BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Downsizing
Jestem za 23%  23%  [ 11 ]
Jestem za, ale odbije się to dla BMW czkawką 6%  6%  [ 3 ]
Jestem za, a nawet przeciw 17%  17%  [ 8 ]
Nie, to głupota, silniki będą padać jak muchy 6%  6%  [ 3 ]
Dupa, dupa, dupa... 47%  47%  [ 22 ]
Liczba głosów : 47
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 00:53 
Vit0 napisał(a):
Zakov napisał(a):
Trochę jadę po EVO, choć nie uważam, aby było złe,

a wcześniej
Zakov napisał(a):
to po prostu doładowana kupa gówna


Jeśli chcesz wyrywać zdania z kontekstu to zmień przedszkole...

Zakov napisał(a):
Tu się akurat zgadzam z kolegą, że świadomie przekoloryzowałem, ale to tylko taki przykład. Bez urazy dla EVO, bo akurat z "japońców" EVO jeszcze mi jako-tako podchodzi.


Vit0 napisał(a):
Seat, Fiat, nie mają takiego auta bo to inny segment aut. Vermilion wyżej napisał, że przy odpowiednim budżecie i wiedzy można zbudować taki silnik o jakim mówisz 100KM+/1l. Ale do czego by mieli wsadzić ten silnik, do Cromy, Leona, Punto? Liczba kupców takich aut wymienionych marek byłaby pewnie zbyt niska by miało to sens ekonomiczny dla firmy.


Pytałeś co rozumiem pod pojęciem samochodowy Pacześniak? Więc Ci napisałem, a teraz dalej owijasz w bawełnę... Ja tylko stwierdziłem, że silniki turbodoładowane nie miały aż takiego monopolu w klasie premium, jak mają w niższych klasach. BMW teraz na tym traci, gdyż upodabnia się do tych niższych klas, nie zaznaczając swej przewagi przez stosowanie bardziej wyrafinowanych jednostek wolnossących.

Vermilion napisał(a):
Zakov napisał(a):
Zauważyłeś może taką zależność, że te lepsze marki premium z Mercedesem i BMW na czele do tej pory ograniczały się jedynie do doładowania kompresorem, bądź w ogóle? Natomiast całe rzecze tańszych przedstawicieli sportowego grona wolało zbudować silnik turbodoładowany, niż jakąś wysokoobrotową jednostkę? Z Porsche było bardzo różnie. Ale nie ukrywajmy, że w Seacie, Fiacie, Fordzie, nie znajduje się wysokoobrotowych jednostek w stylu M-Power, czy AMG... Nie mówię, że jest im łatwo zbudować taki silnik, ale to już nie ta sztuka co w przypadku "M" np. :)


Pomysl w jaki segment celuja. Uwazasz, ze te firmy nie potrafia zbudowac czegos takiego? Mylisz sie, poprostu nie sa zainteresowane tym rynkiem.


Jak by mi dali odpowiednią ilość gotówki, to i ja bym założył firmę i kazał zbudować... Nieważne są przyczyny, kogo to obchodzi dlaczego Seat Leon Cupra, jest Seatem Leonem Cupra? Ważne aby BMW M nim się nie stało i nie dzieliło z nim masowych i pod wieloma względami gorszych rozwiązań.

Vermilion napisał(a):
Nie dorabiaj tez filozofii do wyzszosci sprezarki mechanicznej, wiesz dlaczego zyskala popularnosc np. w Mercedesie? Bo silnik doladowany mechanicznie jest bardziej kompaktowy, turbo potrzebuje miejsca po obu stronach silnika, co automatycznie wiaze sie z problemami z odlegloscia do podluznic, itd (BMW niezle sie zreszta sparodiowalo z umieszczeniem turbo w N63, zeby wlasnie uniknac tego problemu ;) ). Turbosprezarka zawsze bedzie lepszym i wydajniejszym rozwiazaniem, bo do napedzania wykorzystuje energie, ktore w innym wypadku jest marnotrawiona.


Chyba zapomniałeś o tym, że sprężarka mechaniczna mimo swoich wad ma jedną ogromną zaletę - nie generuje opóźnień, gdyż jest połączona z wałem korbowym :]

No ale dobra, nie będziemy tego ciągnąć bo napisałeś powyżej, że masz z tym jakiś problem. Pewnie wolał byś skoczyć z Fryderykiem na piwo, tymczasem ja tu mylę jakieś sprężarki i turbiny, więc niema problemu... :)

Myślę, że dość jasno wyraziłem swoje zdanie na ten temat. Pisałem na przykładzie jednostek M-Power, gdyż są to pewne wyznaczniki postępu technologicznego marki i co by nie dotknęło tych mniejszych i słabszych silników, tak samo prędzej czy później dotknie również tych flagowych. Uważam, że przez ostatnie lata były to jednostki wyjątkowe i to nie dzięki żadnemu doładowaniu. BMW świadomie konstruowało je w taki, a nie inny sposób i bynajmniej nie świadczy to o zacofaniu marki. Są tacy którzy próbują podważać te doświadczenia i kompetencje inżynierów BMW, stawiając na jednostki turbodoładowane, które BMW tworzy dziś w dużej mierze z ekologicznego przymusu. Tym bardziej nie wiem czego poszukują oni na tym forum, gdyż od bardzo wielu lat mamy wiele innych marek powszechnie stosujących turbodoładowanie, nie ograniczających się do jakiegoś wolnossącego, technologicznego zacofania... Ja również mogę napisać, że popieram turbo w BMW, ze względu na zwycięstwa bolidów BMW w F1, podczas ery turbodoładowania. Z tym, że zupełnie co innego gdy coś powstaje z pasji i sportowych ambicji, a co innego gdy coś rodzi się w wyniku działalności księgowych i ekologów, stanowiąc tym samym bardziej ograniczenie dla motoryzacji niż rozwój motoryzacyjnych marzeń i pasji. Nigdy tego nie poprę! Pozdrawiam tych oponentów w dyskusji :25:


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 02:52 przez Zakov, łącznie edytowano 5 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 01:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zakov napisał(a):
Chyba zapomniałeś o tym, że sprężarka mechaniczna mimo swoich wad ma jedną ogromną zaletę - nie generuje opóźnień, gdyż jest połączona z wałem korbowym :]


Ale jak kazdy element osprzetu silnika zabiera mu moc ;) Dlatego idealem jest dopracowane polaczenie obu rozwiazan, ale nie jest to juz tak idealne rozwiazanie, gdy spojrzysz z ekonomicznego punktu widzenia.

Zakov napisał(a):
No ale dobra, nie będziemy tego ciągnąć bo napisałeś powyżej, że masz z tym jakiś problem. Pewnie wolał byś skoczyć z Fryderykiem na piwo, tymczasem ja tu mylę jakieś sprężarki i turbiny, więc niema problemu... :)


Problemu nie ma, dziwie sie, ze na sile drazysz ten temat.

Zakov napisał(a):
Myślę, że dość jasno wyraziłem swoje zdanie na ten temat. Pisałem na przykładzie jednostek M-Power, gdyż są to pewne wyznaczniki postępu technologicznego marki i co by nie dotknęło tych mniejszych i słabszych silników, tak samo prędzej czy później dotknie również tych flagowych. Uważam, że przez ostatnie lata były to jednostki wyjątkowe i to nie dzięki żadnemu doładowaniu. BMW świadomie konstruowało je w taki, a nie inny sposób i bynajmniej nie świadczy to o zacofaniu marki. Są tacy którzy próbują podważać te doświadczenia i kompetencje inżynierów BMW, stawiając na jednostki turbodoładowane, które BMW tworzy dziś w dużej mierze z ekologicznego przymusu. Tym bardziej nie wiem czego poszukują oni na tym forum, gdyż od bardzo wielu lat mamy wiele innych marek powszechnie stosujących turbodoładowanie, nie ograniczających się do jakiegoś wolnossącego, technologicznego zacofania... Ja również mogę napisać, że popieram turbo w BMW, ze względu na zwycięstwa bolidów BMW w F1, podczas ery turbodoładowania. Z tym, że zupełnie co innego gdy coś powstaje z pasji i sportowych ambicji, a co innego gdy coś rodzi się w wyniku działalności księgowych i ekologów, stanowiąc tym samym bardziej ograniczenie dla motoryzacji niż rozwój motoryzacyjnych marzeń i pasji. Nigdy tego nie poprę! Pozdrawiam tych oponentów w dyskusji :25:


Daj spokoj, niech kazda firma tworzy produkty odpowiadajace potrzebom rynku. Nie twierdze, ze BMW bylo zacofane, bo nie korzystali z doladowania - to byl ich swiadomy wybor, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Wydaje mi sie, ze zapominasz o jednym dosyc waznym aspekcie calej sytuacji, BMW to firma, ktore nie produkuje samochodow maloseryjnych, budowanych tygodniami czy miesiacami na specjalne zamowienie klienta (gdzie koszta sa drugorzedne), to koncern jak kazdy inny i tu nie ma miejsca na stawianie ideologii przed racjonalnym biznesem, poprostu wszystko musi miec swoje uzasadnienie ekonomiczne. Takie uwielbienie moglbym zrozumiec gdybys zachwycal sie np. Morganami, tworzynimi tak, a nie inaczej, bo sa ludzie gotowi zaplacic za ich nieracjonalna wyjatkowosc, rozwiazania techniczne i ta cala otoczke sportowego samochodu budowanego przez manufakture (tak jak w latach 30, 40).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 01:17 
Jeszcze tylko dopiszę, że wcale nie jest tak, iż reakcja na pedał gazu, sposób dawkowania mocy to jakieś subiektywne trelemorele, jak niektórzy tu sugerują. Dla mistrza prostej, który ma cegłę zamiast prawej stopy to faktycznie żadna różnica. Zastanawialiście się kiedyś dlaczego ekstremalne Porsche GT3, przeznaczone głownie na tor, ma zawsze silniki wolnossące? Bo dodanie zbyt wiele gazu na wyjściu z zakrętu, autem z tylnym napędem, o mocy ponad 400 koni w przypadku silnika turbodoładowanego, gdzie moc nieraz przychodzi "falami", mogło by się zakończyć wyjechaniem z tego zakrętu tyłem do przodu... Silnik wolnossący umożliwia precyzyjne dawkowanie mocy, gdyż moc przyrasta płynnie wraz z obrotami, a nie z włączeniem się turbiny.


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 02:01 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 01:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zakov napisał(a):
Jeszcze tylko dopiszę, że wcale nie jest tak, iż reakcja na pedał gazu, sposób dawkowania mocy to jakieś subiektywne trelemorele, jak niektórzy tu sugerują... Dla mistrza prostej, który ma cegłę zamiast prawej stopy to faktycznie żadna różnica. Zastanawialiście się kiedyś dlaczego ekstremalne Porsche GT3, przeznaczone głownie na tor ma zawsze silniki wolnossące? Bo dodanie zbyt wiele gazu na wyjściu z zakrętu, autem z tylnym napędem, o mocy ponad 400 koni w przypadku silnika turbodoładowanego, gdzie moc nieraz przychodzi "falami", mogło by się skończyć wyjechaniem z tego zakrętu tyłem do przodu... Silnik wolnossący umożliwia precyzyjne dawkowanie mocy, gdyż moc przyrasta płynnie wraz z obrotami, a nie z włączeniem się turbiny...


Moment, w temacie silnika przeznaczonego do jazdy na codzien, po drodze wyskakujesz z zaletami podczas jazdy na torze? Dobrze masz racje z tym co napisales, a teraz wez pod uwage jak milo jezdzi sie na codzien samochodem, ktory ma powiedzmy maksymalny moment przy 6000-6500 rpm i maksymalna moc przy 8000 rpm
;)

A poza tym istnieja jeszcze takie modele jak GT2 i GT2RS, majace podobne przeznaczenie co GT3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 01:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Norbert napisał(a):
Pamiętaj że są to nowoczesne jednostki, i one są przystosowane do tego. Myślę że BMW wie co robi, i nie przy stworzy problemów swoim fanom i klientom. Ja osobiście się nie boje o BMW co prawda inżynierowie z Monachium kilka razy popełnili błąd przy projektowaniu silników, ale wydaje mi się że wioski wyciągneli, i nie pozwolą sobie na utratę dobrej opinii, która długi czas sukcesywnie budowali


:hyhy: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
nie ma co, w sam raz post na forum "Przyjaciółki" :rotfl:

Wymyślacie jak konie w kopalni,
Od kiedy system złożony z większej ilości elementów będzie lepszy, od takiego który ma ich mniej?
Nigdy

Kolejny element, który sie może wysypac, któremu sterowanie może się zepsuć, wężyk odpaść. Olej wywali w pare sekund z układu, i panewki rzeczywiście zagrają...
Coraz niższ jakość produkcji, spadek kultury technicznej, plus coraz większa komlikacja szybcej zakończy ere silników spalinowych niż Wam sie wydaje.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 01:43 
Vermilion napisał(a):
dziwie sie, ze na sile drazysz ten temat.


Dlaczego drążę?

theDAMIstrzu napisał(a):
To, że jakiś producent później niż inni zaczyna stosować jakieś rozwiązania wynika m. in. z postępu technologicznego i wyzbycia się "wad wieku dziecięcego". Common rail pierwszy wprowadził do seryjnej produkcji fiat, a nagrody za najlepsze silniki zgarnia teraz bmw.

Dlatego!

Ponieważ:

Vermilion napisał(a):
Nie twierdze, ze BMW bylo zacofane, bo nie korzystali z doladowania - to byl ich swiadomy wybor, ze wszystkimi tego konsekwencjami.


Więc niech ktoś, kto nie ma o tym zielonego pojęcia nie sugeruje mi, bezczelnie atakując moją osobę, że to co przez wiele lat było najlepsze w BMW, to efekt jakiegoś opóźnienia technologicznego. Do tego jakieś argumenty z Fiatem, kiedy to BMW było pionierem technologii turbodoładowania. Ale najpierw trzeba o tym wiedzieć, aby pisać o rozwoju i dopracowywaniu technologii :wstyd: :wstyd: :wstyd: Bo akurat w tej dziedzinie BMW już dawno zapomniało o tym, co inni dopiero odkrywają...

Vermilion napisał(a):
Takie uwielbienie moglbym zrozumiec gdybys zachwycal sie np. Morganami, tworzynimi tak, a nie inaczej, bo sa ludzie gotowi zaplacic za ich nieracjonalna wyjatkowosc, rozwiazania techniczne i ta cala otoczke sportowego samochodu budowanego przez manufakture (tak jak w latach 30, 40).


Lubie i tyle! Nie stać mnie na więcej. Szczytem marzeń jest M3 e46, które najprawdopodobniej będzie moim następnym autem.

Vermilion napisał(a):
Moment, w temacie silnika przeznaczonego do jazdy na codzien, po drodze wyskakujesz z zaletami podczas jazdy na torze? Dobrze masz racje z tym co napisales, a teraz wez pod uwage jak milo jezdzi sie na codzien samochodem, ktory ma powiedzmy maksymalny moment przy 6000-6500 rpm i maksymalna moc przy 8000 rpm
;)

A poza tym istnieja jeszcze takie modele jak GT2 i GT2RS, majace podobne przeznaczenie co GT3.


W temacie o systemach bezpieczeństwa zarzucano mi, że nie jestem prawdziwym entuzjastą BMW, bo ponoć nie wyłączam ASC, nie mam "gleby", jeżdżę wygodnie na co dzień itd. Dzisiaj pisze otwarcie, że lubię (pseudo)sportową jazdę, gdy uślizguje się tył po dodaniu gazu, gdy skręcam na skrzyżowaniu, tylko, że zawszę lubię wiedzieć ile przy danych obrotach mam mocy pod pedałem gazu, bo jeśli przegnę to stoję w poprzek drogi... Z silnikiem turbodoładowanym nie jest to takie łatwe. Wiele z tego co sprawdza się na torze w mniejszym, bądź większym stopniu przenosi się do "cywilnych" aut, na normalne drogi (oby tylko nie za wiele :rotfl:). Jednak tutaj się z Tobą zgadzam - to tylko przedstawienie kwestii z jednej perspektywy. Można polemizować o GT2 itd. Ale chodzi mi jedynie o to, aby nie bagatelizować do tego stopnia tej kwestii w temacie, gdyż to w jaki sposób silnik rozwija moc i reaguje na dodanie gazu, to jedne z najważniejszych właściwości, decydujących między przewagą jednego silnika nad drugim, w określonych warunkach.

Podsumowując - ja naprawdę nie jestem jakimś wrogiem silnika turbodoładowanego, ani skrajnym konserwatystą. Jeżeli BMW zrobi dobrze te silnik, to nie mam nic przeciwko. Jednak wolałbym aby przetrwały również jednostki wolnossące, zwłaszcza w "M".


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 03:42 przez Zakov, łącznie edytowano 11 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 02:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
widzę, że autor bardzo lubi zakładać nowe tematy (zwłaszcza z ankietami :hyhy: )

dobra to ja mam takie pytanie:

co to znaczy "downsizing" - w definicji jest tylko zmniejszenie pojemności auta czy też ukryte jest tu turbodoładowanie ??

bo jeśli tylko to pierwsze to widzę, że dyskusja się toczy nie na temat :P

zmniejszanie pojemności - nie podoba mi się

doładowanie - plus i minus :)

plus jest wiadomo jaki - dodatkowa moc, można powiedzieć za darmo ;)

minus - mówcie co chcecie, ale uważam że będzie bardziej awaryjne

aaa no i jeszcze mały minus...

dziecięcy flejm Audi vs. BMW

B: M5 ma 507KM
A: ha. RS6 ma 580KM
B: też mi co... BMW ma 507KM z wolnossaka, co to jest się pytam dodatkowe 73KM na dwie turbiny
A: już sobie idę :rozpacz:
B: :cwaniak:

a teraz już tak nie będzie....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 02:16 
Nie.

Ja wysiadam.

Rence opadajom.




...GDZIE SĄ OBROŃCY GAŹNIKÓW?????????


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 02:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Panie jakich gaźników - najlepszy jest czysto mechaniczny wtrysk mechaniczny oczywiście w klekocie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 03:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Fryderyk napisał(a):
...GDZIE SĄ OBROŃCY GAŹNIKÓW?????????


Obrazek
:P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 07:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zakov napisał(a):
Podsumowując - ja naprawdę nie jestem jakimś wrogiem silnika turbodoładowanego, ani skrajnym konserwatystą. Jeżeli BMW zrobi dobrze te silnik, to nie mam nic przeciwko. Jednak wolałbym aby przetrwały również jednostki wolnossące, zwłaszcza w "M".


Zasyp ich listami, kup na pniu z 10 tys. szt E90/E92 M3, moze zmienia zdanie :rotfl:

Fryderyk napisał(a):
...GDZIE SĄ OBROŃCY GAŹNIKÓW?????????


Gaznikow?

Nie znasz sie, gazniki to juz nie to co kiedys

Obrazek

:cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 10:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Boogie napisał(a):
Od kiedy system złożony z większej ilości elementów będzie lepszy, od takiego który ma ich mniej?
Nigdy.

Czyli przykładowo Dacia Logan vs BMW M5 1:0. Zawsze. ;)

Zakov napisał(a):
kiedy to BMW było pionierem technologii turbodoładowania

Wiesz co znaczy słowo technologia?

Zakov napisał(a):
lubię wiedzieć ile przy danych obrotach mam mocy pod pedałem gazu, bo jeśli przegnę to stoję w poprzek drogi... Z silnikiem turbodoładowanym nie jest to takie łatwe

To z kolei tłumaczy czemu lancer i impreza są takie beznadziejne na trasach rajdowych.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Lancer i impreza to auta awd. BMW M nigdy nie było i nie będzie autem idiotoodpornym, zwłaszcza w porównaniu do jakiegoś logana.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 10:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
jiGsaw napisał(a):
Lancer i impreza to auta awd.


Cóż za spostrzegawczość(jaki to ma związek?). Można użyć jako przykładu tylnonapędowych turbodoładowanych rajdówek z legendarnej grupy B i ich beznadziejności na trasach rajdowych.

;)

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 11:41 
:rotfl:

forumie! obudź się! :rotfl:


Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 11:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Vermilion napisał(a):
I czym sie tu ekscytowac? F20C z S2000 dokreca sie do 9k, B serie tez to potrafia, a jedne i drugie byly silnikami produkowanymi mniejszym kosztem niz S54 i byly rowniez skladane maszynowo.

A dlaczego miałyby być droższe, skoro były silnikami mniejszymi, miały mniej cylindrów, materiały, zdaje się, porównywalne? Mniejszy silnik również łatwiej "dokręcić" na wysokie obroty :-)
Vermilion napisał(a):
LS7 z walkiem w kadlubie jest od niego znacznie mocniejszy, wytrzymalszy na doladowanie i lzejszy, a "zacofany" technologicznie strasznie.

LS7 - 72 KM/litr, max rpm: 7000
S65B40 - 100 KM/litr, max rpm: 8400
Masa - praktycznie taka sama (kilka kg różnicy na korzyść LS7).
Chyba moc z litra przy silniku wolnossącym jest całkiem dobrym wyznacznikiem zaawansowania technologicznego danego silnika :-) Ale zaznaczam, nie umniejszam tu nic LS7 z jego wyścigowym rodowodem i tytanowymi korbowodami, zaworami itd, tylko po prostu oba silniki reprezentują inną filozofię - moc z pojemności vs moc z obrotów, która w przypadku s65 jest uzyskiwana przy 4 zaworach/cylinder, przy tym osławionym pomiarze prądu jonowego w komorach spalania, przy Vanosie, no i oczywiście 8 przepustnicach, a są to rzeczy obce LS7.
IMO oba silniki są świetne :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 11:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
LS7 ma duży potencjał, np. kilka bolt-onów i mamy dodatkowe 150KM bez doładowania.
Nie wiem czy z S65 takie coś jest praktykowane i w ogóle możliwe w sensowny sposób.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:07 
theDAMIstrzu napisał(a):
Cóż za spostrzegawczość(jaki to ma związek?). Można użyć jako przykładu tylnonapędowych turbodoładowanych rajdówek z legendarnej grupy B i ich beznadziejności na trasach rajdowych.


hahahahaahahahah :hah:

Świetny przykład :!: Grupa rajdowa, która została zlikwidowana ze względu na to, że na jej odcinkach zginęło chyba najwięcej kierowców w całej historii rajdów :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Ale mogę Ci podać lepszy przykład - Formuła 1 Era turbo. Ile tam wyciągali? 1200 koni z 1.7L pojemności? A nawet i więcej :) Mam gdzieś na kompie nawet zdjęcia takiego ustrojstwa. Turbo było, jest i będzie obecne w sportach motorowych. Bo i niby jak mieli by inaczej osiągnąć w tych rajdówkach po 500 koni z 2L pojemności? Gdyby dało się to osiągnąć w przypadku silnika wolnossącego, nikt ani by się nie obejrzał na turbodoładowanie... Ale z kolei nie wszędzie da się upchnąć wolnossące V8. Taka była moda, era fascynacji turbodoładowaniem, wymogi narzucane przez przepisy WRC i innych organizacji również wymuszały stosowanie takich rozwiązań i kierowcy musieli opanowywać niejednokrotnie bestialską moc, przychodząca falami wraz z "kaprysami" dużej turbosprężarki. W sporcie się to nie zmieniło tylko, że teraz mamy powtórkę z rozrywki względem mody na turbodoładowanie zwanej Downsizingiem i tym bardziej będą na nas to wymuszać, zarówno w sporcie poprzez przepisy organizacji wyścigowych, jak i w codziennym życiu poprzez ustalenia ekologów na wysokim szczeblu. Kiedyś było 335i z R6 i dwiema małymi "turbinkami" - nawet mi się to podobało. Teraz jest 335i z jedną turbosprężarką twinscroll, a na końcu będzie 335i ze zmniejszoną pojemnością, mniejszą ilością cylindrów i jeszcze większą turbosprężarką - a to już mi się nie podoba... :(

Myślę, że najlepszym przykładem tutaj było wspomniane prze zemnie Porsche GT3. Porsche mając wolny wybór, na wolnym rynku, woli stosować w swoim stricte torowym pojeździe silniki wolnossące mimo, że ma jednocześnie ogromne doświadczenie na polu turbodoładowania. Alternatywą jest tu oczywiście wspomniane przez kolegę turbodoładowane GT2, które również nie jest z "pierwszej łapanki" i świetnie radzi sobie na torze, ale jednak... :)

Jak dla mnie jest to dylemat pomiędzy sportowym charakterem, a użytecznością na co dzień.

Podam przykład: Jadę sobie z kolegą jego Audi TT "1.8, 180km, turbodoładowanie" Nagle jakiś chwilowy korek, kolega zwalnia. Mnie nagle coś nie spasowało i pytam przy prędkości 40-50 km/h "Ty masz trójkę wbitą, nie?" A on mi na to, że nie piątkę, po czym przyśpieszył sobie bez żadnej redukcji i bez żadnego zamulenia. To chyba nie wymaga komentarza...

Natomiast w przypadku mojego m52tub28, to jest on trochę ospały przy niskich obrotach, w okolicach średnich robi się bardzo rześki, natomiast przy 4 tyś rpm wstępuje w niego szatan... Wtedy wciskanie pedału gazu wywołuje wrażenie jak by silnik miał zaraz wyskoczyć spod maski. Reakcja jest natychmiastowa, a moc dostępna od zaraz, bez żadnej zwłoki. I to jest właśnie to! :) Ktoś kto od lat klekocze się TDI nie pojmie tego do póki nie spróbuje...

Aha i nie "kupuję" tego kitu, że mają być to silniki równie bezawaryjne. Wg mnie BMW nie uniknie mniejszych, bądź większych problemów związanych z zastosowaniem turbosprężarki.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:10 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zakov napisał(a):
woli stosować w swoim stricte torowym pojeździe silniki wolnossące mimo, że ma jednocześnie ogromne doświadczenie na polu

A o GT2/GT2 RS kolega słyszał?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:12 
strach się bać :przestraszony:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL