BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Utrzymanie E46
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: Szukam
Kod silnika: M43
Witam wszystkich,
Na samym wstępie chce poinformowac wszystkich ze jestem tutaj nowy:) Od listopada przeglada to forum i zainspirowałem się modelem e46. Nawet powiem więcej zakochałem się :D. zamierzam na przełomie marca/kwietnia zakupic taki model. Mam prae pytań do użytkowników aut BMW , a przede wszystkim do e46. Według mnie chce kupić BMW e46 150 km 2.0 benz+ lpg lub 118 km bezn+ lpg rok 98-00 sedan/limuzyna. Generalnie auto bedzie na używane codziennie na krótkie dystanse 30-40 km i od czasu ( dwa razy do roku na 2 tysiace km) teraz pytania:
1. Czy otrzymam wyżej opisywane modele okolicach 15-16 tysięcy??
2. Czy wystarczy mi na utrzymanie 3 tysiace rocznie (tak mniej więcej) nie liczac kosztów paliwa i ubzepieczenia?


Dziękjuje wsyzstkim tym co opdisza i pomogą:)

Pozdrawiam Dave


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 14:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 69
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: e46 318i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109273
wszystko zalezy jaki egzemplarz kupisz niektorzy szukaja jak najmlodszych aut w najtanszych cenach wiec z gory wiadomo ze auto ma ajakas przeszlosc 98 318 rozk za 15 000 z gazem bedzie ciezko lepiej kup 318 w benzynie srednie spalanie to ok 8-9 l wiec nie ejst duze a gaz gaz jest do polonezow jak stac cie na bmw to i na utrzymanie jego zreszta jak masz 30 km do 10 przejedz na paliwie a 20 na gazie bo to bedzie na pewno sekfencja rozwaz bezynowca i nie kombinuj bo kupisz jakiegos sciurcha ktos kto ma dobre bmw nie sprzeda je za grosze zobacz rozbierznosci w cenach z 98 jedne sa po 12000 a inne po 17000 o czyms to swiadczy ......

_________________
forumowicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: Szukam
Kod silnika: M43
Własnie zastanawiałem się nad czystą benzyna. Jest ich więcej i jest w czym wybierać. 2. Czy wystarczy mi na utrzymanie 3 tysiace rocznie (tak mniej więcej) nie liczac kosztów paliwa i ubzepieczenia? to jest znaczace:) bo jak Nie to posuzkam czegoś innego nic na siłe. Mi nie chodzi o wożenie sie BMW albo chwalenie. Mówie jak jest i dlatego oczekuje szczerzych odpowiedzi odnośnie utrzymania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 14:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 69
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: e46 318i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109273
Jesli znajdziesz dobry egzemplaz to starczy ale musisz miec tez zaufanego mechanika zeby nie wymieniał ci czesci na chybił trafil , kup ladna benzynke ta 1,9 ja mam j jestem naprawde zadowolon tylko najwazniejsze wszystko musisz robic na bierzaco olej co 10 000 tys filtry i olej w skrzyni i w moscie tab by uchronic sie kosztow i bedziesz zadowolony ;_) a a i nie kupuj od komisu badz sprzedawcy hurtowego ;-) ..... poszukaj prywaty z dokumentami .

_________________
forumowicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 14:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie kupiłbyś to E46. 3 tys.zł na ewentualne naprawy w ciągu roku może być w zupełności wystarczające. Trzeba zwrócić uwagę, że silniki benzynowe w E46 z ich osprzętem praktycznie się nie psują, bywają różnego rodzaju usterki związane z czujnikami, ale nawet oryginały nie kosztują majątku. Na pewno musisz zwrócić uwagę na stan zawieszenia i hamulców, bo są drogim elementem, jeżeli chciałoby się je robić na markowych (dobrej jakości) częściach. Odnośnie gazu, to nie pomogę, bo na nim nie jeżdżę, ale osobiście jestem bardzo zadowolony ze spalania PB w swoim (2.5l R6). W 318i po mieście (Wrocław) kolega otrzymuje spalanie rzędu 9-10l (krótkie odcinki, 5-10km), w rzędowej szóstce będzie większe na tych samych odcinkach o 1-2 litry średnio. Kwota o której wspominałeś na auto powinna spokojnie wystarczyć na 318i (115KM) w poprawnym stanie technicznym. Powodzenia.

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: Szukam
Kod silnika: M43
Teraz też Mam auto i mam 1 mechanika u któego je robie juz od 3 lat i jestem zadwolony(nienaciaga i wgl) zreszta cała moja rodzina u niego naprawia i robi przeglądy :) Oczywiscie oczytałem się na temat wymian e46 tych olejów itd :D

Z tego co zdazylem zauwyazyc to sporo aut jest sprzedawanych przez komisy:/ Będzie chyba cięzko znależć cos od prywaciarza. Jak ktos ma i sie nie psuje to nikt nie oddaje e46 :D chyba że chce miec e90 :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Dave_bmw napisał(a):
2. Czy wystarczy mi na utrzymanie 3 tysiace rocznie (tak mniej więcej) nie liczac kosztów paliwa i ubzepieczenia?
Na same naprawy jak kupisz dobry egzemplarz powinno wystarczy. ALE, BMW to choroba, a to felgi, a to skórki do środka, a to nowa kiera, a to m-pak, a to coś tam itd., więc 3tys. to mało :P

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 10:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
arturek2410 napisał(a):
gaz jest do polonezow jak stac cie na bmw to i na utrzymanie jego zreszta jak masz 30 km do 10 przejedz na paliwie a 20 na gazie bo to bedzie na pewno sekfencja rozwaz bezynowca i nie kombinuj
Twoich postów nie da się czytać do tego bajki opowiadasz.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 10:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 69
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: e46 318i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109273
Kolego masz bmw z gazem ??? wiec powiedz ile zaoszczedzasz na 100 km ??? i policz wszystkie koszta zwiazane z gazem mowimy o normalnym urzytowaniu i przegladach gazu rowniez ...

_________________
forumowicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 11:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
arturek2410 napisał(a):
gaz jest do polonezow
a diesel do traktorów :rotfl:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 69
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: e46 318i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109273
Kolego ale powiedz jest sens zakladac gaz jak robi sie 30 km dziennie ?????

_________________
forumowicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 11:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
arturek2410, raczej nie, ale czy jest pisać coś takiego:
arturek2410 napisał(a):
gaz jest do polonezow
każdy jeździ na tym, co uważa za najlepsze dla niego.
Poza tym są kalkulatory gazu w necie, więc każdy sam sobie przeliczy.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 11:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
Dave_bmw napisał(a):
gaz jest do polonezow

Wyjdz jak nie wiesz o czym mówisz :zabawa:
podol napisał(a):
BMW to choroba, a to felgi, a to skórki do środka, a to nowa kiera, a to m-pak, a to coś tam itd., więc 3tys. to mało :P

zgadzam się w 100% :hyhy: tylko szukaj zadbanej sztuki bo pełno jest róznych przeszczepów

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 69
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: e46 318i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109273
hmm wiesz mialem e36 coupe z 94 roku 318 is ,fakt kupiona juz z gazem i cały czas problemy po 4 miesiacach ja sprzedalem bo koszta szły naprawde w setki .... strzelała kichała bylem na ustawieniu w brc i nic nie pomagało i chyba zrazilem sie dlatego ..... po tym mialem druga e36 tez coupe ale 320 w pb i zero problemu naprawde fajne autko .... wiec albo trafilem na taki egzemplach lub zle zalozony gaz .

_________________
forumowicz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
widocznie miałeś jakiś badziew nie gaz mam juz 9 samochód z gazem i nie miałem problemów ani wielkich kosztów :]

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 12:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
arturek2410 napisał(a):
mialem e36 coupe z 94 roku 318 is ,fakt kupiona juz z gazem i cały czas problemy po 4 miesiacach ja sprzedalem bo koszta szły naprawde w setki ....
Widocznie trafiłeś na kiepską instalację, dużo osób instaluje gaz i nie narzeka.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 8 stycznia 2012, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: Szukam
Kod silnika: M43
A pro po tego gazu:) To aktualie tez mam fure w lgp i miałem przez ostatnie 3 lata z lpg i nie narzekam:) Tankuje i nic wiecej nie robie przy tym gazie , ewentualnie jakas kontrola za 60 zł ( przegląd) i to wszystko . Wy się napinacie z tym gazem .

Eksploatacja to JEDNO, to na czym jeżdzisz to DRUGIE:) tyle na ten temat:)

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi , CZEKAM jeszcze na innych użytkowników :) :)

Porady na pewno się przydadza:)

Pozdrawiam:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 16:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Jeżeli wybierasz pomiędzy 318i, a 320i to zdecydowanie lepsze 318i (i to obojętnie ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na zakup). Taki m43 jest bardzo wdzięcznym silnikiem, które nie sprawia wiele kłopotów. W kwocie jaką przeznaczyłeś na zakup, powinieneś znaleźć interesujący Cię egzemplarz. Przeglądaj dział giełdy na tym forum, czasem zdarzają się oferty sprzedaży takiego E46 318i. Co do gazu to brednie wypisują Ci co mieli/mają jakiś badziew założony, albo Ci co nigdy nie mieli auta z lpg. A jak ktoś pisze gaz do poloneza to niech idzie na forum FSO, bo tutaj niema czego szukać.
Natomiast jeżeli jeździsz mało tak jak piszesz to zdecyduj się na samą benzynę, jeśli więcej to na lpg zakładane u ogarnietego montera i na pewno nie zaznasz problemów.
;)

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: Szukam
Kod silnika: M43
W końcu ktoś konkretnie coś polecił :D Mam pytanie czy jest róznica w KM podczas jazdy 318 vs 320?? Nie wiem czy dobrze napisze ale 318 jest 4 cylindrowa a 320 6 tak??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie E46
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 11:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Różnica na pewno będzie. 318i jest R4, a 320 jest R6, a więc jedynie co przemawia za 320i to dźwięk 6-ciu cylindrów. Co do różnicy w przyśpieszeniu to zależy, o który silnik ci chodzi , bo 318i z pojemnością 2,0 będzie śmigać lepiej niż 320i i do tego mniej palić. natomiast silnik M43 z pojemnością 1,8 będzie gorzej śmigać ale bez wyraźnej tragedii (R6 jest cichszy i ma mocniejszy dół). Dlatego zawsze twierdze, że jak brać R6 to 2,5 2,8 albo 3,0 bo palą nawet mniej niż 2,0 a śmigają zdecydowanie lepiej. A jeżeli wybierać pomiędzy 320i albo 318i to druga opcja lepsza.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL