BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Downsizing
Jestem za 23%  23%  [ 11 ]
Jestem za, ale odbije się to dla BMW czkawką 6%  6%  [ 3 ]
Jestem za, a nawet przeciw 17%  17%  [ 8 ]
Nie, to głupota, silniki będą padać jak muchy 6%  6%  [ 3 ]
Dupa, dupa, dupa... 47%  47%  [ 22 ]
Liczba głosów : 47
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:16 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Fryderyk napisał(a):
theDAMIstrzu napisał(a):
Doładowanie silnika nie ma wpływu na jego trwałość. Sprintery z 2,9 td robią milionowe przebiegi. To czy silnik będzie awaryjny i jakie wytrzyma przebiegi zależy wyłącznie od tego jak zdecydują jego projektanci.

Można zrobić turbosprężarkę trwałą. Przy dzisiejszej technologii i metodzie MES przy obliczeniach wytrzymałościowych, to że turbosprężarka z dużym prawdopodobieństwem wysypie się przed przejechaniem 200kkm jest wiadomy już w fazie projektowania. Zresztą dotyczy to każdego elementu silnika i nie tylko.


No i to jest na temat, bez względu na to, czy ma 1 koń z litra, czy nie, to ograniczona trwałość jest wynikiem kalkulacji marketingowców, a nie wadami technologii


Wszystko można argumentować w ten sposób. Klienta nie interesuje czy producent ma problemy. Klient płaci i wymaga, żeby jego auto w fabrycznej specyfikacji było sprawne. Obojętnie czy to jest popularny kompakt, suv czy tez wysilone evo lub impreza. Są pasjonaci, którzy zakują silnik, bo mają na to ochotę, ale większość z tych ludzi zakuje evo czy impreze, bo są do tego zmuszeni, gdyż fabryczne części w tych wysilonych doładowanych silnikach nie dają rady.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
theDAMIstrzu napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Lancer i impreza to auta awd.


Cóż za spostrzegawczość(jaki to ma związek?). Można użyć jako przykładu tylnonapędowych turbodoładowanych rajdówek z legendarnej grupy B i ich beznadziejności na trasach rajdowych.

;)


No taki związek, że była mowa o RWD. Grupa B to w większości auta AWD. Wycofali ją, bo się ludzie zabijali.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Boogie napisał(a):
:hyhy: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
nie ma co, w sam raz post na forum "Przyjaciółki" :rotfl:

Masz problemy ze sobą ? Musiałeś się dowartościować ? Mam nadzieje że pomogłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Zakov napisał(a):
Podam przykład: Jadę sobie z kolegą jego Audi TT "1.8, 180km, turbodoładowanie" Nagle jakiś chwilowy korek, kolega zwalnia. Mnie nagle coś nie spasowało i pytam przy prędkości 40-50 km/h "Ty masz trójkę wbitą, nie?" A on mi na to, że nie piątkę, po czym przyśpieszył sobie bez żadnej redukcji i bez żadnego zamulenia. To chyba nie wymaga komentarza...

yyyy nie wiem jak jest zestopniowana skrzynia w TT ale na 5tym biegu przy 40stu to raczej to auto powinno zamulac...

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
maaaad napisał(a):
A dlaczego miałyby być droższe, skoro były silnikami mniejszymi, miały mniej cylindrów, materiały, zdaje się, porównywalne? Mniejszy silnik również łatwiej "dokręcić" na wysokie obroty :-)


F20C (czy F22C) to taki odpowiednik M54, jezeli chodzi o koszta produkcji, ilosc cylindrow nie ma znaczenia, chodzi o technologie i uzyte rozwiazania techniczne. To czy jest mniejszy czy nie, nie ma tez znaczenia, gdy chodzi o obroty, wszystko zalezy od tego jaki jest stosunek srednicy cylindrow do skoku tlokow (im mniejszy skok, tym wieksze obroty sa bezpieczniejsze dla silnika), to samo dotyczy odpowiednio zaprojektowanego rozrzadu.

maaaad napisał(a):
LS7 - 72 KM/litr, max rpm: 7000
S65B40 - 100 KM/litr, max rpm: 8400
Masa - praktycznie taka sama (kilka kg różnicy na korzyść LS7).
Chyba moc z litra przy silniku wolnossącym jest całkiem dobrym wyznacznikiem zaawansowania technologicznego danego silnika :-) Ale zaznaczam, nie umniejszam tu nic LS7 z jego wyścigowym rodowodem i tytanowymi korbowodami, zaworami itd, tylko po prostu oba silniki reprezentują inną filozofię - moc z pojemności vs moc z obrotów, która w przypadku s65 jest uzyskiwana przy 4 zaworach/cylinder, przy tym osławionym pomiarze prądu jonowego w komorach spalania, przy Vanosie, no i oczywiście 8 przepustnicach, a są to rzeczy obce LS7.
IMO oba silniki są świetne :-)


Nie chodzi o porownanie, pokazalem tylko, ze mozna stworzyc produkowany seryjnie silnik bazujacy na koncepcji z lat 50/60, bez zmiennych faz rozrzadu, 4 czy 5 zaworow na cylinder, itd. Nie ma co wpadac w zachwyt nad nowymi technologiami i pisac jak to jedno V8 jest najbardziej zaawansowane na swiecie, gdy wypada blado w porownaniu z silnikiem zapoznionym o pol dekady.

Zakov napisał(a):
Świetny przykład :!: Grupa rajdowa, która została zlikwidowana ze względu na to, że na jej odcinkach zginęło chyba najwięcej kierowców w całej historii rajdów :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Wiesz ale akurat nie byl to wynik turbodoladowania, a bardziej mocy rozwijanej przez te samochody (czy bardzo wymagajacego prowadzenia).

Zakov napisał(a):
Ale mogę Ci podać lepszy przykład - Formuła 1 Era turbo. Ile tam wyciągali? 1200 koni z 1.7L pojemności? A nawet i więcej :) Mam gdzieś na kompie nawet zdjęcia takiego ustrojstwa. Turbo było, jest i będzie obecne w sportach motorowych. Bo i niby jak mieli by inaczej osiągnąć w tych rajdówkach po 500 koni z 2L pojemności? Gdyby dało się to osiągnąć w przypadku silnika wolnossącego, nikt ani by się nie obejrzał na turbodoładowanie... Ale z kolei nie wszędzie da się upchnąć wolnossące V8. Taka była moda, era fascynacji turbodoładowaniem, wymogi narzucane przez przepisy WRC i innych organizacji również wymuszały stosowanie takich rozwiązań i kierowcy musieli opanowywać niejednokrotnie bestialską moc, przychodząca falami wraz z "kaprysami" dużej turbosprężarki.


W WRC akurat ograniczenia biora sie z czegos innego, samochod tam startujacy musi miec odpowiednia mase i wielkosc, jest to seria przeznaczona dla samochodow kompaktowych i sub-kompaktowych, nie ma tam miejsca na duzy silnik wolnossacy. Zreszta cos takiego jak turbodziura tez jest tam zniwelowane dzieki zastosowaniu masy roznych rozwiazan, chocby podtrzymania turbo (o ile jeszcze nie zostalo zabrionione, nie interesowalem sie przepisami ostatnio).

Zakov napisał(a):
W sporcie się to nie zmieniło tylko, że teraz mamy powtórkę z rozrywki względem mody na turbodoładowanie zwanej Downsizingiem i tym bardziej będą na nas to wymuszać, zarówno w sporcie poprzez przepisy organizacji wyścigowych, jak i w codziennym życiu poprzez ustalenia ekologów na wysokim szczeblu. Kiedyś było 335i z R6 i dwiema małymi "turbinkami" - nawet mi się to podobało. Teraz jest 335i z jedną turbosprężarką twinscroll, a na końcu będzie 335i ze zmniejszoną pojemnością, mniejszą ilością cylindrów i jeszcze większą turbosprężarką - a to już mi się nie podoba... :(


Dalej nie wiem z czym masz problem, siegnij do historii, pod koniec lat 70 i przez lata 80 bylo podobnie, tez pojawil sie downsizing, tez pojawily sie silniki turbodoladowane....i moda minela.

Zakov napisał(a):
Myślę, że najlepszym przykładem tutaj było wspomniane prze zemnie Porsche GT3. Porsche mając wolny wybór, na wolnym rynku, woli stosować w swoim stricte torowym pojeździe silniki wolnossące mimo, że ma jednocześnie ogromne doświadczenie na polu turbodoładowania. Alternatywą jest tu oczywiście wspomniane przez kolegę turbodoładowane GT2, które również nie jest z "pierwszej łapanki" i świetnie radzi sobie na torze, ale jednak... :)

Jak dla mnie jest to dylemat pomiędzy sportowym charakterem, a użytecznością na co dzień.


Zaden dylemat, oba modele Porsche sa bezkompromisowymi samochodami, ktore mozesz zabrac na tor w weekend, bez zadnych dodatkowych przygotowan. Nie jest tak, ze jeden jest lepszy, a drugi gorszy. Porsche nie faworyzuje ani GT2, ani GT3, poprostu jako klient masz wybor i kupujesz sobie to co Ci odpowiada. A to, ze GT2 ma znacznie wiekszy potencjal to inna historia ;)

Zakov napisał(a):
Podam przykład: Jadę sobie z kolegą jego Audi TT "1.8, 180km, turbodoładowanie" Nagle jakiś chwilowy korek, kolega zwalnia. Mnie nagle coś nie spasowało i pytam przy prędkości 40-50 km/h "Ty masz trójkę wbitą, nie?" A on mi na to, że nie piątkę, po czym przyśpieszył sobie bez żadnej redukcji i bez żadnego zamulenia. To chyba nie wymaga komentarza...

Natomiast w przypadku mojego m52tub28, to jest on trochę ospały przy niskich obrotach, w okolicach średnich robi się bardzo rześki, natomiast przy 4 tyś rpm wstępuje w niego szatan... Wtedy wciskanie pedału gazu wywołuje wrażenie jak by silnik miał zaraz wyskoczyć spod maski. Reakcja jest natychmiastowa, a moc dostępna od zaraz, bez żadnej zwłoki. I to jest właśnie to! :) Ktoś kto od lat klekocze się TDI nie pojmie tego do póki nie spróbuje...


Wydaje mi sie, ze Twoim problemem jest stawianie znaku rownosci miedzy turbodoladowana benzyna, a turbodieslem, to nie dziala w ten sposob :rotfl:

Zakov napisał(a):
Aha i nie "kupuję" tego kitu, że mają być to silniki równie bezawaryjne. Wg mnie BMW nie uniknie mniejszych, bądź większych problemów związanych z zastosowaniem turbosprężarki.


Akurat o awaryjnosc spowodowana turbodoladowaniem bym sie nie martwil, BMW od dluzszego czasu ma swoje mniejsze i wieksze problemy jakosciowe.

renoraines napisał(a):
Są pasjonaci, którzy zakują silnik, bo mają na to ochotę, ale większość z tych ludzi zakuje evo czy impreze, bo są do tego zmuszeni, gdyż fabryczne części w tych wysilonych doładowanych silnikach nie dają rady.


Pewnie, EVO i Impreza STi to takie padaczki, ze przejedziesz 15 tys. km i juz trzeba silnik zakuwac :rotfl: Wierz mi, bez tuningu to jedne z najbardziej bezawaryjnych samochodow. A jak sie komus wysypie to z reguly przesadzil z podniesieniem doladowania na fabrycznych gratach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:55 
maaaad napisał(a):
A o GT2/GT2 RS kolega słyszał?


Zakov napisał(a):
Alternatywą jest tu oczywiście wspomniane przez kolegę turbodoładowane GT2, które również nie jest z "pierwszej łapanki" i świetnie radzi sobie na torze, ale jednak... :)


Szkoda tylko, że kolega nie doczytał... :zalamany:

Santino napisał(a):
yyyy nie wiem jak jest zestopniowana skrzynia w TT ale na 5tym biegu przy 40stu to raczej to auto powinno zamulac...


Sam byłem zdziwiony. Może nie ciągnęło nie wiadomo jak, ale mój by tak nie potrafił...

Zresztą sam zobacz jak wypada na wysokich biegach, przy niskich prędkościach w porównaniu z 328:

http://www.zeperfs.com/duel90-74.htm

W teorii jest to auto trochę wolniejsze, ale na 4 i 5 biegu, od 80-120 km/h robi 328 o całą sekundę.


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 17:27 przez Zakov, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 16:58 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Vermilion napisał(a):
renoraines napisał(a):
Są pasjonaci, którzy zakują silnik, bo mają na to ochotę, ale większość z tych ludzi zakuje evo czy impreze, bo są do tego zmuszeni, gdyż fabryczne części w tych wysilonych doładowanych silnikach nie dają rady.


Pewnie, EVO i Impreza STi to takie padaczki, ze przejedziesz 15 tys. km i juz trzeba silnik zakuwac Wierz mi, bez tuningu to jedne z najbardziej bezawaryjnych samochodow. A jak sie komus wysypie to z reguly przesadzil z podniesieniem doladowania na fabrycznych gratach.


Podana przez ciebie liczba 15 odpowiada poziomowi Twojego IQ? Podałeś przykład z d.py wieć inaczej tego nie można skomentować.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
renoraines napisał(a):
Podana przez ciebie liczba 15 odpowiada poziomowi Twojego IQ? Podałeś przykład z d.py wieć inaczej tego nie można skomentować.


:rotfl: Powalajaca elokwencja. O tej bezawaryjnosci obu tych samochodow to slyszales od kogo? A moze w AŚ pisali? Idz do salonu, kup nowe EVO czy STi, nie oszczedzaj na serwisie, nie katuj, zobaczysz ile bezawaryjnie pojezdzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:09 
renoraines napisał(a):
Klienta nie interesuje czy producent ma problemy. Klient płaci i wymaga, żeby jego auto w fabrycznej specyfikacji było sprawne.


Na odwrót. To producent ma kapitał i sobie dysponuje tym tak, jak chce. Auto będzie sprawne, ale nie musi, a nawet nie może z ekonomicznego pktu widzenia być bezawaryjne przez 20 lat i 1mln przebiegu, to nie aparatura podtrzymująca życie. Ktoś sobie liczy, że ma tyle i tyle % wrócić do serwisu w takim i takim okresie czasu i tyle, ale to nie jest temat związany z turbodoładowaniem z technicznego punktu widzenia- nie ma to realnego wpływu.

renoraines napisał(a):
Podana przez ciebie liczba 15 odpowiada poziomowi Twojego IQ?


Jak downsizing, to downsizing :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:14 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Vermilion napisał(a):
renoraines napisał(a):
Podana przez ciebie liczba 15 odpowiada poziomowi Twojego IQ? Podałeś przykład z d.py wieć inaczej tego nie można skomentować.


:rotfl: Powalajaca elokwencja. O tej bezawaryjnosci obu tych samochodow to slyszales od kogo? A moze w AŚ pisali? Idz do salonu, kup nowe EVO czy STi, nie oszczedzaj na serwisie, nie katuj, zobaczysz ile bezawaryjnie pojezdzi.


Celowo pisze w taki sposób, bo tylko taki język do Ciebie dociera. Pomijam juz, że przed kliknięciem wyślij nie przeczytałeś ze zrozumieniem co napisałeś. Ktoś kupuje evo czy impreze zeby cruising (trudne słowo) uprawiać? Dla ułatwienia dodam, że nie chodzi o morskie podróze. :44:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:25 
Vermilion napisał(a):
Wiesz ale akurat nie byl to wynik turbodoladowania, a bardziej mocy rozwijanej przez te samochody (czy bardzo wymagajacego prowadzenia).


Ja nie napisałem, że był to wynik turbodoładowania - to tak dla jasności tylko :)

Vermilion, ja naprawdę nie mam żadnego problemu. Nawet ku rozczarowaniu niektórych rozróżniam benzynę od diesla, turbosprężarkę od kompresora i kierownicę od koła zamachowego... Myślę, że niema sensu tego ciągnąć. Masz po prostu swoje zdanie na ten temat, ja mam swoje. Patrzę na to z trochę innej perspektywy. Myślę, że obaj mamy część racji, choć być może Ty masz jej nawet dużo więcej. Nie mam z tym żadnego problemu. Sądzę jedynie, że przedstawiając swoje poglądy, żadnej herezji tutaj nie głoszę.

:zdrowko:


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 17:31 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
renoraines napisał(a):
Celowo pisze w taki sposób, bo tylko taki język do Ciebie dociera. Pomijam juz, że przed kliknięciem wyślij nie przeczytałeś ze zrozumieniem co napisałeś. Ktoś kupuje evo czy impreze zeby cruising (trudne słowo) uprawiać? Dla ułatwienia dodam, że nie chodzi o morskie podróze. :44:


:rotfl: Pewnie, oba te modele powinny byc idiotoodporne, bo przeciez co z tego, ze najpierw upalasz go przez godzine na parkingu, a pozniej od razu wylaczasz silnik, jak placisz to wymagasz :rotfl: :rotfl: :rotfl: Jak to, pali 20-30 litrow na setke, zalozysz gazik, przeciez powinno jezdzic tak samo? :rotfl: :rotfl: :rotfl: Albo Panie, taki drogi olej tu trzeba lac, jak to zalejesz najtanszym, tez bedzie jezdzic. I tak dalej, przyklady moge Ci mnozyc.

Wiesz jaka jest roznica pomiedzy tym co Ty piszesz, a co ja pisze? Ja jak nie mam o czyms zielonego pojecia, to sie nie odzywam. A 4G63 znam dosyc dobrze, EJ25 mniej, ale tez nie jest mi obca wiedza na jego temat ;)

Zakov napisał(a):
Vermilion, ja naprawdę nie mam żadnego problemu. Nawet ku rozczarowaniu niektórych rozróżniam benzynę od diesla, turbosprężarkę od kompresora i kierownicę od koła zamachowego... Myślę, że niema sensu tego ciągnąć. Masz po prostu swoje zdanie na ten temat, ja mam swoje. Patrzę na to z trochę innej perspektywy. Myślę, że obaj mamy część racji, choć być może Ty masz jej nawet dużo więcej. Nie mam z tym żadnego problemu. Sądzę jedynie, że przedstawiając swoje poglądy, żadnej herezji tutaj nie głoszę.

:zdrowko:


Herezji nie, ale lamentujesz jakby zblizala sie motoryzacyjna apokalipsa. Takie pesymistyczne spojrzenie nie ma moim zdaniem sensu, bo tak jak Ci napisalem, "mody" na rozna technologie sie zmieniaja i gdy jakies rozwiazanie sie nie sprawdzi, powraca sie do innego (i je dalej rozwija), jezeli przesledzisz historie, to zobaczysz, ze jest w tym pewna prawidlowosc.


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 17:32 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:30 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Vermilion napisał(a):
ilosc cylindrow nie ma znaczenia

Nie? A dłuższa w R6 głowica, bardziej podatna na przegrzanie niż R4? To samo wałki rozrządu, dłuższe, więc muszą być lpodparte na większej ilości łożysk, muszą być mocniejsze, bo są bardziej podatne na deformację, prawda? To komplikuje konstrukcję = zwiększa koszty.
Vermilion napisał(a):
To czy jest mniejszy czy nie, nie ma tez znaczenia, gdy chodzi o obroty, wszystko zalezy od tego jaki jest stosunek srednicy cylindrow do skoku tlokow (im mniejszy skok, tym wieksze obroty sa bezpieczniejsze dla silnika), to samo dotyczy odpowiednio zaprojektowanego rozrzadu.

Na pewno? A opory wewnętrzne? Przy 6 cylindrach są chyba jednak większe... Podobnie łatwiej jest wprawić w ruch lżejsze tłoki, korbowody...
Jeśli się mylę - popraw mnie, tak wyczytałem i zakodowałem sobie i wydaje mi się to całkiem logiczne.
Vermilion napisał(a):
Nie chodzi o porownanie, pokazalem tylko, ze mozna stworzyc produkowany seryjnie silnik bazujacy na koncepcji z lat 50/60, bez zmiennych faz rozrzadu, 4 czy 5 zaworow na cylinder

Ano można, no replacement for displacement :-D I tu dochodzimy do kwestii, które nas nie powinny obchodzić - mianowicie zużycie paliwa i modna ostatnio emisja CO2 :-D
A "archaiczna" konstrukcja rozrządu w LS7, tak jak i poprzednikach, ma swoje uzasadnienie w tym, że dzięki niej motor ma kompaktowe, jak na V8, rozmiary :-)
Vermilion napisał(a):
gdy wypada blado w porownaniu z silnikiem zapoznionym o pol dekady.

Blado? No kurcze, a nie chciałeś porównywać :-D Jakby nie patrzeć, LS7 ma prawie 2x większą pojemność, jaką moc miałby S65, gdyby nie było tam tych wszystkich "fajerwerków"? 300 KM? :-k
Zakov napisał(a):
Szkoda tylko, że nie przeczytał...

A nie edytowałeś czasami swojego posta? :-k Jeśli nie, to sorry, moje niedopatrzenie 8-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:36 
maaaad napisał(a):
A nie edytowałeś czasami swojego posta? :-k Jeśli nie, to sorry, moje niedopatrzenie 8-)


Z edytowaniem to jest moje zboczenie, ale ten chyba akurat powstał za jednym zamachem :rotfl:

:piwo:

Ps: Czarno widzę przyszłość tego tematu :D

Vermilion napisał(a):
Herezji nie, ale lamentujesz jakby zblizala sie motoryzacyjna apokalipsa. Takie pesymistyczne spojrzenie nie ma moim zdaniem sensu, bo tak jak Ci napisalem, "mody" na rozna technologie sie zmieniaja i gdy jakies rozwiazanie sie nie sprawdzi, powraca sie do innego (i je dalej rozwija), jezeli przesledzisz historie, to zobaczysz, ze jest w tym pewna prawidlowosc.


Trochę przerysowuje, dla uświadomienia pewnych kwestii. Choć może i masz rację, że też trochę przesadzam. W zasadzie na M3 e92, to jeszcze długo nie będzie mnie stać i pewnie przez najbliższe 10 lat nie mam się o co martwić w kwestii najnowszych motoryzacyjnych trendów. Ale naprawdę jeśli BMW zrobi te silniki "turbo" jak "Bóg przykazał", będą miały odpowiednią moc i zarazem nie będą wyróżniały się typowymi przypadłościami dla silników turbodoładowanych, to ja bym się na taki silnik w swoim aucie nie obraził i śmigał bym z "bananem" na twarzy. Ale nie poprę tego i nie powiem, że jest to po "mojemu" :)


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 17:48 przez Zakov, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
maaaad napisał(a):
Nie? A dłuższa w R6 głowica, bardziej podatna na przegrzanie niż R4? To samo wałki rozrządu, dłuższe, więc muszą być lpodparte na większej ilości łożysk, muszą być mocniejsze, bo są bardziej podatne na deformację, prawda? To komplikuje konstrukcję = zwiększa koszty.


Sa dwa rodzaje silnikow montowanych seryjnie, pierwsze to te, ktore produkuje sie tasmo, ktore sa skladane maszynowo i produkowane w wielkich ilosciach i drugie, ktore sklada od podstaw najczesciej jedna osoba, wykonane z materialow wyzszej jakosci, wyposazone w bardziej zaawansowane rozwiazania. Mysle, o pierwszej katerogii, dlatego to ile cylindrow ma silnik (i w jakiej konfiguracji), nie ma znaczenia, nie porownuje kosztow produkcji R4 z R6, tylko ogolne podejscie do wyprodukowania danego silnika.

maaaad napisał(a):
Na pewno? A opory wewnętrzne? Przy 6 cylindrach są chyba jednak większe... Podobnie łatwiej jest wprawić w ruch lżejsze tłoki, korbowody...
Jeśli się mylę - popraw mnie, tak wyczytałem i zakodowałem sobie i wydaje mi się to całkiem logiczne.


Dobrze, lzejsze tloki czy korbowody mozesz zamontowac w silniku 2, 4, 6, 8, 10 czy 12 cylindrowym, kwesta finansow. Jasne, jezeli masz porownywac dwa silniki, jeden 4, drugi 8 cylindrowy, gdzie tloki, korbowody, wal sa wykonane w tej samej technologii (z materialow o podobnej jakosci), to pierwszy bedzie mial wiekszy wysokoobrotowy potencjal do tego, aby dluzej popracowac bezawaryjnie na wyzszych obrotac i mniejsze opory.

maaaad napisał(a):
Blado? No kurcze, a nie chciałeś porównywać :-D Jakby nie patrzeć, LS7 ma prawie 2x większą pojemność, jaką moc miałby S65, gdyby nie było tam tych wszystkich "fajerwerków"? 300 KM? :-k


To nie porownanie, to przyklad. Pojemnosc LS7 nie ma znaczenia, gdy wymiary i waga sa podobne, jak S65. Poprostu moc osiagnieto innymi rozwiazaniami. Chodzi o fakt, ze mozna osiagnac cos podobnego bez szczycenia sie moca obliczeniowa ECU ;)


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 17:48 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:45 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Vermilion napisał(a):
renoraines napisał(a):
Celowo pisze w taki sposób, bo tylko taki język do Ciebie dociera. Pomijam juz, że przed kliknięciem wyślij nie przeczytałeś ze zrozumieniem co napisałeś. Ktoś kupuje evo czy impreze zeby cruising (trudne słowo) uprawiać? Dla ułatwienia dodam, że nie chodzi o morskie podróze.


Pewnie, oba te modele powinny byc idiotoodporne, bo przeciez co z tego, ze najpierw upalasz go przez godzine na parkingu, a pozniej od razu wylaczasz silnik, jak placisz to wymagasz Jak to, pali 20-30 litrow na setke, zalozysz gazik, przeciez powinno jezdzic tak samo? Albo Panie, taki drogi olej tu trzeba lac, jak to zalejesz najtanszym, tez bedzie jezdzic. I tak dalej, przyklady moge Ci mnozyc.

Wiesz jaka jest roznica pomiedzy tym co Ty piszesz, a co ja pisze? Ja jak nie mam o czyms zielonego pojecia, to sie nie odzywam. A 4G63 znam dosyc dobrze, EJ25 mniej, ale tez nie jest mi obca wiedza na jego temat


Różnica jest taka, że Ty za szybko piszesz, a za wolno myślisz i końcu się gubisz. Ale nie dziwie się, skoro uważasz, że złapiesz naiwnych na tekst ''przecena'' :rotfl: . Dobranoc.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:47 
Zakov napisał(a):
turbosprężarkę od kompresora


turbosprężarka to też kompresor :rotfl:

więc chyba nie do końca heheh


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
renoraines napisał(a):
Różnica jest taka, że Ty za szybko piszesz, a za wolno myślisz i końcu się gubisz. Ale nie dziwie się, skoro uważasz, że złapiesz naiwnych na tekst ''przecena'' :rotfl: . Dobranoc.


Dobranoc, milej lektury AŚ :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 17:56 
Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał(a):
turbosprężarkę od kompresora


turbosprężarka to też kompresor :rotfl:

więc chyba nie do końca heheh


Tak, a Burek to też pies... Więc chyba nie mamy o czym gadać Fryderyku. Oczywiście zgadzam się z Tobą i przyznaje Ci rację. Pytanie tylko co wnosisz tym do tematu? Ale to niech już sobie moderatorzy tym głowę zawracają :)


Pozdrawiam Zakov


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 18:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
panowie nie rozkrecac mi sie tutaj :cisza:
renoraines, widze ze wracasz do formy...przyhamuj jezyk bo zafunduje Ci miesiac urlopu od forum.

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL