BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 20:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
No to juz nie wiem czy zmieniac czy nie. Kyokushin mial taki objaw, ale po wymianie oleju juz tego nie ma. Condor mowi, ze tak nie powinno byc, a Daavid, ze to normalne :rotfl: Nasluchalem sie, naczytalem juz wiele opini odnosnie wymiany oleju w skrzyni. Jedni wymieniaja, drudzy nie. Dodatkowo jeszcze skrzynia moze pasc po wymianie. Cyrk :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 12:24 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Najlepiej przejedz sie 2 takim samym samochodem, wtedy bedziesz mial porownanie. W dieslu moze byc z tym automatem inaczej, pamietaj, ze tam masz bardzo duzy przyrost momentu w waskim w sumie zakresie obrotow i delikatnie operujac gazem moze tak byc ze auto przyspiesza a obroty silnika rosna nieznacznie, gorzej by bylo jakbys przybutowal do konca a tu ci przyspiesza i caly czas pokazuje 2000obr a do tego jest jakis zamulony. jezeli przy bucie jest ok to sie nie martw. Jezeli przy butowaniu sa takie dziwne wskazania to serwis.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 13:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Wlasnie dzisiaj przyjrzalem sie temu mocniej podczas jazdy. Obroty rosna jednak, ale powolutku, a nie tak jak pisalem, ze stoja calkiem w miejscu :) Nie znam nikogo z takim samym autem. Przy butowaniu jest ogien, i wskazowka ochoczo wedruje od lewej do prawej. Wlasnie tez sobie to tlumaczylem wysokim momentem, ktory jest juz od 1750 obr. Chyba jestem za bardzo przewrazliwiony ;) Raczej oleju nie bede zmienial. Dzisiaj w ASO, powiedzieli, ze jak nic sie nie dzieje to nie zmieniac. Dzwonilem do STANDO BMW. Oni zmieniaja. Ale z kolei nie biora odpowiedzialnosci jak skrzynia padnie. Tlumaczyli, ze jesli skrzynia pada po wymianie, to mogla juz byc wadliwa przed wymiana (nic dziwnego, ze tak sie tlumacza :D) Druga rzecz, to mowili, ze wyczytali w jakiejs instrukcji do nowej X5, ze tam po 250k wymienia sie cala skrzynie oraz, ze gdyby sie nie wymienialo to nie byloby w sprzedazy uszczelek, filtrow, olejow itp. Moj lokalny mechanik tez wymienia... Mimo wszystko chyba odchodze od pomyslu wymiany :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 14:13 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
styks, wyglada na to ze masz wszystko w porzadku za autem. Pamietaj o podstawowej zasadzie, ze lepsze jest wrogiem dobrego. Uwazaj tylko przy tym silniku aby nie palowac go na zimnym, najpierw dobrze rozgrzej (wskazowka w pionie, jeszcze 5 min spokojnej jazdy i dopiero palnik ewentualnie) i o przechladzaniu turbiny po palowaniu, przynjamniej 5 min na odpalonym silniku na jalowym. Uwazaj tez na chipy bo masz automat. Chodzi o to abys nie przekroczyl momentu obr. ktory jest w stanie obsluzyc twoja skrzynia. Jezeli bedziesz chipowal miej to na uwadze. Moment jest podany w nazwie skrzyni np. A5S310Z, A5S440Z, A5S560Z i tak A5S - skrzynie 5cio biegowa, 310Z, 440Z, 560Z - max moment skrzyni, tj. 310NM, 440NM, 560NM.

pozdr.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 14:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Dzieki za rady, ale o palowaniu na zimnym i chlodzeniu turbo wiem ;) Z tym, ze robie to powiedzmy 1-2 min w zaleznosci od sytuacji. Nie paluje non stop, podczas jakiejs trasy pare razy kick (no chyba, ze ktos sie chce posciagac :P)Wtedy troszke dluzej chlodze. O wirusie slyszalem, zeby uwazac na automaty. Tyle, ze wtedy sie wgrywa jeszcze soft do skrzyni. Mam skrzynie A5S390R. Myslalem, ze 530d w specyfikacji 193KM ma 410nm :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 15:00 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Juz tlumacze. Dokladnie jest to tak:
Obrazek

Czyli w Twoim przypadku jest to skrzynia automatyczna, 5cio biegowa, w ktorej 5ty bieg jest nadbiegiem. Skrzynia moze przenosic maksymalnie 390NM momentu obrotowego i producentem skrzyni jest Hyrdamatic. Biorac pod uwage, ze skrzynia pracuje na granicy mozliwosci mysle, ze jakiekolwiek chipowanie nie wchodzi w rachube. Program skrzyni, owszem mozesz zmienic, ale elektronika nie zmieni Ci parametrow mechanicznych wytrzymalosci skrzyni i tego nie przeskoczysz. Po prostu do przeniesienia wiekszego momentu potrzeba zastosowania wytrzymalszej konstrukcji/materialow.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 17:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
W sumie dziwne to troche. Nawet instrukcja podaje 193KM/410nm. Na pewno mam 194KM, bo tak jest w VIN, a dla 193KM bylo 410nm.


Ostatnio edytowano 10 października 2010, 11:28 przez styks, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 13:46 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
No i co ja moge... napisales jaka masz skrzynie a ja ci napisalem jak rozkodowac jej oznaczenie... bardzo to dziwne, bo wyglada na to, ze BMW montowalo skrzynie ponizej parametrow silnika... dla porownania moge powiedziec ze w 523iA mialem skrzynie A5S310Z a w 540iA mam A5S440Z.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: steptronic vs. manual [e46]
PostNapisane: 9 października 2010, 23:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
witam koledzy mam pytanko posiadam e46 turas 330d automat-tiptronik
ostatnio scigalem sie,chcialem zredukowac i przypadkowo zamiast w bok przezucilem drazek na N-luz nic sie nie moze stac w tej sytuacji?
myslalem ze jest jakas blokada a tu drazek chodzi bez naciskania
co sie dzieje gdy podczas jazdy wbijemy N?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: steptronic vs. manual [e46]
PostNapisane: 9 października 2010, 23:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
ppatryk100 napisał(a):
co sie dzieje gdy podczas jazdy wbijemy N?


Nie można tak robić bo skrzynia nie ma właściwego chłodzenia wtedy, ale żeby coś się uszkodził, potrzeba tak robić albo często albo przez dłuższy czas.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL