BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Downsizing
Jestem za 23%  23%  [ 11 ]
Jestem za, ale odbije się to dla BMW czkawką 6%  6%  [ 3 ]
Jestem za, a nawet przeciw 17%  17%  [ 8 ]
Nie, to głupota, silniki będą padać jak muchy 6%  6%  [ 3 ]
Dupa, dupa, dupa... 47%  47%  [ 22 ]
Liczba głosów : 47
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 19:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
jiGsaw napisał(a):
No taki związek, że była mowa o RWD. Grupa B to w większości auta AWD. Wycofali ją, bo się ludzie zabijali.

Mowa była o kiepskim zachowaniu w zakrętach wynikającym z zastosowania silnika turbo. Nie o rodzaju napędu, ani o tragicznych skutkach wypadków.

Myślę, że flejm jest leszy niż w temacie o fotografii. A cały temat idealnie podsumowuje wynik ankiety:
46 % ankietowanych okresliło downsizing jako "Dupa, dupa, dupa..." :rotfl:

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 19:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Mowa była o kiepskim zachowaniu aut RWD na zakręcie z uwagi na turbo, w awd ten efekt będzie znacznie ograniczony.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 19:37 
no tak, to mamy fajny wniosek na podsumowanie tematu...

samochody z turbo gorzej trzymają się zakrętów... :faint:

zaraz szukam tego tematu na mistrzowie.org :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 19:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
jiGsaw napisał(a):
w awd ten efekt będzie znacznie ograniczony.

Najpierw ten efekt musi istnieć, żeby można było go ograniczyć. :P

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 19:57 
Wy tam w 1.9 TDI takich problemów nie miewacie, dla was jazda to i tak tylko jedna wielka turbo-dziura :D

Natomiast całej reszcie polecam ten ciekawy artykuł, a zwłaszcza jego część poświęconą zjawisku turbo-dziury i niedogodności jakie może ono powodować, również w zakrętach :)

http://www.roverki.pl/technika/204-turb ... ziala.html

Pozostaje tylko mieć nadzieje, że inżynierowie BMW zadbają o to aby silniki turbodoładowane w nowych autach tej marki nie miały tej przykrej, typowej przypadłości. Z pomocą dzisiejszej techniki da się to osiągnąć, a przynajmniej maksymalnie ograniczyć. Choć o dorównaniu pod względem reakcji i płynności silnikom wolnossącym pewnie można zapomnieć.


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2011, 20:15 przez Zakov, łącznie edytowano 6 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 19:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Fryderyk napisał(a):
samochody z turbo gorzej trzymają się zakrętów... :faint:


No jak to, nie wiesz? Sila odsrodkowa wirnika wyrzuca je z zakretow :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 25 stycznia 2011, 23:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 516
Lokalizacja: Poznań/Śrem/Puszczykowo
Moje BMW: brak
Vermilion napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
samochody z turbo gorzej trzymają się zakrętów... :faint:


No jak to, nie wiesz? Sila odsrodkowa wirnika wyrzuca je z zakretow :D




Złośliwa bestia z Ciebie Vermilion ale moim zdaniem to bardzo dobrze :ok:

A na temat chyba się nie wypowiem bo po przeczytaniu całego poczułem się przy was głupi/niemądry...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 00:27 
Vermilion napisał(a):

No jak to, nie wiesz? Sila odsrodkowa wirnika wyrzuca je z zakretow :D


Bez przesady. Po to jest skrzynia biegów, by przed zakrętem wbić najwyższy możliwy bieg, wówczas prędkość wirnika maleje, a jak wiadomo siła ta będzie proporcjonalna do promienia łopatki i kwadratu prędkości kątowej wirnika, więc efekt ten jest minimalizowany :ok:

Z resztą, jak wiadomo, w wyścigach NASCAR tylko w lewo się skręca, więc parametry turbosprężarki związane z obrotem w jedną stronę i w jedną stronę zakręt--->
są sprzężone z ustawieniami geometrii zawieszenia :ok:

Po prostu auto z silnikiem wolnossącym pojechałoby prosto przy takiej samej prędkości :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 00:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
theDAMIstrzu napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
w awd ten efekt będzie znacznie ograniczony.

Najpierw ten efekt musi istnieć, żeby można było go ograniczyć. :P


No w tdi na pewno nie istnieje.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 01:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
jiGsaw napisał(a):
No w tdi na pewno nie istnieje.

W tdi jest mały wirnik o bardzo małej bezwładności, dzięki czemu prowadzi się bardzo dobrze w zakrętach. Chociaż...
Zakov napisał(a):
o dorównaniu pod względem reakcji i płynności silnikom wolnossącym pewnie można zapomnieć.

Bo jednak ten wirnik nieco przeszkadza na zakrętach. W którymś auto świecie było to fachowo rozpisane, idę poszukać tego numeru.



:rotfl:

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 02:03 
theDAMIstrzu napisał(a):
Zakov napisał(a):
o dorównaniu pod względem reakcji i płynności silnikom wolnossącym pewnie można zapomnieć.

Bo jednak ten wirnik nieco przeszkadza na zakrętach. W którymś auto świecie było to fachowo rozpisane, idę poszukać tego numeru.



:rotfl:


Spokojnie stary... Ja wszystkie Auto-Światy mam obok w szafie, zaraz pod ręką. Powiedz tylko który numer! :hyhy:

A z tym wirnikiem to się w zupełności zgadzam, że przy tych 115 koniach, w porywach do 130 to jedynie bezwładność wirnika może stanowić pewien problem, bo na pewno nie nagłe zerwanie przyczepności na napędzanych kołach :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 11:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mmichalowski napisał(a):
[
Złośliwa bestia z Ciebie Vermilion ale moim zdaniem to bardzo dobrze :ok:


Inaczej momentami sie nie da :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 17:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ogólnie R4 były od zawsze w Z3 i Z4, więc jak będzie mocniejsze R4 to nie wiem o co spięcie, raczej dobrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 18:44 
Już się tak utarło, że "prawdziwe" BMW mają przynajmniej 6 garów w rzędzie...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 18:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1046
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: Jest x5 g05, x3 g45 bylo x3 g01, 5 g31, 5 g30,3 e46
a ja tam się ciesze;) chętnie bym kupił 3jke z takim motorem. Z racji akcyzowych dużo korzystniej ściągnąć 2-3 latka z 2.0 twinsroll niż 3.0 .

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 19:05 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
ironman napisał(a):
a ja tam się ciesze;) chętnie bym kupił 3jke z takim motorem. Z racji akcyzowych dużo korzystniej ściągnąć 2-3 latka z 2.0 twinsroll niż 3.0 .


Akcyza powyżej 2.0 jest wyzsza,ale kwota akcyzy do zapłaty to już zupełnie inny temat ;),

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 19:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
O ile to 2.0 to nie będzie 2019cc :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 04:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
1997 cc więc się łapie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 05:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Tomek napisał(a):
O ile to 2.0 to nie będzie 2019cc :rotfl:

Się załapie, wysoka opłata jest od 2050cm.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing na całego 2.0 TwinScroll również w Z4 i 5
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 08:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Niee, od 2001 ccm.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL