BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 09:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Do internetu trafił właśnie filmik z testów torowych nowego M1 kręcony z siedzenie pasażera.



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 10:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Jeżeli chodzi o wagę to rzeczywiście straszna porażka... Co oni tam napchali ? Ołów w podłużnice czy co...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 13:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 411
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E36
Kod silnika: m42b18
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132866
Pablo325i napisał(a):
Nie pamietam ile wazy M3 E46 CSL

1385kg :hyhy: A 135i 1560 :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 17:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Bobby_Valentino napisał(a):
Jeżeli chodzi o wagę to rzeczywiście straszna porażka... Co oni tam napchali ? Ołów w podłużnice czy co...

może wynaleźli mega ciężki stop metalu, który w testach NCAP osiągnie 5 gwiazdek by dogonić megane czy inne badziewie :rotfl:
Silniki są coraz lżejsze, wirniki pomp wody jak w M5 V10 plastikowe, karbon tu i tam, wahacze w aluminium itd a masa 135i jest tylko 540kg niższa niż dolny zakres masy samicy słonia :rotfl: :rotfl: :rotfl:

///Mentos napisał(a):
Pablo325i napisał(a):
Nie pamietam ile wazy M3 E46 CSL

1385kg :hyhy: A 135i 1560 :zdziwko:

i to jest fura!! 360KM w CSL i 1385kg :!:

Wiem, że teraz walne dziwne porównanie ale E30 alpina B6 bez nowoczesnych technologii i z mega ciężkim M30 ważyła 1290kg!!!

Na prawdę nie rozumiem tych nowych aut sportowych - przecież trzymanie w zakrętach oraz hamowanie najlepiej można poprawić poprzez obniżenie masy... :znudzony:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 20:19 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
''Bezpieczeństwo'' kierowcy i pasażerów swoje waży.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 13:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Łukasz_P napisał(a):
nowego M1

tak tego nie nazywaj :P

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 17:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Focus RS Mk. II technical data
Performance
Max speed 163.06 miles/h (263 km/h)
0-100 km/h 5.8 seconds
0-160 km/h 13.0 seconds
0-200 km/h 21.1 seconds
0-300 km/h -
Quarter mile 14.33 seconds

135i Coupe (E82) technical data
Performance
Max speed 155 miles/h (250 km/h)
0-100 km/h 5.3 seconds
0-160 km/h 11.7 seconds
0-200 km/h 18.8 seconds
0-300 km/h -
Quarter mile 13.3s 105.6mph seconds

To jest przepaść, z tego 135i na seryjnych gratach można zrobić ok. 100km, a nie mamy tutaj jeszcze 1 M-Coupe nawet... a co z tymi zakrętami i torami to nie jestem sobie w stanie tego wytłumaczyć, jak FWD może tak dobrze jechać? :niepewny:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 18:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
jiGsaw napisał(a):
jak FWD może tak dobrze jechać? :niepewny:

w FWD tyłek nie lata na prawo i lewo...
Poza tym fordzik chyba lekki jest dosyć.

RS- auto bardzo szybkie, ale napęd babski.
Można go na pewno podciągnąć do 350KM, ale to dalej nie będzie to. Chyba że na forum mamy jakichś miłośników "ośki" ;)
Udało mi się zobaczyć takiego zielonego RS'a 2 dni temu na pełnym bucie- ładny, brzmi super. Ale czy jazda bez potrzeby kontrowania jest ciekawa? :niepewny:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
jiGsaw napisał(a):
a co z tymi zakrętami i torami to nie jestem sobie w stanie tego wytłumaczyć, jak FWD może tak dobrze jechać? :niepewny:


To zależy od wielu czynników, im gorsza przyczepność tym fwd będzie szybsze w zakrętach, w rajdach np. rzadko spotykane są tylnionapędowce.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 22:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Pablo325i napisał(a):
w FWD tyłek nie lata na prawo i lewo...
Poza tym fordzik chyba lekki jest dosyć.


Masa jest we wzorze na siłę odśrodkową i przyczepności w tej samej potędze, a na suchym asfalcie lepiej radzi sobie RWD, więc nadal nie wiem ocb.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 11:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
jiGsaw napisał(a):
Masa jest we wzorze na siłę odśrodkową i przyczepności w tej samej potędze

a wzory są różne, co za tym idzie inny udział masy. Gdyby większa masa rekompensowała (poprzez lepszą przyczepność) w pełni siłę odśrodkową przyczepnością auta, to by się nie martwiono o to ile waży samochód.

Siła odśrodkowa wyrażona jest wzorem:
{\vec \mathbf F} = \frac{m v^2} {r} \frac{\vec \mathbf r}{r} = {m \omega^2} {\vec \mathbf r} Czyli m(omega)^2r

Siła tarcia T równa jest
T = μ * N
Gdzie:
μ – współczynnik tarcia zależny od rodzaju powierzchni stykających się ciał
N – siła nacisku (N = masa * wsp. grawitacji)

jiGsaw napisał(a):
a na suchym asfalcie lepiej radzi sobie RWD, więc nadal nie wiem ocb.

nie ma reguły (co widać po czasach na Nürburgringu i innych torach), zależy od zawiasu, rozłożenia mas, wysokości środka ciężkości itp itd.
Na pewno dociążenie osi napędzanej pod obciążeniem (przy dodaniu gazu) jest lepsze (większe) w RWD

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Problem leży najwyraźniej w oponach i innych komponentach, bo fizyka jest sprawiedliwa dla maluchów i ciężarówek. :P

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 13:11 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Wszystko zależy od kierowcy np Sebastian Loeb, 6 krotny mistrz świata WRC, 3 krotny mistrz mistrzów (co roku nie startuje w Race of Champions ). W 2008r w Race of Champions wygrywał nawet jadać ośką Abarth 500, a konkurencja to nie są amatorzy. Zespoły Race Of Champions:
Team Germany: Michael Schumacher, Sebastian Vettel
Team Autosport Great Britain: Jenson Button, Andy Priaulx
Allstar Team: Jaime Alguersuari, Troy Bayliss
Team France: Yvan Muller, Sebastien Loeb
Team Scandinavia: Tom Kristensen, Mattias Ekstrom
Team USA: Carl Edwards, Tanner Foust
Team F1 Racing Great Britain: David Coulthard, Jason Plato
Team Ireland: Adam Carroll, Gareth MacHal

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 14:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
a co z tymi zakrętami i torami to nie jestem sobie w stanie tego wytłumaczyć, jak FWD może tak dobrze jechać? :niepewny:


FWD ma dwie wady, podsterownosc i torque steer, w RSie obie te wady wyeliminowano za pomoca RevoKnuckle i LSD. Dzieki temu osiagnieto, idealna, neutralnie prowadzaca sie platforme stworzona do zabawy na torze. Takze, zamiast drapac sie po glowie, jak to jest mozliwe, lepiej spojrzec krytycznie na 135i, ktore nie jest w zadnym aspekcie swojej budowy tak rewolucyjnie jak RS i szanowac Forda za to co stworzyl.

A dodatkowe 100KM w 135i? Moc RSa tez bezproblematycznie zwieksza sie o ponad 100KM, tu masz opis calego pakietu BBR http://www.egmcartech.com/2010/08/10/bb ... e-package/ . Tak jak wspomnialem wczesniej, roznica w cenie pomiedzy RSem, a 135i, wrzucona w tuning RSa jeszcze bardziej poglebi roznice w osiagach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 19:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Vermilion napisał(a):
torque steer, w RSie obie te wady wyeliminowano za pomoca RevoKnuckle i LSD



Niby tylko TG, ale jednak pokazuje, że nie do końca wyeliminowano TS'a.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 14 sierpnia 2010, 19:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Vermilion napisał(a):
Dzieki temu osiagnieto, idealna, neutralnie prowadzaca sie platforme stworzona do zabawy na torze.

W teorii, bo w praktyce ponoć jest bdb, ale nie tak super, jak to wygląda w obietnicach Forda.

Co do czasów - na Hockenheim Focus RS wykręcił taki sam czas, jak np. cięższe o 100 kg BMW Z4 sDrive35i. Tyle że jechał na Toyo R888 (semi-slick). Na Ringu ma czas 11 s. gorszy niż Z4 M Roadster.
Ale fakt faktem, mało kto potrafi na zwykłej drodze wykorzystać zalety rwd.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 12:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion - praw fizyki nie przeskoczysz, RWD zawsze będzie lepsze w określonych warunkach, podobnie jak FWD w innych.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 22:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Jak coś tu czasy z Nürburgring ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jak widać auta FWD zdominowały tabelę.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bedzie mały zapierd.... 1 M-Coupe
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 18:43 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Fokus RS to rarytas, a zaostrzone normy czystości spalin doprowadziły do tego, że ford zaprzestaje produkcji fokusa ST (2.5T/225KM-dobra baza na modyfikacje). Następca będzie miał silnik 2.0.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL