW niż inny produkt.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 11:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Gumiś napisał(a):
No i ma :)


A możesz podać jakieś źródło tych danych ?

BMWCoupe napisał(a):
A w jaki sposób to ma poprawić oświetlanie drogi? Przecież to dodatkowa "przesłona".


W żaden ? :zdziwko:

BMWCoupe napisał(a):
A co do BMW to nie zapominajmy że wpływy do kasy mają nie tylko ze sprzedaży samochodów BMW ale także Mini, Rolls'ów, Motocykli (BMW i Husqvarna), w dalszym ciągu silników lotniczych i zapewne jeszcze kilku innych źródeł dochodów które przeoczyłem więc raczej zawsze będą "liczącym się" graczem na rynku motoryzacyjnym. Poza tym zawsze mieli i będą mieli grupę zwolenników którzy wolą kupić BMW niż inny produkt.


Widzisz Vermilion ! Nie znasz się :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 11:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Proponuje powrócić wam na pierwszą stronę i przypomnieć sobie o czym jest temat :P
BMW M1 wyprzedzało konkurencję o laaaata, myślę że jeśli się zdecydowali zrobić nowe M1 to na pewno nie wsadzą do niego elementów od innych serii ///M. Bo to była by profanacja legendy.
A no i jeszcze jedno, wreszcie się ku:cenzura: zdecydowali na super auto. Bo jak to było możliwe że marka produkująca samochody o zacięciu sportowym nie miała jakiegoś przecinaka :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 12:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
BMWCoupe napisał(a):
A co do BMW to nie zapominajmy że wpływy do kasy mają nie tylko ze sprzedaży samochodów BMW ale także Mini, Rolls'ów, Motocykli (BMW i Husqvarna),


Tak, tylko, ze z punktu widzenia managera zarzadzajacego tego typu grupa, pompowanie jednej galezi przynoszacej straty, druga przynoszaca dochod to trudna decyzja, lepiej podzielic calosc na mniejsze fragmenty. Przykladem niech bedzie sposob w jaki pozbyli sie Rovera.

Co do linii modelowej, platforma Mini nie jest wykorzystywana w zadnym modelu BMW, czyli dla BMW jest to drogie rozwiazanie. Rolls Royce Phantom takze korzysta ze swojej platformy, ale te samochody sa tak drogie, ze mozna w jakims stopniu ich cena wyrownac sobie koszta poniesione na ich budowe (nie chodzi mi o sama produkcje). Zauwaz, ze BMW dzis, nie majac pokrewnych marek, ktore rowniez moglby korzystac z tych samych platform do budowy roznych modeli, jest zmuszone do zblizenia technologicznego swojej linii modelowej, 3er, 5er, 7er beda/sa jednakowe, budowane na tej samej platformie (zaprojektowanej tak, aby mozna bylo minimalnie zwiekszac lub zmniejszac rozmiary docelowego modelu). Tym samym doprowadzi to do sytuacji gdzie kazdy z samochodow bedzie identyczny, nie bedzie posiadal wlasnego charakteru, a glowna roznica bedzie jedynie rozmiar, dlugofalowo doprowadzi to do spadku sprzedazy. Sumarycznie problemem BMW nadal bedzie zbyt mala sprzedaz, aby przetrwac samemu na rynku.

BMWCoupe napisał(a):
w dalszym ciągu silników lotniczych i zapewne jeszcze kilku innych źródeł dochodów które przeoczyłem więc raczej zawsze będą "liczącym się" graczem na rynku motoryzacyjnym.


Jezeli myslisz o dziale Rolls Royce produkowajacym silniki, to moge sie mylic, ale z tego co wiem w rekach BMW jest tylko dzial produkujacy samochody. Nie zaglebialem sie w tej chwili dokladnie w historie, ale dzial produkujacy silniki lotnicze w BMW tez chyba dzis jest czescia Rolls Royce'a.

BMWCoupe napisał(a):
Poza tym zawsze mieli i będą mieli grupę zwolenników którzy wolą kupić BMW niż inny produkt.


Tak, ale to jest wlasnie wartosc samej marki. Koncern moze przynosic straty, a jednoczesnie posiadac marke o duzej wartosci. Na mniejsza skale to co opisuje przydarzylo sie Volvo i Saabowi. Szczegolnie Saab jest przykladem tego jak ciezko jest tworzyc nowe modele, gdy ma sie niewielka sprzedaz.


Ostatnio edytowano 7 października 2010, 12:15 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 12:15 
Vermilion nie zmienia to jednak faktu iż brak pokrewieństwa z innymi markami, który zapewne niesie za sobą zagrożenia o których pisałeś pozytywnie wpływa na wizerunek marki i daje potencjalnym klientom możliwość zakupu czegoś niepowtarzalnego.
Poza tym napisałeś o cenach w przypadku mini i RR które rekompensują w części koszta włożone w ich proces projektowy - przecież bazowe modele BMW też do tanich nie należą co może mieć wpływ na zwrot nakładów nie poprzez kolosalną sprzedaż a ceny sprzedawanych aut.
Tak czy inaczej miejmy nadzieję że losy marki i koncernu potoczą się zarówno dla niej jak i dla użytkowników zadowalająco.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 12:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
aBdMaWm napisał(a):
Bo to była by profanacja legendy.

spójrz na legendę ///M Powerów a później na X5 i X6 ///M. legenda legendą, profanacja profanacją ale biznes is biznes :znudzony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 12:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
BMWCoupe napisał(a):
Vermilion nie zmienia to jednak faktu iż brak pokrewieństwa z innymi markami, który zapewne niesie za sobą zagrożenia o których pisałeś pozytywnie wpływa na wizerunek marki i daje potencjalnym klientom możliwość zakupu czegoś niepowtarzalnego.


Nie rozumiemy sie, problemem BMW bedzie/jest juz brak roznicy pomiedzy modelami, powodem sa koszta. Audi moze sobie w prosty sposob z tym radzic, projektujac technologie, ktora w duzym stopniu trafi do miliona mniejszych, tanszych, bardziej dostepnych samochodow i szybko zwroci koszta poniesione na jej opracowanie, dlatego jako koncern moga sobie pozwolic na kaprys w stylu R8, dokladnie tak samo jest z pozostalymi 2 poteznymi koncernami produkujacymi samochody luksusowe - Nissanem/Renault i Toyota, oba te koncerny stworzyly ostatnio samochody, ktorych glownym celem (szczegolnie w przypadku Toyoty) jest pokazanie potegi technologicznej, mysle tutaj o dosyc przystepnym R35 GT-R i szalenie drogim Lexusie LF-A.

Zauwaz tez inny niepokojacy czynnik pokazujacy kondycje BMW, czyli awaryjnosc nowych modeli, ktore jest wrecz potezna. Technologia jest niedopracowana, niewystarczajaco sprawdzona, kolejne modele/rozwiazania sa wprowadzane zbyt szybko.

BMWCoupe napisał(a):
Poza tym napisałeś o cenach w przypadku mini i RR które rekompensują w części koszta włożone w ich proces projektowy - przecież bazowe modele BMW też do tanich nie należą co może mieć wpływ na zwrot nakładów nie poprzez kolosalną sprzedaż a ceny sprzedawanych aut.
Tak czy inaczej miejmy nadzieję że losy marki i koncernu potoczą się zarówno dla niej jak i dla użytkowników zadowalająco.


Chodzilo mi tylko i wylacznie o RR. Mini (swoja droga chcialbym zobaczyc jak Fiat 500 podcial wyniki sprzedazy Mini) i modele BMW musza byc konkurencyjne, przy poziomie sprzedazy jaki maja, aby utrzymac sie na rynku musieliby podniesc bardzo mocno ceny, aby zrownowazyc sobie ponoszone naklady, domyslasz sie jaki bedzie to mialo wplyw na potencjalnych klientow. Sami fani nie utrzymaja danej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 16:05 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15906
Vermilion napisał(a):
Mini (swoja droga chcialbym zobaczyc jak Fiat 500 podcial wyniki sprzedazy Mini)


Fiat 500 to nie jest konkurencja dla Mini.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bestia BMW
PostNapisane: 7 października 2010, 17:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
renoraines napisał(a):
Fiat 500 to nie jest konkurencja dla Mini.


Moze dla Ciebie nie jest, ale potencjalne klientki widza to inaczej. Bezposrednio jezeli chodzi o klasy, te dwa modele nie sa konkurencyjne, problem polega na tym, ze oba sa uznawane, ze gadzet, ktory wypada posiadac, a w tym wypadku jak najbardziej konkuruja ze soba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL