BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
..::CZARNY::.. napisał(a):
Hans' napisał(a):
swiatla ksenonowe stworzyla firma Hella


a ESP stworzył BOSCH, a koncern opatentował tę nazwę :ok:


przy współpracy z MB (głównie takiej - $$$$$)


Hans' napisał(a):
dokladnie, swiatla ksenonowe stworzyla firma Hella


przy współpracy z BMW (głównie takiej - $$$$$)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:46 
zarzucasz kłamstwo na forum Frankowi, a piszesz, że ASC+T nie ma nic wspólnego z stabilizacją toru jazdy...

HELLOOOŁŁ


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):

no własnie, ten bixenon w 2001 to aby tez nie seria 7 ? ( e65 ) ?


bixenon CHYBA był już w w220 przed FL

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 2 października 2008, 22:48 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
przy współpracy z BMW (głównie takiej - $$$$$)


ale to był Bosch, naprawde :)

stones1 napisał(a):
bixenon CHYBA był już w w220 po FL


FL w W220 to koncowka 2002 roku...

a co do bixenonow w W220- trzeba to sprawdzic. Wiem,ze w 2001 miało je E65.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 2 października 2008, 23:04 przez Frank, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Frank napisał(a):
stones1 napisał(a):
przy współpracy z BMW (głównie takiej - $$$$$)


ale to był Bosch, naprawde :)


klamstwo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:51 
a ABS to też wymysł Boscha. Pierwozwór ABSu z S klasy i 7er miał jednak Cadillac :znudzony:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:52 
Hans' napisał(a):
klamstwo


możesz to wyjaśnić? inżynierowie z Boscha może wyłożyli kasę dla MB i pojechali na wakacje na hawaje?


Czekam na konkretne wypowiedzi z sensem, jak dalej ta dyskusja będzie wyglądała w ten sposób, to chyba zamknę temat, skoro "gdzieś tam dzwoni, ale nie wiadomo w jakim kościele"


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
sprawdziłem i zarowki bixenonowe do W220 są od konca 2002 czyli od FL . Zatem E65 było pierwsze.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 22:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
wracając do nowinek technicznych
Toyota wprowadza tylna poduszke powietrzna
http://moto.onet.pl/1510328,2244,artykul.html

Volvo System City Safety
http://moto.onet.pl/1510493,2217,artykul.html

a Saab bedzie jezdzil na paliwie z lisci :hurra:
http://moto.onet.pl/1510519,4860,artykul.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
..::CZARNY::.. napisał(a):
Hans' napisał(a):
klamstwo


możesz to wyjaśnić?


przykro mi ale czasem nie kazdy nadaza
podpowiem Ci, to byl zart.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:04 
Hans' napisał(a):
przykro mi ale czasem nie kazdy nadaza
podpowiem Ci, to byl zart.


jak piszesz, że ASC+T nie jest systemem stabilizacji toru jazdy, to już nie wiadomo, czego się można spodziewać.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):
sprawdziłem i zarowki bixenonowe do W220 są od konca 2002 czyli od FL . Zatem E65 było pierwsze.


Czyli kolejna innowacja na liście rozwiązań debiutujących w serii 7.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
..::CZARNY::.. napisał(a):
Hans' napisał(a):
przykro mi ale czasem nie kazdy nadaza
podpowiem Ci, to byl zart.


jak piszesz, że ASC+T nie jest systemem stabilizacji toru jazdy, to już nie wiadomo, czego się można spodziewać.

przykro mi ale nic takiego nie napisalem
proponuje doczytac dokladnie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Czyli kolejna innowacja na liście rozwiązań debiutujących w serii 7.


Tak. Az dziwne,ze na 7er.com to przeoczyli..niestety nie są nieomylni ..np jak napisali ,ze AGS debiutował w 1995 roku ( zapewne chodziło im o E38, w ktorym AGS był juz w 1994 ), ale zapomnieli o E32 750i/L gdzie był od 04/92 i po drodze jeszcze w 540iA E34 od 09/93 :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:12 
Hans' napisał(a):
Frank jest uparty jak osioł. :cenzura:

p.s. ASC nie mialo nic wspolnego z systemem stabilizacji toru jazdy
jest to calkiem inny system i nie wplywa on az tak bardzo na poprawe bezp na drodze
prawda jest taka ze dobry kierowca ma ASC "w nodze"


ASC, czy ASC+T ma to samo zadanie. Skoro automatic stability control nie jest systemem stabilizacji toru jazdy, to czym jest? Skoro każdy kierowca to ma?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
jest duza roznica pomiedzy ASC a ASC+T
głównym zadaniem ASC było niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem)
system ten miał wpływ przede wszystkim na poprawienie trakcji

jesli chodzi o pelna kontrole stablizacji toru jazdy to pojawila sie ona wraz z wprowadzeniem systemu ESP (DSC w BMW)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:25 
Hans' napisał(a):
jest duza roznica pomiedzy ASC a ASC+T


tak. ASC -przymyka przepustnicę, a ASC+T dodatkowo przyhamowuje koła.

natomiast zarówno ASC, ASC+T jak i DSC chodzi o jedno- nie dopuszczenie do poślizgu niekontrolowanego i pozostanie przy takim torze jazdy, jaki sobie obieramy, a nie w krzaki. ASC+T robi to w taki sposób, że nie pozwala na uślizg kół, a DSC/ESP specjalnie ślizga drugie koła w 2. stronę przeciwdziałając podsterowności lub nadsterowności. Różnią się tym, w jaki sposób chcą to realizować, by osiągnąć ten sam cel.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hans' napisał(a):
jesli chodzi o pelna kontrole stablizacji toru jazdy to pojawila sie ona wraz z wprowadzeniem systemu ESP (DSC w BMW)


to prawda. Pełną kontrolę polegajacą takze na przyhamowywaniu przednich kół. Poza tym DSC i ASC+T niczym sie nie roznią.

jesli chodzi o asc i asc+t to moze mylace ale owo +T działa jak wymuszona szpera poprzez naprzemienne dohamowywania kół tylnych , co pomaga bardzo podczas npprzyspieszania z miejsca , natomiast ASC( jego wkroczenie do akcji jest sygnalizowane migajacą kontrolką na desce) zmniejsza moc silnika ratując auto przed nadmiernym poslizgiem spowodowanym np zbyt ostrym gazem czy mocną redukcją np w zakrecie. Dodatkowo + T cały czas bardziej blokuje koło chcace wyprowadzic auto na manowce.

HAns- sam ocen czy to nie stabilizacja toru jazdy :)


Słowem - ASC+T bardzo pomaga przy nadsterownosci, DSC pomaga takze przy podsterownosci i jest oczywiscie bardziej kompletnym i lepszym systemem.

CO nie zmienia jednak faktu,ze wszystko zaczeło sie od ASC,. Tak jak dzis nie byłoby BAS bez ABS ;)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
..::CZARNY::.. napisał(a):
Hans' napisał(a):
jest duza roznica pomiedzy ASC a ASC+T


tak. ASC -przymyka przepustnicę, a ASC+T dodatkowo przyhamowuje koła.

natomiast zarówno ASC, ASC+T jak i DSC chodzi o jedno- nie dopuszczenie do poślizgu niekontrolowanego i pozostanie przy takim torze jazdy, jaki sobie obieramy, a nie w krzaki. ASC+T robi to w taki sposób, że nie pozwala na uślizg kół, a DSC/ESP specjalnie ślizga drugie koła w 2. stronę przeciwdziałając podsterowności lub nadsterowności. Różnią się tym, w jaki sposób chcą to realizować, by osiągnąć ten sam cel.


roznice robi wlasnie ten sposob w jaki dzialaja te systemy
i mysle ze system ESP dziala w bardziej skomplikowany sposob
ale to nic wazne ze dziala
a Frank i tak sie nie zna i klamie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2008, 23:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
przepisane zywcem z prospektow BMW:

Dynamische Stabilitäts Control (DSC)

Zusätzliche Sicherheit bietet die Dynamische Stabilitäts Conrol (DSC). Sie dämpft in kritischen Situationen die Schleuderneigung durch individuellen Bremseingriff an einzelnen Rädern bzw. ßber Rßcknahme des Motordrehmoments.




Automatische Stabilitäts Control + Traktion (ASC+T) :

ASC+T verhindert ein Durchdrehen der Antriebsräder und gewährleistet somit beste Fahrstabilität auf jedem Untergrund und in jeder Fahrsituation, im Rahmen der physikalischen MÜglichkeiten. Integriert in die ASC+T ist die Motorschleppmomentregelung (MSR). ASC+T wird darßber hinaus durch die Elektronische Motorleistungregelung (EML) ergänzt, die, unabhängig von der Gaspedalstellung, das Motordrehmoment im Gefahrenfall zurßcknimmt. Reicht dies nicht aus, bremst ASC+T das Rad zusätzlich behutsam ab, bis kein Schlupf mehr entsteht.
a tu obrazek jaki jest obok tego opisu -
Obrazek

widac wyraznie,ze asc+t poradzi sobie z nadsterownoscią ale z podsterownoscią juz nie.
Dlatego DSC jest lepsze oczywiscie. Ale tego tu nikt nie kwestionuje. Ja dowodze tezy,ze od ASC zaczał sie rozwoj tych systemow bezpieczenstwa, bazujacych tak czy owak na ABS :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 707 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 36  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL