BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 14:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Kyokushin napisał(a):
Trybu S w zasadzie nie używam, ale ma on sens, na nim skrzynia trzyma wyższe obroty, szybciej zmienia biegi do przodu i do tyłu, tzn zarówno np. z 2 na 3 jak i z 3 na 2.
Tyle że to do normalnej jazdy nie jest konieczne, ale w przypadku prostej - szybkośc zmiany biegów ma znaczenie.


Rowniez potwierdzam, na sporcie zmiana biegu i redukcja jest szybsza niz na D. Na DS jeszcze trzyma z reguly jeden bieg nizej niz na D, rekacja na gaz jest natychmiastowa, i duzo szybciej spina na sztywno biegi (nie ma tego poslizgu sprzegla jak na D). Ale w 90% przypadkow tryb D w zupelnosci wystarcza, a po zastosowaniu tych wskazowek o ktorych wspomniales to juz wogole.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 22:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zgadza się.

Tak myślałem o tym co pisałeś poprzednio i w sumie, jak masz 6 biegów to używanie kickdowna będzie takie samo jak u mnie, gdzie ja mam 5, też, musisz zredukować o dwa, czyli przyspieszać lekko-normalnie (w tym momencie masz redukcję z 6 na 5, skrzynia robi to niejako od razu, sama) i kliknięcie kickdownem i 100% (z 5 na 4).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 23
Lokalizacja: ELBLĄG / UK LONDON
Moje BMW: e46 330i sedan
Kod silnika: m54b30
kiedy w steprtonic w e46 323 jest hamowanie silnikiem na programie M czy SD


Ostatnio edytowano 21 października 2010, 18:35 przez daros, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 22:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
mówimy o suchym asfalcie - czyli o dobrej przyczepności.
ze startu da sie, ale trzeba przytrzymać hamulec i gaz, popuścić trochę hamulca i jest szansa że koła zakręcą, ale szału nie będzie. wyglądać, to też nie będzie.

z 1 na 2 nawet nie ma mowy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 18:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Dzis zauwazylem jedna rzecz. Przy mocnym przyspieszaniu od 0, biegi zmienia przy 4200 nawet po wcisnieciu kickdowna, natomiast przy kickdownie od pewnej predkosci (np wyprzedzanie) zmienia przy 4500 tys. Ktos moze wie dlaczego? Zauwazyl ktos podobne zjawisko?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 21:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
U mnie też zmienia przy różnych wartościach obrotowych.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Pó³wysep
Witam
sprawa kick down
po wciśnięciu kick down komputer odczytuje prędkość i obroty silnika, stąd wie w jakim zakresie prędkości się znajdujemy, porównuje to ze swoja mapą wydajności.
Bardzo ważne: mapa przewiduje że samochód jedzie na PB98
Przełącza na bieg, na którym w danej prędkości będzie miał największe przyspieszenie jednocześnie przechodzi w tryb sportowy.

sprawa zmiany biegów przy różnych obrotach silnika wynika z tego iż stosunek przełożenia biegu pierwszego, drugiego, trzeciego, czwartego i piątego są różne.
Ponad to brana jest poprawka na spadek obrotów silnika podczas przełączania biegów.

Co do przyspieszania w trybie D to skrzynia ma system adaptacyjny co znaczy tyle, że jeżeli ślimaczymy się godzinę w korkach to będzie nam przełączała przy 2000 obr/min, wystarczy że przez 2 do 3 sekund wciśniemy głęboko pedał gazu a przełączanie będzie znacznie wyżej. Skonstruowano to do manewru wyprzedzania.

Tak po chłopsku wygląda program komputera w skrzyni steptronic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
MELISA napisał(a):
Bardzo ważne: mapa przewiduje że samochód jedzie na PB98


taa z pewnością :rotfl:

a automaty w dieslach? :rotfl:

Czy rodzaj paliwa ma znaczenie (mowa nie o ON/Pb a Pb 95/98) to nie wiem ale nawet jeśli ma to by przyjmował paliwo zalecane przez producenta do danego silnika.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Pó³wysep
Oleje napędowe stosowane do silników spalinowych mają przeciętnie LC (liczbę cetanową) od 50 do 85 ( i tutaj odkrywamy skąd biorą się różnice cenowe na stacjach zimą i latem :))
Ciężarówka doskonale sobie poradzi na ON z LC60, a BMW ma mapę LC85 z prostej przyczyny. Jeżeli dostanie paliwo o mniejszej LC to nic się złego nie stanie będzie po prostu zamulać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 23:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, jest wykrywany rodzaj paliwa do ustalenai składu mieszanki i pewnie skrzynia też z tych danych korzysta bo może się zmieniać charakterystyka pracy silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 17:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Zeby nie zakladac nowego tematu napisze tutaj. Mam e39 ze steptroniciem. Czy to normalne, ze przy lagodnym przyspieszaniu (powiedzmy caly czas 2500 obrotow) obroty nie rosna, a auto caly czas przyspiesza? np do 170 km/h ... dopiero po mocniejszym wcisnieciu, nie mowie o kickdownie obroty rosna. Troche dziwne jest to uczucie jakby dziury w przyspieszaniu, nie slychac silnika, poniewaz obroty nie rosna, ale auto przyspiesza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 18:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
styks napisał(a):
Zeby nie zakladac nowego tematu napisze tutaj. Mam e39 ze steptroniciem. Czy to normalne, ze przy lagodnym przyspieszaniu (powiedzmy caly czas 2500 obrotow) obroty nie rosna, a auto caly czas przyspiesza? np do 170 km/h ... dopiero po mocniejszym wcisnieciu, nie mowie o kickdownie obroty rosna. Troche dziwne jest to uczucie jakby dziury w przyspieszaniu, nie slychac silnika, poniewaz obroty nie rosna, ale auto przyspiesza.


Jest takie zjawisko, cos jak skrzynia bezstopniowa, ale wystepuje to tylko przy predkosciach miejskich, do ok. 60 km/h.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 21:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
U mnie po zmianie oleju ten efekt praktycznie zniknął.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 21:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Niedawno zmienialem olej, takie zjawisko bylo przed i jest po wymianie. Zapytalem o to, powniewaz w e46 taka sytuacja nie wystepowala (o ile dobrze pamietam), a tutaj "rzuca sie w oczy". Musze jeszcze dokladnie zaobserwowac do jakiej predkosci i obrotow wystepuje. No, ale byc moze co auto to jest inaczej... Podobnie tutaj mam wieksza turbo dziure niz w e46.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 21:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
możne to znak, że trzeba powrócić do E46 ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 09:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Kyokushin napisał(a):
U mnie po zmianie oleju ten efekt praktycznie zniknął.
Chodzi Ci o wymiane oleju w skrzyni? Ja mialem na mysli olej silnikowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 09:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, w skrzyni.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 23:46 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Jezdzilem E39 523iA i teraz E39 540iA i ani w jednym ani w drugim tak nie mialem. Nie jezdzilem dieslem BMW E39 w automacie ale nie wydaje mi sie zeby tak mialo byc. Na moj gust to cos masz kolego nie tak, albo ze skrzynia albo ze wskazaniem obrotow silnika.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 06:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja słyszałem że powiedzmy w pewnych warunkach może takie coś być i że jest to normalne, niby to ma wynikać z konstrukcji skrzyń i sprzęgła hydrokinetycznego.

Natomiast nie powinno to być wyraźne czy upierdliwe, 'przez chwilę' może ten efekt zaistnieć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 18:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
styks napisał(a):
Czy to normalne, ze przy lagodnym przyspieszaniu (powiedzmy caly czas 2500 obrotow) obroty nie rosna, a auto caly czas przyspiesza


U mnie tez jest podobny efekt - obroty sie tylko troche wachają.

Tak ma być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL